to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Μεγάλες μορφές και ψυχρός πόλεμος

Δύο ντοκιμαντέρ τα οποία σκιαγραφούν δύο εν ζωή εμβληματικές προσωπικότητες...


Δύο ντοκιμαντέρ τα οποία σκιαγραφούν δύο εν ζωή εμβληματικές προσωπικότητες οι οποίες σηματοδότησαν με την παρουσία τους τον πολιτικό, κοινωνικό και πολιτιστικό βίο της χώρας, προβάλλονται την τρέχουσα κινηματογραφική εβδομάδα. Η περίοδος του Ψυχρού Πολέμου ανάμεσα στις δύο υπερδυνάμεις, τις ΗΠΑ και την ΕΣΣΔ, επηρέασε τις ζωές και των δύο καθώς βρέθηκαν από τη μία πλευρά αντιμετωπίζοντας τα αποτελέσματα των επιλογών τους. Ένας Ψυχρός Πόλεμος ο οποίος επηρέασε τις ζωές χιλιάδων ανθρώπων οι οποίοι έγιναν πιόνια σε ένα πολιτικό παιχνίδι στο οποίο δεν επέλεξαν να συμμετάσχουν.

 

«Ψυχρός πόλεμος», είναι ο τίτλος της ταινίας του Πάβελ Παβλικόφσκι, μια παθιασμένη ερωτική ιστορία με φόντο την Πολωνία των δεκαετιών 1950 και 1960 και το αποτύπωμα που άφησε ο σταλινισμός στους δύο πρωταγωνιστές.

Ο Αστέρης Κούτουλας, με το ντοκιμαντέρ «Ταξιδεύοντας με τον Μίκη», δίνει ένα πορτρέτο της πληθωρικής προσωπικότητας του μεγάλου Μίκη Θεοδωράκη, ενώ ο Ανδρέας Χατζηπατέρας στο δικό του ντοκιμαντέρ «Ο τελευταίος παρτιζάνος», βλέπει με τη δική του ματιά τη ζωή και την προσωπικότητα ενός ζωντανού ήρωα της Εθνικής Αντίστασης, του Μανώλη Γλέζου.

Το «Hunter killer», του Ντόνοβαν Μαρς είναι μια περιπέτεια δράσης, η «Νύχτα με τις μάσκες», του  Ντέιβιντ Γκόρντον Γκριν, είναι η συνέχεια της μεγάλης επιτυχίας που γύρισε ο Τζον Κάρπεντερ το 1978, το «Mandy», του ελληνικής καταγωγής αμερικανού, Πάνος Κοσμάτος, είναι μια ταινία όπου η δράση συναντά τον τρόμο, ενώ το «Τυφλό σημείο», του Κάρλος Λόπεζ Εστράδα, είναι μια περιπέτεια με δράση σασπένς και χιούμορ η οποία εξετάζει ζητήματα όπως ο ρατσισμός και η αστυνομική βία. 

Η Ντεζιρέ Ακαβάν, σκηνοθετεί την πολύ δυνατή και τολμηρή ταινία, «Η διαπαιδαγώγηση της Κάμερον Σποτ», η οποία έχει ως θέμα την καταστολή του δικαιώματος στην ερωτική επιλογή, στις ΗΠΑ το 1993.

Τη δεκάδα των νέων ταινιών της εβδομάδας συμπληρώνουν η περιπέτεια «Εντιμότατοι κλέφτες», του Τζέιμς Μαρς και η ταινία κινουμένων σχεδίων, «Ο γκρινιάρης», του Αντρέ Κουτιριέ.     

ΨΥΧΡΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
ZIMNA WOJNA
Σκηνοθεσία:
 Πάβελ Παβλικόφσκι
Πρωταγωνιστούν: Τζοάνα Κούλιγκ, Αγκάτα Κούλεζα, Τόμας Κοτ, Σεντρίκ Καν 

Η Ζούλα και ο Βίκτορ, η ηρωίδα κι ο ήρωάς του, έχουν γεννηθεί στην Πολωνία και τους συναντάμε εκεί λίγο μετά το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, το 1949 και εκτείνεται μέσα σε μια δεκαπενταετία, δηλαδή ως το 1966 περίπου. Εκείνη είναι μια λαϊκή κοπέλα η οποία διαθέτει ωραία φωνή και επιλέγεται ως μέλος σε μια χορωδία η οποία προωθεί τη λαϊκή παράδοση. Εκεί θα συναντήσει το Βίκτορ, τον πιανίστα και μαέστρο της χορωδίας. Θα τον ερωτευτεί παράφορα, το ίδιο κι εκείνος. Οι καιροί είναι δύσκολοι, η χορωδία προσθέτει στο ρεπερτόριό της και προπαγανδιστικά άσματα ενώ ο υπεύθυνος, ο Κάσμαρεκ, άνθρωπος του καθεστώτος, ελέγχει τους πάντες και φλερτάρει τη Ζούλα.  Όταν σε ένα ταξίδι στο Ανατολικό Βερολίνο, ο Βίκτορ το σκάει για το Παρίσι, θέλοντας να ζήσει και να δημιουργήσει ελεύθερος, η κοπέλα διστάζει να τον ακολουθήσει. Συναντιούνται μια φορά για μερικές ώρες στο Παρίσι ενώ ακόμη μία ο Βίκτορα θα ταξιδέψει στη Γιουγκοσλαβία για να την ακούσει. Μετά από χρόνια η Ζούλα καταφέρνει να έρθει στο Παρίσι και να ζήσει μα τον αγαπημένο της. Όμως ο ψυχρός πόλεμος αναφύεται και μέσα στη σχέση τους κι έτσι η Ζούλα θα φύγει για την Πολωνία. Ο Βίκτορ βαθιά ερωτευμένος μαζί της θα την ακολουθήσει στην Πολωνία. Όμως όλα πλέον έχουν αλλάξει και τίποτα δε θα είναι όπως πριν. Η Ιστορία θα τους τυλίξει, θα γίνουν έρμαιά της και δε θα έχουν πλέον πολλές επιλογές.

Μια ταινία η οποία ακολουθεί την πορεία ενός παθιασμένου έρωτα. Μια ταινία για το αποτύπωμα που άφησε ο σταλινισμός στις ζωές εκατομμυρίων ανθρώπων, ανάμεσά τους και στους ήρωες της ταινίας του Πάβελ Παβλικόφσκι. Αν και το σενάριο είναι προϊόν μυθοπλασίας, η ιστορία δεν είναι καθόλου ψεύτικη καθώς πολλοί άνθρωποι είδαν τις ζωές τους να αλλάζουν και να καταστρέφονται εξαιτίας μιας εμμονικά εγκληματικής εκδοχής του κομμουνισμού.

Μια ταινία συγκλονιστική με δύο πρωταγωνιστές οι οποίοι σαγηνεύουν με την ερμηνεία τους. Εξαιρετικής αισθητικής ασπρόμαυρα πλάνα σε  μια ταινία όπου οι ζωές των ανθρώπων διαχέονται στον πολιτικό κλίμα της εποχής σε μια σχέση αμφιταλάντευσης και εν τέλει στην ίδια την ιστορία της Πολωνίας.

Γοητευτική σκηνοθεσία, μελαγχολική ατμόσφαιρα, μια σπουδή επάνω στην απεγνωσμένη προσπάθεια των χωρών οι οποίες βιώνουν τις αντιφάσεις της Ιστορίας, την κρίση ταυτότητας και την αγωνία αυτοπροσδιορισμού σε έναν ετεροκαθορισμένο, ούτως ή άλλως κόσμο.

Συγκλονιστικό φινάλε με το οποίο ο Παβλικόφσκι ουσιαστικά μας λέει πως όλα είναι θέμα οπτικής γωνίας, κάνοντας έτσι μια έμμεση κριτική στη σημερινή πολιτική κατάσταση στην Πολωνία.

ΤΑΞΙΔΕΥΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΜΙΚΗ
Σκηνοθεσία:
 Αστέρης Κούτουλας
Πρωταγωνιστούν: Mίκης Θεοδωράκης, Σάντρα φον Ράφιν, Κάρλος, Ροντρίγκεζ), Στάθης Παπαδόπουλος

Ένα ακατέργαστο υλικό 600 ωρών το οποίο γυρίστηκε σε διάρκεια 30 χρόνων, συμπυκνώνει σε 90 λεπτά περίπου ο σκηνοθέτης, παρουσιάζοντας ένα πορτρέτο του Μίκη Θεοδωράκη.

Η ταινία έχει απ’ όλα, σε μια προσπάθεια να ανιχνεύσει όσο γίνεται καλύτερα την τεράστια προσωπικότητα και το έργο μιας από τις πιο πληθωρικές προσωπικότητες που σημάδεψαν την καλλιτεχνική και πολιτική ιστορία της χώρας μας. 

Ιστορικό υλικό, προσωπικές στιγμές, μουσική, μυθοπλασία και τεκμηρίωση, σε ένα ιδιόμορφο μοντάζ, που δεν έχει χρονική σειρά αλλά συναρπάζει το θεατή.
Εμπνευσμένη από τη μυθιστορηματική βιογραφία του Μίκη Θεοδωράκη διανθισμένη σε ένα πολύ πλούσιο αρχειακό υλικό.

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΠΑΡΤΙΖΑΝΟΣ
Σκηνοθεσία: 
Ανδρέας Χατζηπατέρας

Πορτρέτο του εμβληματικού αγωνιστή Μανώλη Γλέζου, μέσα από το οποό αναδεικνύεται η ζωή του, οι ιδές του και το ακατάβλητο αγωνιστικό του πνεύμα. Ακόμη, μέσα από τη ζωή του, βλέπουμε την Ιστορία της χώρας αλλά και ένα μωσαϊκό της σύγχρονη Ελλάδας.

Ο γεννημένος και μεγαλωμένος στο Λονδίνο σκηνοθέτης, έμαθε για το Γλέζο το 2015 όταν σπούδαζε κινηματογράφο στη Νέα Υόρκη, από μια καθηγήτρια του. Γοητευμένος από την προσωπικότητα του Γλέζου, αποφάσισε να ξεκινήσει έρευνα με σκοπό να κάνει μια ταινία με θέμα τον αειθαλή αγωνιστή της Αριστεράς.

Ακολουθώντας τον Γλέζο από το σπίτι στο γραφείο του, στο ασταμάτητο, πυρετώδες καθημερινό του πρόγραμμα, αλλά και στο ταξίδι του στην Ευρωβουλή, αποκαλύπτει έναν άνθρωπο που τυγχάνει συγκινητικής αποδοχής όπου και αν βρεθεί, και που η ιστορία του είναι η σύγχρονη ιστορία της χώρας του.

HUNTER KILLER
Σκηνοθεσία
: Ντόνοβαν Μαρς
Πρωταγωνιστούν: Γκάρι Όλντμαν, Τζέραρντ Μπάτλερ, Κόμον, Γουίλ Ατένμπορο, Καρολάιν Γκούντολ, Μάικλ Νίκβιστ

Στρατιωτικό πραξικόπημα έχει ξεσπάσει στη Ρωσία και ο κυβερνήτης ενός αμερικανικού υποβρυχίου αναλαμβάνει να σώσει τη ζωή του νόμιμα εκλεγμένου ρώσου προέδρου. Για το σκοπό αυτό πλέει στα χωρικά ύδατα της Ρωσίας. Δυναμικό θρίλερ δράσης το οποίο είναι βασισμένο στο βιβλίο του Τζορτζ Γουάλας, «Πυρκαγιά» (Firing point). Ο συγγραφέας είναι μάλιστα πρώην κυβερνήτης σε μονάδα υποβρυχίων.

Ο σκηνοθέτης, Ντόνοβαν Μαρς, λέει: «Είναι η καλύτερη στρατιωτική περιπέτεια που έχω διαβάσει. Δεν μπορείς να προβλέψεις τι θα γίνει, και όσο διάβαζα το σενάριο είχα φοβερή αγωνία. Επίσης έχει σκληρούς χαρακτήρες που αντιμετωπίζουν φοβερά διλήμματα».

Ο παραγωγός Τόμπι Τζάφε, λέει για τον Μαρς: «Ενθουσιαστήκαμε όταν βρήκαμε τον νέο και φρέσκο σκηνοθέτη που ψάχναμε και που σίγουρα θα έφερνε μια διαφορετική οπτική στην περιπέτεια της ταινίας».

Η ΝΥΧΤΑ ΜΕ ΤΙΣ ΜΑΣΚΕΣ
HALLOWEEN
Σκηνοθεσία:
 Ντέιβιντ Γκόρντον Γκριν 
Πρωταγωνιστούν: Τζούντι Γκριρ, Τζέιμι Λι Κέρτις, Βιρτζίνια Γκάρντνερ, Νικ Καστλ, Γουίλ Πάτον, Τόμπι Χους, Μάιλς Ρόμπινς, Τζέφερσον Χολ, Τζέιμς Τζουντ Κόρτνεϊ, Ρίαν Ρις

Ο Μάικλ Μάγιερς, ο δολοφόνος χωρίς πρόσωπο, τον οποίο μας σύστησε ο Τζον Κάτπεντερ το 1978, επιστρέφει! Αυτή τη φορά δια χειρός Ντέιβιντ Γκόρντον Γκριν, ο οποίος αποφάσισε να δώσει συνέχεια στον τρόμο, με την Τζέιμι Λι Κέρτις, στον ίδιο ρόλο που την έκανε γνωστή. Έτσι η Λόρι Στροντ, είναι έτοιμη για την τελική αναμέτρηση με τον μασκοφόρο ο οποίος έχει στοιχειώσει τη ζωή της για 40 ολόκληρα χρόνια.

Σύμφωνα με τον παραγωγό, Μάλεκ Ακάντ: «Ο Μάγιερς, με τη μάσκα του και τη στολή του στο βενζινάδικο, είναι ένας χαρακτήρας που ακροβατεί ανάμεσα στο ανθρώπινο και το υπερφυσικό. Είναι η απόλυτη δύναμη του κακού. Είναι αδίστακτος και καμία πρ-σευχή δεν μπορεί να σας σώσει. Έχει ένα μόνο σκοπό: να σκοτώσει. Ο Μάγιερς είναι μια αδυσώπητη δύναμη της φύσης».

MANDY
Σκηνοθεσία:
 Πάνος Κοσμάτος
Πρωταγωνιστούν: Νίκολας Κέιτζ, Άντρια Ράιζμπορο, Λίνους Ρόουτς, Νεντ Ντένεχι, Όλγουεν Φουέρε, Ρίτσαρντ Μπρέικ, Μπιλ Ντιουκ

Ο Ρεντ και η Μάντι ζουν μοναχικά σε ένα απομονωμένοι σπίτι στο δάσος. Τα μέλη μιας θρησκευτικής σέχτας φτάνουν στην περιοχή με αρχηγό τον παρανοϊκό Τζερεμάια. Επιτίθενται στο σπίτι του ζευγαριού αλλά ο Ρεντ ο οποίος καταφέρνει να επιζήσει θα εξαπολύσει ένα ανελέητο κυνηγητό γα να πάρει εκδίκηση.

Η ταινία έχει αποσπάσει καλές κριτικές και την έχουν λατρέψει οι φίλοι του καλτ κινηματογράφου. Προσωπικά δε μου είπε τίποτα!

Ο σκηνοθέτης λέει: «Μου αρέσει να σκέφτομαι το Mandy σαν ένα έργο ναΐφ τέχνης. Μία δυνατή ανάμνηση του παρελθόντος μου και της τέχνης, της μουσικής και των ταινιών που αγάπησα μεγαλώνοντας. Συνέλαβα την ιδέα του Mandy ταυτόχρονα με την πρώτη μου ταινία, το Beyond the Black Rainbow, αμέσως μετά τον θάνατο του πατέρα μου. Όταν ο κόσμος μου, όπως τον ήξερα, έφτασε σε ένα τέλος και το πένθος για τον θάνατο της μητέρας μου μία δεκαετία νωρίτερα, αναδύθηκε στην επιφάνεια και με πλημμύρισε. Η πρώτη μου ταινία πραγματεύτηκε τα συναισθήματα της μεταμέλειας και της ενοχής, το να αφήνω τα πράγματα που δεν μπορώ να αλλάξω. Το Mandy έχει να κάνει με την οργή και την απόγνωση που ακολουθεί.

Στην πρώτη ταινία, αποπειράθηκα να εξασκήσω την αυτοκυριαρχία σε όλες μου τις διαστάσεις για να δημιουργήσω ένα πολύ ελεγχόμενο και καθορισμένο σύμπαν. Στο Mandy αφήνομαι λίγο, επιτρέποντας στα καλλιτεχνικά μου φετίχ, στα πάθη και την προσωπικότητα μου να ανθίσουν μέσα στα πλαίσια της ταινίας. Αν η πρώτη ταινία ήταν μία εισπνοή, η δεύτερη ταινία είναι μια εκπνοή.

Η μητέρα μου καλλιέργησε τη δημιουργικότητα μου και ο πατέρας μου με έμαθε τις πρακτικές αλήθειες της κινηματογραφικής διαδικασίας. Και οι δύο είναι παρόντες στην ταινία. Οι δύο μου ταινίες έχουν πολλά στοιχεία των γονιών μου, όπως τους ήξερα. Είναι τα δύο μισά της ίδιας οντότητας».

ΤΥΦΛΟ ΣΗΜΕΙΟ
BLINDSPOTTING
Σκηνοθεσία:
 Κάρλος Λόπεζ Εστράδα
Πρωταγωνιστούν: Νταβίντ Ντίγκς, Ραφαέλ Κασάλ, Τζανίνα Γκαβανκάρ

Ο Κόλιν βρίσκεται υπό αστυνομική επιτήρηση η οποία θα τελειώσει σε μερικές μέρες. Προσπαθεί να μην μπλέξει και να έχει την ευκαιρία να κάνει ένα νέο ξεκίνημα. Μαζί με  τον παιδικό του Μάιλς, Μάιλς, και οι δυο τους επιστρέφουν στη γεμάτη αναμνήσεις παλιά τους γειτονιά. Εκεί όμως κάτι θα πάει στραβά και θα βρεθούν μπλεγμένοι σε μια περιπέτεια η οποία θα κάνει την κατάσταση πολύ σοβαρή.

Ο ρατσισμός και η αστυνομική βία είναι στο επίκεντρο αυτής της ταινίας η δράση της οποίας εκτυλίσσεται στο Όουκλαντ της Καλιφόρνιας. Η ταινία έχει δράση και σασπένς αλλά έχει αι χιούμορ.

Η ταινία έκανε την πρώτη της εμφάνιση στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Σάντανς.

Η ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΙΣΗ ΤΗΣ ΚΑΜΕΡΟΝ ΣΠΟΤ
THE MISEDUCATION OF CAMERON POST
Σκηνοθεσία:
 Ντεζιρέ Ακαβάν
Πρωταγωνιστούν: Κλόε Γκρέις Μόρετζ, Σάσα Λέιν, Φόρεστ Γκούντλακ, Τζον Γκάλαχερ Τζούνιορ, Τζένιφερ Έλ, Κουίν Σέπαρντ, Στίβεν Χάουκ, Κέρι Μπάτλερ, Ντάλτον Χάροντ

Βρισκόμαστε στο 1993. Η Κάμερον Σποτ πηγαίνει στον ετήσιο σχολικό χορό της αλλά η βραδιά θα τελειώσει πολύ άσχημα καθώς το αγόρι της θα την πιάσει σε ερωτικές περιπτύξεις με ένα άλλο κορίτσι μέσα σε ένα αυτοκίνητο. Την επόμενη μέρα η κοπέλα θα οδηγηθεί σε ένα «κέντρο θεραπείας» ώστε να αποβάλλει τις κακές ερωτικές συνήθειες και να γίνει ‘κανονικό’ (;) κορίτσι!

Η Κάμερον έχει αρχίσει να νιώθει έλξη για άτομα του ιδίου φύλου στα 12 της χρόνια, μόλις πέθαναν οι γονείς της. Ο θείος και η θεία της, που ανέλαβαν να τη μεγαλώσουν, είναι πιστοί Ευαγγελιστές κι αποφασίζουν να τη στείλουν στου εν λόγω κέντρο.   Μέσα σε ένα περιβάλλον ψυχολογικής βίας και αυταρχισμού, η Κάμερον θα γνωριστεί για πρώτη φορά με ομοφυλόφιλους νέους και νέες  της ηλικίας της δημιουργώντας έτσι μια νέα οικογένεια.

Η ταινία είναι βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο της Έμιλι Μ. Ντάνφορθ. Η σκηνοθέτιδα, η οποία το διάβασε το 2011, λέει: «Το βιβλίο μιλούσε με απόλυτη ειλικρίνεια για την ενηλικίωση και απλά έτυχε να είναι και γκέι θεματικής. Η ομοφυλοφιλία της Κάμερον ήταν αναπόσπαστο στοιχείο της υπόθεσης αλλά, τελικά, δεν ήταν μια ιστορία για τα γκέι ζητήματα. Δεν ήταν συγκαταβατικό ή διδακτικό. Ήταν αληθινό όπως όλα τα καλά νεανικά μυθιστορήματα. Σκέφτηκα πως αν ποτέ το έκανα ταινία, θα επικεντρωνόμουν στις τελευταίες 200 σελίδες που διαδραματίζονται στο κέντρο θεραπείας».

ΕΝΤΙΜΟΤΑΤΟΙ ΚΛΕΦΤΕΣ
KING OR VTHE THIEVES
Σκηνοθεσία:
 Τζέιμς Μαρς
Πρωταγωνιστούν: Μάικλ Κέιν, Μάικλ Γκαμπόν, Τσάρλι Κοξ, Τζιμ Μπρόαντμπεντ, Ρέι Γούινστοουν, Φραντζέσκα Άνις, Τομ Κόρτνεϊ, Πολ Γουάιτχαουζ

Αν και έχει φτάσει τα 77, ο Μπράιαν Ρίντερ, επαγγελματίας κλέφτης, δε λέει να αποσυρθεί. Αποφασισμένος να βάλει σε ενέργεια το νέο του σχέδιο συγκροτεί μια συμμορία από 7 άτομα οι ηλικίες των οποίων κυμαίνονται από 60 ετών και πάνω!
Μεταμφιεσμένοι σε εργάτες καταφέρνουν, τρυπώντας τον τοίχο, να μπουν τη μέρα του Πάσχα στο θησαυροφυλάκιο και να πάρουν μαζί τους 14 εκατομμύρια λίρες. Ενώ η αστυνομία προσπαθεί να φτάσει στα ίχνη τους, οι ληστές αρχίζουν να διαφωνούν στη μοιρασιά.  

Ο ΓΚΡΙΝΙΑΡΗΣ
AHI VIENE CASCARRABIAS
Σκηνοθεσία:
 Αντρέ Κουτιριέ   

Bασίλεια  μπαλονιών, ηλίθιοι αστυνομικοί δράκοι και χαρούμενοι μάγοι είναι ακριβώς όπως θυμόταν ο Τέρι τα παραμύθια της γιαγιάς του. Μόνο που αυτά είναι πραγματικά και σίγουρα όχι τόσο… ‘χαρούμενα’.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)