to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

12:26 | 21.01.2020

Πολιτική

Σ. Βαρδάκης: «Για ακόμη μια φορά ο Υπουργός Ναυτιλίας αρνείται το Μεταφορικό Ισοδύναμο στην Κρήτη»

Σε κανένα χρονοδιάγραμμα δεν αναφέρθηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής κ. Πλακιωτάκης, αναφορικά με την εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου στην Κρήτη, κατά τη συζήτηση της επίκαιρης ερώτησής του βουλευτή Ηρακλείου ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτη Βαρδάκη.


Ο κ. Πλακιωτάκης αντί να απαντήσει με σαφήνεια γιατί ακόμη, 6 μήνες μετά την ανάληψη της Κυβέρνησης, δεν έχει υπογράψει την έτοιμη υπουργική απόφαση για επέκταση του Μεταφορικού Ισοδύναμου στις επιχειρήσεις της Κρήτης, η οποία ήταν προϊόν ώριμων διαβουλεύσεων με τους φορείς του νησιού και βασισμένη σε μελέτες που διενήργησαν τα επιμελητήρια Κρήτης, αποκαλύπτει ότι σχέδιο της Κυβέρνησης είναι η υιοθέτηση ενός άλλου εργαλείου που στόχο θα έχει την ενίσχυση της νησιωτικής επιχειρηματικότητας.

Ο κ. Βαρδάκης, κατά την διάρκεια της συζήτησης, επισήμανε ότι η προηγούμενη κυβέρνηση ψήφισε, για πρώτη φορά, με το νόμο 4551/18, την εφαρμογή του Αντισταθμίσματος Νησιωτικού Κόστους (ΑΝΗΚΟ) για τους κατοίκους και τις επιχειρήσεις της νησιωτικής Ελλάδας, με σκοπό να μετριαστούν οι αντιθέσεις μεταξύ νησιωτικού και ηπειρωτικού χώρου, δεδομένου του υψηλού κόστους της θαλάσσιας μεταφοράς από και προς τα νησιά.

Ακολούθησε η απόφαση για ένταξη της Κρήτης στο πρόγραμμα του Μεταφορικού Ισοδύναμου με το ν. 4606/19, άρθρο 14, αναγνωρίζοντας ότι το Μεταφορικό Ισοδύναμο, δεν είναι απλώς ένα επίδομα, αλλά μια ουσιαστική ενίσχυση στην κατεύθυνση της τόνωσης της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων της Κρήτης, με πολλαπλά έμμεσα και άμεσα οφέλη για την εθνική και περιφερειακή οικονομία.

Ο κ. Βαρδάκης τόνισε ότι, δυστυχώς, μέχρι σήμερα δεν έχει τροποποιηθεί, από την σημερινή Κυβέρνηση, η Κ.Υ.Α. 568/2019 βάσει της οποίας θα επιτραπεί στις επιχειρήσεις της Κρήτης να υποβάλλουν αιτήματα χρηματοδότησης, αποστερώντας, με αυτόν τον τρόπο από τις επιχειρήσεις που εδράζονται στην Κρήτη, ένα σημαντικό εργαλείο για τον μετριασμό του μεταφορικού κόστους.

Είναι γνωστό, μάλιστα, πως έχουν δεσμευτεί 570 εκ. ευρώ για το έργο συνολικά και 156 εκ. ευρώ για το 2019, συνεπώς υπήρχαν διαθέσιμα κονδύλια για την πλήρη εφαρμογή του προγράμματος για την Κρήτη, τα οποία όμως το Υπουργείο αρνείται, από ότι φαίνεται, να διοχετεύσει.

Ο κ. Βαρδάκης κάλεσε τον αρμόδιο Υπουργό να απαντήσει συγκεκριμένα για ποιο λόγο δεν έχει τροποποιηθεί η Κ.Υ.Α. 568/2019, ώστε να μπορούν οι επιχειρήσεις της Κρήτης να υποβάλουν αιτήματα χρηματοδότησης, δεδομένου ότι η έρευνα που έχει διεξαχθεί από το Πανεπιστήμιο Πειραιώς με πρωτοβουλία και συνεργασία των 4 Επιμελητηρίων της Κρήτης, είναι εμπεριστατωμένη καθώς και να ενημερώσει γιατί δεν καθίσταται πλήρης η εφαρμογή του προγράμματος για την Κρήτη και σε φυσικά πρόσωπα, εφόσον υπάρχουν διαθέσιμοι πόροι.

Από την πλευρά του ο κ. Υπουργός επικαλέστηκε ότι το μέτρο δεν είναι αποδοτικό και ότι έχουν προκύψει στρεβλώσεις στην εφαρμογή του σε επιχειρήσεις εμπορίου καυσίμων. Δήλωσε επίσης ότι η κυβέρνηση είναι αντίθετη με τη «δημιουργία επιδοματικά εξαρτώμενων οικονομιών και η υιοθέτηση μέτρων βραχείας ημερομηνίας λήξης δεν αμβλύνουν τις περιφερειακές ανισότητες», ενώ επικεντρώθηκε μόνο στην μη εφαρμογή του μέτρου για τις επιχειρήσεις πετρελαιοειδών, αγνοώντας της χιλιάδες άλλες μικρομεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις της Κρήτης που θα μπορούσαν να τονώσουν την ανταγωνιστικότητά τους με την εφαρμογή του μέτρου.

Ωστόσο ανέφερε ότι γίνεται διάλογος με τα επιμελητήρια, τους Περιφερειάρχες και τους νησιώτες Δημάρχους, για την διαμόρφωση μιας ολοκληρωμένης θαλάσσιας πολιτικής. Επίσης ανακοίνωσε ότι σε συνεργασία με την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα και με αφορμή το πόρισμα της νέας σχετικής μελέτης που θα εκπονηθεί από το Πανεπιστήμιο Πειραιά, συζητείται η ενίσχυση των επιχειρήσεων με συγκεκριμένα χρηματοδοτικά εργαλεία, χωρίς και πάλι να θέσει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.

Και όλα αυτά, την ώρα μάλιστα που η αντίστοιχη μελέτη που έχει ήδη εκπονηθεί, στόχευσε και ανέδειξε ακριβώς το ζητούμενο που ως Κυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ είχε θέσει: «τους κλάδους και τις επιχειρήσεις της Κρήτης, που είναι ζωτικής σημασίας για τη νησιώτικη οικονομία και αντιμετωπίζουν πρόβλημα ανταγωνιστικότητας έναντι των επιχειρήσεων του ηπειρωτικού χώρου λόγω υψηλότερου μεταφορικού κόστους.»

Τέλος, ο Υπουργός δήλωσε ότι το Υπουργείο θα προχωρήσει στην εφαρμογή του Προγράμματος με τη στήριξη στοχευμένων επιχειρήσεων, όπως επίσης και για το επιβατικό κοινό, με ένταξη δηλαδή των κατοίκων της Κρήτης, λαμβάνοντας υπόψη κοινωνικά και εισοδηματικά κριτήρια.

Ο κ. Βαρδάκης στη δευτερολογία του κατηγόρησε τον Υπουργό, ο οποίος δεν έδωσε καμία σαφή απάντηση για το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής του μέτρου στην Κρήτη, εμμένοντας μάλιστα στην απάντηση που είχε δώσει και πριν 4 μήνες σε προηγούμενη κοινοβουλευτική παρέμβασή του κ. Βαρδάκη, αγνοώντας ακόμα και το Οικονομικό Επιμελητήριο που με επιστολή του ζήτησε την έκδοση της απαραίτητης Κ.Υ.Α..

Τέλος, ο κ. Βαρδάκης τόνισε ότι η προηγούμενη Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ άνοιξε το δρόμο για την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου για πρώτη φορά στη χώρα και κάλεσε για μια ακόμα φορά τον Υπουργό να προχωρήσουν οι διαδικασίες που απαιτούνται για να μπορούν οι επιχειρήσεις της Κρήτης να καταθέσουν τα αιτήματα χρηματοδότησης, εκδίδοντας δηλαδή τη σχετική Κ.Υ.Α.

2020 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)