to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

19:09 | 06.11.2018

Πολιτική

«Ερρίκος Ντυνάν»: Πολιτικές ευθύνες υπουργών, παραβίασαν το Σύνταγμα και το δημόσιο συμφέρον

Το πρώτο μέρος του πορίσματος συζητήθηκε σε ειδική συνεδρίαση της Εξεταστικής Επιτροπής στη Βουλή. Σε αυτό εξετάζεται λεπτομερώς η πορεία του «Ερρίκος Ντυνάν» από την ίδρυσή του έως την αναγκαστική εκποίησή του με πλειστηριασμό τον Σεπτέμβριο του 2014 και γίνεται αναφορά στις βασικές αιτίες της οικονομικής "κακοδαιμονίας" του νοσοκομείου, όπως επίσης και σε πράξεις και παραλήψεις τόσο της διοίκησης όσο και του εποπτεύοντος υπουργείου.


Ο πρόεδρος της Επιτροπής Αντώνης Μπαλωμενάκης κατά την έναρξη της συνεδρίασης πρότεινε ένα κλιμάκιο από μέλη της εξεταστικής επιτροπής να επισκεφθεί την επιθεωρήτρια Δημόσιας Διοίκησης κ. Παπασπύρου ώστε να ενημερωθούν και να αξιολογήσουν τα στοιχεία που έχουν προκύψει σχετικά με τα έγγραφα που ευρέθησαν στο ΚΕΕΛΠΝΟ. Ωστόσο, δέχτηκε την πρόταση του εισηγητή της ΝΔ Γιώργου Γεωργαντά να ζητηθεί από την κ.Παπασπύρου ένα έγγραφο αναφορικά με τα συγκεκριμένα ευρήματα.

Έντονη αντιπαράθεση υπήρξε στην Εξεταστική Επιτροπή για τα σκάνδαλα στην υγεία ύστερα από τις απαξιωτικές για το κύρος και τα μέλη της Επιτροπής δηλώσεις των Άδωνι Γεωργιάδη και Ανδρέα Λοβέρδου.

Η Εξεταστική αποδοκίμασε τις δηλώσεις Γεωργιάδη και Λοβέρδου σε μία ψηφοφορία στην οποία δεν πήρε μέρος η ΝΔ. Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Σάκης Παπαδόπουλος έθεσε το ζήτημα των δηλώσεων Γεωργιάδη που χαρακτήρισε «γελοίο» το πόρισμα και τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ. «Πρέπει να σταλεί στην Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής» και όσα είπε ο Αδ. Γεωργιάδης και ο Ανδ. Λοβέρδος για την δήλωσή του «τους έχω για πρωινό», είπε ο ανεξάρτητος βουλευτής Νίκος Νικολόπουλος. Ο καθένας κρίνεται και έχει τον τρόπο του, σημείωσε ο Θ. Παπαχριστόπουλος. «Αφού δεν βρήκαμε ποινικές ευθύνες να τον πάμε στην Επιτροπή Δεοντολογίας. Έλεος δηλαδή», αντέδρασε ο Γ. Γεωργαντάς, ενώ ο Σπ. Λάππας και ο Ηλ. Θεοφύλακτος πρότειναν να υπάρξει καταδίκη των δηλώσεων από την Επιτροπή.

«Επαναλαμβάνεται μία θεωρία περί σκευωρίας της κυβέρνησης και ποινικοποίησης της πολιτικής ζωής. Όλα αυτά μόνο θυμηδία προκαλούν. Τα εξεταζόμενα περιστατικά βοούν. Και η θυμηδία προκαλείται από τα εξεταζόμενα πρόσωπα. Έξεστι Κλαζομενιοίοις ασχημονούν. Φαιδρά αφελή φλήναφα και αγοραία. Δείχνουν τον πανικό τους και ξεχνούν ότι και τα κόμματά τους ψήφισαν υπέρ της» είπε ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ για το Ντυνάν Χάρης Τζαμακλής και πρόσθεσε εμφατικά για τον Ανδρ. Λοβέρδο: «μία σύσταση στον Ανδ. Λοβέρδο για τα γεύματά του. Να είναι υγιεινά τα γεύματά του. Να φροντίζει το πρωινό του. Γιατί υπάρχει κίνδυνος να του καθίσουμε πολύ βαριά στο στομάχι».

Η Επιτροπή θα ζητήσει έκθεση από την γενική επιθεωρήτρια Δημόσιας Διοίκησης Μαρία Παπασπύρου σχετικά με την ανακάλυψη της κρύπτης του ΚΕΕΛΠΝΟ στην οποία βρίσκονταν έγγραφα.

«Αβραμόπουλος, Λοβέρδος, Γεωργιάδης και Βορίδης παραβίασαν το Σύνταγμα και το δημόσιο συμφέρον»

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Documento, μετά από τη διευθέτηση διαδικαστικών ζητημάτων από το προεδρείο της Επιτροπής, ο λόγος δόθηκε στον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Χάρη Τζαμακλή, ο οποίος συνέταξε το πόρισμα της πλειοψηφίας για το σκάνδαλο εκχώρησης του «Ερρίκος Ντυνάν» στην τράπεζα Πειραιώς.

«Θα του καθίσουμε στο λαιμό»

Πριν την μακροσκελή του τοποθέτηση για το πόρισμα, ο κ. Τζαμακλής έκανε ένα εισαγωγικό σχόλιο με αφορμή τις δηλώσεις των Άδωνη Γεωργιάδη και Ανδρέα Λοβέρδο, καθώς ο πρώτος αποκάλεσε το πόρισμα του ΣΥΡΙΖΑ «για τα σκουπίδια» και ο δεύτερος υποστήριξε πως έχει την πλειοψηφία για… πρωινό.

«Τα εξεταζόμενα περιστατικά βοούν» είπε ο κ. Τζαμακλής και χαρακτήρισε τις δηλώσεις των υπό διερεύνηση πρώην υπουργών Υγείας φαιδρές, αφελείς και αγοραίες, με δεδομένο ότι οι δυο τους «απώλεσαν την αίσθηση και τη βεβαιότητα της ατιμωρησίας και της ασυλίας γεγονός που προκάλεσε τον πανικό τους».

Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ προχώρησε και σε μία σύσταση προς τον κ. Λοβέρδο αναφορικά με τα ημερήσια γεύματά του. «Το πρωινό του να το φροντίζει και να είναι υγιεινό. Του συστήνω να μας αποφεύγει για πρωινό γιατί υπάρχει κίνδυνος να του καθίσουμε βαριά στο στομάχι, όπως τον Ιούλιο του 2017 εδώ στην Επιτροπή που μας είχε για ορεκτικό. Μάλλον του καθίσαμε βαριά τότε» σχολίασε δηκτικά.

«Παραβίασαν το Σύνταγμα και το δημόσιο συμφέρον»

Ο κ. Τζαμακλής ξεκίνησε κάνοντας μία μακροσκελή ιστορική αναδρομή για τον τρόπο που συστάθηκε το «Ντυνάν» έως και τη μεθόδευση που ακολουθήθηκε προκειμένου να καταλήξει στην τράπεζα Πειραιώς μέσω πλειστηριασμού.

Ο εισηγητής της πλειοψηφίας επισήμανε πολλάκις ότι τόσο το Σύνταγμα όσο και σειρά νόμων κατοχυρώνουν τον κοινωφελή σκοπό του ιδρύματος, ο οποίος αντίκειται των πάσης φύσεως ιδιωτικών συμφερόντων και σκοπών, καταλήγοντας στις πολιτικές ευθύνες που βαραίνουν τους Δ. Αβραμόπουλο, Α. Λοβέρδο, Α. Γεωργιάδη και Μ. Βορίδη αλλά και στις περαιτέρω ευθύνες που πρέπει να διερευνηθούν.

«Οι πολιτικές ευθύνες των κυβερνήσεων την περίοδο από 1992 έως 2014 και κυρίως των ετών 2006 έως 2014 και των υπουργών Υγείας που παρενέβησαν είτε νομοθετικώς είτε με άλλους τρόπους οι Δημήτρης Αβραμόπουλος, Ανδρέας Λοβέρδος, Άδωνις Γεωργιάδης και Μάκης Βορίδης για την εκποίηση δια πλειστηριασμού του νοσοκομείου είναι σαφείς και μεγάλες» τόνισε ο κ. Τζαμακλής και εξήγησε ότι οι ευθύνες τους αφορούν τόσο την παραβίαση του Συντάγματος και του νόμου όσο και τη μη ορθή του εν ευρεία έννοια δημοσίου συμφέροντος που επλήγη από τη μεταβολή του περιεχομένου και των όρων της δωρεάς του Ερυθρού Σταυρού προς το ΚΙΕΝ ως προς τις διατάξεις που αφορούσαν τον κοινωφελή σκοπό.

Επ΄ αυτού, ο κ. Τζαμακλής υπογράμμισε ότι πρόκειται για μία sui generis διαπλοκή της διοίκησης Μαρτίνη, του πολιτικού προσωπικού και συγκεκριμένων επιχειρηματικών κύκλων που αλληλοεξυπηρετούνταν ποικιλοτρόπως χωρίς κανέναν κρατικό έλεγχο, φέρνοντας ως παραδείγματα τις αργομισθίες, τις υψηλές αντιμισθίες ακόμη και προς τους ορισθέντες από το υπουργείο Υγείας εκπροσώπους του κράτους. «Ασφαλώς και συνιστά διαφθορά η περιέλευση του νοσοκομείου σε ιδιωτικά συμφέροντα» είπε.

Επιπλέον, ο κ. Τζαμακλής περιέγραψε το νομοθετικό παζλ με σωρεία τροπολογιών από τους προαναφερθέντες υπουργούς προκειμένου να καλλιεργηθούν οι νομοθετικές συνθήκες που θα οδηγούσαν το «Ντυνάν» στην «αγκαλιά» της τράπεζας Πειραιώς. Αφηγήθηκε δε το ρόλο που διαδραμάτισε ο Ανδρέας Βγενόπουλος ως κύριος πιστωτής του νοσοκομείου με δάνειο ύψους 115 εκατ. ευρώ, αναγκάζοντας τον Ανδρέα Λοβέρδο να συντάξει τροπολογία που άνοιξε την κερκόπορτα του ξεπουλήματος του νοσοκομείου το 2011, ασχέτως αν ο ίδιος –κατά τον κ. Τζαμακλή- ψευδομαρτύρησε στην Εξεταστική Επιτροπή ισχυριζόμενος ότι αυτή συντάχθηκε εντός του 2012.

Περαιτέρω διερεύνηση για τυχόν αδικήματα

Ο κ. Τζαμακλής σημείωσε ότι στο πόρισμα ζητείται περαιτέρω διερεύνηση για τη σύμβαση 4/7/2012 αναφορικά με την εγγραφή πλασματικού ενεχύρου επί του συνόλου του εξοπλισμού του Ντυνάν, χαρακτηρίζοντας την εγγραφή αυτή «αχρείαστη» αφού κατέστησε το ΚΙΕΝ (Κοινωφελές Ίδρυμα Ερρίκος Ντυνάν) παντελώς ευάλωτο στις επιδιώξεις του Ανδρέα Βγενόπουλου.

Για τον Άδωνη Γεωργιάδη και τη διορισθείσα από εκείνον διοίκηση του «Ντυνάν» (σ.σ. Πανεθυμιτάκης και Κωσταράς) ζητείται η περαιτέρω διερεύνηση δεδομένου ότι παρακάμφθηκε το νομοθετικό – προστατευτικό πλέγμα για το ΚΙΕΝ, οδηγώντας στον πλειστηριασμό του νοσοκομείου και τη ζημία της περιουσίας του κοινωφελούς ιδρύματος. Μάλιστα, ζητείται η διερεύνηση όλων των διοικήσεων του Ιδρύματος.

Ο κ. Τζαμακλής είπε, επίσης, ότι στο πόρισμα ζητείται να διαπιστωθεί αν έχουν διαπραχθεί αδικήματα αναφορικά με την εκτίμηση των κατασχεθέντων περιουσιακών στοιχείων του ιδρύματος πριν τον πλειστηριασμό κατά παράβαση του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας.

«Απαιτείται περαιτέρω διερεύνηση προκειμένου να διαπιστωθεί αν έχουν τελεστεί αδικήματα δεδομένου ότι το ελληνικό δημόσιο υπέστη οικονομική ζημία με πιθανό ύψος 4,5 εκατ. ευρώ» είπε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, ενώ ανέφερε ότι στο πόρισμα ζητείται επιπλέον διερεύνηση και για τις αργομισθίες που είχε περιγράψει στην έκθεσή του ο Λ. Λιαρόπουλος, καθώς φέρεται να ζημιώθηκε η περιουσία του ΚΙΕΝ.

O λόγος στη Δικαιοσύνη

Απαντώντας σε σχετικό ερώτημα του ανεξάρτητου βουλευτή Νίκου Νικολόπουλου, ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ παρέθεσε ότι είναι άλλες οι αρμοδιότητες της Εξεταστικής και άλλες της Προανακριτικής Επιτροπής. «Δεν έχουμε αρμοδιότητα ούτε να ασκήσουμε διώξεις ούτε να πούμε ότι αυτό συνιστά ή δεν συνιστά αδίκημα» είπε, προσθέτοντας ότι όπως έγινε και με το πόρισμα για τα δάνεια κομμάτων και ΜΜΕ η Ολομέλεια αποφάσισε να στείλει το πόρισμα στη Δικαιοσύνη. «Το ίδιο θα πράξουμε και τώρα. Το πόρισμα δεν θα μείνει εν κενώ» επισήμανε.

Διασκεδάζει τις εντυπώσεις η ΝΔ

Γνωρίζοντας ότι όποια -τυχόν- αδικήματα διαπράχθηκαν κατά την υπουργική θητεία των προαναφερθέντων πολιτικών προσώπων είναι παραγεγραμμένα, η ΝΔ προσπάθησε να διασκεδάσει τις εντυπώσεις υιοθετώντας την γραμμή Γεωργιάδη.

Ειδικότερα, ο εισηγητής της ΝΔ, Γιώργος Γεωργαντάς, υποστήριξε ότι αν η πλειοψηφία είχε εντοπίσει ποινικές ευθύνες, τότε θα ζητούσε τη σύσταση Προανακριτικής Επιτροπής, κάτι που δεν κάνει επειδή δεν εντόπισε. Προσπάθησε δε να παρουσιάσει το «Ντυνάν» ως ιδιωτική κλινική και όχι ως κοινωφελές ίδρυμα που οδηγήθηκε στον πλειστηριασμό και στην εξαγορά από την τράπεζα Πειραιώς προκειμένου να σωθούν οι θέσεις εργασίας και να πληρωθούν οι εργαζόμενοι. Μάλιστα, υπερασπίστηκε πλήρως τα πεπραγμένα του Άδωνη Γεωργιάδη, κρίνοντας ως υποχρεωτική την παραίτηση του Δ.Σ του ΚΙΕΝ κατά παραγγελία του τραπεζίτη Μιχάλη Σάλλα και αντικατάστασής του μετά την σχετική απόφαση του αρμόδιου δικαστηρίου.

Αφηγήθηκε δε ότι την κρίσιμη περίοδο πριν τον πλειστηριασμό του νοσοκομείου το υπουργείο Υγείας είχε τρεις επιλογές:

1. Να ενταχθεί το «Ερρίκος Ντυνάν» στο ΕΣΥ με χρέη 300 εκατ. ευρώ επιβαρύνοντας τους φορολογουμένους,

2. Να αφήσει το ΚΙΕΝ στην τύχη του,

3. Να γίνουν νομοθετικές παρεμβάσεις προκειμένου να ακολουθηθεί η διαδικασία που οδήγησε στον πλειστηριασμό του ιδρύματος.

Ο κ. Γεωργαντάς συνέχισε λέγοντας ότι με τη μέθοδο που υιοθετήθηκε διασφαλίστηκαν οι θέσεις εργασίας στο νοσοκομείο, ενώ παρουσιάστηκε κατηγορηματικός αναφορικά με το ότι δεν προκύπτει καμία ποινική ευθύνη κατά των πρώην υπουργών Υγείας, καθώς όλους τους -κατά τον κ. Γεωργαντά- έπραξαν με διαφάνεια και με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον.

Για το μόνο ζήτημα που η ΝΔ εγκρίνει την περαιτέρω διερεύνηση είναι η μη αναγγελία του ποσού των 4,5 εκατ. ευρώ για το ελληνικό δημόσιο κατά τον πλειστηριασμό του νοσοκομείου προκειμένου να διαπιστωθεί αν ήταν εκκαθαρισμένη η οφειλή ή αν η οφειλή έγινε μετά την αναγγελία των προθεσμιών. 

Ο βουλευτής των ΑΝΕΛ Θανάσης Παπαχριστόπουλος στην τοποθέτησή του έκανε αναφορά στα λεγόμενα του πρώην υπουργού Υγείας Γιώργου Σούρλα ο οποίος είχε κάνει λόγο για πράξεις και παραλείψεις αναφορικά με το Ερρίκος Ντυνάν, ενώ σημείωσε ότι βουλευτές της ΔΗΣΥ και της ΝΔ σε μία άλλη εξεταστική για τον Γιάννο Παπαντωνίου είχαν κάνει λόγο για σκευωρία, «όπως κάνουν και τώρα».

Ο κ. Παπαχριστόπουλος, διαφωνώντας με τον εισηγητή της ΝΔ Γιώργο Γεωργαντά, υποστήριξε ότι το Ερρίκος Ντυνάν ήταν Κοινωφελές Ίδρυμα και όχι ιδιωτικό ίδρυμα, και ως εκ τούτου διαφώνησε με την πώλησή του την οποία χαρακτήρισε σκάνδαλο και προμελετημένο έγκλημα.

Η Εύη Χριστοφιλοπούλου από την πλευρά της ΔΗΣΥ απέρριψε το πόρισμα του ΣΥΡΙΖΑ, τονίζοντας ότι σε αυτό δεν προτείνονται ποινικά αδικήματα. Μάλιστα, έψεξε το συντάκτη του πορίσματος λέγοντας ότι υιοθέτησε αυθαίρετους υπαινιγμούς σε βάρος τρίτων προσώπων χωρίς να παραθέτουν τεκμήρια και γεγονότα.

Από την πλευρά του ΚΚΕ, ο Γιώργος Λαμπρούλης επανέλαβε τη θέση του κόμματος του ότι πρέπει να εξετασθούν οι όποιες καταγγελίες για διαβλητές και παράνομες πράξεις και ταυτόχρονα η έρευνα να επεκταθεί συνολικά στους παράγοντες που διαμορφώνουν την -επικίνδυνη για τον λαό μας- κατάσταση στον χώρο της Υγείας, χωρίς χρονικούς περιορισμούς. «Το νοσοκομείο το "Ερρίκος Ντυνάν" ήταν μια επιχείρηση της μεγαλύτερης ΜΚΟ στην Ελλάδα, του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, που πουλούσε τις εργασίες της» είπε ο κ. Λαμπρούλης. Τόνισε ότι το ΚΚΕ θεωρεί ότι είναι αναγκαία η διερεύνηση όλων των υποθέσεων και η απόδοση των πολιτικών ευθυνών που φέρουν οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, καθώς και οι υπουργοί που διαχειρίστηκαν αυτές τις υποθέσεις. «Είναι αναγκαία, επίσης, η παραπέρα διερεύνηση για τυχόν ποινικές ευθύνες, που πρέπει να αποδοθούν -εφόσον φυσικά αποδειχθούν και τέτοιες- με την αποστολή του σχετικού φακέλου στη Δικαιοσύνη, για την υπόθεση του "Ερρίκος Ντυνάν", που συζητάμε σήμερα, όπως επίσης και για τις άλλες υποθέσεις τις οποίες θα τοποθετηθούμε στην συνέχεια (αρθροσκοπήσεις, ΚΕΕΛΠΝΟ, φάρμακο)», προσέθεσε ο Γιώργος Λαμπρούλης, επιρρίπτοντας ταυτόχρονα πολιτικές ευθύνες στη σημερινή κυβέρνησης, «που συνεχίζει υλοποιώντας αυτές τις στρατηγικές επιλογές, που επιδεινώνουν ακόμη περισσότερο την κατάσταση στην υγεία». 

Ο εισηγητής του Ποταμιού Γιώργος Μαυρωτάς δήλωσε ότι το κόμμα του δεν θα βγάλει δικό του πόρισμα αλλά θα καταθέσει, εντός της εβδομάδας, παρατηρήσεις στο πόρισμα της πλειοψηφίας. Για το συγκεκριμένο θέμα δήλωσε ότι το Ερρίκςο Ντυνάν δεν αποτελούσε ούτε ιδιωτική κλινική ούτε δημόσιο νοσοκομείο «ήταν μια sui generis κατάσταση», όπως δήλωσε χαρακτηριστικά. Είπε ότι υπήρχε διαπλοκή και κακοδιαχείριση στο εν λόγω νοσοκομείο ενώ σημείωσε ότι δεν μπορούν να τεκμηριωθούν ποινικές ευθύνες υπουργών.

Ο εισηγητής της Ένωσης Κεντρώων Αναστάσιος Μεγαλομύστακας υποστήριξε ότι το Ερρίκος Ντυνάν ήταν ένα μόρφωμα στη νομική του φύση και υπό το καθεστώς της κακοδιαχείρησης οδηγήθηκε νομοτελειακά στον πλειστηριασμό. Επιπροσθέτως σημείωσε ότι η Ένωση Κεντρώων πιστεύει πως από τούδε και στο εξής είναι απαραίτητος ο διακομματικός χαρακτήρας και η ύπαρξη εισαγγελέα σε όλες τις πράξεις του Δημοσίου ώστε η χώρα να βγει από την κρίση. 

Ο ανεξάρτητος βουλευτής Νίκος Νικολόπουλος έκανε λόγο για σκάνδαλο αναφορικά με το Ερρίκος Ντυνάν το οποίο ήταν, κατά τη γνώμη του, κοινωφελές ίδρυμα. Όσον αφορά στο θέμα αν θα υπάρξει Προανακριτική υποστήριξε ότι η άποψή του είναι προκαταρκτική για όλα τα αδικήματα ανεξαιρέτως. Τέλος αναφερόμενος στο πόρισμα της πλειοψηφίας δήλωσε ότι με βάση αυτό μπορεί να οδηγηθούν κάποιοι να «κάτσουν στο σκαμνί».

Πηγή: Η ΑΥΓΗ - Documento, AΠΕ-ΜΠΕ


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:


«Οι πολιτικές ευθύνες είναι σαφείς και μεγάλες»

Με βάση τα συμπεράσματα του συγκεκριμένου πορίσματος, κομμάτια του οποίου είδαν το φως της δημοσιότητας, η Εξεταστική Επιτροπή εκτιμά, μεταξύ άλλων, ότι απαιτείται περαιτέρω διερεύνηση από τις αρμόδιες δικαστικές και εισαγγελικές Αρχές, προκειμένου να διαπιστωθεί αν έχουν τελεσθεί διά πράξεων ή παραλείψεων αδικήματα σχετικά με: 

1) όσα κατέθεσε ενώπιόν της ο Ανδρέας Λοβέρδος, 

2) τη σύμβαση της 4-7-2012 για εγγραφή πλασματικού ενεχύρου επί του συνόλου του εξοπλισμού του νοσοκομείου «Ερρίκος Ντυνάν», 

3) την αποδοχή από τον Άδωνι Γεωργιάδη και από τα μέλη του ΔΣ του «Κοινωφελούς Ιδρύματος Ερρίκος Ντυνάν» του Μνημονίου της 26-3-2014 και την με υπογραφή του από τον ίδιο (Α. Γεωργιάδη) και από τον πρόεδρο και τον αντιπρόεδρο του ΚΙΕΝ Γ. Κωσταρά και Α. Πανεθυμιτάκη αντιστοίχως, 

4) με τη μη διενέργεια προσωρινού φορολογικού ελέγχου και τη μη προσκομιδή από το υπόχρεο ΔΣ του ΚΙΕΝ των αναγκαίων για την ολοκλήρωση τής υπαγωγής στη ρύθμιση ληξιπροθέσμων χρεών, με αποτέλεσμα αυτή να μην ενεργοποιηθεί. 

Επίσης, η Επιτροπή, έχοντας τη γνώμη ότι οι εκτιμηθείσες αξίες των πραγμάτων (κινητών και ακινήτων) και των άυλων δικαιωμάτων υπελείποντο των πραγματικών, η Επιτροπή εκτιμά ότι απαιτείται περαιτέρω διερεύνηση του όλου ζητήματος από τις αρμόδιες δικαστικές και εισαγγελικές Αρχές. 

Τέλος, σχετικά με τις αργομισθίες των προσώπων, που αναφέρονται στο κατατεθέν από τον μάρτυρα Λ. Λιαρόπουλο απαιτείται περαιτέρω διερεύνηση από τις αρμόδιες δικαστικές και εισαγγελικές Αρχές, προκειμένου να διαπιστωθεί αν έχουν τελεσθεί αδικήματα, δεδομένου ότι με την καταβολή των ποσών αυτών εζημιώθη η περιουσία του ΚΙΕΝ.


 

«Η Εξεταστική Επιτροπή εκτιμά ότι οι πολιτικές ευθύνες των Κυβερνήσεων των ετών 1992 – 2014 (και κυρίως των ετών 2006 – 2014) και των Υπουργών Υγείας, οι οποίοι παρενέβησαν είτε νομοθετικώς, είτε με άλλους τρόπους (Δ. Αβραμόπουλος, Α. Λοβέρδος, Α. Γεωργιάδης και Μ. Βορίδης), εκ του επιδιωχθέντος και εν τέλει επιτευχθέντος αποτελέσματος (εκποίηση δια πλειστηριασμού του Νοσοκομείου «ΕΡΡΙΚΟΣ ΝΤΥΝΑΝ») είναι σαφείς και μεγάλες, αφορώσες τόσον την παραβίαση του Συντάγματος και του νόμου, όσον και την μη ορθή υπηρέτηση του εν ευρεία εννοία δημοσίου συμφέροντος, που επλήγη από τη μεταβολή του περιεχομένου και των όρων της δωρεάς του Ε.Ε.Σ. προς το Κ.Ι.Ε.Ν. ως προς τις διατάξεις του Οργανισμού του υπέρ του κοινωφελούς σκοπού, που αυτό ετάχθη να εξυπηρετεί» αναφέρεται σο πόρισμα.

ΣΥΡΙΖΑ: Σαφείς πολιτικές ευθύνες ΝΔ και ΠΑΣΟΚ για το ξεπούλημα του Ερρίκος Ντυνάν

Η ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με τις αντιδράσεις ΝΔ και ΚΙΝ.ΑΛ. (ΠΑΣΟΚ) για το πόρισμα της εξεταστικής αναφέρει:

Αντί να μιλούν σε ΝΔ και ΚΙΝ.ΑΛ. για «λάσπη στον ανεμιστήρα» αναφορικά με το πόρισμα της εξεταστικής, ας εξηγήσουν πρώτα γιατί βρέθηκαν χτισμένα έγγραφα και τιμολόγια του ΚΕΕΛΠΝΟ και στη συνέχεια να απαντήσουν σε συγκεκριμένα ερωτήματα:

-          Είναι «λάσπη στον ανεμιστήρα» ότι το Ερρίκος Ντυνάν κατέληξε μέσα από μεθοδευμένες νομοθετικές παρεμβάσεις τους σε ιδιωτικά συμφέροντα, παρά το γεγονός ότι ήταν Κοινωφελές Ίδρυμα και ως τέτοιο απαγορευόταν εκ του Συντάγματος να εκποιηθεί;

-          Είναι «λάσπη στον ανεμιστήρα» ότι ο Αντιπρόεδρος της ΝΔ, κ. Γεωργιάδης, ως υπουργός Υγείας, υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με την Τράπεζα Πειραιώς για να βγει σε πλειστηριασμό το Κοινωφελές Ίδρυμα;

-          Είναι «λάσπη στον ανεμιστήρα» ότι ο κ. Βορίδης ως υπουργός Υγείας πέρασε νομοθετικές ρυθμίσεις, με τις οποίες εξασφάλιζε ασυλία στα μέλη του Δ.Σ. του Ερυθρού Σταυρού και «παρέσχε» άδεια ιδρύσεως στην Ημιθέα ΑΕ;

-          Είναι λάσπη στον ανεμιστήρα ότι ο κ. Βορίδης με νομοθετική παρέμβαση «βάφτισε» ένα δημόσιο νοσοκομείο ως ιδιωτική κλινική;

-          Είναι λάσπη στον ανεμιστήρα ότι ο κ. Λοβέρδος κατέθεσε ψευδώς στην Εξεταστική Επιτροπή για τον χρόνο σύνταξης της τροπολογίας, με την οποία άνοιξε το δρόμο για την πώληση του Κοινωφελούς Ιδρύματος;

Με λίγα λόγια, το πόρισμα της Εξεταστικής επιβεβαιώνει με λεπτομέρειες τις σαφείς πολιτικές ευθύνες ΝΔ και ΠΑΣΟΚ για το ξεπούλημα του Ερρίκος Ντυνάν.

Αυτό ωστόσο που αγχώνει πραγματικά ΝΔ και ΚΙΝ.ΑΛ, είναι ότι επιπλέον ζητάει από τη Δικαιοσύνη να διερευνήσει το σύνολο της υπόθεσης και τυχόν ποινικές ευθύνες των υπουργών τους. 

ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΠΟΡΙΣΜΑ:

Sui generis διαπλοκή

«Οι διεξοδικώς αναλυθείσες πρακτικές των Κυβερνήσεων και των Υπουργών Υγείας αναφορικώς με το Νοσοκομείο «ΕΡΡΙΚΟΣ ΝΤΥΝΑΝ» ήταν απόρροια της sui generis διαπλοκής μεταξύ του Α. Μαρτίνη (ως Προέδρου του Ε.Ε.Σ. και του Κ.Ι.Ε.Ν. [Κοινωφελές Ίδρυμα Ερρίκος Ντυνάν]), μεγάλου τμήματος του πολιτικού προσωπικού των κομμάτων του πρώην δικομματισμού και επιχειρηματικών κύκλων, που αλληλοεξυπηρετούντο ποικιλοτρόπως (προσλήψεις κατά το δοκούν, δωρεάν νοσηλείες υψηλού επιπέδου, διαχρονική ασυλία και διαχρονική ανοχή στην οικονομική κακοδιαχείριση του Α. Μαρτίνη χωρίς τον εκ του νόμου υποχρεωτικό κρατικό έλεγχο στο Ίδρυμα, αργομισθίες σε πρόσωπα συγγενικά ή φιλικά 'προστατευόμενα' από υψηλά ισταμένους, υψηλές αντιμισθίες σε μέλη του Δ.Σ. - ακόμη και στους ορισθέντες από τους Υπουργούς Υγείας εκπροσώπους του Κράτους κ.ά.). 

Η διαπλοκή, όμως, οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια σε φαινόμενα και πρακτικές εκφυλισμού και διαφθοράς. Οι πρακτικές αυτές αφήνουν 'αποτυπώματα' και 'ίχνη'. Ασφαλώς συνιστούν διαφθορά, επί παραδείγματι, οι αργομισθίες σε πρόσωπα συγγενικά ή φιλικά «προστατευόμενα» από υψηλά ισταμένους. Ασφαλώς συνιστά διαφθορά η παντί τρόπω επιδιωχθείσα και επιτευχθείσα περιέλευση του Νοσοκομείου σε ιδιωτικά συμφέροντα».

Το παραπάνω απόσπασμα αποτελεί μέρος του πορίσματος στο οποίο κατέληξε η εξεταστική επιτροπή για σκάνδαλα στο χώρο της Υγείας (η πλειοψηφία της επιτροπής ακριβέστερα), απόσπασμα στο οποίο συμπυκνώνεται, θα έλεγε κανείς, ο τρόπος λειτουργίας αυτής της sui generis διαπλοκής, όπως υποστηρίζει ο ΣΥΡΙΖΑ.

Σε άλλο σημείο σημειώνεται: «Οι ισχυρισμοί που κατέθεσαν εξετασθέντες μάρτυρες ενώπιον της Εξεταστικής Επιτροπής (μεταξύ των οποίων και πρώην Υπουργοί Υγείας) για να πείσουν ότι δήθεν το Νοσοκομείο «ΕΡΡΙΚΟΣ ΝΤΥΝΑΝ» ήταν ιδιωτικός φορέας (εν τέλει «βαπτίσθηκε» ιδιωτική κλινική) και ότι δήθεν δεν ετάχθη για να εξυπηρετεί κοινωφελή (= «κρατικόν … εν γένει δ' επωφελή εις το κοινόν εν όλω ή εν μέρει σκοπόν») δεν ευσταθούν και καταδεικνύουν την πλήρη ένδεια των επιχειρημάτων, που επινοήθηκαν για να δικαιολογηθεί η όλη μεθόδευση (…) 

Όπως κατέθεσε ενώπιον της Εξεταστικής Επιτροπής ο Γεώργιος Σούρλας, Υπουργός Υγείας το έτος 1992, οπότε συνεστήθη το Κ.Ι.Ε.Ν., την πρωτοβουλία για τη σύστασή του και για την ανέγερση του Νοσοκομείου την είχε ο Ε.Ε.Σ., στο Κεντρικό Διοικητικό Συμβούλιο του οποίου Πρόεδρος ήταν ο Ανδρέας Μαρτίνης. Ο ίδιος κατέθεσε ότι για τον ίδιο, ως Υπουργό Υγείας τότε, κοινωφελής χαρακτήρας σήμαινε ότι το Κ.Ι.Ε.Ν. δεν κερδοσκοπεί, ότι όποια κέρδη προκύπτουν από την περίθαλψη των ασθενών διατίθενται μόνο και μόνο για τη βελτίωση του εξοπλισμού και ότι αυτό ήταν αυστηρό.

Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ επισημαίνουν επίσης:

«Η κακή οικονομική κατάσταση του Κ.Ι.Ε.Ν., δεν ενεργοποίησε τις αρμόδιες κρατικές και κυβερνητικές Υπηρεσίες προς την κατεύθυνση εξευρέσεως λύσεως, που θα έτεινε στην άρση της κακοδιαχειρίσεως (π.χ. ενεργοποίηση ελεγκτικών και εποπτικών μηχανισμών για την οικονομική κακοδιαχείριση, που ήταν σκανδαλώδης, αλλαγές στα Δ.Σ. του Ε.Ε.Σ. και του Κ.Ι.Ε.Ν. με περιορισμό ή αφαίρεση των υπερεξουσιών του Α. Μαρτίνη και των συν αυτώ) και στην διασφάλιση του εν ευρεία εννοία δημοσίου συμφέροντος δια της διατηρήσεως του κοινωφελούς χαρακτήρα του. Αντιθέτως, οι κυβερνητικές Υπηρεσίες (Υπουργείο Υγείας) υιοθέτησαν διαχρονικώς ιδέες, σκέψεις, προτροπές και αξιώσεις του Α. Μαρτίνη, που απέβλεπαν στην απρόσκοπτη συνέχιση της δικής του παντοκρατορίας και στη συντήρηση ενός καθεστώτος sui generis διαπλοκής με αλληλοεξυπηρετήσεις, με αλληλοκαλύψεις, με σχέσεις πελατειακού χαρακτήρος κ.ά.».

Για τον Α. Λοβέρδο

Στο πόρισμα που ξεπερνά κατά πολύ τις 100 σελίδες, γίνεται ειδική μνεία, όπως αναμενόταν άλλωστε, σε υπουργούς Υγείας των προηγούμενων κυβερνήσεων.

Ενδεικτικώς για τον βουλευτή της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Ανδρέα Λοβέρδο σημειώνονται τα εξής: «Η Εξεταστική Επιτροπή εκτιμά ότι, αναφορικώς με όσα κατέθεσε ενώπιόν της ο Α. Λοβέρδος, απαιτείται περαιτέρω διερεύνηση από τις αρμόδιες δικαστικές και εισαγγελικές Αρχές, προκειμένου να διαπιστωθεί αν έχουν τελεσθεί διά πράξεων ή παραλείψεων αδικήματα, δεδομένου ότι από τα προαναφερόμενα με σαφήνεια προκύπτει ότι κατά την ένορκη εξέτασή του στη συνεδρίαση της 18-7-2017 απέφυγε να απαντήσει με ειλικρίνεια στο ερώτημα για τον λόγο που η εν λόγω τροπολογία συνετάγη τον Ιούλιο του 2011 από τον Α. Μαρτίνη και τον Β. Στεργίου, Πρόεδρο και Αντιπρόεδρο αντιστοίχως του Δ.Σ. του Κ.Ι.Ε.Ν., επιμείνας ότι αυτή συνετάγη τον Μάρτιο του 2012 από το νομικό του σύμβουλο Δημήτριο Μπαλασόπουλο, οπότε και ψηφίσθηκε».

Για τον Α. Γεωργιάδη

Ενώ για τον αντιπρόεδρο της ΝΔ Άδωνι Γεωργιάδης, οι βουλευτές της πλειοψηφίας αναφέρουν: «Η Εξεταστική Επιτροπή εκτιμά ότι, αναφορικώς με την αποδοχή από τον Α. Γεωργιάδη και από τα μέλη του Δ.Σ. του Κ.Ι.Ε.Ν. του Μνημονίου της 26-3-2014 και την με υπογραφή του από τον ίδιο (Α. Γεωργιάδη) και από τον Πρόεδρο και τον Αντιπρόεδρο του ΚΙ.Ε.Ν. Γ. Κωσταρά και Α. Πανεθυμιτάκη αντιστοίχως, απαιτείται περαιτέρω διερεύνηση από τις αρμόδιες δικαστικές και εισαγγελικές Αρχές, προκειμένου να διαπιστωθεί αν έχουν τελεσθεί διά πράξεων ή παραλείψεων αδικήματα, δεδομένου ότι (πέραν της παρακάμψεως του νομοθετικού προστατευτικού πλέγματος για το Ίδρυμα και για την κοινωφελούς σκοπού περιουσία του και πέραν της παρακάμψεως της τελευταίας διατάξεως της υπ' αρ. 232/18-2-2014 αποφάσεως του Ειρηνοδικείου Αθηνών, που απαγόρευσε οποιαδήποτε εκποίηση περιουσιακών στοιχείων του Ε.Ε.Σ.) με την αναγκαστική εκτέλεση κατά του συνόλου της περιουσίας του Κ.Ι.Ε.Ν. και την (αναγκαστική) πώλησή της δια του πλειστηριασμού της 24-9-2014 εζημιώθη αυτή (περιουσία και δη κοινωφελούς σκοπού) με σκόπιμες πράξεις και παραλείψεις προσώπων, τα οποία είχαν νομική υποχρέωση να την επιμελούνται και να την προστατεύουν».

Για τον Μ. Βορίδη

Σε ό,τι αφορά τις ενέργειες του έτερου υπουργού, Μάκη Βορίδη, επισημαίνεται: «Είναι άξιον απορίας ότι και ο Μ. Βορίδης, έγκριτος νομικός και δικηγόρος», προκειμένου να ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός της Κυβερνήσεως Σαμαρά και να περιέλθει στην κυριότητα τραπεζικού ομίλου το Νοσοκομείο «ΕΡΡΙΚΟΣ ΝΤΥΝΑΝ» ως ομάδα περιουσίας (κατά την τροπολογία Λοβέρδου), «επέτρεψε - δια της προταθείσας τροπολογίας του - να συνεχισθεί το (νομικό) 'θέατρο του παραλόγου' αναφορικώς με τα ζητήματα ερμηνείας του όλου νομοθετικού πλέγματος που αφορούσε τα ιδρύματα και τις περιουσίες κοινωφελούς σκοπού» (…) Είναι απορίας άξιον ότι επέτρεψε να συμπεριληφθούν σε νόμο έννοιες και ορισμοί ανύπαρκτοι στο νομικό μας σύστημα. Είναι απορίας άξιον ότι επέτρεψε, σε σχέση με το νομοθετικό καθεστώς που διείπε το Κ.Ι.Ε.Ν., να συμπεριληφθούν σε νόμο λογικές και, κυρίως, νομικές 'ακροβασίες'. 

Δεν μπορεί να γίνει δεκτή η εκδοχή ότι ο (και νομικός - δικηγόρος) Μ. Βορίδης και οι υπηρεσιακοί παράγοντες του Υπουργείου Υγείας αγνοούσαν ότι η άδεια ιδρύσεως ιδιωτικής κλινικής αποτελεί ξεχωριστό σώμα (άρθρο 7 του Π.Δ. 247/1991), όπως και η άδεια λειτουργίας ιδιωτικής κλινικής αποτελεί ξεχωριστό σώμα (άρθρο 13 του Π.Δ. 247/1991). Ομοίως, δεν μπορεί να γίνει δεκτή η εκδοχή ότι ο (και νομικός - δικηγόρος) Μ. Βορίδης και οι υπηρεσιακοί παράγοντες του Υπουργείου Υγείας αγνοούσαν ότι η άδεια ιδρύσεως ιδιωτικής κλινικής αποτελεί προϋπόθεση για τη χορήγηση της άδειας λειτουργίας ιδιωτικής κλινικής (συνδυασμός άρθρων 7 και 13 του Π.Δ. 247/1991)» 

Δωρεάν νοσηλεία σε πολιτικούς, εκδότες κ.ά.

Σε άλλο σημείο του πορίσματος διαβάζουμε για όσους νοσηλεύονταν δωρεάν στο εν λόγω νοσηλευτικό ίδρυμα:

«Αυτή η αλληλεξάρτηση (σ.σ. μεγάλου μέρους του πολιτικού προσωπικού και της διοικήσεως Μαρτίνη) είχε διάφορες εκφάνσεις - συνέπειες, όπως:

Την ουσιαστικώς δωρεάν παροχή των υψηλής στάθμης νοσηλευτικών υπηρεσιών σε πολιτικά πρόσωπα και σε συγγενείς τους, σε εκδότες, σε δημοσιογράφους, σε καλλιτέχνες κ.λ.π. Για το θέμα αυτό (δωρεάν νοσήλια ή χαριστικές ρυθμίσεις νοσηλίων) ο Α. Μαρτίνης έχει παραπεμφθεί με το υπ' αρ. 499/2018 βούλευμα του Συμβουλίου Εφετών σε δίκη ενώπιον του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων Αθηνών για απιστία κατ' εξακολούθηση. Σύμφωνα με το κατηγορητήριο το Κ.Ι.Ε.Ν. φέρεται να υπέστη ζημία ύψους 1.741.242 ευρώ για 51 περιπτώσεις από την 1-1-2007 έως την 31-12-2010 (Για περίπου 8.000 περιπτώσεις ο έλεγχος κρίθηκε ανέφικτος και για τον λόγο αυτόν η ανακριτική έρευνα επικεντρώθηκε στις περιπτώσεις, που το ποσόν άρχιζε από τις 3.000 ευρώ). Κατά την εκτίμηση της εκθέσεως του μηνός Μαϊου 2010 της Ερευνητικής Ομάδας του Πανεπιστημίου Αθηνών (συντονιστής ο καθηγητής Λυκούργος Λιαρόπουλος, που κατέθεσε την Έκθεση) υπό τον τίτλο «Διερεύνηση των όρων αποδοτικότητας του Νοσοκομείου ΕΡΡΙΚΟΣ ΝΤΥΝΑΝ υπό διαφορετικά σενάρια λειτουργίας» (επισυναπτόμενο) το συσσωρευμένο κόστος δωρεάν νοσηλείας για την περίοδο 2005 - 2009 ανήλθε στα 33.636.856 ευρώ (!) (ιδ. ΠΡΑΚΤΙΚΟ της 27-6-2017)»

Συμπεράσματα

Στα συμπεράσματα, εν κατακλείδι, διαβάζουμε τα εξής: «Υπό το πρίσμα αυτό η Εξεταστική Επιτροπή επαναδιατυπώνει τις εκτιμήσεις της αναφορικώς με την ενδεχόμενη τέλεση αδικημάτων»: 

1. «Η Εξεταστική Επιτροπή εκτιμά ότι, αναφορικώς με όσα κατέθεσε ενώπιόν της ο Α. Λοβέρδος, απαιτείται περαιτέρω διερεύνηση από τις αρμόδιες δικαστικές και εισαγγελικές Αρχές, προκειμένου να διαπιστωθεί αν έχουν τελεσθεί διά πράξεων ή παραλείψεων αδικήματα, δεδομένου ότι από τα προαναφερόμενα με σαφήνεια προκύπτει ότι κατά την ένορκη εξέτασή του στη συνεδρίαση της 18-7-2017 απέφυγε να απαντήσει με ειλικρίνεια στο ερώτημα για τον λόγο που η εν λόγω τροπολογία συνετάγη τον Ιούλιο του 2011 από τον Α. Μαρτίνη και τον Β. Στεργίου, Πρόεδρο και Αντιπρόεδρο αντιστοίχως του Δ.Σ. του Κ.Ι.Ε.Ν., επιμείνας ότι αυτή συνετάγη τον Μάρτιο του 2012 από το νομικό του σύμβουλο Δημήτριο Μπαλασόπουλο, οπότε και ψηφίσθηκε». 

2. «Η Εξεταστική Επιτροπή εκτιμά ότι, αναφορικώς με τη σύμβαση της 4-7-2012 για εγγραφή πλασματικού ενεχύρου επί του συνόλου του εξοπλισμού του Νοσοκομείου «ΕΡΡΙΚΟΣ ΝΤΥΝΑΝ», απαιτείται περαιτέρω διερεύνηση από τις αρμόδιες δικαστικές και εισαγγελικές Αρχές, προκειμένου να διαπιστωθεί αν έχουν τελεσθεί διά πράξεων ή παραλείψεων αδικήματα, δεδομένου ότι η εν λόγω σύμβαση ήταν εξόχως καταχρηστική, αλλά και αχρείαστη…».

3. «Η Εξεταστική Επιτροπή εκτιμά ότι, αναφορικώς με την αποδοχή από τον Α. Γεωργιάδη και από τα μέλη του Δ.Σ. του Κ.Ι.Ε.Ν. του Μνημονίου της 26-3-2014 και την με υπογραφή του από τον ίδιο (Α. Γεωργιάδη) και από τον Πρόεδρο και τον Αντιπρόεδρο του ΚΙ.Ε.Ν. Γ. Κωσταρά και Α. Πανεθυμιτάκη αντιστοίχως, απαιτείται περαιτέρω διερεύνηση από τις αρμόδιες δικαστικές και εισαγγελικές Αρχές, προκειμένου να διαπιστωθεί αν έχουν τελεσθεί διά πράξεων ή παραλείψεων αδικήματα, δεδομένου ότι (πέραν της παρακάμψεως του νομοθετικού προστατευτικού πλέγματος για το Ίδρυμα και για την κοινωφελούς σκοπού περιουσία του και πέραν της παρακάμψεως της τελευταίας διατάξεως της υπ' αρ. 232/18-2-2014 αποφάσεως του Ειρηνοδικείου Αθηνών, που απαγόρευσε οποιαδήποτε εκποίηση περιουσιακών στοιχείων του Ε.Ε.Σ.) με την αναγκαστική εκτέλεση κατά του συνόλου της περιουσίας του Κ.Ι.Ε.Ν. και την (αναγκαστική) πώλησή της δια του πλειστηριασμού της 24-9-2014 εζημιώθη αυτή (περιουσία και δη κοινωφελούς σκοπού) με σκόπιμες πράξεις και παραλείψεις προσώπων, τα οποία είχαν νομική υποχρέωση να την επιμελούνται και να την προστατεύουν».

4. «Η Εξεταστική Επιτροπή, έχοντας τη γνώμη ότι οι εκτιμηθείσες αξίες των πραγμάτων (κινητών και ακινήτων) και των άϋλων δικαιωμάτων υπελείποντο των πραγματικών, εκτιμά ότι απαιτείται περαιτέρω διερεύνηση του όλου ζητήματος από τις αρμόδιες δικαστικές και εισαγγελικές Αρχές, προκειμένου να διαπιστωθεί αν έχουν τελεσθεί διά πράξεων ή παραλείψεων αδικήματα, δεδομένου ότι κατά τη διαδικασία της αναγκαστικής εκτελέσεως δεν εφαρμόσθηκαν κατά τον προσήκοντα τρόπο οι διατάξεις του Κ.Πολ.Δ., που αφορούν την εκτίμηση των κατασχεθέντων περιουσιακών στοιχείων του Κ.Ι.Ε.Ν.».

5. «Η Εξεταστική Επιτροπή εκτιμά ότι, αναφορικώς με την μη διενέργεια προσωρινού φορολογικού ελέγχου και την μη προσκομιδή από το υπόχρεο Δ.Σ. του Κ.Ι.Ε.Ν. των αναγκαίων για την ολοκλήρωση της υπαγωγής στη ρύθμιση ληξιπροθέσμων χρεών, με αποτέλεσμα αυτή να μην ενεργοποιηθεί, απαιτείται περαιτέρω διερεύνηση από τις αρμόδιες δικαστικές και εισαγγελικές Αρχές, προκειμένου να διαπιστωθεί αν έχουν τελεσθεί διά πράξεων ή παραλείψεων αδικήματα, δεδομένου ότι το Ελληνικό Δημόσιο υπέστη οικονομική ζημία ισόποση με το ύψος των μη βεβαιωθέντων χρεών (πιθανό ύψος: 4.500.000 ευρώ)» προς όφελος μίας και μόνης τράπεζας.

Περαιτέρω η Εξεταστική Επιτροπή εκτιμά ότι:

6. «Αναφορικώς με τις αργομισθίες των προσώπων, που αναφέρονται στο κατατεθέν από τον μάρτυρα Λ. Λιαρόπουλο έγγραφο υπό τον τίτλο ΣΥΝΗΜΜΕΝΟ 1, απαιτείται περαιτέρω διερεύνηση από τις αρμόδιες δικαστικές και εισαγγελικές Αρχές, προκειμένου να διαπιστωθεί αν έχουν τελεσθεί αδικήματα, δεδομένου ότι με την καταβολή των ποσών αυτών εζημιώθη η περιουσία του Κ.Ι.Ε.Ν. με σκόπιμες πράξεις προσώπων (όλων των εκάστοτε μελών των Δ.Σ. του Κ.Ι.Ε.Ν., είτε αυτά είχαν ορισθεί από το Κεντρικό Δ.Σ. του Ε.Ε.Σ., είτε από τον Υπουργό Υγείας), τα οποία είχαν νομική υποχρέωση να την επιμελούνται και να την προστατεύουν. Περαιτέρω, η Εξεταστική Επιτροπή εκτιμά ότι απαιτείται περαιτέρω διερεύνηση από τις αρμόδιες δικαστικές και εισαγγελικές Αρχές, προκειμένου να διαπιστωθεί αν έχουν τελέσει αδικήματα και τα πρόσωπα που ελάμβαναν τους αναφερόμενους στο ανωτέρω έγγραφο μηνιαίους μισθούς δίχως να παρέχουν υπηρεσίες». ε τα σκάνδαλα που συγκλονίζουν τον τόπο τα τελευταία 40 χρόνια».

Πληροφορίες: ΑΠΕ-ΜΠΕ

2019 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)