to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

21:59 | 27.07.2021

Πολιτική

Χτυπάνε και το δημόσιο σχολείο: Η δεύτερη μέρα «μάχης» στην Ολομέλεια ενάντια στο ν/σ Κεραμέως

Σφυροκόπημα από την αντιπολίτευση για το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο Κεραμέως - Συχνά rapid tests και PCR για τους ανεμβολίαστους εκπαιδευτικούς ανακοίνωσε ο Κ. Μητσοτάκης- Ολόκληρη η ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ ζητά την κατάργηση των Ελάχιστων Βάσεων Εισαγωγής - «Ένα νομοσχέδιο μέρος της οπισθοδρομικής αντιμεταρρύθμισης της κυβέρνησης ΝΔ», χαρακτήρισε ο Ν. Φίλης, εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, το ν/σ Κεραμέως


Στο στόχαστρο της αντιπολίτευσης βρίσκεται το νομοσχέδιο Κεραμέως που επιφέρει σαρωτικές αλλαγές στο δημόσιο σχολείο. 

Στην Ολομέλεια της Βουλής συνεχίζεται σήμερα, Τρίτη 27/7, η συζήτηση για το νομοσχέδιο του υπ. Παιδείας. Την αντίθεσή του έχει δηλώσει επί της αρχής ο ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ για το υπό συζήτηση νομοσχέδιο. «Όχι» και από το ΚΙΝΑΛ, δήλωσε η Φ. Γεννηματά κατά την τοποθέτησή της. 

Δέσμευση Τσίπρα για κατάργηση της ΕΒΕ

Για κυνική εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων και κρυφές συναλλαγές κατηγόρησε ο αρχηγίς της αξιωματικής αντιπολίτευσης για ακόμα μία φορά την κυβέρνηση, τονίζοντας ότι διαλύει τη δημόσια παιδεία και σκάβει το λάκκο της ελληνικής κοινωνίας. Ο Αλέξης Τσίπρας κάλεσε την κυβέρνηση να πάρει, έστω στο και πέντε, έστω για φέτος, την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, που στερεί τα όνειρα και το μεράκι χιλιάδων μαθητών για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Εκτίμησε ότι αυτό δεν πρόκειται να γίνει και δεσμεύτηκε ξανά ότι, εάν γίνει κυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ, θα καταργήσει την αθλιότητα της ΕΒΕ και θα επιχειρήσει να θεραπεύσει τις αδικίες της φετινής χρονιάς. Ο Αλ. Τσίπρας υποστήριξε πως δεν πρόκειται για υπόσχεση του αέρα αλλά για πράξη αποκατάσταση δικαιοσύνης, που συνοδεύεται για δέσμευση και σχεδιασμό να δώσουμε βάρος στην Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (διαβάστε αναλυτικά).

Παρακολουθήστε ζωντανά τη συζήτηση στην Ολομέλεια:

Ν. Κεραμέως: Αντί απαντήσεων για τον αποκλεισμό χιλιάδων μαθητών, κατηγορίες προς την αντιπολίτευση 

Η υπ. Παιδείας, Ν. Κεραμέως από το βήμα της Βουλής υπερασπίστηκε μέχρι τέλους το νομοσχέδιο που σφυροκοπά το δημόσιο σχολείο, αλλά και τα προηγούμενα νομοθετήματά της σχετικά με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής που οδηγεί πολλές χιλιάδες υποψηφίων εκτός των δημοσίων πανεπιστημίων. Συγκεκριμένα, ανέφερε: «Όλοι θα συμφωνήσουμε ότι η θέσπιση μίας διαδικασίας αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτικών δεν αποτελεί πλέον μόνο επιτακτική ανάγκη, αλλά απαίτηση και της κοινωνίας. Με αυτά τα δεδομένα, εισάγεται η αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών με βελτιωτικό χαρακτήρα και έμφαση στην επιμόρφωση. Παράλληλα θεσπίζεται και η αξιολόγηση των στελεχών, η οποία στοχεύει στη διάγνωση της αποτελεσματικότητας. Όποιος αξιολογεί, αξιολογείται». 

Μάλιστα, η υπ. Παιδείας θέλησε να ασκήσει έντονη κριτική στον Αλ. Τσίπρα, σχετικά με την δήλωσή του για την κατάργηση του άδικου μέτρου των ΕΒΕ όταν αναλάβει τα «ηνεία» της χώρας. Με το σκεπτικό καλά κάνουμε και σας κόβουμε», η Ν. Κεραμέως κατηγόρησε την αξιωματική αντιπολίτευση  ότι εργαλειοποιεί τους νέους ανθρώπους.  

Κ. Μητσοτάκης: Συχνά rapid και PCR τεστ για του ανεμβολίαστους εκπαιδευτικούς

Στην Βουλή παρευρέθηκε ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης για να υπερασπιστεί το νομοσχέδιο της Ν. Κεραμέως που φέρνει σαρωτικές αλλαγές στο δημόσιο σχολείο και έχει προκαλέσει σωρεία αντιδράσεων στους εκπαιδευτικούς και κοινωνικούς κύκλους. Ανοιχτό άφησε το ενδεχόμενο για τον υποχρεωτικό εμβολιασμό των εκπαιδευτικών με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, καθώς σημείωσε ότι «συζητήσαμε το ενδεχόμενο του υποχρεωτικού εμβολιασμού στους εκπαιδευτικούς, το οποίο όμως στην παρούσα φάση δεν το υιοθετούμε».

Σημαντικό είναι πως από το βήμα της Βουλής ο Κ. Μητσοτάκης ανακοίνωσε «πρόσθετη ταλαιπωρία» για τους εκπαιδευτικούς που δεν έχουν εμβολιαστεί, καθώς θα τους ζητείται μοριακό τεστ (PCR) ανίχνευσης του κορωνοϊού - το οποίο δεν συνταγογραφείται - και rapid test σε συχνή βάση. Μάλιστα, επεσήμανε ότι θα καταστούν δύσκολες οι αναπληρώσεις εκπαιδευτικών αν νοσήσει μεγάλος αριθμός αυτών. 

Ο Κ. Μητσοτάκης επιδοκίμασε - όπως ήταν αναμενόμενο - τους βασικούς άξονες του νομοσχεδίου: «αυτονομία, αξιολόγηση, επιμόρφωση», που μεταξύ άλλων δημιουργούν ένα τιμωρητικό μοντέλο του δημοσίου σχολείου. Συνεχίζοντας, λοιπόν, την πορεία των αντιεκπαιδευτικών της νομοθετημάτων, η ΝΔ διευρύνει τις ανισότητες, και την κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων. Για να επιτευχθεί αυτό εισάγει την «ατομική αξιολόγηση», παρά τους πολυετείς αγώνες του εκπαιδευτικού κινήματος που έχει αντισταθεί σθεναρά σε αυτό το μέτρο. 

Την σκυτάλη από την υπ. Παιδείας πήρε ο Κ. Μητσοτάκης για την υποβάθμιση του δημοσίου πανεπιστημίου, υπεραμυνόμενος της άδικης Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής που οδηγεί χιλιάδες υποψηφίους εκτός της δημόσιας τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. 

Πάνος Σκουρλέτης: Κάνατε τη μεγαλύτερη μείωση εισακτέων στην Ιστορία

«Κάνατε τη μεγαλύτερη μείωση εισακτέων στην Ιστορία, εν μέσω πανδημίας, για να εξυπηρετήσετε λίγους ιδιώτες επιχειρηματίες» τόνισε ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Πάνος Σκουρλέτης κατά τη δεύτερη ημέρα συζήτησης του Νομοσχεδίου.

Στη παρέμβαση του τόνισε ότι: «Ποτέ άλλοτε δεν υπήρχε, αντί ουσιαστικής επιχειρηματολογίας και ανοιχτού διαλόγου, μιας παραπληροφόρησης για να στηρίξετε κάτι το οποίο έχει ήδη δημιουργήσει εκρηκτικές καταστάσεις. Αναφέρομαι στη φετινή Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής».

Ενώ επισήμανε πως «μια σειρά διατάξεων, οι οποίες ενώ εμφανίζονται με καλοπροαίρετο τρόπο για να υπηρετήσουν την υπόθεση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ουσιαστικά, υποτιμούν τον αυτόνομο μορφωτικό ρόλο του σχολείου. Δεν μπορείς να εισαγάγεις συγκεντρωτικά συστήματα διοίκησης μέσα από υπερεξουσίες στους διευθυντές που είναι μέρος, πια, ενός εγκάθετου κομματικού μηχανισμού εις βάρος του συλλόγου των διδασκόντων σε κάθε σχολείο. Εις βάρος της εκπαιδευτικής κοινότητας που υπάρχει σε κάθε σχολείο, όπου προφανώς στα πλαίσια ενός ενιαίου προγράμματος σπουδών πρέπει να έχει τη δυνατότητα της προσαρμογής, ανάλογα με τις συνθήκες και να αξιολογείται συλλογικά πάνω σ’ αυτή την προσπάθεια που κάνει.»

>> Διαβάστε εδώ την τοποθέτηση του Πάνου Σκουρλέτη

Το ψέμα Μητσοτάκη ότι επί Φίλη γίνονταν αναπληρωτές απόφοιτοι Κολλεγίων

Σε πολλές συνεδριάσεις στο Κοινοβούλιο όπου συζητείται ο νέος νόμος Μητσοτάκη - Κεραμέως, επαναλαμβάνεται ένας ψευδής ισχυρισμός. Ότι δήθεν επί υπουργίας Φίλη στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, υπήρξε αναγνώριση της επαγγελματικής ισοτιμίας των πτυχίων κολεγίων και αυτά έγιναν δεκτά στους διαγωνισμούς. Με «υπογραφή Φίλη», λένε. Το επανάλαβε μάλιστα προ ολίγου και ο πρωθυπουργός στη Βουλή.

Κάθε φορά που η ΝΔ επικαλείται αυτόν τον ισχυρισμό η απάντηση που δίνεται είναι ότι αυτό έγινε επί κυβέρνησης Σαμαρά - Βενιζέλου, με υπογραφή του υπουργού Παιδείας Αρβανιτόπουλου. Ακολούθως, το πρώτο εξάμηνο του 2015, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ έδωσε μια μάχη στη διαπραγμάτευση και την έχασε. Κάναμε ένα επώδυνο συμβιβασμό και πήγαμε σε εκλογές. Θέσαμε στην κρίση του λαού το αποτέλεσμα μιας επώδυνης διαπραγμάτευσης και κερδίσαμε τις εκλογές. 

Ως μέρος του συμβιβασμού, υποχρεωθήκαμε να εφαρμόσουμε και αυτή τη διάταξη, που στην πράξη αφορούσε πολύ λίγους αναπληρωτές. Με μια δέσμευση όμως. Ότι θα αφορά μόνο τους αναπληρωτές και όχι το μόνιμο προσωπικό.  Και κυρίως, ότι θα καταργηθεί μόλις βγούμε από τα μνημόνια. Και φυσικά κρατήσαμε το λόγο μας. Την καταργήσαμε στο νόμο που ψηφίσαμε για τις προσλήψεις στην εκπαίδευση. Γι’ αυτό αναγκάστηκε να την επαναφέρει η κυβέρνηση.

>> Διαβάστε εδώ την εισήγηση του Νίκου Φίλη

Κατά την πρώτη μέρα της συζήτησης του σχεδίου νόμου, του αποκλεισμού χιλιάδων μαθητών από το δημόσιο πανεπιστήμιο λόγω των Ελάχιστων Βάσεων Εισαγωγής υπεραμύνθηκε ο εισηγητής της ΝΔ και βουλευτής Καρδίτσας Γ. Κωτσός κατηγορώντας τον ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ και συγκεκριμένα τον Αλέξη Τσίπρα για λαϊκισμό μετά την δήλωσή του περί κατάργησης του άδικου μέτρου των ΕΒΕ. 

Μάλιστα, ο εισηγητής της ΝΔ ανακοίνωσε με καθυστέρηση ενός έτους μόνιμους διορισμούς στο Δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης με το σχέδιο, τα χρήματα και το σύστημα επιλογής που είχε νομοθετήσει και δρομολογήσει  ο ΣΥΡΙΖΑ.

Αξιοσημείωτο είναι δε, πως ο Γ. Κωτσός επικαλείτο επιδοκιμασία του νομοσχεδίου του υπ. Παιδείας από το σύνολο της κοινωνίας, αγνοώντας επιδεικτικά τις αντιδράσεις που έχουν δημιουργηθεί αφενός στους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι ρητά απορρίπτουν το προς συζήτηση νομοσχέδιο, και αφετέρου στο μεγαλύτερο μέρος της κοινωνίας που παρακολουθεί τον άκρατο αποκλειμό χιλιάδων υποψηφίων από την δημόσια τριτοβάθμια εκπαίδευση. 

«Δραματική ανατροπή των κατακτήσεων της μεταπολιτευτικής περιόδου» χαρακτήρισε το υπό συζήτηση νομοσχέδιο ο εισηγητής και Τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ, Ν. Φίλης. Για συρρίκνωση του δημόσιου σχολείου κατηγόρησε ο Ν. Φίλης την κυβέρνηση της ΝΔ, οδηγώντας χιλιάδες παιδιά στην εργασία ανηλίκων. «Ακούω προπαγάνδα και όχι επιχειρήματα», σημείωσε ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, καθώς συστηματικά η κυβέρνηση υποβαθμίζει την δημόσια εκπαίδευση. 

«Πήραμε σειρά μέτρων για τον μορφωτικό ρόλο των σχολείων, ώστε να μην υποκαθίσταται από τα φροντιστήρια» υπογράμμισε από το βήμα της Βουλής ο Ν. Φίλης αναφερόμενος στις μεταρρυθμίσεις της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.

Παράλληλα, σημείωσε ότι το παρόν νομοσχέδιο βασίζεται στο ψευδεπίγραφο τρίπτυχο «αυτονομία - επιμόρφωση - αξιολόγηση». 

Ο ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ, άλλωστε, έχει ασκήσει έντονη κριτική στο νομοσχέδιο της Νίκης Κεραμέως, η οποία μετά την επίθεση στο Πανεπιστήμιο (με το νόμο, πλέον, που φέρνει την πανεπιστημιακή αστυνομία) και τον περιορισμό της πρόσβασης στα ΑΕΙ (όπως φάνηκε περίτρανα τις τελευταίες μέρες, με την ίδια να παραδέχεται ότι τουλάχιστον 9.500 μαθητές θα μείνουν εκτός τριτοβάθμιας εκπαίδευσης), τώρα χτυπά το δημόσιο σχολείο.

>> Οι παρεμβάσεις των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ ενάντια στο νομοσχέδιο Κεραμέως

Σημειώνεται ότι σύσσωμη η Κοινοβουλευτική Ομάδα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, με επικεφαλής τον Πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Αλέξη Τσίπρα ζητά την κατάργηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, καθώς και  την ευθυγράμμιση της Ελλάδας με τον ευρωπαϊκό στόχο για 45% αποφοίτους Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στις ηλικίες 25-34 ετών.

2021 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)