to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

18:58 | 08.06.2018

Πολιτική

Κατατέθηκε το πολυνομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα - Τη Δευτέρα ξεκινά η συζήτηση στις Επιτροπές

Τη Δευτέρα, 11 Ιουνίου, στις 12:00, ξεκινάει στις συναρμόδιες επιτροπές της Βουλής, με τη διαδικασία του επείγοντος, η επεξεργασία του νομοσχεδίου με τα προαπαιτούμενα για το κλείσιμο της τρίτης αξιολόγησης.


Κατατέθηκε σήμερα Παρασκευή το πολυνομοσχέδιο με το οποίο ολοκληρώνονται τα προαπαιτούμενα για το κλείσιμο της 4ης και τελευταίας αξιολόγησης του προγράμματος. Το νομοσχέδιο, θα πρέπει να έχει ψηφιστεί την Πέμπτη 14 Ιουνίου με δεδομένη την επιδίωξη της κυβέρνησης για μια συνολική συμφωνία για την αξιολόγηση, τη μεταμνημονιακή εποπτεία και το χρέος στη σύνοδο του Eurogroup της 21ης Ιουνίου.

Το νομοσχέδιο, περιλαμβάνει πληθώρα διατάξεων που πρέπει άμεσα να υλοποιηθούν, όπως έχει συμφωνηθεί με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς.

Από την ερχόμενη Δευτέρα, ξεκινάει ένας αγώνας δρόμου, καθώς η Βουλή θα πρέπει μέσα σε τέσσερις ημέρες να έχει ολοκληρώσει τη συζήτηση και επεξεργασία των διατάξεων στις αρμόδιες Επιτροπές και εν συνεχεία στην Ολομέλεια. Το νομοσχέδιο, θα τεθεί σε επεξεργασία αρχικώς στις αρμόδιες διαρκείς κοινοβουλευτικές επιτροπές –Οικονομικών, Παραγωγής και Εμπορίου, Κοινωνικών Υποθέσεων και Δημόσιας Διοίκησης- και κατόπιν θα τεθεί στην κρίση της Ολομέλειας.

Συγκεκριμένα, Συγκεκριμένα: Τη Δευτέρα, 11 Ιουνίου, στις 12:00, ξεκινάει στις συναρμόδιες επιτροπές της Βουλής, με τη διαδικασία του επείγοντος, η επεξεργασία του νομοσχεδίου με τα προαπαιτούμενα για το κλείσιμο της τέταρτης αξιολόγησης.

Το πρωί της Τρίτης, 12 Ιουνίου, θα κληθούν να καταθέσουν τις απόψεις τους κοινωνικοί και συνδικαλιστικοί φορείς και το βράδυ της ίδιας ημέρας θα ολοκληρωθεί η επεξεργασία του στις επιτροπές. 

Την Τετάρτη, 13 Ιουνίου, θα αρχίσει η συζήτησή του στην Ολομέλεια, η οποία θα διαρκέσει μέχρι αργά το βράδυ και θα ολοκληρωθεί την επομένη ημέρα, Πέμπτη 14 Ιουνίου, μέχρι τις 15:00, με την ψήφισή του.

Υπενθυμίζεται ότι την περασμένη Τρίτη, βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ συμμετείχαν στην ενημέρωση που έκαναν υπουργοί για το περιεχόμενο του πολυνομοσχεδίου

Το πολυνομοσχέδιο περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, δημοσιονομικά ζητήματα που έχουν συμφωνηθεί, θέματα φορολογίας, ενεργειακά θέματα, χρονοδιάγραμμα για τις ιδιωτικοποιήσεις, αλλά και ζητήματα δημόσιας διοίκησης και εργασιακά.

Της ψήφισης του νομοσχεδίου για το κλείσιμο της τέταρτης αξιολόγησης θα προηγηθεί ακόμη ένα νομοσχέδιο, το οποίο θα περιλαμβάνει τις διατάξεις για τις Ανώνυμες Εταιρείες (ΑΕ) και θα ψηφιστεί τη Δευτέρα 11 Ιουνίου.

Τι φέρνει το πολυνομοσχέδιο

Καθολική κάλυψη των αναγκών υγείας του πληθυσμού

Η καθολική κάλυψη των αναγκών υγείας του πληθυσμού, η βελτίωση της Διοίκησης του ΕΣΥ και η βιώσιμη χρηματοδότηση του Δημόσιου Συστήματος Υγείας περιλαμβάνονται στις βασικές προτεραιότητες της κυβέρνησης για την Υγεία, όπως περιγράφονται στο πολυνομοσχέδιο "για την ολοκλήρωση της Συμφωνίας Δημοσιονομικών Στόχων και Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων - Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2019-2022".

Συγκεκριμένα αναφέρονται τα εξής:

Οι μεταρρυθμίσεις στο Σύστημα Υγείας οφείλουν να υπηρετούν τους 3 στρατηγικούς στόχους του Υπουργείου Υγείας :

· Καθολική κάλυψη των αναγκών υγείας του πληθυσμού μέσα από ένα αναβαθμισμένο και αποτελεσματικό Δημόσιο Σύστημα Υγείας με επίκεντρο την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας, το οποίο θα είναι προσβάσιμο σε όλους και θα παρέχει ποιοτικές υπηρεσίες, ανθρωποκεντρική φροντίδα και ασφάλεια στον ασθενή.

· Βελτίωση της Διοίκησης του ΕΣΥ και αποδοτική λειτουργία των δημόσιων δομών υγείας μέσω της διαφανούς, συμμετοχικής, τεχνολογικά εκσυγχρονισμένης και αποτελεσματικής διακυβέρνησης, που ενθαρρύνει την τεκμηριωμένη υγειονομική φροντίδα και την αξιολόγηση της ποιότητάς της, που εγγυάται το σεβασμό της αξιοπρέπειας και των δικαιωμάτων των πολιτών, που υπόκειται στις αρχές της δημόσιας λογοδοσίας, του κοινωνικού ελέγχου και του δημοκρατικού προγραμματισμού στην ανάπτυξη των υπηρεσιών υγείας.

· Βιώσιμη χρηματοδότηση του Δημόσιου Συστήματος Υγείας με συνέργεια των πόρων από τη γενική φορολογία και την κοινωνική ασφάλιση, με περιορισμό των οικονομικών εμποδίων στην καθολική κάλυψη του πληθυσμού και των ίδιων δαπανών των πολιτών, καθώς και με ουσιαστικό έλεγχο της προκλητής ζήτησης, της σπατάλης και της διαφθοράς στο Σύστημα Υγείας.

Στην κατεύθυνση αυτή, στο πλαίσιο του ΜΠΔΣ, θα προωθηθούν παρεμβάσεις και διαρθρωτικές αλλαγές στους παρακάτω άξονες :

Λειτουργική υποστήριξη (ενίσχυση του ΕΣΥ με επιπλέον ανθρώπινους και υλικούς πόρους) του πολιτικού σχεδίου της καθολικής κάλυψης του πληθυσμού και της ισότιμης υγειονομικής φροντίδας των ανασφάλιστων πολιτών - διεύρυνση της «χωρητικότητας» του Δημόσιου Συστήματος Υγείας και της ικανότητάς του να καλύπτει με επάρκεια ένα συνεχώς διευρυνόμενο φάσμα αναγκών υγείας.

Υλοποίηση της μεταρρύθμισης στην ΠΦΥ με την ανάπτυξη των νέων αποκεντρωμένων δημόσιων δομών (ΤΟΜΥ), που έχουν «πυρήνα» τους τον οικογενειακό γιατρό και την διεπιστημονική ομάδα υγείας και δίνουν έμφαση στην πρόληψη, την αγωγή υγείας και την κοινοτική φροντίδα. Παράλληλη στήριξη και αναβάθμιση των σημερινών Κέντρων Υγείας (Αγροτικού και Αστικού Τύπου), των εργαστηρίων τους και των υποδομών τους. Επικουρικό ρόλο στην ανάπτυξη του νέου μοντέλου ΠΦΥ θα έχουν οι συμβεβλημένοι με τον ΕΟΠΥΥ οικογενειακοί γιατροί.

Εφαρμογή του νέου νόμου για τις προμήθειες και την ΕΚΑΠΥ (Εθνική Κεντρική Αρχή Προμηθειών Υγείας) - αύξηση των προμηθειών υγείας που διενεργούνται κεντρικά με στόχο την εξοικονόμηση πόρων και την διασφάλιση της ποιότητας του υγειονομικού υλικού και των αναλωσίμων στο ΕΣΥ.

Ολοκλήρωση ψυχιατρικής μεταρρύθμισης – μετασχηματισμός των ασυλικών δομών μέσα από την ανάπτυξη πρωτοβάθμιων και κοινοτικών υπηρεσιών ψυχικής υγείας – κοινό στρατηγικό σχέδιο και συνέργειες για την απο-ασυλοποίηση και απο-ιδρυματοποίηση τόσο στην ψυχική υγεία όσο και στην κοινωνική πρόνοια.

Ανάπτυξη πολυδύναμων κέντρων κατά των εξαρτήσεων - λειτουργική διασύνδεση και συστηματική συνεργασία των αρμόδιων φορέων στο πλαίσιο μιας σύγχρονης εθνικής στρατηγικής που θα αντιμετωπίζει ολιστικά το φαινόμενο της εξάρτησης (πρόληψη, μείωση βλάβης, ψυχοκοινωνική υποστήριξη, απεξάρτηση, κοινωνική επανένταξη), συμπεριλαμβάνοντας παράλληλα όλες τις εξαρτήσεις (αλκοόλ, διαδίκτυο, τζόγος κλπ.).

Δικτύωση των δημόσιων δομών ΠΦΥ - Ψυχικής Υγείας - αντιμετώπισης των εξαρτήσεων - κοινωνικής πρόνοιας, με στόχο την ολοκληρωμένη υγειονομική και κοινωνική φροντίδα. Συνέργεια με τις κοινωνικές δομές του Κράτους και των ΟΤΑ για ένα αναβαθμισμένο δίκτυο δημόσιων υπηρεσιών αποθεραπείας - αποκατάστασης, ψυχοκοινωνικής φροντίδας, γηριατρικής φροντίδας, δομών για νόσο Alzheimer - άνοια, στεγαστικών δομών για άτομα με σοβαρή νοητική υστέρηση και αναπηρία, κατ’ οίκον νοσηλείας, παρηγορητικής φροντίδας.

Έμφαση στις πολιτικές Δημόσιας Υγείας, στον καθολικό εμβολιασμό του παιδικού πληθυσμού, στην υγειονομική φροντίδα των προσφύγων - μεταναστών, στην πρόληψη των μεταδοτικών αλλά και των μη μεταδοτικών νοσημάτων, στην περιβαλλοντική υγιεινή και στην ιατρική της εργασίας, στην ενίσχυση της «υγειονομικής ασφάλειας» της κοινωνίας.

Αναβάθμιση ηλεκτρονικής Υγείας (e-health) και της συλλογής πληροφοριών και δεδομένων, για τον έλεγχο σε πραγματικό χρόνο της ποιότητας και του κόστους των υπηρεσιών υγείας (σε Δημόσιο και Ιδιωτικό Τομέα), καθώς και για το στρατηγικό σχεδιασμό του Συστήματος Υγείας.

Εφαρμογή συστήματος κοστολόγησης, τεκμηρίωσης και αξιολόγησης των νοσοκομειακών υπηρεσιών (DRGs).

Συμβάσεις ΕΟΠΥΥ με προμηθευτές υγειονομικού υλικού και παρόχους υπηρεσιών, προκειμένου να απαλλαγούν οι ασφαλισμένοι από την οικονομική επιβάρυνση, καθώς και για τον αποτελεσματικότερο έλεγχο των αναγκαίων προδιαγραφών και της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Νέο «μίγμα» φαρμακευτικής πολιτικής με προτεραιότητα στην ανάπτυξη αξιόπιστου μηχανισμού αξιολόγησης της φαρμακευτικής καινοτομίας και των τεχνολογιών υγείας (ΗΤΑ) σε συνδυασμό με τη διαπραγμάτευση προσιτών τιμών αποζημίωσης για τα ακριβά φάρμακα, θεραπευτικά πρωτόκολλα και μητρώα ασθενών, αλλαγές στο πεδίο της τιμολόγησης και αποζημίωσης, κλειστοί προϋπολογισμοί ανά θεραπευτική κατηγορία, αύξηση της διείσδυσης των γενοσήμων στη φαρμακευτική αγορά μέσω της μείωσης της συμμετοχής των ασθενών στο κόστος, σταδιακή άρση της επιβάρυνσης των πολιτών για την κάλυψη των φαρμακευτικών τους αναγκών.

Υλοποίηση της Ειδικής Στρατηγικής για την καταπολέμηση της διαφθοράς στην Υγεία σε συνεργασία με τον ΟΟΣΑ, με έμφαση στις άτυπες πληρωμές στο ΕΣΥ και στη διαφάνεια στον τομέα των προμηθειών και του φαρμάκου.

Στήριξη της δημόσιας εκπαίδευσης

Βασικό εργαλείο στην προσπάθεια επίτευξης πραγματικής ενδογενούς ανάπτυξης είναι η υποστήριξη της δημόσιας εκπαίδευσης με στόχο τη μείωση των αποκλίσεων και ανισορροπιών, την ισότιμη πρόσβαση και την διασφάλιση του καθολικού δικαιώματος των σπουδών σε όλες τις ομάδες του πληθυσμού, συμπεριλαμβανομένων και των πλέον ευάλωτων.

Αυτό τονίζεται στο πολυνομοσχέδιο "για την ολοκλήρωση της Συμφωνίας Δημοσιονομικών Στόχων και Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων - Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2019-2022" όπου περιγράφονται οι βασικές προτεραιότητες της κυβέρνησης στον τομέα της Παιδείας: 

Προτεραιότητα αποτελεί η ενίσχυση των δεσμών μεταξύ ανώτατης εκπαίδευσης, έρευνας, εργασίας και παραγωγικών δραστηριοτήτων και η αξιοποίηση του σημαντικότερου ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος που είναι το υψηλής εξειδίκευσης ανθρώπινο δυναμικό της Ελλάδας, αναφέρεται στο πολυνομοσχέδιο και προστίθεται ότι ο νέος αναπτυξιακός σχεδιασμός θα πρέπει να αποβλέπει κατά προτεραιότητα στην αναστροφή των συνεπειών της μακροχρόνιας ύφεσης, στην ανακοπή του φαινομένου φυγής του επιστημονικού δυναμικού στο εξωτερικό (brain drain), στη βέλτιστη αξιοποίηση όλων των χρηματοδοτικών πόρων και εργαλείων με στόχο την ενίσχυση των εκπαιδευτικών υποδομών, των πόρων και μέσων καθώς και του ανθρώπινου δυναμικού της εκπαίδευσης και της έρευνας.

Στο πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε σήμερα στη Βουλή από το υπουργείο Οικονομικών, αναφορικά με «τις διατάξεις για την ολοκλήρωση της Συμφωνίας Δημοσιονομικών Στόχων και Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων - Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2019-2022» περιλαμβάνονται δύο άρθρα αρμοδιότητας υπουργείου Δικαιοσύνης και αφορούν, την επανάληψη των άκαρπων πλειστηριασμών, και την παροχή δεύτερης ευκαιρίας σε οφειλέτες που πτώχευσαν.

Επίσπευση της επανάληψης άκαρπων πλειστηριασμών και διευκόλυνση της επαναδραστηριοποίησης επιχειρηματιών που πτώχευσαν 

Αναλυτικότερα, στο άρθρο 23 του πολυνομοσχεδίου προστίθενται τρία εδάφια στο άρθρο 966 του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας που αφορά την κατάσχεση της κινητής περιουσίας του οφειλέτη και την μη κατακύρωση ακινήτου που βγαίνει σε πλειστηριασμό (άκαρπος πλειστηριασμός).

Κατά την εισηγητική έκθεση του νομοσχεδίου, η επίμαχη τροπολογία αποσκοπεί στην επίσπευση της όλης διαδικασίας επανάληψης του πλειστηριασμού: Σήμερα προβλέπεται ότι αν δεν παρουσιαστούν πλειοδότες, το πράγμα που πλειστηριάζεται κατακυρώνεται στην τιμή της πρώτης προσφοράς σε εκείνον υπέρ του οποίου έγινε η εκτέλεση, αν το ζητήσει. Αν δεν υποβληθεί αίτηση, γίνεται νέος πλειστηριασμός μέσα σε 40 ημέρες και αν στο νέο πλειστηριασμό δεν γίνει και πάλι κατακύρωση, τότε το αρμόδιο δικαστήριο (μετά από σχετική διαδικασία) μπορεί να διατάξει νέο πλειστηριασμό μέσα σε 30 ημέρες με την ίδια ή κατώτερη τιμή.

Με το άρθρο 23 του πολυνομοσχεδίου, επισπεύδονται οι διαδικασίες και οι 30 ημέρες γίνονται 8 εργάσιμες ημέρες - και σε 8 ημέρες πρέπει να εκδίδεται η σχετική απόφαση από την ημέρα της συζήτησης.

Η δεύτερη τροποποίηση που επιφέρει το πολυνομοσχέδιο, αφορά τον Πτωχευτικό Κώδικα και συγκεκριμένα τον αποστιγματισμό της πτώχευσης και την παροχή δεύτερης ευκαιρίας σε οφειλέτες - φυσικά πρόσωπα - που πτώχευσαν χωρίς να τους βαρύνει κακόπιστη συμπεριφορά.

Συγκεκριμένα, στο άρθρο 24 του σχεδίου νόμου, προβλέπεται η δυνατότητα δεύτερης ευκαιρίας σε φυσικά πρόσωπα, τα οποία ελλείψει πτωχευτικής περιουσίας δεν δύνανται να πτωχεύσουν και παραμένουν σε διαρκή εκκρεμότητα, τόσο τα ίδια, όσο και οι τρίτοι που συνέχονται επιχειρηματικά με αυτά. Σύμφωνα με την εισηγητική έκθεση, στόχος του άρθρου είναι η επαναδραστηριοποίηση των επιχειρηματιών εκείνων, που παρά τις έντιμες προσπάθειες απέτυχαν να διαφύγουν τον «συναλλακτικό θάνατο».

 

Ενιαία τιμή για τα βιβλία

Επανέρχεται η "Ενιαία Τιμή" για το σύνολο των βιβλίων, με διατάξεις που περιλαμβάνει το πολυνομοχέδιο.

Η εκ νέου θέσπιση καθεστώτος Ενιαίας Τιμής για το σύνολο των βιβλίων προστατεύει τα μεσαία και μικρά βιβλιοπωλεία από το μονοπώλιο των μεγάλων αλυσίδων εξασφαλίζοντας ίση πρόσβαση όλων των καταναλωτών στα βιβλία τα οποία πωλούνται στην ίδια τιμή σε κάθε σημείο της επικράτειας αφού όπως προβλέπει το άρθρο 35 του πολυνομοσχεδίου «ο εκδότης θα καθορίζει την τιμή διάθεσης του βιβλίου του» και ότι «απαγορεύεται η διάθεση βιβλίων στο κοινό από τον ίδιο τον εκδότη τους ή από τρίτο σε τιμή που υπερβαίνει την τιμή που καθορίστηκε από τον εκδότη ή σε τιμή που είναι μικρότερη του ενενήντα τοις εκατό (90%) της τιμής αυτής».

Για τον ΕΝΦΙΑ θα έλθει νομοτεχνική βελτίωση

Η εκταμίευση της υποδόσης από τον ESM καθυστέρησε λόγω μιας τυπικής εκκρεμότητας και θα πραγματοποιηθεί κανονικά στις 15 Ιουνίου, ανέφερε ο υπουργός Οικονομικών, Ευκλείδης Τσακαλώτος, μετά την ενημέρωση στην οποία προέβη για το πολυνομοσχέδιο, στη ΚΟ των Ανεξάρτητων Ελλήνων. 

Ο κ. Τσακαλώτος είπε ότι ενημέρωσε τους βουλευτές και τους συνεργάτες όσων απουσίαζαν, για τη διαπραγμάτευση της κυβέρνησης και για το πολυνομοσχέδιο το οποίο θα κατατεθεί σήμερα και θα ψηφιστεί την επόμενη εβδομάδα, ενώ το χαρακτήρισε «εύκολο» εκτιμώντας ότι οι βουλευτές θα το υπερψηφίσουν. 

Ερωτηθείς για τον ΕΝΦΙΑ είπε ότι «όλοι έχουν τον προβληματισμό τους, αλλά οι αυξήσεις είναι πολύ περιορισμένες», ενώ πρόσθεσε ότι για τον ΕΝΦΙΑ θα έλθει νομοτεχνική βελτίωση στις Επιτροπές της Βουλής, την ερχόμενη Δευτέρα ή Τρίτη. 

Επίσης, χαρακτήρισε την τοποθετήσή του αναφορικά με τις συντάξεις «συνοπτικότατη και περιεκτικότατη», καθώς επανέλαβε όσα είπε και στην ενημέρωση των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ. Από την μεριά του, ο βουλευτής των ΑΝΕΛ, Γιώργος Λαζαρίδης είπε ότι ο υπουργός Οικονομικών «μας μεταβίβασε την αισιοδοξία ότι τα πράγματα θα αλλάξουν μετά την έξοδο από το μνημόνιο», προσθέτοντας ότι «εποπτεία θα υπάρχει, αλλά το σημαντικό είναι ότι βγαίνουμε από την επιτροπεία», ενώ ερωτηθείς αν πείστηκαν από την ενημέρωση του υπουργού Οικονομικών, ο κ. Λαζαρίδης απάντησε χαρακτηριστικά «ναι, μας έπεισε».

«Δεν υπάρχει περίπτωση πιστοληπτικής γραμμής στήριξης»

Μιλώντας την Τρίτη στην ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ, ο Ευκλειδης Τσακαλώτος, τόνισε ότι δεν υπάρχει περίπτωση πιστοληπτικής γραμμής στήριξης, ενώ αναφέρθηκε στον , λέγοντας ότι με βάση τις νέες αντικειμενικές αξίες, σε ποσοστό 67% των ιδιοκτητών, ο φόρος παραμένει ίδιος, σε 15% θα αυξηθεί και σε 18% θα μειωθεί.

Από το υπερπλεόνασμα, το 2019, το 100% θα δοθεί σε φοροελαφρύνσεις τόνισε από την πλευρά του ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Γιώργος Χουλιαράκης, ενώ,την καθιέρωση στεγαστικού επιδόματος σε 1.350.000 άτομα ανακοίνωσε η αναπληρώτρια υπουργός Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Θ. Φωτίου.

Την ίδια στιγμή, πρωτογενή πλεονάσματα πάνω από το 3,5% του ΑΕΠ που θα φθάνουν έως και 5,19% το 2022 προβλέπει το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2019-2022,  διευκολύνοντας τους χειρισμούς της κυβέρνησης στο μέτωπο των ελαφρύνσεων για τους πολίτες.

Πληροφορίες: ΑΠΕ-ΜΠΕ

2020 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)