Σύμφωνα με το πόρισμα, το οποίο προέκυψε λόγω του μεγάλου αριθμού αναφορών κατά το σχολικό έτος 2021-2022, διαπιστώθηκαν η ανεπάρκεια πόρων και πιστώσεων για την Παράλληλη Στήριξη και τη λειτουργία των Τμημάτων Ένταξης, οι πολύμηνες καθυστερήσεις στην τοποθέτηση του προσωπικού, η μη-υλοποίηση αιτημάτων εξειδικευμένης υποστήριξης μαθητών/τριων από ΕΒΠ και Σχολικούς Νοσηλευτές, η έλλειψη σταθερών προσώπων αναφοράς λόγω στελέχωσης κυρίως με αναπληρωτές, όπως και η αδυναμία κάλυψης κενών σε απομακρυσμένες ή δυσπρόσιτες περιοχές.
Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ υπογραμμίζουν πως τα ευρήματα της Ανεξάρτητης Αρχής κατεδαφίζουν τους ισχυρισμούς του υπουργείου Παιδείας πως η Ειδική Αγωγή αποτελεί κυβερνητική προτεραιότητα. Πιο συγκεκριμένα για την Πρωτοβάθμια, η πλήρης κάλυψη των αναγκών σε Παράλληλη Στήριξη ήταν 39.9%, η μερική κάλυψη 49.9%, ενώ το 8.7% των αιτημάτων δεν υλοποιήθηκε ποτέ. Αντίστοιχα για τη Δευτεροβάθμια, η παροχή για το σύνολο των ωρών ήταν 47.3%, η μερική κάλυψη 41.1%, ενώ το 11.4% των εγκεκριμένων αιτημάτων δεν ικανοποιήθηκε.
Παρόμοια είναι τα συμπεράσματα για τα Τμήματα Ένταξης όπου η αδυναμία του υπουργείου Παιδείας να τα στελεχώσει είχε ως αποτέλεσμα να μη λειτουργήσει το 13.5% των τμημάτων στην Πρωτοβάθμια και το 14.8% στη Δευτεροβάθμια. Επίσης για την εξειδικευμένη υποστήριξη από ΕΒΠ, το 8.3% των αιτημάτων στην Πρωτοβάθμια και το 13.8% στη Δευτεροβάθμια έμεινε ανικανοποίητο. Τέλος, για τους Σχολικούς Νοσηλευτές, το 18.3% των αιτημάτων στην Πρωτοβάθμια δεν καλύφθηκε, όπως και το 40.4% των αιτημάτων στη Δευτεροβάθμια.
Στο πλαίσιο αυτό, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ ζητούν από την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως να απαντήσει:
1. Αν εξασφάλισε την αναγκαία χρηματοδότηση για την πλήρη κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών όλων των μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες πριν την έναρξη του σχολικού έτους.
2. Ποια είναι τα ποσά που διατίθενται για την Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση από τον τακτικό προϋπολογισμό και το ΠΔΕ;
3. Έγινε έγκαιρος προγραμματισμός για την Παράλληλη Στήριξη, όπως και για την τοποθέτηση ΕΒΠ και Σχολικών Νοσηλευτών; Έχουν διατεθεί οι επαρκείς πιστώσεις και έχουν καλυφθεί όλα τα σχετικά αιτήματα; Αν όχι, πόσα κενά εκπαιδευτικών Παράλληλης Στήριξης, ΕΒΠ και Σχολικών Νοσηλευτών υπάρχουν;
4. Πως σκοπεύει να διασφαλίσει την απαιτούμενη συνέχεια και σταθερότητα στην υποστήριξη των μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για ομαλή εκπαιδευτική ένταξη τόσο στα γενικά σχολεία όσο και στις ΣΜΕΑΕ; Από τις προτάσεις του Συνηγόρου του Πολίτη (Μέρος Ζ του πορίσματος), ποιες έχει πραγματώσει και ποιες σκοπεύει να υλοποιήσει;
Tο πόρισμα του συνηγόρου του Πολίτη