to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

17:10 | 05.01.2019

Κοινωνία

Η ταλαιπωρία σε πτήση της Ryanair, η παρέμβαση Σπίρτζη και τα πυρά κατά της εταιρείας

Αντί για το «Μακεδονία» βρέθηκαν στη... Ρουμανία εκατοντάδες επιβάτες πτήσης της Ryanair από το Λονδίνο


Αντί για το «Μακεδονία» βρέθηκαν στη... Ρουμανία εκατοντάδες επιβάτες πτήσης της Ryanair από το Λονδίνο οι οποίοι επέστρεψαν τελικά στην Ελλάδα στις 5 μ.μ. το απόγευμα του Σαββάτου με έκτακτη πτήση της Aegean που ναύλωσε το υπουργείο Μεταφορών - «Δεν μπορεί να θυσιάζεται η στοιχειώδης ανθρώπινη συμπεριφορά και οι ανάγκες των πολιτών, στον ανταγωνισμό και την κερδοσκοπία των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους και χαμηλής κοινωνικής ευθύνης», το μήνυμα του υπουργού Μεταφορών που κατηγορεί την Ryanair ότι επέλεξε με δική της ευθύνη, ως πρώτο εναλλακτικό αεροδρόμιο αυτό της Τιμισοάρας, ενώ ως δεύτερο εναλλακτικό το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών.

Έλαβε τέλος η ταλαιπωρία για τους 89 επιβάτες που παρέμεναν από χθες στην Τιμισοάρα της Ρουμανίας, έπειτα από εκτροπή της πτήσης της Ryanair Λονδίνο - Θεσσαλονίκη. Στις 16.58 έφτασαν στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» οι 89 επιβάτες με πτήση που ναύλωσε το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, έπειτα από συνεννόηση με την αεροπορική εταιρεία Aegean, σύμφωνα με ενημέρωση από την αεροπορική εταιρεία. Οι υπόλοιποι επιβάτες της Ryanair μεταφέρθηκαν με πούλμαν από την Τιμισοάρα στη Θεσσαλονίκη.

Όπως ανακοινώθηκε νωρίτερα, με πρωτοβουλία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη ναυλώθηκε αεροσκάφος της αεροπορικής εταιρείας Aegean για να πραγματοποιήσει την έκτακτη πτήση με προορισμό το Αεροδρόμιο της Τιμισοάρα στη Ρουμανία, προκειμένου να επιβιβάσει και να επιστρέψει στην Ελλάδα τους 89 επιβάτες της πτήσης RYR8582 της Αεροπορικής Εταιρείας Ryanair. Το αεροσκάφος της εταιρείας δεν μπόρεσε να προσγειωθεί χθες στο Αεροδρόμιο «Μακεδονία», λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών.

Σημειώνεται, ότι σύμφωνα με τον ισχύοντα Ευρωπαϊκό Κανονισμό 261 /2004 το εν λόγω περιστατικό χαρακτηρίζεται ως «εξαιρετική  περίπτωση»    και τη φροντίδα των επιβατών έχει η υπεύθυνη κάθε φορά Αεροπορική Εταιρεία.

Όπως τονίζει ο Χρ. Σπίρτζης , η Αεροπορική Εταιρεία Ryanair, επέλεξε με δική της ευθύνη, στην περίπτωση που κατά τη διαδικασία της προσγείωσης επισυμβεί οποιαδήποτε εμπλοκή προβλεπόταν ως πρώτο εναλλακτικό αεροδρόμιο αυτό της Τιμισοάρας, ενώ ως δεύτερο εναλλακτικό Αεροδρόμιο, το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών.

Και προσθέτει:

«Είναι προφανές ότι η επιλογή της εταιρείας να δηλώσει το αεροδρόμιο της Τιμισοάρας χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά από τον προορισμό των επιβατών, αντί για ένα από τα δεκάδες αεροδρόμια της Ελλάδας και αρκετά σε μικρή απόσταση από την Θεσσαλονίκη, οφείλεται στην πολιτική προτεραιότητας χαμηλού κόστους της αεροπορικής εταιρείας.

Τέλος, και σύμφωνα με την ενημέρωση που έλαβε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και Μεταφορών από τον εκπρόσωπο επίγειας εξυπηρέτησης της Αεροπορικής Εταιρείας Ryanair, στο αεροσκάφος επέβαιναν 182 ενήλικες και δύο παιδιά. Οι 88 επιβάτες μεταφέρονται  στην Ελλάδα με πούλμαν.  Οι  89 επιβάτες θα ταξιδέψουν με την έκτακτη πτήση της Aegian Και οι υπόλοιποι 7 επιβάτες πιθανότατα κανόνισαν την μεταφορά τους προσωπικά με άλλες πτήσεις».

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, επικοινώνησε με επιβάτες που βρίσκονται στο αεροδρόμιο της Τιμισοάρα και έπειτα από προφορικές καταγγελίες επιβατών έδωσε εντολή στις αρμόδιες υπηρεσίες για τη διερεύνηση του εν λόγω περιστατικού σε σχέση με τον αν τηρήθηκαν οι προβλεπόμενες διαδικασίες που αφορούν τη μέριμνα που έπρεπε να είχε ληφθεί για τη φροντίδα των επιβατών.

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ευχαριστεί θερμά την αεροπορική εταιρεία Aegean που ανταποκρίθηκε άμεσα στο αίτημά της Πολιτικής Ηγεσίας για τη δρομολόγηση έκτακτης πτήσης, που θέτει οριστικό τέλος στην περαιτέρω ταλαιπωρία των πολιτών.

Καθυστερημένη συγγνώμη της Ryanair 

Η Ryanair «ζητά ειλικρινά συγγνώμη για την εκτροπή της πτήσης αυτής», με ανακοίνωσή της το απόγευμα του Σαββάτου, προσθέτοντας ότι «ήταν εξ ολοκλήρου εκτός ελέγχου μας» χωρίς να δίνει περαιτέρω διευκρινίσεις.

Σε ανακοίνωσή της η Ryanair αναφέρει: "Το αεροσκάφος προσγειώθηκε κανονικά στην Τιμισοάρα και οι πελάτες μας είτε μεταφέρθηκαν με λεωφορείο που οργανώθηκε άμεσα προς τη Θεσσαλονίκη ή οι πελάτες μπορούσαν να περιμένουν να οργανωθεί μια εναλλακτική πτήση. Όσοι επέλεξαν να μην επωφεληθούν από τη μεταφορά με πούλμαν, τους προσφέρθηκε διαμονή σε ξενοδοχείο στην Τιμισοάρα. Έκτοτε οι πελάτες αποχώρησαν αεροπορικώς ή επωφελήθηκαν από την εναλλακτική μεταφορά που οργανώθηκε και θα φτάσουν στη Θεσσαλονίκη αργότερα σήμερα το απόγευμα. Η Ryanair ζητά ειλικρινά συγγνώμη για την εκτροπή της πτήσης αυτής, η οποία ήταν εξ ολοκλήρου εκτός ελέγχου μας".

Τα προβλήματα στο «Μακεδονία»

Σημειώνεται ότι η έντονη κακοκαιρία του τελευταίου 24ωρου που πλήττει όλη τη χώρα προκάλεσε και άλλα προβλήματα στην λειτουργία του αεροδρομίου «Μακεδονία» καθώς εκτός από την προαναφερθείσα πτήση, έντεκα συνολικά πτήσεις με προορισμό το αεροδρόμιο "Μακεδονία" δεν κατάφεραν να προσγειωθούν λόγω της χαμηλής νέφωσης, που επικρατεί από χθες, όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.ο υπεύθυνος επικοινωνίας της Fraport Greece, Γιάννης Παπάζογλου.

Οι πτήσεις ήταν από Λάρνακα, Αθήνα, από Ηράκλειο, Άμστερνταμ και από Λονδίνο. 

Ο κ. Παπάζογλου δήλωσε ότι αποχιονιστικά μηχανήματα καθαρίζουν το αεροδρόμιο από το χιόνι συνεχώς και έχει ομαλοποιηθεί η λειτουργία του. Οι επιβάτες πριν την αναχώρηση τους για το αεροδρόμιο πρέπει να επισκέπτονται την ιστοσελίδα skg-airport.gr, για να ενημερώνονται για τα ακριβή δρομολόγια των πτήσεων.

Ο ίδιος δήλωσε στις 13:30 ότι η κατάσταση στο αεροδρόμιο «ομαλοποιείται σταδιακά και γίνονται τέσσερις αφίξεις και αναχωρήσεις ανά ώρα».

*ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Στα «λευκά» η Θεσσαλονίκη - Επαναλειτουργούν σταδιακά οι γραμμές των λεωφορείων

Με καθυστερήσεις τα δρομολόγια των ΚΤΕΛ

Παράλληλα, με καθυστερήσεις διεξάγονται τα δρομολόγια από τον σταθμό ΚΤΕΛ-Μακεδονία όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αντιπρόεδρος του σταθμού ΚΤΕΛ-Μακεδονία, Κώστας Πανταζής.

Ο κ. Πανταζής ανέφερε ότι τα δρομολόγια διεξάγονται με καθυστερήσεις και στην περίπτωση των νομών της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης λόγω της χιονόπτωσης τα δρομολόγια αναχωρούν με συχνότητα δύο ωρών αντί της μίας ώρας.

Ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Χαλκιδικής Γιώργος Αρβανιτίδης δήλωσε ότι δεν εκτελούνται δρομολόγια προς τον νομό Χαλκιδικής καθώς υπάρχει απαγόρευση από την αστυνομία για φορτηγά και λεωφορεία. Ο νομός Χαλκιδικής έχει τεθεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης λόγω της σφοδρής χιονόπτωσης.

2019 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)