to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

17:36 | 20.03.2024

Πολιτική

Θ. Τζάκρη: Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ ζητά την άρση της ασυλίας του Καραμανλή και την παραπομπή του στον φυσικό δικαστή

«Βρισκόμαστε μπροστά σε μία χωρίς κανένα πρόσχημα προσπάθεια συγκάλυψης των βασικών υπευθύνων και κατάλυσης του κράτους δικαίου»


Η  Γραμματέας της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Θεοδώρα Τζάκρη κατά την τοποθέτησή της ως Κοινοβουλευτική Εκπρόσωπος στην Ολομέλεια της Βουλής για το πόρισμα της Εξεταστικής Επιτροπής που διερεύνησε τα αίτια και τις ευθύνες για το έγκλημα στα Τέμπη, σημείωσε ότι το έγκλημα των Τεμπών ήταν το αποτέλεσμα της σύμπτωσης πολλών παραγόντων, που με ιδιαίτερη επιμέλεια κατάφερε ο κ. Καραμανλής να συνυπάρξουν και να οδηγήσουν στην εθνική τραγωδία της 28ης Φεβρουαρίου 2023.

Η κ. Τζάκρη αναφέρθηκε στα βασικά συμπεράσματα της εξεταστικής επιτροπής:

1.      Ότι το κεντρικό σύστημα ελέγχου στην Καρόλου ήταν έτοιμο τον Ιούλιο του 2019 και είχε πάψει να λειτουργεί.

2.      Ότι το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης στη Λάρισα το οποίο  λειτουργούσε τον Ιούλιο του 2019 και το οποίο καταστράφηκε από πυρκαγιά το καλοκαίρι του 2019 αλλά ουδέποτε αποκαταστάθηκε παρά το γεγονός ότι επρόκειτο για μερικά καλώδια και μερικά μηχανήματα, εύκολα επισκευάσιμα.

3.      Ότι το έγκλημα των Τεμπών είναι ένα έγκλημα ενός πελατειακού διεφθαρμένου κράτους με κορυφή του παγόβουνου τη φωτογραφική διάταξη μετάταξης του μοιραίου σταθμάρχη.

4.      Ότι το έγκλημα των Τεμπών είναι πολιτικό έγκλημα απαξίωσης του δημοσίου με την κατάργηση της αρχής των δυο σταθμαρχών.

5.      Ότι το σύστημα  επικοινωνίας GSM-R,  που ήταν έτοιμο (και πιστοποιημένο) από τον Ιούλιο του 2022, ουδέποτε λειτούργησε.

6.      Για τη Σύμβαση 717 που τον Ιούλιο του 2019 ήταν υλοποιημένη κατά 68% και θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί εντός του 2021, αλλά ουδέποτε ολοκληρώθηκε.

7.      Ότι οι κκ Καραμανλής και Καραγιάννης χάρισαν στην Hellenic Train 700 εκ. € στερώντας  σημαντικές επενδύσεις από τον ελληνικό σιδηρόδρομο.

8.      Ότι οι εργαζόμενοι στο σιδηρόδρομο προειδοποιούσαν, με συνεχείς εκκλήσεις για τα θέματα ασφαλείας και για κάλυψη των κρίσιμων ειδικοτήτων, με εξώδικα και επιστολές.

9.      Ότι ο Τριαντόπουλος ψεύδεται και η Πυροσβεστική τον διαψεύδει και ότι ο περιφερειάρχης έλαβε «εντολές άνωθεν» για το μπάζωμα του χώρου για απόκρυψη της εύφλεκτης ουσίας που μετέφερε το εμπορικό τρένο.

Και ένα χρόνο μετά από το τραγικό δυστύχημα, είμαστε μάρτυρες μιας κυβερνητικής επιχείρησης συγκάλυψης και κατάλυσης του κράτους δικαίου, ενορχηστρωμένης από το Μέγαρο Μαξίμου, προκειμένου να πείσει  ότι την εποχή της τεχνητής νοημοσύνης, των δορυφόρων, του gps και της υψηλής τεχνολογίας μοναδική αιτία του δυστυχήματος ήταν το ανθρώπινο λάθος.

Όμως η φωνή των 57 νεκρών που ακούστηκε σε όλη την Ευρώπη και το πάνδημο αίτημα του 1,5 εκατομμυρίου υπογραφών επιβάλλει την παραπομπή όλων των ενόχων στη δικαιοσύνη και την άρση της ασυλίας του κ. Καραμανλή για την παραπομπή του στο φυσικό δικαστή ώστε να διερευνηθούν μια σειρά από εγκληματικές πράξεις και παραλείψεις επί Υπουργίας του. 

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της παρέμβασης της κ. Τζάκρη:

 

«Κυρίες και Κύριοι Βουλευτές

 

Πέρασε ένας χρόνος από το έγκλημα των ΤΕΜΠΩΝ και βρισκόμαστε μπροστά σε μία χωρίς κανένα πρόσχημα προσπάθεια συγκάλυψης των βασικών υπευθύνων και κατάλυσης του κράτους δικαίου.

Γιατί τι άλλο εκτός από κατάλυση του κράτους δικαίου είναι η συγκάλυψή ενός εγκλήματος, που προκαλεί την οργή 1,5 εκατομμυρίου συμπολιτών μας που ζητούν να οδηγηθεί ο κύριος  ένοχος, που δεν είναι άλλος από τον κ. Κ.Αχ.Καραμανλή, στο φυσικό του δικαστή για μια σειρά από εγκληματικές πράξεις και παραλείψεις. 

Και ενώ η ελληνική κοινωνία βοά πλέον και ζητά απόδοση δικαιοσύνης ως ελάχιστο δείγμα σεβασμού προς τη μνήμη των αδικοχαμένων συνανθρώπων μας, ο κ. Καραμανλής κατά την ακρόασή του συνέχισε να κουνά το δάχτυλο προς τα μέλη της επιτροπής, προς τη Βουλή, προς το ελληνικό λαό, προς όλους όσους τολμούν να ρωτούν τα αυτονόητα: Γιατί δεν διασφάλισε την ασφάλεια των σιδηροδρόμων;

Γιατί αυτός δεν είναι που κραύγαζε λίγες μέρες πριν από  το έγκλημα των Τεμπών, κουνώντας πάλι το δάχτυλο, σαν τοπικός ηγεμόνας της εποχής της φεουδαρχίας, πώς τολμάμε να τον ρωτάμε για την ασφάλεια και μάλιστα διοργάνωνε φιέστα για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων μαζί με τον κ. Μητσοτάκη.

 

Πέρασε ένας χρόνος  μετά από το τραγικό δυστύχημα των ΤΕΜΠΩΝ και συνεχίζεται η απαξίωση και η εγκατάλειψη του πιο οικολογικού, οικονομικού και λαϊκού μέσου μετακίνησης.

Είναι αυτή η απαξίωση, που αποτελεί σταθερή επιλογή της ορμπανικής πλέον κυβέρνησης της ΝΔ, που υπηρετεί τα μεγάλα οικονομικά συμφέροντα εγχώρια και ξένα, και παραδίδει σε αυτά όλες τις δημόσιες υποδομές της χώρας, αφού πρώτα τις απαξιώσει με τραγικό τρόπο. Το ίδιο έκανε

·         στην Παιδεία, με την κατάφορη και αναίσχυντη παραβίαση του άρθρου 16 και τη θέσπιση των ιδιωτικών Πανεπιστημίων.

·         στην δημόσια υγεία, με τις τραγικές ελλείψεις σε ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό και τις κλειστές αίθουσες χειρουργείων με την νομοθέτηση των απογευματινών χειρουργείων, που θα γίνονται από εξουθενωμένους γιατρούς,

·         Και στο κράτος δικαίου

Δεν έφταναν οι υποκλοπές των συνομιλιών  της μισής κυβέρνησης και της ηγεσίας του  στρατού, που δεν είχαν τη στοιχειώδη ευθιξία να προσφύγουν, δηλαδή δεν έφτανε το πανευρωπαϊκό σκάνδαλο παρακολουθήσεων, που διασύρει τη χώρα μας σε όλη την Ευρώπη, με δική σας ευθύνη, καθώς θίγει ευθέως βασικά δικαιώματα πάνω στα οποία βασίζεται η δημοκρατία, και τώρα έχουμε και ένα νέο εκτεταμένο σκάνδαλο, ένα σκάνδαλο της καθεστωτικής σας έπαρσης, ένα σκάνδαλο που πάλι προσπαθείτε να συγκαλύψετε, αυτό της διάθεσης των προσωπικών δεδομένων των Ελλήνων του Εξωτερικού από το Υπουργείο Εσωτερικών προς εν ενεργεία Ευρωβουλευτή.

Πόσοι  εμπλέκονται σε αυτό το σκάνδαλο κύριε Βορίδη; Και σε πόσους άλλους υποψηφίους σας έχετε διαρρεύσει τα προσωπικά δεδομένα των αποδήμων, γιατί μόνο οι αφελείς πιστεύουν ότι τα είχε μόνο η κ. Ασημακοπούλου.

Σε οποιαδήποτε άλλη χώρα η αρμόδια υπουργός θα είχε παραιτηθεί. Η κ. Κεραμέως έτσι κατανοεί την πολιτική ευθύνη; Γιατί η παραίτηση στελέχους μη εκλεγμένου, αλλά διορισμένου, όπως ο ΓΓ, δεν συνιστά ανάληψη της πολιτικής ευθύνης.

Έχει κόστος η δημοκρατία κ. Κεραμέως, αλλά εσείς αντιλαμβάνεστε το Υπουργείο Εσωτερικών, ως εσωτερικό τμήμα ή παράρτημα της ΝΔ. Εσείς υποστηρίζετε ότι δεν φταίτε, ότι δεν έγινε επί των ημερών σας. Δεν μπορεί για ένα τέτοιο σκάνδαλο να μην παραιτείται κανένας πολιτικός. Πάλι φταίει ένας υπάλληλος - υψηλόβαθμος αυτή τη φορά -  όπως και στο έγκλημα των Τεμπών; Και πάλι προσπαθείτε να συσκοτίσετε την έρευνα.

Όμως δυστυχώς κ.Κεραμέως τα mail της κ. Ασημακοπούλου, την 1-Μαρτίου-2024, ακολούθησαν χρονικά και σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα τα δικά σας επιβεβαιωτικά mail από το ΥΠΕΣ. Σύμπτωση κι αυτό όπως και με τη διαρροή των προσωπικών δεδομένων των μαθητών από την πλατφόρμα Webex; Τόσες  πολλές συμπτώσεις διαρροής προσωπικών δεδομένων κα. Κεραμέως; Όπου πηγαίνετε διαρρέουν τα προσωπικά δεδομένα!

 

Το ψήφισμα της Ολομέλειας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου της  7ης Φεβρουαρίου, ένα ψήφισμα που υπερψηφίστηκε από 4 πολιτικές ομάδες συμπεριλαμβανομένης και της ομάδας του Macron είναι κόλαφος για την κυβέρνησή σας, με χαρακτηρισμούς που μέχρι τώρα συνηθίζονταν μόνο για τις ανελεύθερες δημοκρατίες (illiberal),

Και μην ξεχνάτε ότι στον δείκτη  για την ελευθερία του τύπου η Ελλάδα είναι τελευταία στην Ευρωπαϊκή Ένωση κάτω και από την Ουγγαρία, στον δείκτη διαφθοράς προτελευταία (24), στον δείκτη δημοκρατίας από ανεξάρτητους οργανισμούς στη θέση 22 και 24 αντίστοιχα, δηλαδή σύμφωνα με το ψήφισμα αυτό  η Ελλάδα βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση σε όλους τους δείκτες!

 

Πόση ακόμα διάλυση μπορεί να αντέξει η ελληνική κοινωνία Κυρίες και Κύριοι Υπουργοί της ΝΔ και μέχρι πότε;

 

Γιατί όπως αποδεικνύουμε η κατάσταση απαξίωσης και διάλυσης στον ελληνικό σιδηρόδρομο δεν είναι το μοναδικό σύμπτωμα σήψης και διαφθοράς της κυβέρνησής σας.

Είναι ίδιας τάξης πολιτικό πρόβλημα με τα σκάνδαλα που προαναφέραμε.

 

Κυρίες και Κύριοι Βουλευτές

Το έγκλημα των Τεμπών δεν προέκυψε από μόνο του, αλλά ήταν το αποτέλεσμα της σύμπτωσης πολλών παραγόντων,  που με ιδιαίτερη επιμέλεια κατάφερε ο κ. Καραμανλής να συνυπάρξουν και να οδηγήσουν στην εθνική τραγωδία της 28ης Φεβρουαρίου του 23, τέσσερα (4) ολόκληρα χρόνια από την ανάληψη της διακυβέρνησης της χώρας από εσάς.

 

Ο Κ.Αχ.Καραμανλής υπήρξε ο μοιραίος υπουργός την περίοδο που στη χώρα μας έγινε ένα τραγικό και μοναδικό στην ιστορία του σιδηροδρόμου δυστύχημα, στο οποίο 57 νέοι άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και τα όνειρα τους, από τη σύγκρουση δύο τρένων, που έπρεπε να κινούνται σε διαφορετική γραμμή, γιατί ταυτόχρονα έγιναν μία σειρά από λάθη, που θα μπορούσαν να μην είχαν γίνει.

-          Ένα χρόνο μετά τα ερωτήματα παραμένουν  τραγικά  αναπάντητα.

-          Ένα χρόνο μετά είμαστε μάρτυρες μιας κυβερνητικής επιχείρησης συγκάλυψης, ενορχηστρωμένης από το Μέγαρο Μαξίμου.

-          Ένα χρόνο μετά προσπαθείτε να πείσετε τον ελληνικό λαό με το πόρισμα σας  ότι μοναδική αιτία ήταν το ανθρώπινο λάθος, την εποχή της τεχνητής νοημοσύνης, των δορυφόρων, του gps και την εποχή της υψηλής τεχνολογίας.

-          Αγνοείτε ακόμη και την Ευρωπαία Εισαγγελέα που ζήτησε την ουσιαστική έρευνα.

-          Ένα χρόνο μετά οι νεκροί των Τεμπών ζητούν δικαίωση, με την τιμωρία των ενόχων

-          Ένα χρόνο μετά το συλλογικό τραύμα από το ομαδικό έγκλημα μένει ανοικτό και το συλλογικό πένθος βαρύ

-          Και να ξέρετε, η θλίψη γίνεται λαϊκή οργή, που δεν ανέχεται άλλο την επιδεικτική ατιμωρησία των ενόχων, όσο και αν τα ελεγχόμενα ΜΜΕ κρύβουν την πραγματικότητα κάτω από το χαλί ή το χάλι της λεγόμενης ενημέρωσης.

 

Οι νεκροί των Τεμπών βαραίνουν στη συλλογική μας μνήμη και ζητούν επιτακτικά δικαίωση, ζητούν με δυνατή φωνή που ακούστηκε σε όλη τη χώρα και έφτασε και ως τις Βρυξέλλες τη λυτρωτική τιμωρία.

 

Τα ερωτήματα είναι αμείλικτα, οι απαντήσεις δεν δίνονται, οι ένοχοι κρύβονται, αλλά ο λαός βλέπει την τραγική αλήθεια και απαιτεί Δικαιοσύνη με 1,5 εκατομμύριο υπογραφές.

 

Τι αποδείξαμε στην Εξεταστική:

1.ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΛΕΓΧΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΡΟΛΟΥ

HΝΔ παρέλαβε από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, μετά από πολλά χρόνια μια διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή στο σιδηροδρομικό δίκτυο Αθήνας – Θεσσαλονίκης, γεγονός που αύξανε το επίπεδο ασφάλειας του σιδηροδρόμου.

Ένα βασικό στοιχείο του πολλαπλού συστήματος ασφαλείας που παραλάβατε (7/2019) ήταν το κεντρικό δευτεροβάθμιο σύστημα ελέγχου που είχε πλήρη εικόνα για όλα τα τρένα που κινούνται σε όλο δίκτυο, σε κοινή λειτουργία στην Καρόλου, μεταξύ ΟΣΕ/HT

 

Γνώριζε ο κ. Καραμανλής, ότι το κεντρικό σύστημα ελέγχου είχε πάψει να λειτουργεί;

Μπορεί και δικαιούται ένας υπουργός να αγνοεί και επομένως να αδιαφορεί εγκληματικά για τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν την ασφάλεια ενός συστήματος στο οποίο προΐσταται; Η αδιαφορία σας για τα συστήματα ελέγχου που αφορούν συμπολίτες μας ισοδυναμεί με έγκλημα κ. Καραμανλή! Το έγκλημα των Τεμπών έχει ονοματεπώνυμο, είναι έγκλημα Καραμανλή και ΝΔ!

 

Αν λειτουργούσε το κεντρικό σύστημα ελέγχου, δηλαδή αν στην Καρόλου έβλεπαν ότι τα τρένα κινούνται επί 11λεπτά μετωπικά, δεν θα είχαν αποσοβήσει το δυστύχημα;

 

2.ΤΟΠΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΗΛΕΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΣΤΗ ΛΑΡΙΣΑ

Παραλάβατε τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης στη Λάρισα, το οποίο  λειτουργούσε τον 7ο του 2019 και είχε την εποπτεία 5-6 σταθμών από τις δύο πλευρές του δικτύου, δηλαδή επιτηρούσε 170 χιλιόμετρα συνολικά, στελεχωμένο διαρκώς με σταθμάρχες τηλεδιοίκησης, σε διακριτό κτίριο από τους άλλους σταθμάρχες.

Το σύστημα αυτό καταστράφηκε από πυρκαγιά το καλοκαίρι του 2019.(Επρόκειτο για μερικά καλώδια και μερικά μηχανήματα, εύκολα επισκευάσιμα).

Ένα έργο πολύ πιο φτηνό από τα μπαζώματα που κάνατε μέσα σε 3 μέρες για να κρύψετε τα στοιχεία που βρίσκονταν στο χώρο του εγκλήματος.

 

Γιατί από το 2019 δεν έδωσε ποτέ εντολή για άμεση αποκατάσταση του συστήματος τηλεδιοίκησης Λάρισας ο κ. Καραμανλής και γιατί δεν ενδιαφέρθηκε κανείς επί τέσσερα χρόνια να διαπιστώσει την αποκατάσταση και επαναλειτουργία του;

Δεν πιστεύετε κύριοι της ΝΔ, ότι αν το τοπικό σύστημα τηλε-ελέγχου Λάρισας λειτουργούσε, όπως λειτουργούσε επί ΣΥΡΙΖΑ, δηλαδή αν είχε επιδιορθωθεί το πρόβλημα που προέκυψε με τη φωτιά και το σύστημα ήταν σε λειτουργία,  θα είχε αποσοβηθεί το δυστύχημα;

Και αν ναι, δεν έχει απόλυτη ευθύνη ένας υπουργός που αδιαφορεί για ένα τέτοιο δομικό στοιχείο του συστήματος ασφαλείας των τρένων;

 

 

 

3. ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ ΩΣ ΕΓΚΛΗΜΑ ΤΟΥ ΠΕΛΑΤΕΙΑΚΟΥ ΔΙΕΦΘΑΡΜΕΝΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ – Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΔΙΑΤΑΞΗ ΤΟΥ ΜΟΙΡΑΙΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ

 

Η προσπάθεια που έγινε αρχικά από τον ίδιο τον πρωθυπουργό, ήταν να αποδοθούν όλα στο ανθρώπινο λάθος ενός σταθμάρχη, λες και η ασφάλεια ενός ολόκληρου σιδηροδρομικού δικτύου εξαρτάται από ένα άτομο.Διότι αν ίσχυε αυτό, είχατε αφήσει την ασφάλεια τόσων επιβατών να κρέμεται κυριολεκτικά από μία κλωστή και μάλιστα προβληματική!

 

-Πρόκειται όμως για ένα λάθος συνολικά του σιδηροδρόμου ως συστήματος, που διοικείται από το Υπουργείο Μεταφορών, τον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Για να μπορέσει όμως ο μοιραίος σταθμάρχης να μεταταχθεί σε αυτή τη θέση, δηλαδή του σταθμάρχη, από υπάλληλος μεταφορών, καταργήθηκε με απόφαση[1] του Υπουργού Καραμανλή το όριο ηλικίας 48 ετών, και έτσι μπόρεσε ο συγκεκριμένος να πάρει αυτή τη θέση!

 

Γιατί άλλαξε ο κ. Καραμανλής, με φωτογραφική διάταξη το όριο που έθετε ο ΟΣΕ για τις μετατάξεις;

-Πως επιλέχθηκε εν συνεχεία ένας άνθρωπος από υπάλληλος μεταφοράς αποσκευών, με αντίστοιχη εμπειρία, να γίνει σταθμάρχης και μάλιστα σε έναν κεντρικό σταθμό;

 

Γιατί εξέδωσε την φωτογραφική υπουργική απόφαση, αφού ο σταθμάρχης είχε κάνει την αίτηση μετάταξης, (που θα έπρεπε να έχει απορριφθεί) και

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)