to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

16:59 | 13.04.2017

Κοινωνία

Κοινή ανακοίνωση τριών τμημάτων του ΣΥΡΙΖΑ για τις επιθέσεις εναντίον υποδομών και στελεχών των οργανισμών συγκοινωνιών

«Προβληματίζουν έντονα οι βίαιες μορφές αυτών των “κινήσεων”, αλλά και οι πραγματικές στοχεύσεις τους. Αυτές οι πρακτικές δεν έχουν σχέση με το πραγματικό κοινωνικό αίτημα για ποιοτικές, προσιτές στους χρήστες, φιλικές και ασφαλείς για τους εργαζόμενους, συγκοινωνίες», τονίζουν μεταξύ άλλων στην κοινή τους ανακοίνωση τα τμήματα Οικολογίας Περιβάλλοντος & Χωρικού σχεδιασμού, Υποδομών και Μεταφορών και Oδικής ασφάλειας του ΣΥΡΙΖΑ


Εδώ και αρκετό είμαστε μάρτυρες επιθέσεων ολιγάριθμων ομάδων εναντίον των υποδομών, αλλά και του προσωπικού και διοικητικών στελεχών των οργανισμών συγκοινωνιών της Αθήνας: πρόσφατα για δεύτερη φορά “άγνωστοι” επιτέθηκαν στο σπίτι του Προέδρου του ΟΑΣΑ Τάσου Ταστάνη, ενώ συχνά είναι τα περιστατικά καταστροφής λεωφορείων, βανδαλισμοί των νέων ακυρωτικών μηχανημάτων στους σταθμούς των μέσων μεταφοράς ακόμα και επιθέσεις σε ελεγκτές εισιτηρίων.

Προβληματίζουν έντονα οι βίαιες μορφές αυτών των “κινήσεων”, αλλά και οι πραγματικές στοχεύσεις τους. Αυτές οι πρακτικές δεν έχουν σχέση με το πραγματικό κοινωνικό αίτημα για ποιοτικές, προσιτές στους χρήστες, φιλικές και ασφαλείς για τους εργαζόμενους, συγκοινωνίες.

Ποιες είναι οι εξελίξεις τα τελευταία χρόνια στο σύστημα συγκοινωνιών στην πρωτεύουσα;

1. Στις αστικές συγκοινωνίες επιχειρείται να υπάρξει ποιοτική αναβάθμιση και  αξιοπιστία, να συντονιστούν τα διαφορετικά μέσα μεταφοράς της Αθήνας (μετρό, τραμ, λεωφορεία) στο επίπεδο του σχεδιασμού και των δρομολογίων, να ελεγχθεί η κλοπή μέσω της πλαστογράφησης εισιτηρίων, να περιοριστεί η χρήση των μέσων μετακίνησης χωρίς εισιτήριο. Η προσπάθεια αυτή εμποδίζεται πολύ συστηματικά, όχι από το επιβατικό κοινό (ουδέποτε τέθηκε τέτοιο ζήτημα ούτε από κανένα κόμμα ή φορέα της κοινωνίας των πολιτών), αλλά από διάφορες ομάδες συμφερόντων που δυστυχώς υπάρχουν και εντός του ίδιου του συστήματος των μεταφορών. 

2. Η αναδιοργάνωση των δημόσιων συγκοινωνιών της Αθήνας με ενιαία διοίκηση των φορέων παροχής μεταφορικού έργου προχώρησε, σε προηγούμενες περιόδους, την ενοποίηση υπό τον ΟΑΣΑ των μέσων μαζικής μεταφοράς όπως και την επιμέρους ενοποίηση Μετρό-Τραμ. Η σημερινή διοίκηση πέτυχε να λειτουργήσει το σύστημα των ηλεκτρονικών πινακίδων πληροφόρησης στις «έξυπνες» στάσεις και στα λεωφορεία (στα μέσα σταθερής τροχιάς λειτουργούσε ήδη).  Τα αποτελέσματα έχουν βελτιώσει πολύ το επίπεδο της εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού των αστικών συγκοινωνιών. 

3. Όσον αφορά την ηλεκτρονική κάρτα και τις δωρεάν μετακινήσεις. Επισημαίνοντας ότι σύντομα το ηλεκτρονικό εισιτήριο στα μέσα μεταφοράς σύντομα θα εφαρμοστεί πλήρως, να σημειώσουμε ότι είναι σαφές ότι κάποιου τύπου εύχρηστο ηλεκτρονικό εισιτήριο ή κάρτα πολλαπλών διαδρομών εφαρμόζεται εδώ και χρόνια στις περισσότερες πόλεις. Τα συστήματα κάρτας η οποία φορτίζεται από τον επιβάτη και χρεώνεται αποτελεί το καλύτερο και οικονομικότερο σύστημα για την ενιαία χρήση των ΜΜΜ σε όλες τις μεγάλες πρωτεύουσες αλλά και γενικότερα στις συγκοινωνίες. Να τονίσουμε  ότι δεν υπάρχει χώρα στον κόσμο με απολύτως  δωρεάν σύστημα μετακινήσεων. Μηδενικό ή μειωμένο κόμιστρο εφαρμόζεται, όπου εφαρμόζεται, για ανήλικους, σπουδαστές, άνεργους, ηλικιωμένους, ανάπηρους, στρατιώτες κ.λπ. στη βάση κοινωνικών πολιτικών  και όχι για επιβάτες γενικώς ανεξαρτήτως οικονομικής και εισοδηματικής κατάστασης. Εφαρμόζονται τέλος σημαντικές εκπτώσεις σε τακτικούς χρήστες αλλά και σε ειδικές κατηγορίες όπως πχ τουρίστες.

Το δικαίωμα όσων προβάλλουν το αίτημα για δωρεάν μετακινήσεις για όλους είναι θεμιτό και θα κριθεί ως τέτοιο. Είμαστε όμως αποφασιστικά απέναντι στις κάθε μορφής απόπειρες τρομοκράτησης στελεχών και εργαζομένων στα ΜΜΜ που στοχεύουν στην ακύρωση της απαραίτητης προσπάθειας να γίνουν οι συγκοινωνίες πιο φιλικές στον πολίτη, πιο φθηνές για τις οικονομικά ασθενέστερες ομάδες επιβατών και πιο ασφαλείς για τους ίδιους τους εργαζόμενους σε αυτές.

Τμήμα Οικολογίας Περιβάλλοντος & Χωρικού σχεδιασμού

Τμήμα Υποδομών

Τμήμα Μεταφορών και Oδικής ασφάλειας

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)