to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

Μετρό: Το πάρτι εκατομμυρίων της Θεσσαλονίκης συνεχίζεται

Επικοινωνιακή καταιγίδα αυτές τις μέρες στη Θεσσαλονίκη. Επαίρονται και πανηγυρίζουν οι κυβερνητικοί και οι της Αττικό Μετρό ότι κατάφεραν, λέει, να τοποθετήσουν κυλιόμενες σκάλες στο σταθμό Αγ. Σοφίας.


Ξεπερνώντας το γεγονός ότι κυλιόμενες σκάλες είχαν αρχίσει να τοποθετούνται ήδη από το 2018 στο έργο και είχαν ολοκληρωθεί και λειτουργούσαν από τότε σε 3 σταθμούς, στους Σιντριβάνι/Έκθεση, Ευκλείδη και Παπάφη και επειδή η αντιπολίτευση του… μουσαμά είναι ίδιο των κυβερνήσεων που δεν έχουν έργο να επιδείξουν, ας προχωρήσουμε στη μεγάλη εικόνα που κρύβουν οι πανηγυρισμοί για την τοποθέτηση κυλιόμενων κλιμάκων σε ένα σταθμό, 16 χρόνια μετά την έναρξη κατασκευής του έργου.

Το έργο θα είχε ολοκληρωθεί και θα λειτουργούσε ήδη από το τέλος του 2020, αν η κυβέρνηση της ΝΔ δεν είχε αλλάξει το 2019 το σχεδιασμό του. Σήμερα δηλαδή η Θεσσαλονίκη θα είχε Μετρό σε λειτουργία σε όλο το μήκος της γραμμής, από τη Χαριλάου μέχρι το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, πλην σταθμού Βενιζέλου που το τρένο θα τον προσπερνούσε, καθώς ο ταλαιπωρημένος αυτός σταθμός που είχε ξεκινήσει να κατασκευάζεται ήδη από το 2018, θα ολοκληρώνονταν το 2023.

Στην αρχή, το Σεπτέμβριο 2019, ο κ. Μητσοτάκης υποσχέθηκε ότι το έργο, με την αλλαγή σχεδιασμού που ο ίδιος, χωρίς τεχνική υποστήριξη, χωρίς μελέτες και χωρίς τα λοιπά… άχρηστα συνοδευτικά επέβαλε με τα λόγια, θα τελείωνε τον Απρίλιο του 2023. Ο Μανώλης με τα λόγια χτίζει ανώγεια και κατώγεια, θα πείτε…

Μετά είπαν ότι το έργο θα τελειώσει στο τέλος του 2023. Και τώρα υποστηρίζουν ότι θα παραδώσουν τον αρχαιολογικό χώρο της Βενιζέλου για κατασκευή του σταθμού, τον Μάιο 2022. Που ακόμη κι αν για μια φορά λένε αλήθεια και γίνει έτσι, αυτό σημαίνει ότι το έργο δεν θα τελειώσει νωρίτερα από το τέλος του 2024. Καθώς ο εργολάβος τους διεμήνυσε ότι χρειάζεται 24 μήνες τουλάχιστον για την κατασκευή του σταθμού, από τη στιγμή που ολοκληρωθούν οι αρχαιολογικές εργασίες. Τέσσερα, τουλάχιστον, ολόκληρα χρόνια επιπλέον δηλαδή καθυστερήσεων, με τεράστιο κοινωνικό, περιβαλλοντικό και οικονομικό κόστος για τη Θεσσαλονίκη, για εκατομμύρια πολίτες, αλλά και για την ίδια την εθνική οικονομία, εξ αιτίας μιας ολέθριας απόφασης της κυβέρνησης της ΝΔ.

Για να… επιτύχουν την καθυστέρηση του έργου κατά 4 τουλάχιστον χρόνια, χρειάστηκε να καταστρέψουν τα Αρχαία της Βενιζέλου. Τα οποία ήδη έχουν ξηλώσει και μεταφέρει σε αποθήκες, με την υπόσχεση της επανατοποθέτησης, της αναπαράστασης δηλαδή του αρχικού και αυθεντικού μνημείου.

Το αρχαιολογικό συγκρότημα της Βενιζέλου στην προηγούμενη λύση, που προχωρούσε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και που ήταν αυτή που θα τελείωνε το έργο το 2020 πλην σταθμού Βενιζέλου, θα βρίσκονταν αμετακίνητα, αυθεντικά και ακέραια στη θέση τους, ακριβώς όπως ζητά επιμόνως σύσσωμη η διεθνής αρχαιολογική και επιστημονική κοινότητα.

Στον απολογισμό του έργου, λοιπόν, ας προστεθεί και η αρχαιολογική, η πολιτιστική, αλλά και η εθνική ζημιά που έχουμε υποστεί από την καταστροφή ενός μοναδικού αρχαιολογικού θησαυρού του Βυζαντινού Πολιτισμού, έκτασης 2 στρεμμάτων, που όμοιός του δεν θα υπάρξει ποτέ ξανά.

Γράφτηκε ότι με καθυστέρηση 3 χρόνων αναθέτουν, επιτέλους, τις πρόδρομες εργασίες της επέκτασης του έργου προς τη δυτική Θεσσαλονίκη, στον ίδιο εργολάβο που εκτελεί και το υπόλοιπο έργο, στην ΑΚΤΩΡ.

Θυμίζω ότι το έργο της επέκτασης του Μετρό δυτικά μελετήθηκε επί προηγούμενης διοίκησης της Αττικό Μετρό ακόμη και δημοπρατήθηκε τον Ιούνιο του 2019. Τρία χρόνια αναίτιας καθυστέρησης μόνο για να αναθέσουν ένα έργο…

Εντωμεταξύ, εξαφάνισαν εντελώς την γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Αεροδρόμιο. Μια γραμμή που τη μελετούσαμε, ως προηγούμενη διοίκηση της Αττικό Μετρό, ως υπέργεια και γι’ αυτό και φτηνότερη και ταχύτερης κατασκευής.
Με την ευκαιρία να θυμίσω ότι δεν υπάρχει έργο Μετρό στον κόσμο που κατασκευάζεται χωρίς σύνδεση της πόλης με το Αεροδρόμιο…

Και για να μη θωρηθεί, εντελώς εσφαλμένα, ότι όλα στο έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης έγιναν με ζημιά, υπάρχει κάποιος που κερδίζει συστηματικά από την καταστροφική παρέμβαση της κυβέρνησης Μητσοτάκη. Είναι ο εργολάβος, ο οποίος από το 2019 μέχρι σήμερα και μέχρι να ολοκληρωθεί το έργο, διεκδικεί και εισπράττει, μήνας μπαίνει - μήνας βγαίνει, αποζημιώσεις ύψους ενός εκατομμυρίου ευρώ περίπου σε βάρος των δημοσίων ταμείων.
Δεκάδες εκατομμύρια ευρώ δημοσίου χρήματος στις τσέπες των εργολάβων, δηλαδή, κοστίζουν οι κομπασμοί των κυβερνητικών ότι το 2022 κατάφεραν να βάλουν κυλιόμενες σκάλες στο σταθμό Αγ. Σοφίας, σε ένα έργο που ξεκίνησε από το 2006 και ακόμη πελαγοδρομεί.

Δεκάδες εκατομμύρια ευρώ δημοσίου χρήματος πηγαίνουν στις τσέπες των εργολάβων σαν αποζημιώσεις για την ολέθρια απόφαση της κυβέρνησης να αλλάξει το σχεδιασμό, να ξηλώσει το σπουδαίο αρχαιολογικό σύμπλεγμα της Μέσης Οδού και να καθυστερήσει 4 ολόκληρα χρόνια την ολοκλήρωση του Μετρό της Θεσσαλονίκης.

Και όλα αυτά σε μια εποχή φτώχειας και ακρίβειας που οι πολίτες δεν έχουν να βγάλουν το μήνα.
Θα μείνει, άραγε, ατιμώρητο το μεγάλο πάρτι εκατομμυρίων της Θεσσαλονίκης;

tags: άρθρα

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)