Κοινός τόπος όλων ήταν η εκκίνηση μαζικών και ποικιλόμορφων παρεμβάσεων με αρχή την Τετάρτη πρώτη μέρα των αυξήσεων κατά 30% της τιμής του εισιτηρίου. Ένα εισιτήριο που με πρόσχημα αυτή τη φορά την μείωση της επιδότησης θα ανέρχεται στο 1 ευρώ (για μία μετακίνηση) εν μέσω της χειρότερης οικονομικής περιόδου που βιώνει η πλειοψηφία των ανέργων, των εργαζομένων, και των χαμηλοσυνταξιούχων την στιγμή που τα λεωφορεία συνιστούν το μοναδικό μέσο μεταφοράς στην πόλη.
Η αναλγησία του ΟΑΣΘ απέναντι στην άθλια κατάσταση που επικρατεί στην πόλη μας αποδεικνύεται ακόμη μεγαλύτερη δεδομένου ότι στόχος του οργανισμού είναι η διατήρηση ενός πάγιου ποσοστόύ κέρδους 17 εκ. ακόμη και εν μέσω κρίσης την ίδια στιγμή που τα βραδυνά δρομολόγια περικόπτονται ενώ παράλληλα το καθεστώς των επιδοτήσεων από το Δημόσιο παραμένει αδιαφανές.
Οι συλλογικότητες που συναντήθηκαν χθες μεταξύ αυτών και επιτροπές γειτονιάς διαφόρων περιοχών της Θεσσαλονίκης αποφάσισαν να αξιοποιήσουν την εμπειρία της καμπάνιας "Επιβάτες" που είχε δραστηριοποιηθεί με αφορμή παλαιότερες αυξήσεις στο εισιτήριο το 2011, να ενεργοποιήσουν εργατικά σωματεία, κινήσεις και άλλες συλλογικότητες και να προχωρήσουν αφενός σε παρεμβάσεις ενημέρωσης του κόσμου αφετέρου στη δημιουργία μιας σταθερής συνέλευσης που θα αποφασίζει τους τρόπους δράσης για την απόσυρση των αυξήσεων αλλά και την διεκδίκηση δωρεάν μεταφορών σε ανέργους και ευπαθείς ομάδες. Παράλληλα πάγια διεκδίκηση θα πρέπει να είναι, σύμφωνα με όσα ειπώθηκαν χθες, ο δημόσιος χαρακτήρας των μετακινήσεων στην Θεσσαλονίκη.
Η πρώτη κεντρική δράση του χθεσινού συντονισμού συλλογικοτήτων θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη με μικροφωνική στην Καμάρα και παρεμβάσεις στα λεωφορεία. Η ίδια δράση αποφασίστηκε και για το Σάββατο στις 12 με σημείο συνάντησης την Καμάρα ενώ την Τρίτη στις 7 θα πραγματοποιηθεί στο ΕΚΘ συνέλευση για να αποφσιστούν τα επόμενα βήματα της καμπάνιας.