to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

15:11 | 18.02.2021

Οικονομία

Τμήμα Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: «Ποιοι κρύβονται πίσω από την κατάργηση της Δημόσιας Αρχής Λιμένων και της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων»

Έχει μία πρόκληση μπροστά του ο Υπουργός: να προχωρήσει ή μη στην ανάκληση των πράξεων της ΔΑΛ και ΡΑΛ.


Η ανακοίνωση:

Διαβάζουμε την με ημερομηνία 11.2.2021 επιστολή του Προέδρου της Ένωσης Λιμένων Ελλάδας (ΕΛΙΜΕ) προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.  Ο Πρόεδρος της ΕΛΙΜΕ επιχαίρει και επικροτεί την διαδοχική κατάργηση δύο δημοσίων αρχών της Δημόσιας Αρχής Λιμένων (ΔΑΛ) και της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων (ΡΑΛ). 

Με την ευκαιρία ζητά και ένα διπλό «ρουσφέτι».  Την ανάκληση δύο πράξεων, μία της ΔΑΛ και μία της ΡΑΛ, που «σπάνε» το μονοπώλιο στη διαδικασία διαχείρισης των αποβλήτων στο λιμάνι του Πειραιά και δίνουν τη δυνατότητα παροχής αυτών των υπηρεσιών σε όσες εταιρείες πληρούν τις απαραίτητες προϋποθέσεις.  Διαβολικές συμπτώσεις.

Θυμίζουμε τους λόγους δημιουργίας των δύο αρχών.

Η ΔΑΛ  ανέλαβε τις δημόσιες εξουσίες των ιδιωτικών πλέον Οργανισμών Λιμένα και τη δυνατότητα να αναφέρει τυχόν αντισυμβατικές πρακτικές των ιδιωτών στα αρμόδια όργανα  και η ΡΑΛ εφοδιάστηκε με σημαντικές ελεγκτικές και κανονιστικές αρμοδιότητες τόσο ως προς την παρακολούθηση της τήρησης των συμβατικών υποχρεώσεων των ιδιωτών στα λιμάνια, όσο και την εφαρμογή της ελληνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας στη λιμενική αγορά.

Και οι δύο αρχές καταργήθηκαν με αιφνιδιαστικές τροπολογίες της τελευταίας στιγμής χωρίς ουσιαστική αιτιολόγηση. Το Μάρτιο του 2020 ο ΥΝΑΝΠ αιτιολόγησε την κατάργηση της ΔΑΛ με το απίθανο επιχείρημα ότι ήταν προσωπική του δέσμευση (!!!).  Το απέναντι σε ποιόν ή ποιους ακόμη εκκρεμεί ως απάντηση.  Επιπροσθέτως, δήλωνε ότι υπήρχε επικάλυψη αρμοδιοτήτων με τη ΡΑΛ. Πριν από λίγες ημέρες, όμως, προχώρησε στην ουσιαστική απαξίωση-κατάργηση και της ΡΑΛ.

Συνδικάτα και επαγγελματικοί φορείς, που σχετίζονται με το λιμάνι του Πειραιά και τις δραστηριότητές του, έχουν εγγράφως διαφωνήσει με την κατάργηση των δύο ρυθμιστικών αρχών.  Από όλες τις πλευρές επισημαίνονται οι κίνδυνοι της επόμενης ημέρας όπου σε ένα περιβάλλον, που απουσιάζουν ο έλεγχος και η ρύθμιση, είναι δεδομένη η άνθιση  αυθαίρετων πρακτικών.

Αυτές οι επισημάνσεις επιβεβαιώνονται με αυτή την επιστολή.  Όπως απαντάται και το ερώτημα σε ποιους είχε δεσμευτεί ο Υπουργός.  Σε επιχειρηματικά συμφέρονται που επιλέγουν να λειτουργούν σε καθεστώς αυθαιρεσίας και αδιαφάνειας.  Προκειμένου δε να τα ικανοποιήσει δεν διστάζει να κατεδαφίσει θεσμούς στη ναυτιλία.

Έχει μία πρόκληση μπροστά του ο Υπουργός: να προχωρήσει ή μη στην ανάκληση των πράξεων της ΔΑΛ και ΡΑΛ.  Περιμένουμε να δούμε πως θα την απαντήσει.  Θα δώσει τη δυνατότητα σε τρίτους να επιλέγουν δικούς τους παρόχους για την παράδοση των αποβλήτων ή όχι «σπάζοντας» το μονοπώλιο ή, για μια ακόμη φορά, το «επιτελικό κράτος του Μητσοτάκη θα λειτουργήσει ως εντολοδόχος συμφερόντων;

2021 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)