to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

11:04 | 13.01.2013

πηγή: https://left.gr/91

Πολιτική

Σταύρος Κοντονής: Mια περίεργη σύμπτωση στις 8 Ιουλίου 2011

Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ, Σταύρος Κοντονής, μιλάει στην “Αυγή” της Κυριακής.



Η λίστα Λαγκάρντ αποτελεί έγγραφο το οποίο έπρεπε να είχε αξιοποιηθεί ως αφετηρία έρευνας από τις αρχές προκειμένου να κτυπηθεί η φοροδιαφυγή όπως έπραξαν άλλες ευρωπαϊκές χώρες δηλώνει στην “Αυγή” της Κυριακής ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ Σταύρος Κοντονής, ο οποίος συμμετέχει στην επιτροπή διαφάνειας της Βουλής.


Ο βουλευτής Ζακύνθου αναφέρεται ακόμη στις ευθύνες που καταλογίζονται στον Γιώργο Παπακωνστνατίνου και τον Ευάγγελο Βενιζέλο αλλά και στις αντιφάσεις των καταθέσεων των εμπλεκόμενων προσώπων στη Βουλή.

 

* Υπάρχουν διαφορές ως προς τις ευθύνες των υπουργών και ποιες μεταξύ της δικογραφίας που διαβιβάστηκε στη Βουλή από τους οικονομικούς εισαγγελείς στη Βουλή τον Νοέμβριο και της συμπληρωματικής για την αλλοίωση της λίστας τον Δεκέμβριο; Σε ποια πολιτικά πρόσωπα καταλογίζουν ευθύνες ή φωτογραφίζουν οι οικονομικοί εισαγγελείς;

- Η αρχική δικογραφία αφορούσε τις ευθύνες πολιτικών προσώπων ως προς τη διαχείριση της λίστας, ενώ η δεύτερη αφορούσε την αλλοίωση εγγράφου (την αφαίρεση των τριών ονομάτων). Οι εισαγγελείς, κατά τη διαβίβαση δικογραφιών, δεν κατονόμαζαν, πολύ περισσότερο δεν φωτογράφιζαν συγκεκριμένα πρόσωπα, αναφέρονταν, όμως, με σαφήνεια στις υπάρχουσες ποινικές ευθύνες κυβερνητικών στελεχών.

Θέλω να τονίσω ότι αυτό που λέγεται διαχείριση της λίστας δεν είναι τίποτε άλλο παρά μια σειρά παρανόμων πράξεων εκ μέρους αυτών που την κατείχαν επί μήνες, χωρίς να πράξουν το παραμικρό στην κατεύθυνση της εισπράξεως φόρων, όπως έγινε σε άλλες χώρες της Ε.Ε. Συγκεκριμένα, ο κ. Παπακωνσταντίνου, ενώ παρέλαβε το πρωτότυπο CD με τα ονόματα των καταθετών με διαβιβαστικό έγγραφο του γαλλικού κράτους όχι μόνο δεν το πρωτοκόλλησε, αλλά μέχρι σήμερα ισχυρίζεται ότι το CD χάθηκε, αφού το είχε παραδώσει στο γραφείο του, αρνούμενος να κατονομάσει σε ποιον το παρέδωσε. Ενδιαμέσως, είχε φροντίσει να παραδώσει 20 ονόματα, κατά τον ίδιο, στον κ. Καπελέρη, ειδικό γραμματέα του ΣΔΟΕ, για να εντοπίσει, σύμφωνα με την κατάθεση του τελευταίου, το ΑΦΜ, την ΔΟΥ, το επάγγελμα του κάθε καταθέτη και μετά ταύτα τίποτα. Από την άλλη μεριά, ο κ. Βενιζέλος παρέλαβε από τον Διώτη ένα ηλεκτρονικό αρχείο, ένα στικάκι όπως έχει επικρατήσει να λέγεται, χωρίς να το πρωτοκολλήσει, αποκρύπτοντας κατά τον κοινοβουλευτικό έλεγχο την ύπαρξή του, χωρίς να ελέγξει την πορεία του ελέγχου εκ μέρους των υπηρεσιακών παραγόντων που, όπως έχει δηλώσει, πίστευε ότι συνεχιζόταν η έρευνα και το χειρότερο χωρίς να το παραδώσει στον αντικαταστάτη του κ. Σαχινίδη. Παρά το ότι τα παραπάνω έχουν αποδεδειγμένα συντελεστεί, οι δύο πρώην υπουργοί του ΠΑΣΟΚ εμφανίζονται ως θύματα πολιτικής σκευωρίας, ο δεύτερος μάλιστα με τη γνωστή προπέτεια που τον διακρίνει.

 

* Ποια είναι τα επιβαρυντικά στοιχεία σε βάρος Παπακωνστατίνου και Βενιζέλου καθώς και οι αντιφάσεις στις οποίες κατά τις καταθέσεις τους στην Επιτροπή Διαφάνειας της Βουλής και τους κατά καιρούς ισχυρισμούς τους για την υπόθεση;

Αν κάτι χαρακτηρίζει κατά κόρον τις καταθέσεις των εμπλεκομένων προσώπων στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας, είναι οι αντιφάσεις και οι εκ διαμέτρου διαφορετικές εκδοχές που εμφανίζουν.

Το πρώτο που θυμάμαι και το θεωρώ ιδιαίτερα σημαντικό είναι ότι ενώ ο Βενιζέλος εγγράφως δηλώνει, ότι η λίστα είχε περιέλθει στην κυριότητα του ελληνικού κράτους από την άνοιξη του 2010, ο κ. Παπακωνσταντίνου κατέθεσε ότι την παρέλαβε τον Οκτώβριο. Ακολούθως, ενώ ο Καπελέρης ανέφερε ότι ο Παπακωνσταντίνου του έδωσε εντολή να σχηματίσει το προφίλ δέκα καταθετών, ο Παπακωνσταντίνου κατέθεσε ότι του έδωσε τα ονόματα είκοσι καταθετών προς έλεγχο, πράγμα που ο Καπελέρης αρνείται. Αλλά και εκεί που συμπίπτουν οι πρωταγωνιστές της λίστας, η σύμπτωσή τους είναι αποκαλυπτική των προθέσεών τους. Σας αναφέρω ότι και οι τρεις, Παπακωνσταντίνου, Διώτης, Βενιζέλος, είχαν γνωμοδοτήσει εις εαυτούς και αλλήλους ότι η λίστα Λαγκάρντ ήταν απαράδεκτο αποδεικτικό μέσο, άποψη που κατά τον Διώτη ακύρωνε περαιτέρω ενέργειες και έτσι η λίστα Λαγκάρντ, που με δικό μας αίτημα την πήραμε από τους Γάλλους, περιεφέρετο επί δυόμισι χρόνια από τον Παπακωνσταντίνου στον Διώτη και από αυτόν στον Βενιζέλο, χωρίς να εισπραχθεί ούτε ένα ευρώ.

Το μόνο που απ’ ό,τι φαίνεται συνέβαινε και αυτό το πληροφορούμαστε τις τελευταίες ημέρες, ήταν ότι είχε αντιγραφεί το αρχικό CD πάμπολλες φορές, γεγονός που αποδεικνύει ότι οι άμεσα εμπλεκόμενοι δεν λένε την αλήθεια. Ιδιαίτερα αντιφατικές είναι οι αναφορές του κ. Διώτη σχετικά με το αν είχε πάρει εντολή ελέγχου ή όχι, όπως επίσης απολύτως αντιφατικές είναι οι αναφορές που γίνονται από τον Παπακωνσταντίνου και τον Καπελέρη σχετικά με τη σύσκεψη για τη σύσταση επιτροπής αξιοποίησης της λίστας Λαγκάρντ.

 

* Ποια είναι τα αδικήματα για τα οποία ο ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ ζητά την παραπομπή Παπακωνσταντίνου και Βενιζέλου; Υπάρχει θέμα παραγραφής των αδικημάτων αυτών;

Όσον αφορά τον κ. Παπακωνσταντίνου, έχουμε εντοπίσει ενδείξεις ενοχής για τα αδικήματα της υπεξαγωγής εγγράφου από υπάλληλο, της απιστίας στην υπηρεσία, της παράβασης καθήκοντος και της πλαστογραφίας. Όσον αφορά τον κ. Βενιζέλο, τα αδικήματα που έχουμε εντοπίσει είναι της υπεξαγωγής εγγράφου από υπάλληλο, της απιστίας στην υπηρεσία και της παράβασης καθήκοντος.

Ζήτημα λήξης της αποσβεστικής προθεσμίας μετά τον Μάιο 2012 δεν τίθεται, καθώς η σύνοδος της Βουλής κατά το άρθρο 64 παρ. 2 του Συντάγματος πρέπει να μην είναι συντομότερη από πέντε μήνες και επιπρόσθετα πρέπει η επόμενη βουλευτική περίοδος από την περίοδο τέλεσης του αδικήματος να περιλαμβάνει τουλάχιστον δυο συνόδους κατά το άρθρο 86 παρ. 3 του Συντάγματος. Για να γίνει κατανοητό αυτό που σας λέω, ότι δηλαδή η βουλευτική περίοδος μετά τις εκλογές της 6ης Μαΐου δεν απαρτίστηκε από τουλάχιστον δύο βουλευτικές που η κάθε μια από αυτές να διήρκησε πέντε μήνες, μια και η βουλευτική περίοδος των εκλογών της 6ης Μαΐου διήρκησε μόνο μια μέρα. Κατά αυτόν τον τρόπο, στην αποσβεστική προθεσμία του άρθρου 86 του Συντάγματος δεν υπολογίζεται η βουλευτική περίοδος μετά τις εκλογές της 6ης Μαΐου και η προθεσμία αρχίζει να μετρά από την πρώτη σύνοδο της τρέχουσας βουλευτικής περιόδου, δηλαδή της βουλευτικής περιόδου των εκλογών της 17ης Ιουνίου.

 

*Υποστηρίζεται από ορισμένους ότι η λίστα Λαγκάρντ δεν συνιστά κατ' ουσίαν έγγραφο επειδή είναι προϊόν υποκλοπής. Ποια είναι η άποψη του ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ για το θέμα αυτό;

Η λίστα Λαγκάρντ, αντίθετα προς όσα υποστηρίζουν τα εμπλεκόμενα πρόσωπα, περιείχετο αρχικά σε CD και κατόπιν σε στικάκι, τα οποία αποτελούν έγγραφα κατά την έννοια του νόμου. Κατά αυτόν τον τρόπο θα μπορούσε να αξιοποιηθεί ως αφετηρία έρευνας για το ΣΔΟΕ και τις αρμόδιες διωκτικές αρχές. Υπάρχει το παράδειγμα άλλων ευρωπαϊκών χωρών, οι οποίες διενήργησαν την σχετική έρευνα και κατάφεραν να αποκομίσουν από αυτήν σημαντικά φορολογικά έσοδα δισεκατομμυρίων ευρώ. Τελικά, το αυτονόητο της δυνατότητας της αξιοποίησης της λίστας σήμερα, το δέχονται ακόμη και αυτοί οι εμπλεκόμενοι, πλην όμως μεταθέτει ο ένας στον άλλον το γεγονός της μη αξιοποίησης της λίστας μέχρι σήμερα.

 

* Πού στηρίζετε την άποψη ότι η κυβέρνηση επιχειρεί να συγκαλύψει τις ευθύνες για την λίστα Λαγκάρντ; Ποια ήταν η στάση των βουλευτών των τριών κομμάτων της κυβερνητικής πλειοψηφίας κατά την εξέταση της υπόθεσης στην Επιτροπή Διαφάνειας της Βουλής;

Κατ’ αρχήν, τα κυβερνητικά κόμματα απέδωσαν ποινικές ευθύνες στον κ. Παπακωνσταντίνου μόνο για το ζήτημα της αλλοίωσης εγγράφου και όχι για το καίριο ζήτημα της υπεξαγωγής εγγράφου και εν γένει για τα αδικήματα κατά τη διαχείριση της λίστας. Επίσης, είναι πολύ σημαντικό ότι ενώ ήλθε η πρώτη δικογραφία στη Βουλή στις αρχές Δεκεμβρίου, η οποία αφορούσε τις ευθύνες πολιτικών προσώπων ως προς τη διαχείριση της λίστας, στον ΣΥΡΙΖΑ επετράπη να λάβει αντίγραφα της δικογραφίας μόλις στις 3.1.2013. Αντιθέτως, όταν ήρθε η συμπληρωματική δικογραφία για το θέμα της αλλοίωσης εγγράφου, μετά τα Χριστούγεννα, αμέσως ξεκίνησαν οι διαδικασίες που κατέληξαν στις προτάσεις για την προανακριτική. Δηλαδή, για την αρχική δικογραφία υπήρξε άκρα του τάφου σιωπή, ενώ για τη συμπληρωματική τα κόμματα της συγκυβέρνησης ενήργησαν αμέσως.

Όσον αφορά τη στάση των τριών κομμάτων στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, οι κυβερνητικοί βουλευτές -με την εξαίρεση του κ. Μ. Κεφαλογιάννη- προσπάθησαν να καλύψουν τα υπεύθυνα πολιτικά πρόσωπα και τις πράξεις τους, είτε μέσα από την διαδικασία που ακολουθήθηκε, είτε μέσα από τις ερωτήσεις που υπέβαλαν. Χαρακτηριστική υπήρξε η άρνηση των βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας, του ΠΑΣΟΚ, της ΔΗΜ.ΑΡ. και της Χρυσής Αυγής να έρθει να καταθέσει στην Επιτροπή ο κ. Παπανδρέου, ενώ ήταν βέβαιο ότι από την εξέτασή του θα μπορούσαν να προκύψουν πολύτιμα στοιχεία για την ύπαρξη σοβαρών ενδείξεων κατά πολιτικών προσώπων και φυσικά και του ιδίου.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)