to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

14:23 | 04.02.2023

Κοινωνία

Κακοκαιρία «Barbara»: Θα ανοίξουν τη Δευτέρα τα σχολεία;

Την Κυριακή η τελική απόφαση για το άνοιγμα ή όχι των σχολείων - Πιθανή η πραγματοποίηση μαθημάτων μέσω τηλεκπαίδευσης χωρίς να υπάρχει μέριμνα για τα προβλήματα που θα προκύψουν, υποστηρίζει η ΟΙΕΛΕ


Το μεσημέρι της Κυριακής θα αποφασίσουν οι αρμόδιοι φορείς αν θα λειτουργήσουν τα σχολεία τη Δευτέρα, σύμφωνα με όσα δήλωσε σήμερα στον ΣΚΑΪ ο περιφερειάρχης Αττικής Γιώργος Πατούλης, με αφορμή την έλευση της κακοκαιρίας Μπάρμπαρα.

«Το καιρικό φαινόμενο θα εξελιχθεί από αύριο και θα ενταθεί τη Δευτέρα. Εμείς θα το παρακολουθήσουμε. Το μεσημέρι έχουμε σύσκεψη με τους 66 δημάρχους της χώρας. Αν υπάρξει θέμα μεγάλης κακοκαιρίας σύμφωνα με τις προβλέψεις, τότε το μεσημέρι της Κυριακής θα έχουμε σχετικές ανακοινώσεις για τη Δευτέρα. Αυτό που θα κυριαρχήσει είναι προληπτικές αποφάσεις που δεν θα διακινδυνεύουν τα παιδιά μας», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Πατούλης.

«Είμαστε έτοιμοι και σε επίπεδο αλατιού και σε μηχανήματα. Κατά τη διάρκεια του φαινομένου να αποφευχθούν οι μετακινήσεις και μόνο αν υπάρχει λόγος να συμβαίνει αυτό», πρόσθεσε.

ΟΙΕΛΕ: Σχέδια επί χάρτου εν όψει της επικείμενης κακοκαιρίας

Για «πρόχειρους και επικοινωνιακούς σχεδιασμούς που δεν λαμβάνουν υπόψη τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των οικογενειών» μιλά η Ομοσπονδία ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδος και προτείνει τον τρόπο που «θα αποφευχθούν πολλά από τα προβλήματα που δημιουργεί η, σε απολύτως έκτακτες περιστάσεις, σύγχρονη τηλεκπαίδευση».

Οι πληροφορίες που φθάνουν στην Ομοσπονδία είναι ότι «τόσο κάποιες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης (προφανώς μετά από τη σύμφωνη γνώμη του ΥΠΑΙΘ) όσο και ορισμένα ιδιωτικά σχολεία εκπονούν σχέδια επί χάρτου ενόψει της επικείμενης κακοκαιρίας. Φυσικά, κοινός τόπος όλων αυτών είναι η πραγματοποίηση μαθημάτων μέσω σύγχρονης (live μάθημα on camera) τηλεκπαίδευσης, η οποία ανασύρεται από το τσεπάκι των αρμοδίων ως απάντηση ''δια πάσαν νόσον''», σημειώνει και εκφέρει την άποψή της «πως το ενδιαφέρον να μην χαθούν τα μαθήματα είναι υποκριτικό. Το μεν Υπουργείο Παιδείας θέλει να επιδείξει προεκλογικά ότι δεν θα χαθεί καμιά ''εργατοώρα''για εκπαιδευτικούς και μαθητές, τα δε ιδιωτικά σχολεία, πιεζόμενα συχνά από έναν ανταγωνισμό που γεννά διαρκώς μεγαλύτερο παιδαγωγικό παραλογισμό και με τις ευλογίες του ΥΠΑΙΘ που τα αφήνει ανεξέλεγκτα, θέλουν να δείξουν στους ''πελάτες'' ότι δουλεύουν κανονικά, υπό οποιεσδήποτε συνθήκες».

Η ΟΙΕΛΕ αναφέρει πως «η αλήθεια είναι ότι τέτοιοι σχεδιασμοί είναι πρόχειροι, επικοινωνιακοί και λαϊκιστικοί, ελάχιστο ενδιαφέρον έχουν για τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τις οικογένειές τους και θα δημιουργήσουν μεγαλύτερα προβλήματα. Δεν λαμβάνουν υπόψη τους ότι στις ελάχιστες ημέρες που μπορεί να κρατήσει μια τέτοια καιρική κρίση:

  • Συχνά το δίκτυο σε κάποιες περιοχές είναι προβληματικό, με αποτέλεσμα η μετάδοση μαθήματος να είναι σε πολλές περιπτώσεις πάρα πολύ δύσκολη.
  • Τα περισσότερα ιδιωτικά σχολεία που βρίσκονται στη Βόρεια και Ανατολική Αττική είναι σχεδόν απροσπέλαστα (ελπίζουμε να μην επαναληφθούν οι περσινές ντροπιαστικές καταστάσεις σε μεγάλο ιδιωτικό σχολείο της Ανατολικής Αττικής που πίεζε εκπαιδευτικούς να πάνε στη δουλειά τους με τεράστιο κίνδυνο για την ασφάλεια και τη ζωή τους). Επομένως, οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει με ίδια μέσα να κάνουν τηλεκπαίδευση.
  • Ωστόσο, στα σπίτια τους υπάρχουν παιδιά που θα πρέπει να παρακολουθήσουν και αυτά μάθημα. Πόσα λάπτοπ/υπολογιστές πρέπει να υπάρχουν σε κάθε σπίτι για να ικανοποιηθούν οι ανάγκες εκπαιδευτικών και μαθητών;
  • Επίσης, κάποιοι γονείς εκπαιδευτικοί θα πρέπει να κρατήσουν ταυτόχρονα και τα παιδιά τους πολύ μικρής ηλικίας που ενδεχομένως θα είναι δύσκολο να μεταβούν σε βρεφικό σταθμό ή συγγενικό σπίτι. Αυτοί πώς θα διδάξουν, άραγε;
  • Τέλος, σύμφωνα με τη νομοθεσία, οι εργαζόμενοι που τηλεργάζονται θα πρέπει να λάβουν ειδικό επίδομα, σύμφωνα με τις προβλέψεις του άρθρου 64 του Ν. 4808/2021. Σχεδόν κανένα ιδιωτικό σχολείο δεν καταβάλλει το επίδομα τηλεργασίας, κατά την πάγια συνήθεια πολλών ιδιοκτητών που γράφουν τους νόμους στα παλαιότερα των υποδημάτων τους».

Θεωρεί πως «πράγματι σε περιόδους μεγάλης διάρκειας μη δυνατότητας πραγματοποίησης δια ζώσης μαθημάτων, η τηλεκπαίδευση αποτελεί εναλλακτική λύση», αρκεί «να τηρούνται οι προβλέψεις του κανονισμού GDPR και να προκρίνεται, όπως στις περισσότερες χώρες με σοβαρά εκπαιδευτικά συστήματα, το μικτό σύστημα σύγχρονης και ασύγχρονης κι όχι τα βλαπτικά παιδαγωγικά, ψυχοσυναισθηματικά και εξοντωτικά για τους εκπαιδευτικούς 8ωρα ή ακόμη και 10ωρα στην κάμερα που εφάρμοζαν στην Ελλάδα οι εντελώς απαίδευτοι και άσχετοι με την τηλεκπαίδευση δήθεν ''εκσυγχρονιστές''».

Προτείνει «για τις 2-3 ημέρες (το πολύ) ανά έτος που τα σχολεία κλείνουν λόγω κακοκαιρίας στην περιοχή της Αττικής (και στις περισσότερες περιοχές της χώρας), τα σχολεία να έχουν έτοιμα προγράμματα ασύγχρονης εκπαίδευσης» και σημειώνει πως «είναι πολύ πιο απλή και πρακτική η διαμοίραση παιδαγωγικού υλικού σε μορφή βίντεο, φυλλαδίων, ηλεκτρονικών ασκήσεων κ.λπ. που θα απασχολήσει δημιουργικά τα παιδιά και θα τα βοηθήσει να κάνουν μια εξαιρετική επανάληψη της ύλης. Με τον τρόπο αυτό θα αποφευχθούν πολλά από τα προβλήματα που δημιουργεί η, σε απολύτως έκτακτες περιστάσεις, σύγχρονη τηλεκπαίδευση».

Καταλήγει αναφέροντας πως «αυτά, όμως, είναι ψιλά γράμματα, τόσο για την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας όσο και για πολλούς εκ των ιδιοκτητών των ιδιωτικών σχολείων που θεωρούν ότι πρέπει να ικανοποιήσουν τη βούληση της μερίδας αυτής των ψευδοαπαιτητικών γονέων, για να μην τους χάσουν από ψηφοφόρους-πελάτες. Όσο για τον πιεζόμενο, υποχρηματοδοτημένο, εξαντλημένο εκπαιδευτικό, την οικογένεια και τα παιδιά του; Την απάντηση την γνωρίζουμε…».

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)