to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

9:56 | 29.07.2016

πηγή: Στο Κόκκινο

Πολιτική

Θ. Δρίτσας: Νησιωτική πολιτική σε όλα τα επίπεδα - Υδροδότηση, μεταφορές, περιφερειακή ανάπτυξη

Με αφορμή την σύσκεψη κυβερνητικού συμβουλίου που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη στο Μαξίμου με θέμα τη «Νησιωτικότητα και τη Νησιωτική Πολιτική», μίλησε στον ρ/σ Στο Κόκκινο ο Υπουργός Ναυτιλίας, Θοδωρής Δρίτσας απαριθμώντας στην εκπομπή «Ορθά Κοφτά» με τον Απόστολο Λυκεσά τις προτάσεις που κατατέθηκαν «και οι οποίες θα αποτελέσουν τη βάση για τη διαμόρφωση ενός ολοκληρωμένου κυβερνητικού σχεδίου δράσης που θα στοχεύει στη βελτίωση της καθημερινής ζωής των κατοίκων των νησιών και στην ενίσχυση της περιφερειακής ανάπτυξης».


Πιλοτικό πρόγραμμα υδροδότησης νησιών – Μείωση κόστους κατά 10,4 ευρώ/κυβικό

Ο κ. Δρίτσας επεσήμανε ότι « η υδροδότηση νησιών από μονάδες αφαλατώσεων βρίσκεται ήδη σε πιλοτικό πρόγραμμα σε Πάτμο και Αρκιούς», ενώ υπογράμμισε ότι «θα επιταχύνουμε την διαδικασία. Μέχρι στιγμής τα αποτελέσματα από το πιλοτικό πρόγραμμα είναι θεαματικά καθώς  το κόστος του νερού έχει μειωθεί κατά 10,4 ευρώ ανά κυβικό μέτρο με αποτέλεσμα το ποσό που καλείται να πληρώνει ο πολίτης είναι σε πολλές περιπτώσεις μόλις 0,64 ευρώ το κυβικό. «Στόχος μας είναι να υδροδοτούνται τα νησιά από δικές τους πηγές και όχι από την οικονομικά ασύμφορη μεταφορά νερού», «η όποια επιβάρυνση από την εφαρμογή των αφαλατώσεων στην ηλεκτρική ενέργεια», σημείωσε ο υπουργός «εξετάζεται και είναι πολύ πιθανόν να χορηγηθεί κρατική βοήθεια στους δήμους».

Νησιωτική πολιτική σε όλα τα επίπεδα 

Όπως είπε ο κ. Δρίτσας στόχος της κυβέρνησης  είναι να δώσει λύσεις στα αιτήματα δεκαετιών των κατοίκων των νησιών και στα χρόνια προβλήματα. Μετά από πρωτοβουλία του πρωθυπουργού συστάθηκε το κυβερνητικό συμβούλιο για την νησιωτική πολιτική, έπειτα και από αίτημα των νησιωτών βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ.

Οριστικά στον δήμο το θαλάσσιο μέτωπο της Πάτρας 

«Οριστικά δρομολογείται η μεταφορά του θαλάσσιου μετώπου του λιμανιού της Πάτρας στους πολίτες της»,  επανέλαβε ο υπουργός όπως είχε ανακοινώσει και κατά την διάρκεια της συνάντησης  που είχε με τον Δήμαρχο της Πάτρας στο ΥΝΑ. «Η διαδικασία αποχαρακτηρισμού ξεκινάει τις επόμενες μέρες», είπε ο κ. Δρίτσας.

Διαγωνιστική διαδικασία για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, νέα σύμβαση παραχώρησης

Τέλος, ο υπουργός ναυτιλίας όσον αφορά το λιμάνι της Θεσσαλονίκης σημείωσε ότι κανονικά προχωράει η διαγωνιστική διαδικασία για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ενώ υπό επεξεργασία βρίσκεται η πρόταση της νέας σύμβασης παραχώρησης ΟΛΘ – Δημοσίου. «Όταν θα παραδώσουμε την τελική πρόταση για την σύμβαση παραχώρησης θα έχουν δοθεί λύσεις σε ακανθώδη ζητήματα, όπως των υπεργολαβιών, που θα ικανοποιήσουν τους εργαζομένους και τους κοινωνικούς εταίρους», κατέληξε ο υπουργός ναυτιλίας.
Όπως άλλωστε αναφέρεται και στη σχετική ανακοίνωση της αντιπροεδρίας της κυβέρνησης, η διαμόρφωση του εν λόγω σχεδίου θα λαμβάνει υπόψη την ιδιαιτερότητα που δημιουργεί η φυσική θέση των νησιών και τα προβλήματα που αυτή δημιουργεί στην παροχή βασικών υπηρεσιών, καθώς και τις ανισότητες που εντοπίζονται μεταξύ των νησιών.
 
Στο πλαίσιο αυτό, συγκροτήθηκε άτυπη συντονιστική ομάδα εργασίας που θα προχωρήσει ταχύτατα στην επεξεργασία των προτάσεων που κατατέθηκαν στη σύσκεψη της Πέμπτης, με στόχο εντός του φθινοπώρου να ανακοινωθεί η πρώτη δέσμη κυβερνητικών μέτρων που θα αντιμετωπίζει τα πιεστικά προβλήματα των νησιωτών.
 
Συγκεκριμένα, τα θέματα που συζητήθηκαν κατά τη διάρκεια της σύσκεψης του κυβερνητικού συμβουλίου και στα οποία θα αναζητηθούν λύσεις το αμέσως επόμενο διάστημα είναι τα ακόλουθα:
 
1. Εφαρμογή ρήτρας νησιωτικότητας σε όλα τα νομοσχέδια
2. ΦΠΑ: Μέτρα αντιστάθμισης της αύξησης των συντελεστών και βελτίωσης της εισπραξιμότητας
3. Μεταφορικό ισοδύναμο
4. Ενίσχυση των κοινωνικών/δημόσιων υπηρεσιών προς τους πολίτες
5. Διαμόρφωση θεσμών για τη χάραξη και υλοποίηση της νησιωτικής πολιτικής
6. Υποδομές
7. Χωροταξικά θέματα
8. Εργαλεία χρηματοδότησης μικρής κλίμακας
9. Καταπολέμηση φαινομένων διαφθοράς και παραοικονομίας
10. Νέο μοντέλο ανάπτυξης (καινοτομία, ενεργειακή αυτάρκεια, τηλεϊατρική κ.ά.) με πιλοτικές εφαρμογές σε επιλεγμένα νησιά.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)