to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

7:39 | 05.03.2018

Πολιτισμός

Όσκαρ 2018: Μεγάλος νικητής η Μορφή του Νερού

Η ταινία Η Μορφή του Νερού του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο, ένα σκοτεινό και αλληγορικό παραμύθι με φόντο τον Ψυχρό Πόλεμο στην Αμερική του 1962, κέρδισε το Όσκαρ καλύτερης ταινίας στην 90ή τελετή απονομής των βραβείων της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.


 «Είμαι μετανάστης, σαν τον Αλεχάντρο, τον Γκαέλ, τη Σάλμα και τα τελευταία 25 χρόνια ζω σ' ένα κόσμο που είναι παντού. Νομίζω το ωραιότερο πράγμα είναι να σβήνουμε τα όρια. Το 2014 είχα μια τρελή ιδέα για έναν αμφίβιο θεό και μία μουγκή γυναίκα και κάποιοι πίστεψαν ότι αυτή η ταινία ήταν σίγουρο στοίχημα. Ευχαριστώ τους φίλους και την οικογένειά μου», είπε ο Ντελ Τόρο παραλαμβάνοντας το βραβείο.

Σημειώνεται ότι για τη Μορφή του Νερού, ο 54χρονος δημιουργός κέρδισε το Χρυσό Λιοντάρι στο φετινό φεστιβάλ Βενετίας, βραβεύτηκε με Χρυσή Σφαίρα και Bafta σκηνοθεσίας, ενώ τον τίμησε επίσης το Σωματείο Αμερικανών Σκηνοθετών. Με το βραβείο αυτό γίνεται ο τρίτος Μεξικανός από το 2014 που παίρνει στο σπίτι του το χρυσό αγαλματάκι, μετά τους Αλφόνσο Κουαρόν (Gravity) και Αλεχάντρο Γκονσάλες Ινιάριτου (Birdman, Η Επιστροφή).

Η ταινία του μεξικανού σκηνοθέτη επικράτησε ανάμεσα στις υπόλοιπες οκτώ υποψήφιες: τις Τρεις Πινακίδες έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι του Μάρτιν ΜακΝτόνα, Τρέξε! του Τζόρνταν Πιλ, Lady Bird της Γκρέτα Γκέργουιγκ, Να με Φωνάζεις με το Όνομά σου του Λούκα Γκουαντανίνο, Δουνκέρκη του Κρίστοφερ Νόλαν, Η πιο Σκοτεινή Ώρα του Τζο Ράιτ, The Post: Απαγορευμένα Μυστικά, του Στίβεν Σπίλμπεργκ, και Αόρατη Κλωστή του Πολ Τόμας 'Αντερσον.

Μετά την περσινή γκάφα με την λάθος ανακοίνωση, η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου απέδειξε ότι έχει χιούμορ, επιλέγοντας για δεύτερη χρονιά τον Γουόρεν Μπίτι και τη Φέι Ντάναγουεϊ να παρουσιάσουν ξανά το Βραβείο για την Καλύτερη Ταινία -- αυτή τη φορά σωστά. Ανεβαίνοντας στη σκηνή για να παραλάβει το βραβείο ο Μεξικανός σκηνοθέτης πήρε το φάκελο με το αποτέλεσμα και τον... κοίταξε για να σιγουρευτεί ότι είναι ο ίδιος νικητής, δείχνοντας τον στη συνέχεια στο κοινό.

Η Μορφή του Νερού, που είχε συνολικά 13 υποψηφιότητες, κέρδισε τέσσερα Όσκαρ, ανάμεσά τους τα βραβεία Σκηνοθεσίας και Καλύτερης Ταινίας.

Ο Αλεξάντρ Ντεσπλά κέρδισε το Όσκαρ Πρωτότυπης Μουσικής για το σάουντρακ της ταινίας Η Μορφή του Νερού του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο. Αυτή ήταν η ένατη υποψηφιότητα του συνθέτη. «Ευχαριστώ, είναι καταπληκτικό! Η μητέρα μου γίνεται 90 φέτος, και νομίζω θα είναι πολύ χαρούμενη. Είναι Ελληνίδα, παρεμπιπτόντως» ανέφερε ο Ντεσπλά και ευχαρίστησε τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο που άφησε τη μουσική του να γίνει η φωνή των ηρώων του, αλλά και για τη μελαγχολική αγάπη της ταινίας του. Τέλος αφιέρωσε το βραβείο στις κόρες του.

Για το συγκεκριμένο βραβείο διαγωνίζονταν επίσης, ο Κάρτερ Μπέργουελ για τη μουσική στην ταινία Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι του Μάρτιν ΜακΝτόνα, ο Χανς Τσίμερ για τη Δουνκέρκη του Κρίστοφερ Νόλαν, ο Τζόνι Γκρίνγουντ για τη μουσική στην Αόρατη Κλωστή του Πολ Τόμας Άντερσον και ο Τζον Γουίλιαμς για το Star Wars: Οι Τελευταίοι Jedi του Ράιαν Τζόνσον.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Στο «Remember Me» από την ταινία Coco το βραβείο καλύτερου πρωτότυπου τραγουδιού

Το Remember Me των Κρίστεν Άντερσον-Λόπεζ και Ρόμπερτ Λόπεζ από την ταινία κινουμένων σχεδίων Coco κέρδισε το Όσκαρ Τραγουδιού.

Στην ίδια κατηγορία υποψήφιοι για το βραβείο ήταν επίσης, ο Αμερικανός Σούφγιαν Στίβενς με το Mystery of Love που ακούγεται στην ταινία Nα Με Φωνάζεις Με Το Ονομά Σου, η Μέρι Τζ. Μπλάιτζ και ο Ραφαέλ Σααντίκ για το τραγούδι Mighty River από το Mudbound, οι Ντάιαν Γουόρεν και Λόνι Λιν για το Stand Up for Something από το Marshall και οι Μπενζ Πασέκ και Τζάστιν Πολ για το This is Me από την ταινία The Greatest Showman.

Στον Τζόρνταν Πιλ το βραβείο Πρωτότυπου Σεναρίου για το φιλμ Τρέξε!

Ο Τζόρνταν Πιλ κέρδισε το Όσκαρ Πρωτότυπου Σεναρίου για το φιλμ Τρέξε!. «Σταμάτησα 20 φορές να γράφω αυτή την ταινία, γιατί θεώρησα ότι δεν μπορούσε να γίνει, αλλά πίστεψα ότι αν γυριζόταν, ο κόσμος θα την έβλεπε» ανέφερε ο Τζόρνταν Πιλ ευχαριστώντας τη μητέρα του που τον έμαθε να δείχνει αγάπη ακόμα και μπροστά στο μίσος, αλλά και τους θεατές που αγόρασαν εισιτήριο για να δουν την ταινία. Στην ίδια κατηγορία υποψήφιοι για το βραβείο ήταν ο Μάρτιν ΜακΝτόνα για τις Τρεις Πινακίδες έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι, η Γκρέτα Γκέργουιγκ για το Lady Bird, ο Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο και η Βανέσα Τέιλορ για την ταινία H Μορφή του Νερού και η Έμιλι Β. Νόρτον και ο Κουμάιλ Ναντζιάνι για το Έρωτας Μετ' Εμποδίων.

Στον Τζέιμς Άιβορι το βραβείο Διασκευασμένου Σεναρίου, για το φιλμ Να Με Φωνάζεις Με το Όνομά Σου

Ο 90χρονος Τζέιμς Άιβορι κέρδισε το Όσκαρ Διασκευασμένου Σεναρίου για το λυρικό, ερωτικό δράμα του Λούκα Γκουαντανίνο Να Με Φωνάζεις Με το Όνομά Σου.  Στην πρώτη του υποψηφιότητα ως σεναριογράφος, ο Άιβορι διασκεύασε το ομώνυμο βιβλίο του Αντρέ Ασιμάν. «Ο πρώτος μου κανόνας είναι να ευχαριστώ τον συγγραφέα και ο Ασιμάν είναι εδώ απόψε. Όλοι περνάμε τον πρώτο έρωτα, και -ελπίζω- επιβιώνουμε. Ευχαριστώ τον λογικό κι ευαίσθητο σκηνοθέτη μας, Λούκα Γκουαντανίνο», είπε παραλαμβάνοντας το αγαλματίδιο.

Στο παρελθόν ο Τζέιμς Άιβορι ήταν υποψήφιος τρεις φορές, αλλά για Όσκαρ σκηνοθεσίας: για τα φιλμ Δωμάτιο με Θέα (1985), Howards End (1992) και Τ' Απομεινάρια μιας Μέρας (1993). Στην ίδια κατηγορία υποψήφιοι ήταν οι Άαρον Σόρκιν για το Molly's Game, Σκοτ Νιουστάντερ και Μάικλ Χ. Γουέμπερ για το The Disaster Artist, Ντι Ρις και Βέρτζιλ Γουίλιαμς για το Mudbound και οι Σκοτ Φρανκ, Τζέιμς Μάνγκολντ και Μάικλ Γκριν για το Logan.

Στην Άλισον Τζάνεϊ το βραβείο δεύτερου Γυναικείου Ρόλου για την ταινία Εγώ, η Τόνια

 Η Άλισον Τζάνεϊ κέρδισε το Όσκαρ Β΄ Γυναικείου Ρόλου για την ερμηνεία της στο ρόλο της καταπιεστικής μητέρας της αθλήτριας καλλιτεχνικού πατινάζ Τόνια Χάρντινγκ στο Εγώ, η Τόνια του Κρεγκ Γκιλέσπι. Η 59χρονη ηθοποιός χρειάστηκε να παίξει σε πάνω από 100 ταινίες προτού προταθεί για πρώτη φορά στην καριέρα της για το χρυσό αγαλματίδιο. «Τα έκανα όλα μόνη μου», αστειεύτηκε η Άλισον Τζάνεϊ και ευχαρίστησε τις συνυποψήφιες της, την «οικογένεια της ταινίας», όλους τους συνεργάτες της και την Τζόαν Γούντγουορντ που της έδωσε κουράγιο παλιότερα για να κυνηγήσει μια καριέρα στην υποκριτική.

 Οι υπόλοιπες υποψήφιες στην ίδια κατηγορία ήταν η Λέσλι Μάνβιλ (Αόρατη Κλωστή), η Μέρι Τζ. Μπλάιτζ (Mudbound), η Λόρι Μέτκαλφ (Lady Bird) και η Οκτάβια Σπένσερ (Η Μορφή του Νερού). Η Τζάνεϊ είχε ήδη κερδίσει Χρυσή Σφαίρα για τον ίδιο ρόλο.

Στο φιλμ Μια Φανταστική Γυναίκα του Σεμπαστιάν Λέλιο το βραβείο καλύτερης Ξενόγλωσσης ταινίας

Πρόκειται για την δεύτερη υποψηφιότητα της Χιλής: η προηγούμενη ήταν το 2013 με την ταινία Νο του Πάμπλο Λαραΐν. Ο Λέλιο ευχαρίστησε την πρωταγωνίστρια της ταινίας Ντανιέλα Βέγα σημειώνοντας πως ήταν η έμπνευσή του. Για το συγκεκριμένο βραβείο διαγωνίζονταν επίσης οι ταινίες The Insult του Ζιαντ Ντουεΐρι (Λίβανος), Χωρίς Αγάπη του Αντρέι Ζβιάγκιντσεφ (Ρωσία), Η Ψυχή και το Σώμα της Ίλντικο Ενιέντι (Ουγγαρία) και Το Τετράγωνο του μεγάλου νικητή του περσινού φεστιβάλ Καννών Ρούμπεν Έστλουντ (Σουηδία).

Όσκαρ και για τον Κόμπε Μπράιαν!

Ο πρώην αστέρας των  Λος Άντζελες Λέικερς και του ΝΒΑ, Κόμπε Μπράιαν,  κέρδισε τελικά το  όσκαρ για την ταινία μικρού μήκους κινουμένων σχεδίων  "Dear Basketball" (αγαπημένο μπάσκετ». Μία επιστολή που έγραψε για το The Players Tribune το 2015, στο τέλος της καριέρας του, μία επιστολή που αναβίωσε με εικόνες.
 Ένα όσκαρ που θα προσθέσει στην συλλογή του που περιλαμβάνει πέντε δακτυλίδια, από πρωταθλήματα NBA με τους Λέικερς, δύο χρυσά ολυμπιακά μετάλλια, ένα βραβείο MVP και τέσσερα βραβεία All-Star MVP.
 Ο Κόμπε Μπράιαν, αφού παρέλαβε το βραβείο, στην 90η τελετή  της Ακαδημίας, στο "Dolby Theatre", το κοίταξε με αγάπη και είπε: «Θεέ μου. Αισθάνομαι καλύτερα από όταν κέρδισα πρωταθλήματα. Αυτό είναι τρελό, ο άνθρωπος, είναι τρελό». Ως εκτελεστικός παραγωγός, ο Μπράιαντ δέχτηκε το χρυσό άγαλμα του Όσκαρ από τον αστέρα του «πόλεμου των άστρων» Μάρκ Χάμιλ.
 Μεταξύ αυτών που έδωσαν τα συγχαρητήριά τους μέσω του Twitter ήταν ο Μάτζικ Τζόνσον, ο Μπιλ Ράσελ και ο Σακίλ Ο΄Νηλ. 
«Ως παίκτες του μπάσκετ σας έρχεται στο μυαλό για εμάς μία ντρίμπλα ή ένα καλάθι. Είμαι χαρούμενος που κάναμε κάτι περισσότερο από αυτό», είπε ο 39χρονος σούπερ σταρ, που επανέλαβε πως θα ήθελε να γίνει αφηγητής.
 «Το πιο δύσκολο πράγμα όταν ξεκινάς και πάλι, είναι ότι πρέπει να χαλαρώσεις το εγώ σου και να ξεκινήσεις πάλι. Πρέπει να μάθεις τα βασικά πράγματα», είπε.
Ευχαρίστησε τη σύζυγό του, τη Βανέσα, και τις τρεις κόρες του, αναφέροντας καθεμιά από αυτές. Μάλιστα απευθυνόμενος στη γυναίκα του τόνισε: «είσαι η έμπνευσή μου». 
 Η ταινία μικρού μήκους του Μπράιαντ έκανε πρεμιέρα, αποκλειστικά στις εκδόσεις της Verizon Media 90, την ίδια ημέρα που οι Λέικερς απέσυραν τη φανέλα του. Είναι ένα έργο με μερικούς εξαιρετικούς συντελεστές. Υπεύθυνος παραγωγής είναι ο Γκλεν Κιν, γνωστός από την Disney για τις ταινίες «Η Μικρή Γοργόνα», «Η πεντάμορφη και το τέρας» και ο «Αλαντίν». Είναι «ντυμένη» με τη μουσική του Τζον Γουίλιαμς, νικητή πέντε Όσκαρ, που είναι υπεύθυνος για τα soundtrack «Η λίστα του Σίντλερ», «ET, ο εξωγήινος» και «Ο πόλεμος των άστρων».

Καλύτερο ντοκιματέρ το “Ikarus” για το ντόπινγκ στη Ρωσία

Η απονομή του βραβείου Όσκαρ στο ντοκιμαντέρ “Ikarus” («Ίκαρος») του γερμανού δημοσιογράφου Χάγιο Ζέπελτ (Hajo Seppelt), που αναφέρεται στο σκάνδαλο με το ντόπινγκ στην Ρωσία, προκάλεσε τον την ικανοποίηση του γερμανού δημοσιογράφου, αλλά και την αντίδραση της Μόσχας.

Ο γερμανός δημοσιογράφος, που έχει δημιουργήσει μια ολόκληρη σειρά για το γερμανικό τηλεοπτικό δίκτυο ARD με θέμα το ντόπινγκ σκάνδαλο στην Ρωσία, σχολιάζοντας την απονομή βραβείου Όσκαρ για τον ντοκιμαντέρ του «Ίκαρος» , έγραψε σήμερα στον λογαριασμό του στο Twitter ότι «τα αδιαμφισβήτητα στοιχεία για την ύπαρξη κρατικού συστήματος ντόπινγκ στη Ρωσία, επιβεβαιώθηκαν κατ’ αυτόν τον τρόπο στο πιο υψηλό επίπεδο». Σύμφωνα με τον Ζέπελτ το βραβείο ήταν «ένα ακόμη ισχυρό χαστούκι στην άβουλη ΔΟΕ και την αδύναμη ηγεσία της, η οποία ενώ διέθετε αδιαμφισβήτητες αποδείξεις, ενήργησε ντροπιαστικά».

Ο Ζέπελτ είχε επανειλημμένα επικρίνει τις αποφάσεις της ΔΟΕ στο θέμα της Ρωσίας δηλώνοντας ότι έπρεπε να τιμωρηθεί για το ντόπινγκ ολόκληρο το σύστημα αθλητισμού της Ρωσίας.

Το νοτκιμαντέρ, «Ίκαρος», με σκηνοθέτη τον αμερικανό Μπράιαν Φόγκελ τιμήθηκε με το βραβείο Όσκαρ στην κατηγορία «Καλύτερου ντοκιμαντέρ». Ο Φόγκελ αφιέρωσε το βραβείο στον πρώην επικεφαλής του Εργαστηρίου αντιντόπινγκ της Μόσχας Γκριγκόρι Ροτσενκόφ, που συμμετείχε στα γυρίσματα του και βρίσκεται στις ΗΠΑ .

Ο πρόεδρος της Κρατικής Δούμας Βιτσισλάβ Βαλόντιν σχολιάζοντας την απονομή του βραβείου Όσκαρ στην ταινία «’Ικαρος», δήλωσε ότι ο κόσμος όλο και πιο πολύ πολιτικοποιείται και οι ΗΠΑ καταβάλλουν προς αυτήν την κατεύθυνση τόσο πολλές προσπάθειες, που αύριο δεν θα μείνει τίποτα ούτε από την Τέχνη ούτε από τον Αθλητισμό.

Ακολουθεί αναλυτικά η λίστα με τα βραβεία Όσκαρ:

Καλύτερης Ταινίας: Η Μορφή του Νερού του Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο.

Σκηνοθεσίας: Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο για τη Μορφή του Νερού.

Α' Ανδρικού Ρόλου: Γκάρι Όλντμαν για το H Πιο Σκοτεινή Ώρα.

A' Γυναικείου Ρόλου: Φράνσις ΜακΝτόρμαντ για το Οι Τρεις Πινακίδες Εξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι».

Β' Γυναικείου Ρόλου: Άλισον Τζάνεϊ για το Εγώ, η Τόνια.

Β' Ανδρικού Ρόλου: Σαμ Ρόκγουελ για τις Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι.

Πρωτότυπου Σεναρίου: Τζόρνταν Πιλ για το Τρέξε!.

Διασκευασμένου Σεναρίου: Τζέιμς Άιβορι για το Να Με Φωνάζεις Με το Όνομά Σου.

Καλύτερου Ντοκιμαντέρ: Icarus των Μπράιαν Φόγκελ και Νταν Κόγκαν, παραγωγή Netflix.

Ξενόγλωσσης Ταινίας: Μια Φανταστική Γυναίκα του Σεμπάστιαν Λέλιο.

Καλύτερου Τραγουδιού: «Remember Me» των Κρίστεν Αντερσον-Λόπεζ και Ρόμπερτ Λόπεζ από την ταινία Coco.

Καλύτερης Φωτογραφίας: Ρότζερ Ντίκινς, για το Blade Runner 2049.

Καλύτερης Ταινίας Κινουμένων Σχεδίων: Coco.

Καλύτερης Μουσικής: Αλεξάντρ Ντεσπλά για τη Μορφή του Νερού.

Καλύτερου Μοντάζ: Λι Σμιθ για τη Δουνκέρκη.

Καλύτερων Οπτικά Εφέ: Τζον Νέλσον, Γκερντ Νέφζερ, Πολ Λάμπερτ, Ρίτσαρντ Ρ. Χούβερ στο Blade Runner 2049.

Καλύτερου Ντοκιμαντέρ Μικρού Μήκους: Heaven Is a Traffic Jam on the 405, του Φρανκ Στίφελ.

Μικρού Μήκους Μυθοπλασίας: The Silent Child των Κρις Όβερτον και Ρέιτσελ Σέντον.

Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης: Πολ Ντέναμ Όστερμπερι, Σέιν Βιό, Τζέφρι Α. Μέλβιν για τη Μορφή του Νερού.

Κοστουμιών: Μαρκ Μπρίτζες για την Αόρατη Κλωστή.

Μοντάζ Ήχου: Ρίτσαρντ Κινγκ, Αλεξ Γκίμπσον για τη Δουνκέρκη.

Μιξάζ Ηχου: Γκρεγκ Λάντακερ, Γκάρι Α. Ρίζο, Μαρκ Γουάινγκαρτεν για τη Δουνκέρκη.

Μακιγιάζ και Κομμώσεων: Καζουχίρο Τσούτζι, Ντέιβιντ Μαλινόφσκ, Λούσι Σίμπικ για την Πιο Σκοτεινή Ωρα.

Καλύτερης Μικρού Μήκους Ταινίας Κινουμένων Σχεδίων: Dear Basketball, των Κόμπι Μπράιαντ και Γκλεν Κιν.

Πληροφορίες: ΑΠΕ-ΜΠΕ

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)