to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

14:45 | 24.10.2016

Κοινωνία

ΣΥΡΙΖΑ Φθιώτιδας: Τα ζητήματα του σχολείου είναι υπόθεση του υπουργείου Παιδείας και ιδιαίτερα της σχολικής κοινότητας

Αντίθετος σε παρεμβάσεις και επεμβάσεις από εξωσχολικούς στα σχολεία που τελούν υπό κατάληψη και επισημαίνει ότι τα ζητήματα του σχολείου είναι υπόθεση της πολιτείας, δηλ του Υπουργείου Παιδείας, ΄Ερευνας και Θρησκευμάτων και ιδιαίτερα της σχολικής κοινότητας, δηλαδή της Διεύθυνσης, των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των συλλόγων γονέων κάθε σχολείου κ.λπ.


Η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ Φθιώτιδας:

ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ

Για το ΣΥΡΙΖΑ η παιδεία αποτελεί καθολικό ανθρώπινο δικαίωμα και κοινωνικό αγαθό. Η πολιτεία έχει την υποχρέωση να παρέχει σε όσους ζουν στη χώρα δημόσια δωρεάν και δημοκρατική εκπαίδευση υψηλού επιπέδου.

Το σχολείο πρέπει να έχει ως κύρια αποστολή την ολόπλευρη μόρφωση , την κριτική σκέψη και την ενίσχυση της δημοκρατικής συνείδησης. Είναι συνώνυμο με , τη δημιουργία αυτόνομων πολιτών που αναζητούν, επικοινωνούν, διαβουλεύονται, συνεργάζονται, αντιμετωπίζουν και επιλύουν προβλήματα, στέκονται αλληλέγγυοι και δημιουργούν πολιτισμό.

Τι συνέβη ακριβώς με τις καταλήψεις;

Τις πρώτες βραδινές ώρες της 21/10/2016 γίναμε  μάρτυρες μιας  επέμβασης της Αστυνομίας,  ύστερα από εισαγγελική εντολή και παρουσία,  όπως διαβάζουμε, σε δύο σχολικά συγκροτήματα της Λαμίας η οποία συνοδεύτηκε από προσαγωγές μαθητών και σχηματισμό δικογραφιών .

Κατά την άποψή μας τα ζητήματα του σχολείου είναι υπόθεση της πολιτείας, δηλ του Υπουργείου Παιδείας, ΄Ερευνας και Θρησκευμάτων και ιδιαίτερα της σχολικής κοινότητας, δηλαδή της  Διεύθυνσης, των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των συλλόγων γονέων κάθε σχολείου κλπ.

Οι καταλήψεις σε μερικά σχολεία της Λαμίας αποτελούν ένα από αυτά τα ζητήματα.

Η επίλυση του προβλήματος και των αιτημάτων των μαθητών αλλά και άλλων φορέων της σχολικής κοινότητας πρέπει να αντιμετωπίζονται με γνώμονα τις βασικές παιδαγωγικές αρχές και μεθόδους, τις  αρχές του δημοκρατικού διαλόγου και το  σεβασμό στις δημοκρατικές διαδικασίες  από όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.  Αντί γι΄αυτό είδαμε παρεμβάσεις και ζήσαμε ξανά την αποκρουστική εικόνα ανήλικων μαθητών να προσάγονται για καταθέσεις και να δημιουργούνται δικογραφίες όπως συνέβη παλαιότερα στη Λαμία με αφορμή καταλήψεις που είχαν αποφασιστεί με δημοκρατικές διαδικασίες και πλειοψηφικές αποφάσεις .

Είμαστε αντίθετοι σε τέτοιου είδους παρεμβάσεις. Κανένας δημοκρατικός πολίτης δεν το αποδέχεται.

Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Φθιώτιδας με μία χθεσινή της ανάρτηση έδωσε την ορθή  κατεύθυνση επίλυσης και  κάλεσε   όλους τους εμπλεκόμενους: συλλόγους εκπαιδευτικών, μαθητές, γονείς και τοπική αυτοδιοίκηση σε ανοιχτό διάλογο για την επίλυση των προβλημάτων.

Ανεξάρτητα από τις διαδικασίες και τα μέσα που χρησιμοποιήθηκαν από μέρους των μαθητών για την επίτευξη των στόχων στα συγκεκριμένα σχολεία, τα οποία ( μέσα και διαδικασίες) συνιστούν  ευθύνη και εκτίμηση των μαθητών του σχολείου στο σύνολό τους,   θεωρούμε πως  η παραπάνω ανακοίνωση της ΔΔΕ Φθιώτιδας οδηγεί στη μοναδικά ορθή  αντιμετώπιση του συγκεκριμένου προβλήματος.

Επισημαίνουμε όμως ότι:

·         Το σχολείο, και μάλιστα ως ιδιαίτερα ευαίσθητος χώρος, είναι ο μοναδικός υπεύθυνος για τη λύση των προβλημάτων αυτών και κανείς άλλος.

·         Το σχολείο δεν στιγματίζει κανένα μαθητή του

·         Να σταματήσουν  οι προσαγωγές και μάλιστα ανηλίκων μαθητών και η απειλή δικών  ως μέσο επίλυσης.

·         Καμία δίωξη μαθητών

·          Η υπευθυνότητα και ο διάλογος λύνουν τα προβλήματα ώστε το σχολείο  να φέρει σε πέρας την κύρια αποστολή του.

ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ Ν.Ε ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)