to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

13:49 | 20.02.2017

πηγή: stokokkino.gr

Οικονομία

Με τα μνημόνια προσπάθησαν να κλείσουν την αμυντική βιομηχανία - πλέον ενισχύεται σε ρόλο και εξαγωγές

Μόλις 40 εκατ. ευρώ επενδύσεις έγιναν στα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα, από 1,2 δισ. ευρώ που δόθηκαν το διάστημα 2004-2013, με τα μνημόνια προσπάθησαν να κλείσουν την αμυντική βιομηχανία της χώρας, είπε ο αναπλήρωτής υπουργός Αμυνας Δημ. Βίτσας μιλώντας Στο Κόκκινο και τον Στ. Σχινά. Πλέον, προωθείται μεγαλύτερη συμμετοχή στην κάλυψη των αναγκών των ΕΔ και ενίσχυση των εξαγωγών. Τι είπε για ναυπηγεία, αεροδιαστημική βιομηχανία, αναβάθμιση των F-16 και πιθανή απόκτηση F-35.


Η ελληνική αμυντική βιομηχανία ήταν τελείως απαξιωμένη σε σχέση με τις ανάγκες των Ενόπλων Δυνάμεων και το ρόλο που πρέπει να παίζει, είπε ο αναπληρωτής υπουργός Αμυνας, καθώς «τα χρόνια από το 2004 ως το 2013, όταν υπήρξε η συμφωνία για τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα, στα ΕΑΣ είχαν δοθεί 1,2 δισ. ευρώ, όχι με αυξήσεις ΜΚ ή παραγγελίες αλλά με διαφόρων τύπων εξυπηρετήσεις και επιδοτήσεις».

Από αυτά, «μόλις 40 εκατ. ευρώ πήγαν για επενδύσεις», όπως είπε χαρακτηριστικά. «Μέσω του μνημονίου η προσπάθεια ήταν να κλείσει η αμυντική βιομηχανία, το λέω χοντρά», προσέθεσε ο κ.Βίτσας, στο πλαίσιο της εκτενούς συνέντευξης που παραχώρησε στον 105,5 Στο Κόκκινο για τις εξελίξεις στο μέτωπο της διαπραγμάτευσης και τις προσκλήσεις για την Αριστερά.

Πλέον η προσπάθεια είναι η αμυντική βιομηχανία της χώρας «να σωθεί, να ορθοποδήσει, να αυξήσει τη συμμετοχή της στην κάλυψη των αναγκών των Ενόπλων Δυνάμεων  ... η ελληνική αμυντική βιομηχανία μπορεί επίσης να παίζει δυναμικό ρόλο στις εξαγωγές και την τεχνογνωσία», όπως είπε ο κ.Βίτσας.

Ναυπηγεία και μαχητικά αεροσκάφη

Μεταξύ άλλων, ανέφερε ότι «τα τρία μεγαλύτερα ναυπηγεία στη χώρα ζουν από τις παραγγελίες του Πολεμικού Ναυτικού, αυτό θα πρέπει να αλλάξει» και στην κυβέρνηση «διαμορφώνουμε σχέδιο, ξεκινώντας από τα προβλήματα στο ιδιοκτησιακό καθεστώς».

Επίσης, ο κ.Βίτσας υπογράμμισε ότι «η ελληνική αεροδιαστημική βιομηχανία, η ΕΑΒ, είναι μοναδική στα Βαλκάνια και από τις πιο ισχυρές στο δικό της επίπεδο στην Ευρώπη, με παραγγελίες δισεκατομμυρίων. Στο ζήτημα της αναβάθμισης των F-16 θα έχει πολύ ισχυρή συμμετοχή, 30-40%», ένα πρόγραμμα πολύ μεγάλου προϋπολογισμού.

Ο δικός μας ο στόχος είναι να μεγαλώσει η συμμετοχή της αμυντικής μας βιομηχανίας, κρατικής και ιδιωτικής, στην κάλυψη των αναγκών των ενόπλων δυνάμεων και να αποκτήσει έντονο εξαγωγικό χαρακτήρα, όπως ανέφερε σε άλλο σημείο.

Ξεχωριστή είναι η υπόθεση της εξέτασης των F-35 ως αεροσκάφους που θα μπορούσε να αποκτήσει η ελληνική πολιτική αεροπορία στο μέλλον. Ο κ.Βίτσας σημείωσε ότι μία τέτοια χρηματοδότηση «δεν θα έρθει πάνω από τον προϋπολογισμό, με καινούργιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα».

Αν θέλουν να βοηθήσουν οι δανειστές, να συμβάλλουν στη μείωση της έντασης με την Τουρκία

Ο αναπληρωτής υπουργός Άμυνας εξάλλου αναφέρθηκε στο ιδιαίτερα υψηλό δημοσιονομικό κόστος για την επαρκή προστασία του εθνικού εναέριου χώρου από τις τουρκικές προκλήσεις. Αν θέλουν πραγματικά να βοηθήσουν «οι Ευρωπαίοι και παγκόσμιοι καλοθελητές δανειστές μας» θα πρέπει να βοηθήσουν ώστε να μην υπάρχουν «δήθεν εντάσεις με τη φίλη, σύμμαχο κλπ. Τουρκία γιατί αυτό σημαίνει και κόστος ... εμείς θεωρούμε ότι μας φτάνουν 50-60 πτήσεις ημερησίως για εκπαίδευση, εξάσκηση, φύλαξη κτλ. ... όταν φτάνεις τις 100, 110 κτλ. είναι κόστος, όχι μόνο καυσίμων, αλλά φθοράς, επικινδυνότητας κτλ.», όπως είπε.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)