to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

14:50 | 28.03.2017

πηγή: στο Κόκκινο

Πολιτική

Κ. Γαβρόγλου: Δεν πρέπει να βλέπουμε την Εκπαίδευση αποκλειστικά ως εργαλείο για να ξεφύγουμε από την κρίση

«Δεν πρέπει να βλέπουμε την Εκπαίδευση αποκλειστικά ως εργαλείο για να ξεφύγουμε από την Κρίση». Αυτό ξεκαθάρισε, μιλώντας στην εκδήλωση του Γραφείου Προϋπολογισμού της Βουλής ο Κώστας Γαβρόγλου, κάνοντας αναφορά στις προτεραιότητες της κυβέρνησης, ως προς τις μεταρρυθμιστικές πολιτικές στον τομέα της Παιδείας.


«Δεν μας ενδιαφέρει μια τέτοια προσέγγιση της εκπαίδευσης. Είμαστε πεπεισμένοι ότι αν μπορέσουμε να πάρουμε τα μέτρα με στόχο η Παιδεία να εκπαιδεύει πολίτες που να μπορούν να λειτουργούν σε μια δημοκρατική κοινωνία, αυτό θα μας βοηθήσει να ξεπεράσουμε και τις όποιες κρίσεις αντιμετωπίζουμε». 
 
Ο κ. Γαβρόγλου υπενθύμισε ότι στο εκπαιδευτικό σύστημα υπήρχαν παθογένειες, ήδη πριν από την Κρίση, τονίζοντας ότι κάθε μεταρρυθμιστικό σχέδιο πρέπει να επιλύει προβλήματα, αφού πρώτα συμφωνηθεί ο χαρακτήρας των προβλημάτων αυτών. 
 
Ως δύο από τις βασικές παθογένειες ανέφερε τη Διαπλοκή στις αποσπάσεις και στους διορισμούς, με την ενίσχυση του ελιτισμού, αλλά και την ιδεολογική εμμονή στην κατάργηση του άρθρου 16, μετά την οποία εντάθηκε μια δημόσια απαξίωση στη Δημόσια εκπαίδευση, στην οποία, όπως είπε, συνέπραξαν τα ΜΜΕ και στελέχη διαφόρων. 
 
Ως την αποκορύφωση αυτής της ιδεoλογικής διάστασης ανέφερε την ψήφιση, το 2011, του νόμου για τα ΑΕΙ, με εντυπωσιακή κοινοβουλευτική συναίνεση και «με ιδεολογικό πρόταγμα να βάλει ο νόμος αυτός την ταφόπλακα στην Μεταπολίτευση και την ηγεμονία της Αριστεράς». Ένας νόμος που όχι μόνο υπονόμευσε πολλές λειτουργίες του Πανεπιστημίου που σήμερα είναι μια σκιά του εαυτού του. 
 
Ο κ. Γαβρόγλου ζήτησε να υπάρξει πολιτική συναίνεση σε μίνιμουμ ζητήματα και προϋποθέσεις, καθώς, όπως υπογράμμισε, η Εκπαιδευτική Μεταρρύθμισης δεν μπορεί να είναι ένα σχέδιο 6 μηνών, αλλά 5-6 ετών. 
 
Όπως ανέφερε ο κ. Γαβρόγλου, η μεταρρύθμιση είναι ένα πιο διαλεκτικό σύστημα, στο οποίο πρέπει να μιλάς ταυτοχρόνως για όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Ένα σύστημα που πρέπει να αυτοτροφοδοτείται. Αναφέρθηκε στις μεταρρυθμίσεις που έχουν γίνει ήδη στο Νηπιαγωγείο, στο Δημοτικό με τη γενίκευση του ολοήμερου σχολείου, παραδεχόμενος ότι υπάρχουν αδυναμίες τις οποίες πρέπει να δούμε πως θα βελτιώσουμε. Μίλησε για τη μεγάλη σημασία που θα έχει η καθιέρωση της δίχρονης υποχρεωτικής αγωγής πριν το Δημοτικό, αλλά και η καθιέρωση των δύο τετραμήνων αντί για τρία τρίμηνα που ίσχυε στις υπόλοιπες βαθμίδες. 
 
Ο υπουργός παιδείας στάθηκε και στην καθιέρωση της θεματικής Εβδομάδας, για την οποία δήλωσε ότι στα σχολεία υπάρχει πολύ θετική ανταπόκριση, με τους καθηγητές να παίρνουν πολλές πρωτοβουλίες, και χαρακτήρισε ασόβαρες τις κατηγορίες που διατυπώθηκαν για προχειρότητα στην προετοιμασία. Υπερασπίστηκε την επιλογή των θεμάτων για τις Έμφυλες Σχέσεις και τον Εθισμό στα ηλεκτρονικά, δύο θέματα τα οποία, όπως είπε, αν δεν τα αντιμετωπίσουμε θα τα βρούμε μπροστά μας. 
 
Στάθηκε, επίσης, στο νομοσχέδιο που είναι έτοιμο να κατατεθεί και αφορά στις μεταπτυχιακές σπουδές και την ενίσχυση των πανεπιστημίων. Τέλος, έκανε εκτενή αναφορά στις 4 πρωτοβουλίες του υπουργείου Παιδείας, τη θεσμοθέτηση Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας και Ανθρωπίνου Δυναμικού, στη δημιουργία Επιτροπής για τα Οικονομικά της Εκπαίδευσης, (στην οποία, όπως είπε, έχουν  ανταποκριθεί για να ορίσουν εμπειρογνώμονες όλα τα κόμματα πλην ΚΚΕ και ΧΑ), η θεσμοθέτηση, στο τέλος Απριλίου με αρχές Μαΐου, των Περιφερειακών Ακαδημαϊκών, στα οποία θα συνυπάρχουν τα ΑΕΙ τα ΤΕΙ και τα περιφερειακά συμβούλια και τα επιμελητήρια και στις συγκεκριμένες πρωτοβουλίες που συνεχίζονται από την ομάδα του κ. Φωτάκη για την Έρευνα και ένα σύνολο χρηματοδοτήσεων που προσπαθούν να δώσουν προοπτική στους νέους επιστήμονές μας. 
 
Κλείνοντας ο κ. Γαβρόγλου, ανακοίνωσε ότι, μετά το Πάσχα, το σχέδιο Μεταρρύθμισης θα ξεκινήσει να συζητιέται στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, με στοιχεία που, όπως είπε, θα μπορούσαν να αποτελέσουν ένα μεταρρυθμιστικό πλαίσιο στο οποίο όλα τα κόμματα να μπορούν να δουν και δικά τους σημεία. 
 
Νίκη Κεραμέως: Σύσταση ιδιωτικών Πανεπιστημίων με αυστηρά κριτήρια 
Στην επιλογή της ΝΔ για σύσταση ιδιωτικών πανεπιστημίων, με αυστηρά κριτήρια, επέμεινε η Νίκη Κεραμέως, στη δική της τοποθέτηση για τη Μεταρρύθμιση στην Εκπαίδευση. Σύμφωνα με την τομεάρχη Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ, η σύσταση ιδιωτικών πανεπιστημίων θα έχει μεγάλα οφέλη, ως προς την ανάπτυξη του υγιούς ανταγωνισμού στον τομέα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, κάτι που «θα μπορέσει να καταστήσει τη χώρα μας περιφερειακό κέντρο Ανώτατης Εκπαίδευσης».
 
«Έρευνα και Ανάπτυξη, Καινοτομία και Ανάπτυξη είναι έννοιες συνυφασμένες και δημιουργούν μεγάλη προστιθέμενη αξία σε κάθε Οικονομία» σημείωσε η κα Κεραμέως, η οποία παραδέχτηκε ότι το Παραγωγικό Μοντέλο της Ελλάδας στηρίζεται ελάχιστα σε αυτούς τους άξονες και η χώρα μας είναι πολύ πίσω σε αυτούς τους τομείς.  
 
Η κα Κεραμέως ανάφερε ως βασική προϋπόθεση της μεταρρύθμισης την αναβάθμιση του Δημόσιου Πανεπιστημίου, τονίζοντας, ωστόσο, τις προτεραιότητες και τις επιλογές της ΝΔ που συνοψίζονται στο δίπτυχο «ελεύθερο σχολείο-αυτόνομο πανεπιστήμιο, που δεν ελέγχονται ασφυκτικά από το υπουργείο Παιδείας, αλλά θα εποπτεύονται με κριτήρια ποιότητας, τη συνεργασία των πανεπιστημίων με τις νεοφυείς επιχειρήσεις  και την ενίσχυση της εξωστρέφειας των πανεπιστημίων. 
 
Προκόπης Αγγελόπουλος

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)