to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

15:28 | 12.02.2024

Οικονομία

Στη Βουλή φέρνει ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ τον κυβερνητικό εμπαιγμό: Χωρίς εξασφαλισμένη χρηματοδότηση μεγάλα έργα υποδομών

Ερώτηση και Αίτηση Κατάθεση Εγγράφων 19 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία προς τους Κωστή Χατζηδάκη, υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Χρήστο Σταϊκούρα, υπουργό Υποδομών και Μεταφορών: «Χωρίς εξασφαλισμένη χρηματοδότηση μεγάλα έργα υποδομών που έχουν δημοπρατηθεί - Προεκλογικός εμπαιγμός των τοπικών κοινωνιών»


Ερώτηση για την πορεία εκτέλεσης των μεγάλων έργων υποδομών, καθώς και για τη δημόσια ομολογημένη -από τους αρμόδιους υπουργούς- αδυναμία εξεύρεσης χρηματοδότησής τους, κατέθεσαν 19 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία προς τους Κωστή Χατζηδάκη, υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Χρήστο Σταϊκούρα, υπουργό Υποδομών και Μεταφορών. Ζητούν, μάλιστα, την κατάθεση των σχετικών εγγράφων στην εθνική αντιπροσωπεία.

Όπως αναφέρουν στο κείμενο της ερώτησης, η οποία κατατέθηκε με πρωτοβουλία του Νίκου Παππά, τομεάρχη Οικονομικών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία και του Χάρη Μαμουλάκη, τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών, «βρισκόμαστε στον πέμπτο χρόνο διακυβέρνησης από τη Νέα Δημοκρατία. Από το 2019 ως σήμερα, μια σειρά από μεγάλα έργα υποδομών έχουν γίνει πεδίο εμπαιγμού της κοινής γνώμης αλλά και η ισχυρότερη απόδειξη της ανικανότητας του επιτελικού κράτους να σχεδιάσει και να υλοποιήσει το μέλλον των μεγάλων και κρίσιμων υποδομών και να αναβαθμίσει τις υπάρχουσες, προστατεύοντάς τες και από τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής». Φέρνουν ως χαρακτηριστικά παραδείγματα κωλυσιεργίας και καθυστερήσεων «υπερώριμα έργα, όπως ο ΒΟΑΚ, ο άξονας Πάτρα - Πύργος, το μετρό Θεσσαλονίκης, οι επεκτάσεις του προαστιακού, τα ηλεκτρονικά διόδια και τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα (ανάταξη δικτύου, σιδηροδρομική Εγνατία, κ.ά.)», σημειώνοντας ότι η κυβέρνηση της Ν.Δ. είχε σκοπό «να ακυρώσει το Εθνικό Σχέδιο για τις Μεταφορές και τις Υποδομές της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, που είχε εγκρίνει η Ε.Ε.».

Οι βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης κάνουν, ακόμα, λόγο για καταβολή ρητρών σε εργολάβους (λόγω καθυστερήσεων), για έργα που βγήκαν άρον άρον από το συρτάρι, τα οποία όμως ο τεχνικός κόσμος θεωρούσε μη ωφέλιμα (βλέπε Flyover Θεσσαλονίκης), για παραδοχή από μέρους των αρμοδίων της απένταξης σημαντικών αντιπλημμυρικών και υδροδοτικών έργων από το Ταμείο Ανάκαμψης, για «μικρή απορρόφηση» από τα τομεακά προγράμματα και για «υψηλό κίνδυνο υποεκτέλεσης», για «μεγάλες καθυστερήσεις στις πληρωμές προκαταβολών του ΒΟΑΚ, όταν παράλληλα δημιουργείται ανησυχία ότι, λόγω της αύξησης του κατασκευαστικού κόστους, ο ενταγμένος προϋπολογισμός δεν αρκεί πλέον».

Ρωτούν τους Κωστή Χατζηδάκη και Χρήστο Σταϊκούρα:

1. Ποια είναι η ακριβής λίστα των έργων που αναζητούν χρηματοδότηση στην επικράτεια, ποια η φάση ωρίμανσής τους (μελέτη, δημοπράτηση) και ποια η αρχική πηγή χρηματοδότησης;

2. Ποια είναι η ακριβής σειρά προτεραιότητας των έργων και ποια τα κριτήρια αυτής της προτεραιοποίησης;

3. Ποια είναι η λίστα των έργων που έχουν προταθεί στην τελευταία πρόσκληση του CEF II; Η ενημέρωση ανέφερε ότι η χώρα θα αιτηθεί χρηματοδότησης από το CEF II ένα ποσό που φτάνει το 1,3 - 1,4 δισ. ευρώ. Αφορά το ποσό αυτό τα έργα που έχουν ήδη αιτηθεί; Ποια η λίστα των έργων που έχουν προταθεί στο παρελθόν και έχουν απορριφθεί;

4. Ποια είναι η δυνατότητα χρηματοδότησης των έργων με αμιγώς εθνικούς πόρους;

5. Ποια είναι η κατάσταση της χρηματοδότησης των έργων επέκτασης του Προαστιακού προς Ραφήνα και Λαύριο, η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης στο σύμπλεγμα της Αττικής Οδού; Ποια τα έργα και πότε θα ενταχθούν στο νέο ΕΣΠΑ;

6. Πως σκοπεύουν να αντιμετωπίσουν την αύξηση του κατασκευαστικού κόστους στα έργα, για παράδειγμα στον ΒΟΑΚ, αύξηση που οφείλεται και στην καθυστέρηση της Ν.Δ.; Δημιουργείται πρόβλημα χρηματοδότησης έργων με εξασφαλισμένη την χρηματοδότηση;

Για τα ανωτέρω ζητούν την κατάθεση των σχετικών στοιχείων στη βουλή.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)