to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

22:20 | 09.08.2017

πηγή: Στο Κόκκινο

Οικονομία

Ξεκινά η εκκαθάριση του ΟΑΣΘ - Πρόεδρος του ΔΣ ο Στ. Παππάς

«Ξεκινάμε την προσπάθεια μαζί με τους Θεσσαλονικείς, τους φορείς της πόλης, την τοπική αυτοδιοίκηση, να οικοδομήσουμε μετά από δεκαετίες δημόσιες κοινωνικές αστικές συγκοινωνίες στην υπηρεσία του πολίτη, και όχι στην υπηρεσία της υψηλής και εγγυημένης κερδοφορίας κάποιων» ανέφερε κατά την διάρκεια της συνέντευξης τύπου στο πρωθυπουργικό γραφείο της Θεσσαλονίκης ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης.


Με πρόεδρο τον οικονομολόγο Στέλιο Παππά θα ξεκινήσει την εκκαθάριση του δημόσιου πλέον Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) το νέο Διοικητικό Συμβούλιο του οργανισμού, όπως ανακοίνωσε από τη Θεσσαλονίκη το απόγευμα της Τετάρτης ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης. Παράλληλα ανακοίνωσε και την σύνθεση των διοικήσεων στους δύο νέους φορείς αστικών συγκοινωνιών της πόλης.

Την απόφαση έσπευσε να σχολιάσει η ΝΔ αναφέροντας πως «ο πατέρας του υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης διορίστηκε προφανώς κατόπιν κλήρωσης που πραγματοποίησε ο κ. Σπίρτζης», για να λάβει την απάντηση από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ότι ο Στέλιος Παππάς δεν θα λαμβάνει αμοιβή κι ότι «δεν θα παίξουμε με την εκκαθάριση του ΟΑΣΘ και αυτό είναι κεντρική επιλογή και κεντρικό μήνυμα».

 

* ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Υπ. Υποδομών & Μεταφορών: Χωρίς αμοιβή ο νέος πρόεδρος του ΟΑΣΘ Στέλιος Παππάς

«Ξεκινάμε την προσπάθεια μαζί με τους Θεσσαλονικείς, τους φορείς της πόλης, την τοπική αυτοδιοίκηση, να οικοδομήσουμε μετά από δεκαετίες δημόσιες κοινωνικές αστικές συγκοινωνίες στην υπηρεσία του πολίτη, και όχι στην υπηρεσία της υψηλής και εγγυημένης κερδοφορίας κάποιων» ανέφερε κατά την διάρκεια της συνέντευξης τύπου στο πρωθυπουργικό γραφείο της Θεσσαλονίκης ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

«Είναι γνωστό ότι η Θεσσαλονίκη και οι αστικές συγκοινωνίες δεν είχαν καλή σχέση μέχρι σήμερα, είτε αυτό αφορούσε τα λεωφορεία και τον ΟΑΣΘ, είτε τα έργα του Μετρό. Εμείς φιλοδοξούμε οι αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης να ανήκουν στη Θεσσαλονίκη, το Μετρό να ολοκληρωθεί και να ξεκινήσει η δοκιμαστική του λειτουργία το 2019, τα λεωφορεία και ο ΟΑΣΘ να γίνει μια προσπάθεια της κοινωνίας της πόλης και των φορέων της, επιτέλους να αποκτήσουν τον κοινωνικό, περιβαλλοντικό και αναπτυξιακό χαρακτήρα που πρέπει να έχουν» δήλωσε ο κ. Σπίρτζης, τονίζοντας ότι:

«Πλέον τα λεωφορεία ανήκουν στον ελληνικό λαό και ο ΟΑΣΘ στους Θεσσαλονικείς, και αυτό είναι και το πνεύμα των τοποθετήσεων που έγιναν».

Όπως ανέφερε ο υπουργός, τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΑΣΘ θα εκκαθαρίσουν τον οργανισμό, θα λειτουργήσουν δηλαδή ως εκκαθαριστές, θα λειτουργήσουν για ένα μικρό χρονικό διάστημα και ως λειτουργοί, και θα προετοιμάσουν την μετάβαση στον νέο φορέα.

Πρόεδρος τοποθετείται ο Στέλιος Παππάς, και αυτό έχει τη δική του σημασία, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Σπίρτζης. «Δεν θα παίξουμε με την εκκαθάριση του ΟΑΣΘ και είναι κεντρική επιλογή, κεντρικό μήνυμα. Γι’ αυτό και μπαίνει ένα ιστορικό στέλεχος του χώρου, με μεγάλη εμπειρία στα οικονομικά» τόνισε.

Αναλυτικά τα νέα μέλη του ΔΣ του ΟΑΣΘ:

1.    Στέλιος Παππάς, Οικονομολόγος - Πρόεδρος
2.    Σάββας Παναγιωτίδης Διπλ. ΠΜ - Δ/νων Σύμβουλος
3.    Ακρίτας Καϊδατζής, Νομικός
4.    Μανώλης Λαμτζίδης, Δικηγόρος
5.    Φώτης Μπιμπάσης, Υποψ. Διδάκτωρ
6.    Όλγα Γιάννη, Δημοσιογράφος
7.    Καλυψώ Γούλα, Δικηγόρος, Πρόεδρος Δημοτικού Συμβουλίου Θες/κης
8.   Γαβριήλ Αβραμίδης, Περιφ. Σύμβουλος της Περιφ. ΚΜ
9    Εκπρόσωπος των Εργαζομένων

Ο υπουργός ανακοίνωσε τα μέλη του ΔΣ του νεοσύστατου Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ), ενώ στη συνέχεια ανέφερε και τα ονόματα του ΔΣ του νέου επίσης οργανισμού που θα αντικαταστήσει τον ΟΑΣΘ, του ΑΣΥΘ, σημειώνοντας ότι αυτά θα ανακοινωθούν επίσημα με την σχετική δημοσίευση του ΦΕΚ:

Μέλη Δ.Σ. ΟΣΕΘ:

1. Κωνσταντίνος Αμπατζάς, Δικηγόρος - Πρόεδρος
2. Ιωάννης Τσωνάς, Διπλ. ΑΤΜ - Δ/νων Σύμβουλος
3. Δρόσος Δρόσος, Οικονομολόγος
4. Αντώνιος Ελευθεριάδης, Τραπεζικός υπάλληλος
5. Αλέξανδρος Κιτικίδης, Δικηγόρος
6. Ευστάθιος Αβραμίδης, Περιφ. Σύμβουλος της Περιφ. ΚΜ
7. Παρίσης Μπίλλιας, Διπλ. ΠΜ, πρόεδρος ΤΕΕ τμ. ΚΜ
8. Αθανάσιος Παππάς, Αντιδήμαρχος Δήμου Θες/κης
9. Εκπρόσωπος ΠΕΔ ΚΜ

Μέλη Δ.Σ. ΑΣΥΘ:

1. Κυριακή Αραβίδου, Διπλ. Μηχανικός, δημόσιος υπάλληλος
2. Δημήτρης Αργυρόπουλος, Φωτορεπόρτερ
3. Σαρηγιάννης Ιάκωβος, Μηχανικός
4. Ζαρκάδης Βαγγέλης, Οικονομολόγος
5. Γιώργος Τοζίδης, Οικονομολόγος
6. Γκανούλης Φίλλιπος, Μηχανικός

Ο κ. Σπίρτζης έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο γεγονός ότι η Περιφερειακή Ένωση Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΕΔΚ-Μ) δεν έχει στείλει ακόμα το μέλος που τοποθετεί στο ΔΣ, τονίζοντας ότι «δεν έχει κάνει ακόμα την τιμή να μας στείλει εκπρόσωπο. Ακόμα και σε αυτό το θέμα μάλλον δικαιώνεται η κυβέρνηση. Όταν στείλει τον εκπρόσωπο της θα συμπληρωθεί».

Στη συνέχεια ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών δήλωσε ότι τις επόμενες ημέρες θα ανακοινωθεί μια Επιτροπή ατόμων με ειδικά προβλήματα και ειδικών για άτομα με ειδικά προβλήματα, που θα παίξει εποπτικό ρόλο στους δύο φορείς.

Επίσης με απόφαση του υπουργού οι πρόεδροι και οι διευθύνοντες σύμβουλοι των φορέων αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης θα συγκροτηθούν σε μια επιτροπή ώστε υπάρχουν κοινές διαδικασίες και κοινή κοινωνική πολιτική.

«Δεν μπορεί η Θεσσαλονίκη να μην μετακινεί με αξιοπρέπεια τους ανέργους, να μην δίνουν τα μηχανήματα στα λεωφορεία ρέστα, να μην υπάρχει ενιαίος σχεδιασμός, να μην υπάρχουν και τα υπόλοιπα, τα οποία η κοινωνία της Θεσσαλονίκης επιτέλους θα τα ζήσει» τόνισε ο κ. Σπίρτζης.

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση για την καθυστέρηση πληρωμής δύο μηνών στους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ ο κ. Σπίρτζης δήλωσε ότι «για να μην υπάρχει καμία απορία τα δεδουλευμένα των εργαζομένων θα δοθούν, έχει γίνει ήδη αίτημα από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προς το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, άρα είναι θέμα λίγων ημερών για να τακτοποιηθεί το ζήτημα», ενώ ερωτώμενος για το αν η μισθοδοσία των εργαζομένων του ΟΑΣΘ είναι εξασφαλισμένη ο κ. Σπίρτζης απάντησε ότι «όπως γνωρίζετε δεν υπάρχει δημόσιος οργανισμός που η μισθοδοσία δεν είναι εξασφαλισμένη».

Παράλληλα, ο υπουργός ανακοίνωσε ότι αύριο οι νέες διοικήσεις θα επισκεφθούν μαζί του τα γραφεία των φορέων, «και θα ξεκινήσουν την προσπάθεια μαζί με τους Θεσσαλονικείς, τους εργαζόμενους, και τον εξοπλισμό που έχει απομείνει και θα παραλάβουν, να αρχίσουν να οικοδομούν τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης που ανήκουν στον ελληνικό λαό».

Πιο συγκεκριμένα θα επισκεφθούν τον παλιό ΣΑΣΘ ώστε να εγκατασταθεί η νέα διοίκηση, και τον παλιό ΟΑΣΘ για να εγκατασταθεί η νέα διοίκηση, ενώ θα γίνουν και συναντήσεις με τους εργαζόμενους.

Τέλος, ερωτώμενος ο υπουργός αν έχει επικοινωνήσει με την απελθούσα διοίκηση του ΟΑΣΘ και αν θα γίνει διαδικασία παράδοσης ο κ. Σπίρτζης απάντησε ότι «έτσι συνηθίζεται αλλά μερικές διοικήσεις σε διάφορα επίπεδα, όπως θυμάστε, δεν παραδίδουν, για να θυμηθούμε και το πρόσφατο παρελθόν προ διετίας», αναφερόμενος στο γεγονός ότι ο πρώην πρωθυπουργός Α. Σαμαράς ουδέποτε παρέδωσε στον σημερινό πρωθυπουργό Αλ. Τσίπρα.

«Θα επικοινωνήσουμε με τον κ. Στεφανίδη και φαντάζομαι θα είναι εκεί. Παρά τις διαφωνίες έχει μια αστική ευγένεια πάντα» πρόσθεσε ο κ. Σπίρτζης.

************************************************
 
Αναλυτικά οι δηλώσεις του Χρήστου Σπίρτζη:
 
«Σήμερα ξεκινάμε την προσπάθεια μαζί με τους Θεσσαλονικείς, τους φορείς της πόλης, την τοπική αυτοδιοίκηση, να οικοδομήσουμε μετά από δεκαετίες δημόσιες, κοινωνικές αστικές συγκοινωνίες στην υπηρεσία του πολίτη και όχι στην υπηρεσία της υψηλής και εγγυημένης κερδοφορίας κάποιων.

Είναι γνωστό ότι η Θεσσαλονίκη και οι αστικές συγκοινωνίες δεν έχουν καλή σχέση. Δεν είχαν καλή σχέση μέχρι σήμερα. Είτε αυτό αφορούσε τα λεωφορεία και τον ΟΑΣΘ, είτε τα έργα του μετρό. Εμείς φιλοδοξούμε οι αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης να ανήκουν στην Θεσσαλονίκη. Το μετρό να ολοκληρωθεί και να ξεκινήσει την δοκιμαστική του λειτουργία το 2019. Τα λεωφορεία και ο ΟΑΣΘ, να γίνει μια προσπάθεια της κοινωνίας της Θεσσαλονίκης, των φορέων της Θεσσαλονίκης,  επιτέλους να αποκτήσουν τον κοινωνικό, τον περιβαλλοντικό και τον αναπτυξιακό χαρακτήρα που πρέπει να έχουν. Πλέον τα λεωφορεία ανήκουν στον ελληνικό λαό και ο ΟΑΣΘ στους Θεσσαλονικείς και αυτό είναι και το πνεύμα των τοποθετήσεων που έγιναν.

Τα μέλη του ΔΣ του ΟΑΣΘ θα εκκαθαρίσουν τον οργανισμό, θα λειτουργήσουν δηλαδή ως εκκαθαριστές, θα λειτουργήσουν για ένα μικρό χρονικό διάστημα και ως λειτουργοί και θα προετοιμάσουν την μετάβαση στο νέο φορέα.

Τα μέλη του ΔΣ του ΟΑΣΘ, που θα προχωρήσουν στις παραπάνω ενέργειες είναι:

Πρόεδρος του ΟΑΣΘ, ο κ.  Στέλιος Παππάς και αυτό έχει την δική του σημειολογία. Δεν θα παίξουμε με την εκκαθάριση του ΟΑΣΘ και είναι κεντρική επιλογή και κεντρικό μήνυμα. Για αυτό και μπαίνει ένα ιστορικό στέλεχος του χώρου με μεγάλη εμπειρία στα οικονομικά.

Διευθύνων σύμβουλος είναι ο  Σάββας Παναγιωτίδης πολιτικός μηχανικός.

Μέλη του ΔΣ είναι: ο Ακρίτας Καϊδατζής, νομικός - πανεπιστημιακός, ο Μανώλης Λαμτζίδης, πρώην πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου, με γνωστούς αγώνες για αυτά που ζούσαν οι Θεσσαλονικείς από τον ΟΑΣΘ, η Όλγα Γιάννη, δημοσιογράφος, η Καλυψώ Γούλα, δικηγόρος, πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης, ο Γαβριήλ Αβραμίδης Περιφερειακός Σύμβουλος της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, ο Φώτης Μπίμπασης και ο εκπρόσωπος των εργαζομένων, που θα τον υποδείξουν οι ίδιοι. Πρέπει να τον εκλέξουν σύμφωνα με τον νόμο.

Τα μέλη του ΔΣ του εποπτεύοντα φορέα, του σχεδιασμού, του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ).

Πρόεδρος ο Κωνσταντίνος Αμπατζάς δικηγόρος, νέος άνθρωπος είναι, διευθύνων σύμβουλος ο συνάδελφος μηχανικός Ιωάννης Τσιωνάς, από το χώρο της τοπικής αυτοδιοίκησης και μέλη του ΔΣ ο οικονομολόγος Δρόσος Δρόσος, ο τραπεζικός Αντώνιος Ελευθεριάδης, ο δικηγόρος Αλέξανδρος Κιτικίδης, ο Ευστάθιος Αβραμίδης περιφερειακός σύμβουλος της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ Πάρις Μπίλλιας, ο Θανάσης Παππάς αντιδήμαρχος του δήμου Θεσσαλονίκης και εκπρόσωπος της ΠΕΔ Κεντρικής Μακεδονίας, που δεν έχει κάνει μέχρι στιγμής την τιμή να μας στείλει εκπροσώπους.

Καταλαβαίνετε όλοι ότι ακόμη και σε αυτή την στάση μάλλον δικαιώνεται η Κυβέρνηση. Όταν το στείλει θα συμπληρωθεί.

Να σας πω επίσης, για να μην αρχίσουμε πάλι , κάποιοι μάλλον γιατί δεν είναι για όλους, ότι ψάχνουμε τον υπουργό και χάθηκε και δεν τον βρίσκουμε, κάτι τέτοια διαβάζω παράξενα τις τελευταίες μέρες, τα μέλη του ΔΣ της ΑΣΥΘ, τα οποία όμως θα ανακοινωθούν και θα αποφασιστούν μετά την δημοσίευση του ΦΕΚ, του υπερκείμενου φορέα, γιατί αυτός ο φορέας ανήκει στον υπερκείμενο, τον ΟΣΕΘ.

Μέλη του ΔΣ είναι η κ. Κική (Κυριακή)  Αραβίδου, μηχανικός, την ξέρετε από το ΤΕΕ,  ο Ιάκωβος Σαρηγιάννης επίσης μηχανικός από το χώρο της τοπικής αυτοδιοίκησης, ο Βαγγέλης Ζαρκάδης, οικονομολόγος, από τον ευρύτερο προοδευτικό χώρο, επειδή ακούγαμε κιόλας ότι θα είναι μονοκομματικές οι διοικήσεις,  ο Γιώργος Τοζίδης, κι αυτόν τον ξέρετε Οικονομολόγος, με αγώνες για τον ΟΑΣΘ και για τα κοινά της πόλης, ο Φίλιππος Γκανούλης μηχανικός με αρκετούς αγώνες στο περιβάλλον και ο Δημήτρης Αργυρόπουλος, γνωστός φωτορεπόρτερ και φωτογράφος και της πόλης και της χώρας. Αν θυμάμαι καλά έχει καλύψει και το δικαστήριο της υπόθεσης Λαμπράκη, ως σημειολογία και δεν είναι ΣΥΡΙΖΑ.

Θα ανακοινωθεί τις επόμενες ημέρες μια επιτροπή ατόμων με ειδικά προβλήματα και ειδικών για άτομα με ειδικά προβλήματα, που θα παίξει συμβουλευτικό ρόλο στους δύο φορείς και όταν συγκροτηθεί και ο τρίτος, στον τρίτο.

Επίσης με απόφαση μου, οι Πρόεδροι και Διευθύνοντες Σύμβουλοι των φορέων αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης θα συγκροτηθούν σε  μια επιτροπή  ώστε να υπάρχουν κοινές διαδικασίες, κοινή κοινωνική πολιτική. Δεν μπορεί και η Θεσσαλονίκη να μην μετακινεί με αξιοπρέπεια και δωρεάν τους ανέργους, να μην δίνουν τα λεωφορεία τους και τα μηχανήματα ρέστα, να μην υπάρχει ενιαίος σχεδιασμός, να μην υπάρχουν όλα τα υπόλοιπα. Πολύ σύντομα επιτέλους η κοινωνία της Θεσσαλονίκης θα τα ζήσει.

Για να μην υπάρχει καμία απορία τα δεδουλευμένα των εργαζομένων θα δοθούν. Έχει γίνει αίτημα ήδη από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προς το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους. Άρα είναι θέμα λίγων ημερών για να τακτοποιηθεί και αυτό το ζήτημα.

 Να σας ενημερώσω ότι αύριο οι νέες διοικήσεις, μαζί με εμένα, θα πάνε στους φορείς και θα ξεκινήσουν την προσπάθεια μαζί με τους Θεσσαλονικείς, τους εργαζόμενους και τον εξοπλισμό που έχει απομείνει και θα παραλάβουν, να αρχίσουν να οικοδομούν τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, που ανήκουν στον ελληνικό λαό.

Σας ευχαριστώ πάρα πολύ.

Ακολουθούν οι απαντήσεις του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών σε ερωτήσεις των εκπροσώπων των ΜΜΕ:

·       Για την διαδικασία παράδοσης παραλαβής και παράδοσης αρχείων

Θα πάμε καταρχάς στον παλιό ΣΑΣΘ, θα εγκατασταθεί η νέα διοίκηση και στη συνέχεια στον παλιό ΟΑΣΘ, που είναι πλέον δημόσιος, για να εγκατασταθεί η νέα διοίκηση. Θα γίνουν συναντήσεις με τους εργαζομένους, γιατί πιστεύουμε ότι η συνεργασία με τους εργαζόμενους και στους δύο φορείς είναι κρίσιμη και θα αρχίσει η δουλειά…

…Έτσι είθισται, αλλά μερικές διοικήσεις σε διάφορα επίπεδα, όπως θυμάστε δεν παραδίδουν, άλλες παραδίδουν, για να θυμηθούμε και το πρόσφατο παρελθόν προ διετίας.

Γίνεται επικοινωνία με πολλούς συντελεστές. Θα επικοινωνήσουμε με τον κ. Στεφανίδη. Φαντάζομαι ότι θα είναι εκεί. Παρά τις διαφωνίες είχε μια αστική ευγένεια πάντα.

·         Για την μισθοδοσία των εργαζομένων

Βεβαίως γιατί να μην είναι διασφαλισμένη η μισθοδοσία των εργαζομένων;

Δεν υπάρχει δημόσιος φορέας, που δεν έχει διασφαλισμένη την μισθοδοσία του, όπως γνωρίζετε.

·         Σχετικά με την ένταξη των εργαζομένων στο ενιαίο μισθολόγιο

Αυτά είναι θέματα που θα δει η νέα διοίκηση σε συνεργασία με τους εργαζόμενους. Το ότι θα μπουν στο ίδιο σύστημα με τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας είναι νόμος του κράτους. Είναι προφανές και πιστεύω ότι σε αυτό συμφωνούν και οι εργαζόμενοι στην συντριπτική τους πλειοψηφία, αλλά δεν είναι θέμα του υπουργείου αυτό. Είναι θέμα των νέων διοικήσεων με τους εργαζόμενους, που θα έχουν μια πολύ στενή συνεργασία, ιδιαίτερα τον πρώτο καιρό.

·         Σχετικά με  ενδεχόμενες κινητοποιήσεις  

Δεν νομίζω. Έχω την εντύπωση ότι η νέα διοίκηση δεν θα έχει μέλημα την κερδοφορία των μετόχων, που είναι το ελληνικό δημόσιο, αλλά το να είναι ο ΟΑΣΘ σε εκκαθάριση τυπικά εντάξει στις υποχρεώσεις του και η πρώτη υποχρέωση που έχει είναι τα δεδουλευμένα.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)