to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

22:00 | 16.07.2023

Κοινωνία

«Με σύστημα τηλεδιοίκησης και ETCS θα είχε αποτραπεί η σύγκρουση στα Τέμπη»

Το πόρισμα των πραγματογνωμόνων των οικογενειών των θυμάτων της τραγωδία των Τεμπών είναι αποκαλυπτικό για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες έγινε η σύγκρουση


Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία που φέρνει στο φως της δημοσιότητας το πόρισμα των πραγματογνωμόνων, που διερευνούν τα αίτια της τραγωδίας στα Τέμπη για λογαριασμό των οικογενειών των θυμάτων.

Σύμφωνα με τον ANT1, το Γενικό Χημείο του Κράτους πήρε δείγματα μετά από ένα μήνα, και όχι τις πρώτες ημέρες, από τον σημείο που έγινε το ατύχημα και ανίχνευσε μεταξύ άλλων την ουσία ξυλόλιο. Πρόκειται για μια ουσία η οποία χρησιμοποιείται ως διαλύτης στη χημική βιομηχανία αλλά, επειδή τα χαρακτηριστικά του μοιάζουν με της βενζίνης, χρησιμοποιείται ακόμα και στη νοθεία καυσίμων.

Την ίδια ώρα, όπως αναφέρεται στο πόρισμα, εάν είχε εγκατασταθεί σύστημα τηλεδιοίκησης και ETCS, θα είχε αποτραπεί το ατύχημα, ενώ δεν υπήρχε πλήρης επικοινωνιακή κάλυψη της διαδρομής οποιουδήποτε συρμού.

Ακόμη, οι ειδικοί, κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για άμεση ανάγκη λήψης μέτρων για εξασφάλιση επικοινωνίας στο σύνολο του σιδηροδρόμου. Επιπλέον, απουσίαζαν κανονισμοί πυρασφάλειας, και υπήρχαν μόνο συστάσεις για τα τρένα.

«Φως» στις συνθήκες που σημειώθηκε η τραγωδία αναμένεται να δώσουν και οι μάρτυρες που κατάφεραν να βγουν ζωντανοί από τον εφιάλτη.

Μέχρι στιγμής, έχουν κατατεθεί δύο πορίσματα των κρατικών αρχών στον εφέτη ανακριτή που ερευνά την σιδηροδρομική τραγωδία, που στοίχισε τη ζωή σε 57 συνανθρώπους μας.

Σημειώνεται πως, προ ημερών, το αδίκημα της απάτης σε βάρος συμφερόντων της Ευρωπαϊκής Ένωσης έβαλε στο μικροσκόπιό της η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία που κάλεσε σε κατάθεση με την ιδιότητα του υπόπτου περισσότερους από από 25 εμπλεκόμενους με την σύμβαση 717 της ΕΡΓΟΣΕ για τη σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)