to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

15:20 | 10.03.2024

Πολιτική

Το πόρισμα του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για το έγκλημα στα Τέμπη: Εντοπίζει «ανθρωποκτονία με ενδεχόμενο δόλο κατά συρροή» για Καραμανλή και ζητά άρση ασυλίας

Στο πόρισμα του που κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ αναφέρει πως ο Κ. Καραμανλής πρέπει να διερευνηθεί από τη δικαιοσύνη για παράβαση καθήκοντος, διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών, ανθρωποκτονία με ενδεχόμενο δόλο κατά συρροή, σωματικές βλάβες κατά συρροή.


Ισχυρές ενδείξεις τέλεσης βαριών αδικημάτων από τον Κώστα Καραμανλή εντοπίζει ο ΣΥΡΙΖΑ στο πόρισμα του αναφορικά με την Εξεταστική για το έγκλημα των Τεμπών, κάνοντας λόγο -μεταξύ άλλων- για «ανθρωποκτονία με ενδεχόμενο δόλο κατά συρροή και σωματικές βλάβες κατά συρροή». Επιπλέον, ζητά η Επιτροπή να ψηφίσει ομόφωνη ερμηνευτική δήλωση, η οποία θα επισημαίνει ότι η «παράλειψη εκτέλεσης οφειλόμενης νόμιμης ενέργειας» δεν συμπεριλαμβάνεται στο πλαίσιο άσκησης των υπουργικών καθηκόντων, γεγονός που δεν θα ενεργοποιήσει τις διαδικασίες που προβλέπονται στο άρθρο 86 του Συντάγματος, οδηγώντας τον πρώην υπουργό Μεταφορών στη Δικαιοσύνη με απλή άρση ασυλίας.

Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κρίνει πως ο Κ. Καραμανλής πρέπει να διερευνηθεί από τη δικαιοσύνη για παράβαση καθήκοντος, διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών, ανθρωποκτονία με ενδεχόμενο δόλο κατά συρροή, σωματικές βλάβες κατά συρροή. Επιπλέον, θεωρεί ως σημαντική παράλειψη τη μη θέσπιση εθνικών κανόνων ασφαλείας για τον σιδηρόδρομο τη στιγμή που είχε λάβει σχετικές προειδοποιήσεις τόσο από τον πρώην διευθύνοντα σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Φίλιππο Τσαλίδη, όσο και από το συνδικαλιστικό όργανο των μηχανοδηγών και δη μέσω εξωδίκων.

«Όχι απλώς παρέλειψε να θεσπίσει Εθνικούς κανόνες ασφαλείας, ενώ γνώριζε ότι η λέξη ασφάλεια απουσίαζε από τον ελληνικό σιδηρόδρομο, αλλά προέτρεπε το επιβατικό κοινό να εμπιστεύεται τον ελληνικό σιδηρόδρομο κριτικάροντας την αξιωματική αντιπολίτευση στην Βουλή (σε απάντηση της επίκαιρης ερώτησης του βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξανδρου Μεϊκόπουλου), λέγοντας επί λεξεί  “ότι είναι ντροπή που θέτετε θέματα ασφαλείας”» σημειώνουν αρμόδιες πηγές του ΣΥΡΙΖΑ.

Για τον κ. Καραμανλή η αξιωματική αντιπολίτευση προσθέτει την απόφαση για τον διορισμό του μοιραίου σταθμάρχη, ο οποίος «δεν πληρούσε ούτε τα τυπικά, ούτε τα ουσιαστικά προσόντα και συνετέλεσε αιτιωδώς με το θανατηφόρο αποτέλεσμα». «Διότι εάν ο κ. Καραμανλής τηρούσε το νόμο στην θέση του μοιραίου σταθμάρχη θα ήταν κάποιος άλλος και εκπαιδευμένος και στην κατάλληλη σύμφωνα με το νόμο ηλικία» εξηγούν οι πηγές του ΣΥΡΙΖΑ και συμπληρώνουν: «Είναι ενδεικτική η κατάθεση του προέδρου της “επιτροπής Γεραπετρίτη”, κ. Χαλκιά, ότι η απόφαση πρόσληψης του συγκεκριμένου σταθμάρχη “είναι για τα σκουπίδια”».

Στο πόρισμα του ΣΥΡΙΖΑ εντοπίζονται ποινικές ευθύνες και για τον Χρήστο Τριαντόπουλο αναφορικά με το μπάζωμα του τόπου της τραγωδίας, καθώς ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας κατονομάστηκε από τον Κώστα Αγοραστό στη Μαρία Καρυστιανού ως το κυβερνητικό στέλεχος που έδωσε τη συγκεκριμένη εντολή. Επιπλέον, στον ισχυρισμό του κ. Τριαντόπουλο πως οι παρεμβάσεις στον τόπο της τραγωδίας ήταν απόρροια αιτήματος της Πυροσβεστικής, ο συντονιστής Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, Ευάγγελος Φαλάρας, διέψευσε τον υφυπουργό σε δηλώσεις του με τον ΣΥΡΙΖΑ να ζητά να διερευνηθεί ο κ. Τριαντόπουλος για παράβαση καθήκοντος και αλλοίωση τόπου δυστυχήματος.

«Άρση ασυλίας»

Υπό αυτά τα δεδομένα η αξιωματική αντιπολίτευση ζητά από την Εξεταστική να διευκρινίσει ομόφωνα μέσω ερμηνευτικής δήλωσης ότι «η παράλειψη εκτέλεσης οφειλόμενης νόμιμης ενέργειας» από μέλος της κυβέρνησης δεν περιλαμβάνεται στο άρθρο 86 του Συντάγματος.

«Η συνέπεια και η σημασία αυτής της δήλωσης της Εξεταστικής Επιτροπής συνίσταται στο γεγονός πως η τακτική δικαιοσύνη θα κάνει απερίσπαστη το έργο της καλώντας όλα τα πολιτικά πρόσωπα είτε ως μάρτυρες είτε ως ύποπτοι τέλεσης ποινικών αδικημάτων αφενός, αλλά και το πολιτικό σύστημα θα αποτινάξει το πέπλο συγκάλυψης που υφίσταται σήμερα για την υπόθεση των Τεμπών» εξηγούν πηγές του ΣΥΡΙΖΑ, γεγονός που πρακτικά σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να συσταθεί Προανακριτική Επιτροπή για να οδηγηθεί ο Κ. Καραμανλής ενώπιον της δικαιοσύνης, αλλά άρση της ασυλίας του από την Ολομέλεια της Βουλής.

Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και μέλη της Εξεταστικής Επιτροπής για τη διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών, Αλέξανδρος Αυλωνίτης,  Διονύσης Καλαματιανός, Βασίλης Κόκκαλης και Ιωάννης Σαρακιώτης σε κοινή τους δήλωση τονίζουν πως «ολόκληρη η ελληνική κοινωνία και οι οικογένειες των θυμάτων απαιτούν ειλικρινείς, διάφανες απαντήσεις και απόδοση ευθυνών, ώστε να αποδειχθεί ποιοι ήταν οι πραγματικοί υπαίτιοι της τραγωδίας των Τεμπών, τόσο τα φυσικά πρόσωπα, για τα οποία έχει επιληφθεί η δικαιοσύνη, όσο βέβαια και τα πολιτικά πρόσωπα για την απόδοση των ευθυνών των οποίων αρμόδια είναι η Βουλή, μέσω της εξεταστικής επιτροπής».

Όπως σημειώνουν από την αρχή ως Αξιωματική Αντιπολίτευση τονίζαμε ότι δεν πρόκειται περί “ανθρώπινου σφάλματος” και μόνο. Ο ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ με αίσθημα ευθύνης ενήργησε εξαρχής προς την κατεύθυνση αποκάλυψης κάθε πτυχής του εγκλήματος, τόσο των αιτιών που οδήγησαν σε αυτό, όσο και των ενεργειών που ακολούθησαν. Απόδειξη αυτού ήταν η πρότασή μας προς όλα τα κόμματα του δημοκρατικού τόξου, να προσυπογράψουμε ένα κοινό πόρισμα, πρόταση η οποία απορρίφθηκε για μικροπολιτικούς και μόνο λόγους από τις κοινοβουλευτικές τους ομάδες.

Το πόρισμα του ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ - αφού εντοπίζει ποινικές ευθύνες του κ. Καραμανλή Κωνσταντίνου του Αχιλλέως, του Καραγιάννη Γεωργίου του Χρήστου (τότε Υφυπουργού Υποδομών) και κ. Τριαντόπουλου Χρήστου του  Γεωργίου, αλλά και μιλά για την ανάγκη ποινικής διερεύνησης για την μη υλοποίηση της σύμβασης 717/2014, προτείνει την πλέον ξεκάθαρη και έντιμη πρόταση.

Η Εξεταστική επιτροπή με ερμηνευτική Δήλωση να διευκρινίσει την θέση της, ότι για τα εγκλήματα τελούμενα δια παραλείψεως κατά την άσκηση των υπουργικών καθηκόντων, αρμόδια είναι η τακτική Δικαιοσύνη, καθώς σε ό,τι αφορά το άρθρο 86 Συντάγματος και το προστατευτικό πλέγμα για τις πράξεις, που εκτελούνται κατά την ενάσκηση των υπουργικών καθηκόντων ΔΕΝ προκύπτει ότι συμπεριλαμβάνεται και η παράλειψη εκτέλεσης οφειλόμενης νόμιμης ενέργειας.

Η συνέπεια και η σημασία αυτής της Δήλωσης της Εξεταστικής επιτροπής συνίσταται στο γεγονός πως η τακτική Δικαιοσύνη, θα κάνει απερίσπαστη το έργο της καλώντας όλα τα πολιτικά πρόσωπα, είτε ως μάρτυρες, είτε ως ύποπτοι τέλεσης ποινικών αδικημάτων αφ’ ενός, αλλά και το πολιτικό σύστημα θα αποτινάξει το πέπλο συγκάλυψης που υφίσταται σήμερα για την υπόθεση των Τεμπών.

Ως ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ ζητούμε και προτείνουμε να ψηφιστεί ομόφωνα η ως άνω ερμηνευτική Δήλωση.

Περαιτέρω σύμφωνα με το κατατεθέν πόρισμα του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ υφίσταντο ισχυρότατες ενδείξεις τέλεσης ποινικών αδικημάτων από τον Καραμανλή Κωνσταντίνο και συγκεκριμένα της παράβασης καθήκοντος, διατάραξης ασφάλειας συγκοινωνιών, ανθρωποκτονίας με ενδεχόμενο δόλο κατά συρροή, σωματικές βλάβες κατά συρροή.

Η βασικότερη παράλειψη του τέως Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών συνίστατο στο γεγονός, πως ενώ ήταν το μοναδικό όργανο θέσπισης Εθνικών Κανόνων Ασφαλείας από τις 14-10-2019, ημερομηνία κατά την οποία δημοσιεύθηκε ο Ν. 4632/2019 δυνάμει των Ευρωπαϊκών Οδηγιών 2010/797 και 2016/ 798, εντούτοις ουδέποτε το έπραξε μέχρι και την ημερομηνία του δυστυχήματος (28-02-2023), η δε παράλειψη του αυτή έγινε σε συνδυασμό με την σαφέστατη γνώση της ανυπαρξίας στοιχειωδών κανόνων ασφαλείας από τις εξώδικες οχλήσεις του Συλλόγου Μηχανοδηγών του ΟΣΕ, από την με 06-09-2021 επιστολή του πρώην Διευθύνοντος Συμβούλου ΤΡΑΙΝΟΣΕ Φίλιππου Τσαλίδη, ο οποίος προειδοποιούσε για “σοβαρό συμβάν”. Επιπλέον, όχι απλώς παρέλειψε να θεσπίσει Εθνικούς κανόνες ασφαλείας, ενώ γνώριζε ότι η λέξη “ασφάλεια” απουσίαζε από τον ελληνικό σιδηρόδρομο, αλλά προέτρεπε το επιβατικό κοινό να εμπιστεύεται τον Ελληνικό σιδηρόδρομο κριτικάροντας την Αξιωματική Αντιπολίτευση στην Βουλή (σε απάντηση της ερώτησης του Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ Αλέξανδρου Μεϊκόπουλου), λέγοντας επί λέξει  “ότι είναι ντροπή που θέτετε θέματα ασφαλείας”. Συγχρόνως, ουδέποτε πραγματοποιήθηκε η αποκατάσταση της ηλεκτρικής πλευρικής σηματοδότησης στο τμήμα Λάρισα – Θεσσαλονίκη (και κατ’ επέκταση στο υπό εξέταση τμήμα Λάρισα – Ν. Πόροι), που  ήταν από τον Ιούλιο του 2019 εκτός λειτουργίας, μετά την πυρκαγιά στο κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας στη θέση ‘Ζάχαρη’, ενέργεια που εάν είχε γίνει, θα είχε αποτραπεί το μοιραίο δυστύχημα. Σημειωτέον ότι για τον πρώην Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Γεώργιο Καραγιάννη ο οποίος είχε την άμεση εποπτεία και την ευθύνη των έργων υποδομής για την ΕΡΓΟΣΕ δεν απαιτείται άρση ασυλίας ή οποιαδήποτε άλλη ενέργεια καθώς δεν έχει εκλεγεί Βουλευτής.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)