to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

Στο ελεγκτικό συνέδριο η προσφορά της COSCO - Ακόμα περιμένει τον φάκελο το Υπ. Ναυτιλίας

Σύμφωνα με τον υπουργό Ναυτιλίας «οι επιλογές του ΤΑΙΠΕΔ θα πρέπει να αποσαφηνιστούν και να εξεταστεί η όλη η διαδικασία από την κυβέρνηση» - «Έχουμε ακόμη δρόμο για την τελική συμφωνία με την Κινέζικη εταιρεία. Εμείς εργαζόμαστε, ώστε να τελεσφορήσει η διαδικασία με το μεγαλύτερο όφελος για τους παραλιμένιους δήμους, την κοινωνία και το δημόσιο».


Στο ΜΕΓΚΑ, το Σάββατο, επέλεξε να απαντήσει ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας στις κατηγορίες περί ξεπουλήματος του ΟΛΠ, «Όλα έχουν γίνει και θα γίνουν κανονικά. Η πώληση του λιμανιού στην COSCO είναι προς όφελος της χώρας» σημείωσε ο κ. Πιτσιόρλας ανακοινώνοντας ότι σήμερα ο σχετικός φάκελος στάλθηκε στο Ελεγκτικό Συνέδριο και στη συνέχεια η υπόθεση θα περάσει από τη Βουλή. 

 

Στα σημαντικά αναπάντητα ερωτήματα όπως τις κατηγορίες για μεθόδευση της πώλησης στην Κινέζικη εταιρεία με πολύ χαμηλό αντίτιμο και στις επενδύσεις «μαϊμού» που υποτίθεται θα δαπανήσει η COSCO για να αποκτήσει και το επιπλέον 16% των μετοχών του ΟΛΠ, απέφυγε να δώσει ουσιαστικές απαντήσεις...

Παράλληλα δεν έδωσε εξηγήσεις για τους λόγους της «μη παράδοσης» ολόκληρου του φακέλου της προσφοράς των Κινέζων στον υπουργό ναυτιλίας, Θ. Δρίτσα, τον οποίον έχει ζητήσει κατ` επανάληψη (ο υπουργός)...

Με την σειρά του ο κ. Δρίτσας απάντησε στον πρόεδρο του ταμείου το πρωΐ της Δευτέρας. Σε συνέντευξή του σε ραδιοφωνικό σταθμό ο υπουργός ναυτιλίας ανέφερε μεταξύ άλλων, «οι επιλογές του ΤΑΙΠΕΔ θα πρέπει να αποσαφηνιστούν και να εξεταστεί η όλη η διαδικασία από την κυβέρνηση», τόνισε και συμπλήρωσε λέγοντας πως «έχουμε ακόμη δρόμο για την τελική συμφωνία με την Κινέζικη εταιρεία. Εμείς εργαζόμαστε, ώστε να τελεσφορήσει η διαδικασία με το μεγαλύτερο ωφέλος για τους παραλιμένιους δήμους, την κοινωνία και το δημόσιο», έιπε.

«Μόλις το ΤΑΙΠΕΔ μου στείλει τους φακέλους θα τους αξιοποιήσω και θα ανακοινώσω τις εκτιμήσεις του Υπουργείου Ναυτιλίας για την διαδικασία που ακολουθήθηκε», κατάληξε.


Για να περάσει οριστικά στα χέρια των Κινέζων το λιμάνι, θα περάσουν αρκετοί μήνες

Και αυτό γιατί απαιτείται να προηγηθούν χρονοβόρες διαδικασίες, όπως η έγκριση του φακέλου του διαγωνισμού από το Ελεγκτικό Συνέδριο, αλλά και η ολοκλήρωση της τροποποίησης της Σύμβασης Παραχώρησης Ελληνικού Δημοσίου - ΟΛΠ που ορίζει τους όρους χρήσης και εκμετάλλευσης της γης, των κτισμάτων και της υποδομής της χερσαίας ζώνης του λιμανιού, καθώς και το ποσοστό του ετήσιου ανταλλάγματος προς το κράτος. Μετά την ολοκλήρωσή της θα οδηγηθεί στη Βουλή για να ψηφιστεί.

Όσον αφορά την ολοκλήρωση της νέας σύμβασης παραχώρησης Ελληνικού Δημοσίου ΟΛΠ, θα απαιτηθεί επιπλέον χρόνος από ότι υπολόγιζαν αρχικά ΤΑΙΠΕΔ και COSCO, καθώς η προ ημερών απόφαση του Δ.Σ. του ΟΛΠ για την σύσταση επιτροπής (ΟΛΠ-υπουργείο Ναυτιλίας και υπουργείο Οικονομίας) προκειμένου να ξεκινήσει διαδικασία επαναδιαπραγμάτευσης της Σύμβασης (βάσει του άρθρου 15 της ισχύουσας Σύμβασης Παραχώρησης), αναμένεται να πάρει μήνες. Σύμφωνα με πληροφορίες, η Επιτροπή αυτή δεν έχει καν συσταθεί.

Τέλος, θα πρέπει να ιδρυθεί η Δημόσια Αρχή Λιμένος (ΔΑΛ) και με νομοσχέδιο να περάσει και από την βουλή. Η Δημόσια Αρχή Λιμένος αποτελεί προσωπική δέσμευση του Υπουργού Ναυτιλίας και η οποία θα υποδεχτεί όλες τις δημόσιες υπηρεσίες (διοικητικές και εποπτικές αρμοδιότητες) του λιμανιού του Πειραιά, που σήμερα έχει υπό την εποπτεία του ο ΟΛΠ.

Αντιδράσεις

Στο μεταξύ συνεχίζονται οι αντιδράσεις για την πώληση του ΟΛΠ στους Κινέζους, τόσο για την ίδια τη συμφωνία, όσο και για το τίμημα αυτής.

Για «ευτελές τίμημα για την απόκτηση της κυριότητας του λιμανιού του Πειραιά από την COSCO», το οποίο συνιστά πραγματική πρόκληση, έκανε λόγο ο δήμαρχος Κερατσινίου-Δραπετσώνας Χρήστος Βρεττάκος και επισήμανε ότι «δεν πρόκειται για πώληση, αλλά για όσο-όσο εκποίηση».

Την ακύρωση της διαδικασίας πώλησης του ΟΛΠ ζητά με σημερινή του ανακοίνωση το Πειραϊκό Δημοτικό Δίκτυο Πολιτών και η Δημοτική Παράταξη «Το Λιμάνι της Αγωνίας»

Στην ανακοίνωση τονίζεται ότι «η κυβέρνηση με όλες τις εσωτερικές αντιφάσεις της, εν τέλει αποφάσισε μέσα στο συνολικό πλαίσιο διακυβέρνησης της χώρας και κάτω από το βάρος των επιταγών των δανειστών να (ξε)πουλήσει το Λιμάνι του Πειραιά».
 
Kαι επισημαίνεται ότι «ανεξάρτητα από το οικονομικό μέγεθος της συναλλαγής, καλύτερης ή χειρότερης από τα προηγούμενα σενάρια, το κόστος μιας τέτοιας επιλογής είναι πολύ βαρύ για την πόλη, για τη χώρα ολόκληρη».

Σε αντιδιαστολή οι δηλώσεις του προέδρου του Ελληνοκινεζικού Επιμελητηρίου Κων. Γιαννίδη, ο οποίος εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη συμφωνία, λέγοντας ότι η Κίνα και η COSCO δίνουν σταθερά ψήφο επενδυτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα.

2022 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)