to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

11:36 | 07.08.2019

Πολιτική

«Τόσο μόνοι τόσο νωρίς»: Ο ΣΥΡΙΖΑ ζητά την απόσυρση της τροπολογίας για την Επιτροπή Ανταγωνισμού

«Ας αποσύρουν την τροπολογία όσο υπάρχει χρόνος. Δεν περιποιεί τιμή στη χώρα αυτός ο νομικός και θεσμικός διασυρμός», αναφέρει χαρακτηριστικά το γραφείο Τύπου του κόμματος.


Η επίμαχη τροπολογία αντιβαίνει το δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αναφέρει η Κουμουνδούρου σε ανακοίνωσή της, ενώ κάνει λόγο για απόπειρα παύσης της Επιτροπής Ανταγωνισμού.

Η τροπολογία της κυβέρνησης «δεν έχει άλλο σκοπό πέρα από την εξυπηρέτηση των συμφερόντων που θίγονται από την έρευνα που διεξάγει η Επιτροπή σχετικά με τις μονοπωλιακές πρακτικές στη διανομή του Τύπου», υποστηρίζει ο ΣΥΡΙΖΑ.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

«Το πόρισμα της Επιστημονικής Επιτροπής της Βουλής, που συζητείται σήμερα στην ολομέλεια, καταρρίπτει όλα τα προσχήματα τα οποία επικαλείται η κυβέρνηση προκειμένου να παύσει την Επιτροπή Ανταγωνισμού, επισημαίνοντας πως η επίμαχη τροπολογία αντιβαίνει το δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Είναι πλέον ξεκάθαρο πως η σπουδή του κ. Μητσοτάκη να παύσει την Επιτροπή Ανταγωνισμού, δεν έχει άλλο σκοπό πέρα από την εξυπηρέτηση των συμφερόντων που θίγονται από την έρευνα που διεξάγει η Επιτροπή σχετικά με τις μονοπωλιακές πρακτικές στη διανομή του Τύπου.

Βρέθηκαν τόσο μόνοι τόσο νωρίς. Ας αποσύρουν την τροπολογία όσο υπάρχει χρόνος. Δεν περιποιεί τιμή στη χώρα αυτός ο νομικός και θεσμικός διασυρμός».

*ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Β. Θάνου: Δεν παραιτούμαι, έχω στοχοποιηθεί

Η Επιτροπή Ανταγωνισμού, με αφορμή την Έκθεση της Επιστημονικής Επιτροπής της Βουλής των Ελλήνων θεωρεί πως μετά την εξέλιξη αυτή πρέπει να υπογραμμίσει την εξής σημαντική εξέλιξη:

Η επιστημονική υπηρεσία της Βουλής των Ελλήνων, στη Έκθεσή της, σχετικά με το υπό ψήφιση νομοσχέδιο «Ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών….» και στις ειδικότερες παρατηρήσεις της, στο άρθρο 101, το οποίο προβλέπει νέο ασυμβίβαστο για τα μέλη της Επιτροπής Ανταγωνισμού, που καταλαμβάνει και τα ήδη υπηρετούντα πρόσωπα, με αποτέλεσμα να εκπίπτουν του αξιώματός τους, επισημαίνει ότι η εν λόγω διάταξη βρίσκεται σε αντίθεση:

α) με τη νομολογία του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Παραπέμπει στις σχετικές αποφάσεις, με τις οποίες, πέραν των άλλων, έχει κριθεί ότι «αν επιτρεπόταν σε κάθε κράτος μέλος να θέσει τέρμα στη θητεία αρχής ελέγχου πριν την αρχικώς προβλεπόμενη λήξη της κατά παράβαση των κανόνων και των εγγυήσεων που έχουν προβλεφθεί προς αυτόν τον σκοπό από την εφαρμοστέα νομοθεσία, η απειλή τέτοιας πρόωρης παύσεως η οποία θα επλανάτο επί της αρχής αυτής καθ’ όλη τη διάρκεια της θητείας της, θα μπορούσε να οδηγήσει σε μιας μορφής υπακοή της στην πολιτική εξουσία, ασυμβίβαστη με την ως άνω απαίτηση περί ανεξαρτησίας (…) Η απαίτηση περί ανεξαρτησίας (…) πρέπει, συνεπώς, να ερμηνευθεί κατ’ ανάγκην ως περιλαμβάνουσα την υποχρέωση σεβασμού της θητείας των αρχών ελέγχου μέχρι της λήξεώς της και του μη πρόωρου τερματισμού της παρά μόνον κατόπιν των κανόνων και των εγγυήσεων της εφαρμοστέας νομοθεσίας (…), με εξαίρεση σπουδαίο και αντικειμενικά εξακριβώσιμο λόγο»,

β) Στη σχετική οδηγία 1/2019 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 11ης Δεκεμβρίου 2018, το περιεχόμενο της οποίας αναφέρθηκε και στο προηγούμενο Δελτίο Τύπου της Επιτροπής Ανταγωνισμού (5-8-2019) και καταλήγει ότι οι εθνικές διοικητικές αρχές ανταγωνισμού «μπορούν να παυθούν μόνον αν δεν πληρούν πλέον τις προϋποθέσεις εκτέλεσης των καθηκόντων ή αν κριθούν ένοχοι σοβαρής παράβασης καθήκοντος βάσει της εθνικής νομοθεσίας. Οι προϋποθέσεις εκτέλεσης των καθηκόντων τους και η έννοια της σοβαρής παράβασης καθήκοντος ορίζονται εκ των προτέρων στην εθνική νομοθεσία, λαμβανομένης υπόψη της ανάγκης διασφάλισης της αποτελεσματικής επιβολής».

Τέλος, η Έκθεση διατυπώνει την παρατήρηση ότι ο όρος του θεσπιζόμενου «ασυμβίβαστου» παραπέμπει στην έννοια του «κωλύματος» του άρθρου 56 παρ. 3 του Συντάγματος.

«Η εν λόγω συνταγματική διάταξη θεσπίζει κωλύματα για την υποψηφιότητα και την εκλογή βουλευτών, τα οποία (κωλύματα) εφαρμόζονται διότι έχουν προβλεφθεί ήδη πριν από την εκλογή των βουλευτών και όχι μεταγενέστερα, με αναδρομική ισχύ, όπως προβλέπει η επίμαχη διάταξη του άρθρου 101» σχολιάζει η Βουλή.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)