to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

12:34 | 04.09.2018

πηγή: Στο Κόκκινο

Πολιτική

Κ. Γαβρόγλου: Εκ του πονηρού τα σχόλια περί υπονόμευσης του αδιάβλητου των εξετάσεων

«Είμαστε μία χώρα χωρίς Γ΄ Λυκείου και θα πρέπει να αποκτήσουμε μία Γ΄ Λυκείου αξιόπιστη, ένα απολυτήριο αξιόπιστο».


Για την εισαγωγή σε ΑΕΙ-ΤΕΙ με πανελλαδικές δεν θα αλλάξει τίποτα, θα μετράει κατά 10% ο βαθμός του απολυτηρίου του Λυκείου που θα συνδιαμορφώνεται από τις ενδοσχολικές και τις απολυτήριες εξετάσεις, που θα πραγματοποιούνται με αδιάβλητο σύστημα αντίστοιχο των πανελλαδικών σε τοπικό επίπεδο, το οποίο περιέγραψε ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου Στο Κόκκινο και τον Νίκο Σβέρκο. Τα σχολεία θα ανοίξουν φέτος με όλα τα βιβλία και όλους τους εκπαιδευτικούς στην θέση τους, όπως διαβεβαίωσε ο ίδιος, καθώς σήμερα γίνεται η πρόσληψη ενός τεράστιου αριθμού αναπληρωτών.

«Είμαστε μία χώρα χωρίς Γ΄ Λυκείου και θα πρέπει να αποκτήσουμε μία Γ΄ Λυκείου αξιόπιστη, ένα απολυτήριο αξιόπιστο. Θα πρέπει να δεχθούμε ότι σήμερα υπάρχει μία απολύτως εκφυλιστική κατάσταση στην Γ΄ Λυκείου. Τα παιδιά δεν πάνε καν στο σχολείο μετά το Πάσχα, κανείς δεν έχει το μυαλό του σε αυτά που γίνονται στην τάξη παρά τις προσπάθειες των εκπαιδευτικών. Στο τέλος, λαμβάνουν ένα απολυτήριο που δεν έχει κανένα εκπαιδευτικό και κοινωνικό κύρος. Το πρώτο λοιπόν που λέμε είναι το πώς θα μπορέσει η Γ΄ Λυκείου να αποκτήσει τον κοινωνικό και εκπαιδευτικό της ρόλο. Το συζητήσαμε επί ένα χρόνο με φορείς, επιστήμονες, μελετήσαμε τι γίνεται στο εξωτερικό», είπε ο κ. Γαβρόγλου. 

«Καταλήξαμε στο να ολοκληρώνονται οι εγκύκλιες σπουδές στο τέλος της Β΄ Λυκείου και η Γ΄ Λυκείου να είναι προπαρασκευαστικό έτος για το πανεπιστήμιο, με συγκεκριμένα μαθήματα, πολλές ώρες, χωρίς να διασπάται η προσοχή κανενός όπως σήμερα, από τα μαθήματα γενικής παιδείας που -δυστυχώς- δεν παίζουν κανέναν ρόλο», όπως είπε. Πλέον, θα υπάρχουν «τέσσερα μαθήματα: Η γλώσσα με την λογοτεχνία υποχρεωτικά για όλους και ανάλογα με την κατεύθυνση άλλα τρία μαθήματα. Έξι ώρες το κάθε μάθημα».
 
«Στο τέλος της Β΄ Λυκείου, με ένα σύστημα που προτείνουμε, αρχίζει κανείς να δει αν θα μπει στο πανεπιστήμιο μόνο με τον βαθμό του απολυτηρίου ή θα πρέπει να δώσει πανελλαδικές όπου θα μετράει σε ένα ποσοστό ο βαθμός του απολυτηρίου. Το νέο σύστημα είναι πιο απλό και επί της ουσίας ευνοούνται οι πάντες. Τα παιδιά που θα πάνε σε τμήματα χαμηλής ζήτησης, θα πάνε με πολύ καλύτερες προϋποθέσεις έχοντας ένα απολυτήριο πολύ πιο ουσιαστικό», όπως τόνισε.
 
Ο κ. Γαβρόγλου επιβεβαίωσε ότι με τις αλλαγές αυτές για κάποιες σχολές υπάρχει πλέον ελεύθερη πρόσβαση, «με τον βαθμό απολυτηρίου».
 
Σχολιάζοντας σχετικά δημοσιεύματα, σημείωσε ότι «εκ του πονηρού» υποστηρίζουν ότι υπονομεύεται το αδιάβλητο των εξετάσεων. «Είναι απολύτως πονηρό ... για τα παιδιά που θα μπαίνουν στα τμήματα με πανελλαδικές, δεν θα αλλάξει τίποτα από το σημερινό. Θα μετράει κατά 10% ο βαθμός του απολυτηρίου ... Εμείς λέμε ότι ο βαθμός του απολυτηρίου θα είναι με τις ενδοσχολικές εξετάσεις και στο τέλος με τις απολυτήριες εξετάσεις, όπου ομάδες καθηγητών ανά Δήμο θα βγάζουν τα θέματα για ομάδες σχολείων. Σε μία ομάδα π.χ. με τέσσερα σχολεία, θα έρθει ο φυσικός από το ένα, ο φυσικός από το άλλο κτλ., θα βάλουν θέματα, θα γίνει κλήρωση ανάμεσά τους. Τα παιδιά θα γράψουν με κλειστά ονόματα και θα διορθώνονται οι κόλλες από τον καθηγητή άλλου σχολείου, όχι αυτόν που τους κάνει μάθημα. Αν αυτό δεν εξασφαλίζει το αδιάβλητο (σ.τ.σ. του βαθμού) του απολυτηρίου για το 10%, νομίζω ότι τίποτε πια δεν μας σώζει».
 
Αναφερόμενος στα Λατινικά, ο ίδιος σημείωσε ότι «η άμεση χρήση τους είναι για ελάχιστα τμήματα, ουσιαστικά μόνο για τα φιλολογικά. Σε όλα τα υπόλοιπα, συμπεριλαμβανομένων και των φιλολογικών, θα μπορούσε κάλλιστα να υπάρχει ένα εισαγωγικό μάθημα ενός εξαμήνου στα πανεπιστήμια και το θέμα να λυθεί. Δεύτερον, έτσι όπως γίνονται επί χρόνια τα Λατινικά, είναι μία αποστήθιση, ένα βιβλίο που έχει κείμενα εντελώς ανούσια. Όλοι αυτοί που τώρα "σκίζονται" για τα Λατινικά δεν είχαν προτείνει τίποτε για να αναβαθμιστεί το μάθημα τόσα χρόνια. Πάνε τα παιδιά να δώσουν και έτσι και πάρουν 18,5 στα 20 θεωρούν ότι πήραν πολύ κακό βαθμό».
 
«Από την άλλη», συνέχισε ο κ. Γαβρόγλου, «δεν μπορεί παιδιά που θα πάνε στις ανθρωπιστικές και κοινωνικές επιστήμες να μην διαβάζουν κοινωνιολογία. Η κοινωνιολογία δεν έχει σχέση με την Αριστερά, έχει σχέση με το να καταλαβαίνουμε τις κοινωνίες μας, τις δομές τους, τον προβληματισμό τους, τις δομές της Δημοκρατίας, κτλ. Είναι σε όλο τον κόσμο ένα μάθημα πολύ σημαντικό και κάτι που ενδιαφέρει τους εφήβους και τους νέους. Για τον λόγο αυτό και στην Οικονομία θα βάλουμε την κοινωνική διάσταση. Σήμερα υπάρχει και στην Ελλάδα και διεθνώς μία μεγάλη τάση μαθηματικοποίησης της οικονομίας, να αποκοπεί από την κοινωνική και πολιτική της διάσταση».
 
Ο κ. Γαβρόγλου εξάλλου, αναφερόμενος στα σχολεία που θα ανοίξουν την επόμενη Τρίτη, είπε ότι «ως το μεσημέρι θα κάνουμε έναν τεράστιο αριθμό προσλήψεων αναπληρωτών, είναι η πρώτη φορά που γίνεται και τόσο νωρίς και τόσο τεράστιος αριθμός. Συνήθως γινόταν πολύ πιο κοντά στην αρχή της σχολικής χρονιάς και μετά, αφού άνοιγαν τα σχολεία».
 
«Τα τελευταία τρία χρόνια υπάρχει μία κανονικότητα, φέτος είμαστε πολύ αισιόδοξοι ότι πια θα κλείσουμε αυτό το κεφάλαιο, η κανονικότητα θα επέλθει πλήρως. Ανοίγουν τα σχολεία με όλα τα βιβλία στη θέση τους, με όλους τους εκπαιδευτικούς. Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το ίδιο. Πλέον, πρέπει να αρχίσουμε να συζητάμε το θέμα της ποιότητας, καινούργια βιβλία, καινούργια προγράμματα σπουδών, είναι πολύ πιο σύνθετο έργο σε σχέση με αυτά που κάνουμε μέχρι τώρα», όπως σημείωσε.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)