to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

12:30 | 09.07.2018

Οικονομία

«Βαλκανικός δακτύλιος» μεταφορών για παράκαμψη των Δαρδανελλίων και ανάπτυξη δημόσιων περιφερειακών αεροδρομίων

Ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης μίλησε Στο Κόκκινο και τον Στάθη Σχινά.


Το τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου από την Καβάλα ή την Αλεξανδρούπολη μέχρι το Μπουργκάς μπορεί να είναι το πρώτο που θα υλοποιηθεί, προσφέροντας ταχύτερη και φθηνότερη μεταφορά προϊόντων από τον Εύξεινο με την παράκαμψη των Στενών του Βοσπόρου, ενώ συνολικά ο «Βαλκανικός δακτύλιος» που δημιουργείται με τις συμφωνίες τόσο με την Βουλγαρία όσο και στην πρόσφατη Τετραμερή, θα χρειαστεί τουλάχιστον μία πενταετία, είπε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης Στο Κόκκινο και τον Στάθη Σχινά. Σε εξέλιξη η ενίσχυση του δικτύου αεροδρομίων, τόσο με το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι της Κρήτης όσο και περιφερειακών αεροδρομίων που δεν περιλαμβάνονται σε αυτά που ανέλαβε η Fraport, όπως της Καλαμάτας, της Χίου και άλλων μικρότερων νησιών.

«Τόσο η συμφωνία με τη Βουλγαρία που υπογράφηκε στην Καβάλα πόσο και η επέκτασή της, με τις πολιτικές που συμφωνήθηκαν πριν λίγες ημέρες στην Θεσσαλονίκη, είναι στην κατεύθυνση της ενοποίησης και διεύρυνσης των δικτύων μεταφορών στα Βαλκάνια. Επί της ουσίας αποφασίστηκε να προχωρήσει ένας μεταφορικός δακτύλιος στα Βαλκάνια, που θα συνδέει τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης με του Εύξεινου Πόντου (σε Βουλγαρία και Ρουμανία), του Δούναβη (σε Βουλγαρία, Ρουμανία και Σερβία), και θα "κλείνει¨" με την σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκη-Σκόπια-Βελιγράδι και μετά προς τις χώρες της κεντρικής Ευρώπης», είπε ο κ. Σπίρτζης.
 
Σημείωσε μάλιστα ότι «κάποια κομμάτια αυτού του δακτυλίου, σε όλες τις χώρες, ήδη υλοποιούνται. Στην Ελλάδα, το Φθινόπωρο θα είναι σε χρήση η ηλεκτροκίνητη γραμμή Θεσσαλονίκη-Ειδομένη. Στην Σερβία και στη Βουλγαρία αυτή τη στιγμή υλοποιείται πολύ μεγάλο κομμάτι του σιδηροδρομικού δικτύου».

 
Η χρηματοδότηση θα είναι τόσο από κοινοτικά κονδύλια όσο και από ιδιωτικές επενδύσεις και όπως είπε ο κ. Σπίρτζης «το έργο μπορεί να υλοποιηθεί άμεσα. Το πρώτο τμήμα που μπορεί να γίνει είναι το τμήμα Αλεξανδρούπολη-Μπουργκάς ή και Καβάλα-Μπουργκάς, γιατί έχουμε μεγάλη "ωριμότητα" στα δικά μας τμήματα της σιδηροδρομικής γραμμής».
 
Για τον στρατηγικό στόχο της παράκαμψης των Δαρδανελλίων σιδηροδρομικά για τις εμπορευματικές μεταφορές, μέσω αυτού του βαλκανικού δακτυλίου, ο κ. Σπίρτζης σημείωσε ότι σήμερα «όλες οι παρευξείνιες χώρες, που χρησιμοποιούν την ναυτιλία για τις εμπορευματικές μεταφορές, έχουν πολύ μεγάλες καθυστερήσεις, 2-3 ημερών στην αναμονή, να περάσουν τα Στενά του Βοσπόρου, αλλά και μεγάλο κόστος. Αυτό το πρώτο τμήμα μπορεί να γίνει πολύ γρήγορα, τα υπόλοιπα χρειάζονται τουλάχιστον μία 5ετία, για τον σχεδιασμό, την υλοποίηση και τη λειτουργία τους ... Ένα πλοίο θα μπορεί να ξεφορτώνει στον Εύξεινο Πόντο, τα εμπορεύματα να μετακινούνται πάρα πολύ γρήγορα είτε στα λιμάνια Αλεξανδρούπολης, Καβάλας και Θεσσαλονίκης».
 
Οι εμπορευματικές μεταφορές πλαισιώνονται από το δίκτυο των εμπορευματικών κέντρων και όπως είπε ο υπουργός «το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο «πήρε το "πράσινο φως" από το Ελεγκτικό Συνέδριο, θα δώσει πάρα πολλές θέσεις εργασίας για την λειτουργία του, πάνω από 1.000 θέσεις. Είναι σε εξέλιξη ο διαγωνισμός, όπως και ο αντίστοιχος για το εμπορευματικό κέντρο στη Θεσσαλονίκη. Ακολουθούν Πάτρα, Καβάλα, Αλεξανδρούπολη, Βόλος, τα λιμάνια της χώρας, αλλά και στην ενδοχώρα η Λάρισα ή μικρότερα κέντρα».
 
Στις αερομεταφορές, είπε ο υπουργός σε άλλο σημείο της συνέντευξης, «πήραμε την έγκριση της ΕΕ για το νέο διεθνές αεροδρόμιο της Κρήτης στο Καστέλι του Ηρακλείου, ενώ προετοιμάζονται αντίστοιχοι διαγωνισμοί για άλλα αεροδρόμια της χώρας, για την επέκτασή τους, ώστε να εξυπηρετούν μεγαλύτερα αεροπλάνα, να έχουν τις απαραίτητες και όχι απλώς βασικές κτιριακές υποδομές, όπως στην Καλαμάτα, ή σε νησιά των Κυκλάδων, όπως στη Σύρο που ήδη είναι σε εξέλιξη το έργο. Στη Χίο το ίδιο. Αυτά είναι αεροδρόμια που δεν είναι στο δίκτυο της Frapport, είναι δημόσια αεροδρόμια».
 
Εξάλλου, ο ίδιος ανέφερε ότι στην πρόσφατη Τετραμερή αποφασίστηκε επίσης να υλοποιηθεί ένα βαλκανικό δίκτυο υδατοδρομίων.
 

2021 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)