Σε δημόσια διαβούλευση τέθηκε το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με τον κατ' ευφημισμό τίτλο «αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις», όπως μας έχει συνηθίσει η κυβέρνηση Μητσοτάκη για να προβάλλει τα αντιδραστικά της νομοθετήματα ως «αναβάθμιση».
Το νομοσχέδιο Κεραμέως περιλαμβάνει την αξιολόγηση δασκάλων και καθηγητών (με το υπουργείο να υποστηρίζει πως έχει «καθαρά βελτιωτικό, μη τιμωρητικό χαρακτήρα, δίνοντας έμφαση στην επιμόρφωση»), εναλλακτικούς τρόπους αξιολόγησης μαθητών και πτυχίο για τους κληρικούς είτε πανεπιστημίου είτε από Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες σε Αθήνα και Κρήτη.
Ακόμα, εισάγεται το πολλαπλό βιβλίο (οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να επιλέξουν από τα εγκεκριμένα βιβλία του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, ενώ επέρχονται αλλαγές και στις εξετάσεις, από Τράπεζα Θεμάτων πλέον και για την Α΄και Β ΄λυκείου, αλλά και την ίδρυση έξι πρότυπων ΕΠΑΛ.
Ακόμα φέρνει αυτό που το υπουργείο ονομάζει «ελληνική PISA», περιγράφοντάς την ως «αποτίμηση αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού συστήματος σε μαθητές Στ’ Δημοτικού και Γ’ Γυμνασίου».
To σχέδιο νόμου όπως ανέβηκε στη δημόσια διαβούλευση:
Τμ. Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ: Υπέρμετρη αύξηση του εξεταστικού φόρτου, υποβάθμιση του παιδαγωγικού ρόλου του σχολείο
«Η κυβέρνηση οδηγεί το δημόσιο σχολείο στην περαιτέρω συρρίκνωση και υποβάθμισή του, σε περιορισμό της δημοκρατικής του λειτουργίας, σε υπέρμετρη αύξηση του εξεταστικού φόρτου και σε υποβάθμιση του παιδαγωγικού του ρόλου», τονίζει το τμήμα Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ σε ανακοίνωσή του προχθές, 29/6, με αφορμή την παρουσίαση του νομοσχεδίου για την παιδεία από τη Ν. Κεραμέως.