to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

21:47 | 08.05.2019

Πολιτική

Κ. Νοτοπούλου: Σχεδιάζουμε μαζί και για την ενίσχυση της χρήσης ποδηλάτων

Τις θέσεις της παράταξης «Θεσσαλονίκη Μαζί» για την ποδηλατική πολιτική παρουσίασε η υποψήφια δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κατερίνα Νοτοπούλου κατά τη διάρκεια ντιμπέιτ υποψήφιων δημάρχων που διοργάνωσε η ομάδα Gymnosophy στον πολυχώρο WE.


Κατά την εισαγωγή της η Κ. Νοτοπούλου εξέφρασε τον στόχο της για μία Θεσσαλονίκη γεμάτη ποδήλατα και τόνισε πως για να καταφέρουμε να φτάσουμε εκεί, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και την διεθνή εμπειρία από άλλες φιλικές προς το ποδήλατο πόλεις αλλά και την εμπειρία του καθενός και της καθεμιάς από εμάς που προσπαθούν να ποδηλατήσουν στην πόλη.

Στο συγκοινωνιακό σχέδιο της παράταξης, το οποίο όπως επισήμανε η Κ. Νοτοπούλου σχεδιάστηκε με διαβούλευση, άλλωστε «ο καλύτερος τρόπος για να σχεδιάσουμε τη ζωή στην πόλη βρίσκεται στο μαζί», υπογράμμισε πως «εντοπίσαμε ότι το σχέδιο βιώσιμης αστικής κινητικότητας το οποίο είναι σε πάρα πολύ καλή κατεύθυνση, μένει να υλοποιηθεί, είναι πράγματι λίγο συντηρητικό ως προς την χρήση του ποδηλάτου» και «μένουν πολλά να γίνουν». 
 
Η υποψήφια δήμαρχος Θεσσαλονίκης εξέφρασε την πεποίθηση ότι «η Θεσσαλονίκη τα επόμενα χρόνια θα είναι μία διαφορετική πόλη και αυτό πρώτα από όλα οφείλεται στο μετρό που αυτή τη στιγμή ολοκληρώνεται» και «θα απελευθερωθεί χώρος από τα αυτοκίνητα και θα μειωθεί η χρήση του ΙΧ». 

Σχετικά με την προώθηση της χρήσης του ποδηλάτου, σημείωσε την ανάγκη να δημιουργηθεί ένας ενιαίος ποδηλατόδρομος, που απαιτεί διαδημοτική συνεργασία. Χαρακτήρισε ιδιαίτερα κρίσιμο το ζήτημα της ασφάλειας των ποδηλατοδρόμων και για την κουλτούρα των ποδηλατών, σημείωσε πως ενισχύεται με καμπάνιες ευαισθητοποίησης. Επίσης, πρότεινε τη δημιουργία ποδηλατοστασίων και ενός κοινόχρηστου συστήματος ποδηλάτων και στάθηκε στην αποδέσμευση του δημόσιου χώρου. 

«Οι λύσεις είναι στα χέρια μας εφόσον αυτήν τη φορά καθίσουν και οι φορείς της πόλης να συνεργαστούν, να σχεδιάσουν άλλα και οι ίδιοι οι πολίτες αναλάβουμε τις ευθύνες μας, βγούμε μπροστά και υλοποιήσουμε αυτά για τα οποία χρόνια είμαστε στους δρόμους και τα διεκδικούμε», υπογράμμισε.

Αναφερόμενη στο κομμάτι της χρηματοδότησης, τόνισε πως οι δήμοι «από τα μεγάλα θύματα των μνημονίων», τα τελευταία χρόνια έχουν αυξήσει τους κεντρικούς αυτοτελείς τους πόρους και ενισχύθηκαν μέσω του «Φιλόδημου» που «λύνουν τα χέρια σε κάθε δήμαρχο για να υλοποιήσει τέτοιου είδους έργα». «Είναι ζήτημα πολιτικής βούλησης και συνεργασίας μεταξύ των φορέων. Αυτό είναι που μέχρι τώρα λείπει από την πόλη μας και αυτό είναι το στοίχημα της επόμενης μέρας», συνέχισε.

Με αφορμή τα τροχαία που κοστίζουν ανθρώπινες ζωές, η κα Νοτοπούλου ανέφερε πως «είναι η ώρα που σκέφτεσαι ότι για αυτό το λόγο και για άλλα τόσα αξίζει να βάζεις το κεφάλι κάτω να προσπαθείς να δουλέψεις, να προσπαθήσεις να βελτιώσεις τις συνθήκες, να ελαχιστοποιήσεις τους κινδύνους» και στην κατεύθυνση αυτή ο κάθε δήμος θα πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες που του αναλογούν. 

Μεταξύ άλλων η Κ. Νοτοπούλου τόνισε πως υπάρχουν διάφορες ιδέες και για να ενισχυθεί η ασφαλής χρήση ποδηλάτων στην πόλη αλλά και για μία σειρά άλλων ζητημάτων, ωστόσο αυτό που χρειάζεται είναι «ολιστικός σχεδιασμός, αποφασιστικότητα, συνέργεια και να ενώσουμε δυνάμεις». Υπογράμμισε ιδιαίτερα την αξία του συμμετοχικού σχεδιασμού, που προωθείται μέσω του «Κλεισθένη» όπου οι πολίτες μαζί με τους φορείς σχεδιάζουν μαζί, αποφασίζουν μαζί και βλέπουν τα έργα που προκρίνουν, να υλοποιούνται.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)