to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

18:54 | 14.09.2022

Πολιτική

ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Απαράδεκτη η εισαγωγή της πλατφόρμας “Polifimos” για τον ενδοσχολικό και εξωσχολικό εκφοβισμό

Με ερώτηση κοινοβουλευτικού ελέγχου που συνυπογράφεται από 34 ακόμη βουλευτές και βουλεύτριες του ΣΥΡΙΖΑ, η Ραλλία Χρηστίδου απευθύνεται στα υπουργεία ΥΠΑΙΘ και ΠροΠο ζητώντας εξηγήσεις για την αιφνίδια και εν μέσω θέρους υπογραφή ενός «μνημονίου συνεργασίας» μεταξύ του υπουργού ΠροΠο κου Θεοδωρικάκου με το Δήμο Ελληνικού Αργυρούπολης, για τη δημιουργία μιας «υπηρεσίας» που θα λειτουργεί μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας και θα έχει στόχο την καταγραφή καταγγελιών για περιστατικά ενδοσχολικού και εξωσχολικού εκφοβισμού ανηλίκων.


Αναφέρεται στην ερώτηση:

Η ρηξικέλευθη αυτή «πρωτοβουλία» δρομολογήθηκε χωρίς προηγούμενη διαβούλευση με την εκπαιδευτική και σχολική κοινότητα και τους άμεσα ή έμμεσα εμπλεκόμενους και ενδιαφερόμενους, και -εφόσον τελικά εφαρμοστεί- ο κίνδυνος να δημιουργήσει προβλήματα παρά να λύσει είναι βέβαιος. Καταρχάς είναι απαράδεκτο το γεγονός ότι σε όλη αυτή τη διαδικασία που θα εκτυλίσσεται γύρω και μέσα στο σχολείο -και που είναι σίγουρο ότι θα το αναστατώσει- δεν υπάρχει εμπλοκή -έστω και συμβουλευτική- του Υπουργείου Παιδείας. Δεν αναφέρεται κάποια διαδικασία τήρησης και διαφύλαξης των προσωπικών δεδομένων ανηλίκων και όσων θα τα χειριστούν. Δεν αναφέρεται κάποια προϋπόθεση ή ειδικές γνώσεις όλων όσων θα εμπλακούν στη διαδικασία και θα αλληλεπιδράσουν με τα παιδιά που είτε καταγγέλλουν είτε καταγγέλλονται. Δεν αναφέρεται κάποια πρόνοια παρέμβασης ψυχολόγων, εκπαιδευτικών ή άλλων εξειδικευμένων επαγγελματιών του πεδίου, αν και μιλάμε για ανήλικους μαθητές.

Και το κυριότερο: δεν προβλέπεται αναδιοργάνωση ή εμπλουτισμός των υπηρεσιών του Δήμου που θεωρητικά θα αναλαμβάνουν την επίλυση των «ήπιων» περιστατικών που δε θα φτάνουν στην αστυνομία και την Εισαγγελία Ανηλίκων, γεγονός που σημαίνει ότι, η επίλυση των υποθέσεων εκφοβισμού ουσιαστικά δεν προβλέπεται να λάβει καμία ενίσχυση. Η αλλαγή υπάρχει στην καταγραφή καταγγελιών και προσωπικών δεδομένων και τη σύνδεσή τους απευθείας με την αστυνομία και την εισαγγελία και μόνο. Με λίγα λόγια, η «καινοτομία» αρχίζει και τελειώνει στην πλατφόρμα(!) Οι υπηρεσίες του Δήμου που θα πρέπει επί της ουσίας να λύσουν το πρόβλημα, μένουν ίδιες και εν πολλοίς υποστελεχωμένες. Συνοψίζοντας,

Επειδή δεν υπάρχει κάποια σαφής αναφορά για το πώς θα προστατεύονται τα προσωπικά δεδομένα των καταγγελλόντων αλλά και των καταγγελλομένων

Επειδή μια τόσο παρεμβατική διαδικασία είναι βέβαιο ότι θα δημιουργήσει πολλά προβλήματα στην σχολική κοινότητα

Επειδή, για το υπαρκτό πρόβλημα του ενδοσχολικού και εξωσχολικού bullying είναι ανάγκη να ληφθούν περισσότερα μέτρα και να γίνουν δράσεις και συμβουλευτικά κέντρα προς αυτή την κατεύθυνση μέσα στο σχολείο και τη γειτονιά με τη συνδρομή και τη συναίνεση όσων συναπαρτίζουν τη σχολική και την εν γένει κοινότητα (μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικοί, τοπικές κοινωνίες)

Επειδή αν δεν βελτιωθούν οι φορείς που καλούνται να επιλύσουν στην ουσία τις καταγγελίες (υπηρεσίες του Δήμου), η αλλαγή στον τρόπο της καταγραφής των περιστατικών καμία διαφορά προς το καλύτερο δεν πρόκειται θα κάνει, η δε λογική της αλληλοκαταγγελίας, και των διακρίσεων που καλλιεργεί θα έχει τα αντίθετα αποτελέσματα

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

1.         Πώς είναι δυνατό να έχει επιλεγεί και να έχει τεθεί σε εφαρμογή έστω και πιλοτικά μέσα στο Καλοκαίρι, χωρίς διαβούλευση, ένα τέτοιο πρόγραμμα και το ΥΠΑΙΘ να το δέχεται, παραμένοντας μάλιστα αμέτοχο σε ό,τι το αφορά;

2.         Εφάρμοσε το ΥΠΑΙΘ άλλα προγράμματα πρόληψης και αντιμετώπισης του εκφοβισμού πριν αποφασίσει να εισάγει τη λογική ενός αστυνομικού «μπαμπούλα» στο σχολείο; Ποια είναι αυτά;

3.         Έχει υπάρξει αξιολόγηση του συγκεκριμένου προγράμματος από το ΥΠΑΙΘ και το ΙΕΠ;

4.         Πως είναι δυνατό σε κανένα σημείο σύλληψης και υλοποίησης του προγράμματος αυτού να μη ζητήθηκε η γνώμη της εκπαιδευτικής κοινότητας; Το ΥΠΑΙΘ κρίνει πως δεν την αφορά το ζήτημα;

5.         Ποια είναι η «ειδική υπηρεσία» της αστυνομίας που θα πλαισιώσει την νέα πλατφόρμα και τι αρμοδιότητες προβλέπονται γι’ αυτή; Ποιοι θα εργάζονται σε αυτήν την υπηρεσία;

6.         Ποια πρόσβαση θα έχουν τα στελέχη αυτής της υπηρεσίας αλλά και των υπηρεσιών του Δήμου στις καταγγελίες και στα προσωπικά δεδομένα παιδιών και γονέων και πώς θα διασφαλίζεται το απόρρητο;

7.         Το προσωπικό που θα προσεγγίζει ανήλικα παιδιά και τις οικογένειές τους βασισμένο σε καταγγελίες μέσω πλατφόρμας, τι κατάρτιση θα έχει;

8.         Προβλέπεται καθ’ οιονδήποτε τρόπο ενίσχυση των κοινωνικών υπηρεσιών που θα καλούνται να διαχειριστούν τις καταγγελίες –ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί- ή η «καινοτομία» εξαντλείται στην ιδιωτική πλατφόρμα και τη διασύνδεση με την αστυνομία;

9.         Πώς επιλέχθηκε η ιδιωτική εταιρεία S.I.B.A. SOFT; Πώς θα αμείβεται;

10.       Ποια μέτρα θα ληφθούν για την ουσιαστική πρόληψη του εκφοβισμού ανηλίκων εντός και εκτός σχολείου;

2022 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)