to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

16:32 | 31.10.2019

Πολιτική

ΣΥΡΙΖΑ: Το υπ. Παιδείας ναρκοθετεί τον διάλογο με ψεύδη και φτηνούς εντυπωσιασμούς

Ανακοίνωση της ΕΠΕΚΕ Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ για τα ψεύδη της υπουργού Παιδείας, σχετικά με τη μείωση των δαπανών για την Παιδεία


«Η ψευδολογία και η διαρκής δημιουργία εντυπώσεων δεν ωφελεί ούτε το διάλογο για την Παιδεία, ούτε το εκπαιδευτικό σύστημα, ούτε τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς»

Κάλεσμα στην υπουργό Παιδείας Ν. Κεραμέως «να μην πολιτεύεται με ανοησίες», καθώς «η ψευδολογία και η διαρκής δημιουργία εντυπώσεων δεν ωφελεί ούτε το διάλογο για την Παιδεία, ούτε το εκπαιδευτικό σύστημα, ούτε τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς» απευθύνει η Επιτροπή Ελέγχου Κοινοβουλευτικού Έργου Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ.

Όπως σημειώνει, η Ν. Κεραμέως, κατά την πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής για εκπαιδευτικά θέματα, κατηγόρησε την απερχόμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ για μείωση των δαπανών για την Παιδεία, με εγκύκλιο του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, στις 5 Ιουλίου 2019.

Η κα Κεραμέως αναφέρεται στην εγκύκλιο υπ. αριθμ: 2/55677/ΔΠΓΚ, παραποιώντας ωστόσο τα νούμερα και την πραγματικότητα. Πιο συγκεκριμένα, η εγκύκλιος δίνει κατευθύνσεις για την κατάρτιση του Κρατικού Προϋπολογισμού για το 2020 και αναφέρει πως για το Υπουργείο Παιδείας προβλέπονται τα εξής:

Η ΕΠΕΚΕ Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ επισημαίνει πως στην αντίστοιχη εγκύκλιο που εκδόθηκε το 2018 (2/55663/ΔΠΓΚ), η οποία έδινε κατευθύνσεις για το 2019 προβλέπονταν τα εξής:

«Συνεπώς, οι κατευθύνσεις που δίνει το ΓΛΚ προς το Υπουργείο Παιδείας, τον Ιούλιο του 2019, προβλέπουν τη συνολική αύξηση του προϋπολογισμού για την Παιδεία κατά 117 εκατ. €. Επίσης, η απερχόμενη πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας κατάφερε να ξεπεράσει τα ποσά που πρότεινε το ΓΛΚ για το 2019 και τελικά, έλαβε 5.527.000.000 €, δηλαδή 45 εκατ. € περισσότερα.

Η μόνη μείωση που μπορεί να δει η κα Κεραμέως είναι αυτή της δικής της κυβέρνησης. Στο προσχέδιο του προϋπολογισμού για το 2020 που κατέθεσε πρόσφατα η ΝΔ, προβλέπεται μείωση δαπανών για την Παιδεία κατά 0.1% του ΑΕΠ (περισσότερα από 200 εκατ. €), δίχως να περιλαμβάνεται ούτε 1 ευρώ για προσλήψεις μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού» τονίζει.

Στο πλαίσιο αυτό, η ΕΠΕΚΕ Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ καλεί την υπουργό Παιδείας «να μην πολιτεύεται με ανοησίες. Η ψευδολογία και η διαρκής δημιουργία εντυπώσεων δεν ωφελεί ούτε το διάλογο για την Παιδεία, ούτε το εκπαιδευτικό σύστημα, ούτε τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Καλούμε την Υπουργό να ανακαλέσει το συγκεκριμένο σχόλιο που έκανε δημόσια στη Βουλή και να επικεντρωθεί στην αναγκαία αύξηση των δαπανών για την Παιδεία.

Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ανέλαβε το εκπαιδευτικό σύστημα σε συνθήκες ασταθούς ισορροπίας, με κυρίαρχα χαρακτηριστικά την υποστελέχωση και την υποχρηματοδότηση. Παρά τις δημοσιονομικές δυσκολίες και τις συνεχείς διαπραγματεύσεις με τους θεσμούς, ο ΣΥΡΙΖΑ κατάφερε να δρομολογήσει μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών, να προχωρήσει σε θεσμικές τομές και να αυξήσει τις δημόσιες δαπάνες στην Παιδεία και την Έρευνα.

Πιο συγκεκριμένα, ο προϋπολογισμός του 2015 προέβλεπε 4.8 δις €. Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ προϋπολόγισε 5.5 δις € για το 2018-2019. Επιπρόσθετα, το «Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα 2014-2018» της συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ προέβλεπε την περαιτέρω μείωση κατά 1.2 δις €, ρύθμιση που ανέτρεψε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.

Αναλυτικά, οι προϋπολογισμοί του υπουργείου Παιδείας από το 2013 έως το 2019:

Σύμφωνα με τα δημοσιευμένα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών, ο προϋπολογισμός του υπουργείου Παιδείας παρουσιάζει συνεχή αύξηση από το 2015 μέχρι και σήμερα. Αντίστοιχα, τα τελευταία χρόνια, αυξήθηκαν οι δαπάνες για την Έρευνα και την Καινοτομία, αγγίζοντας για πρώτη φορά το 1.13% του ΑΕΠ (2.03 δις €) από 0.83% του ΑΕΠ για το 2014 (1.48 δις €)» καταλήγει.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)