to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

20:58 | 21.10.2012

left.gr

Πολιτική

Η άφιξη των ελλήνων ακτιβιστών που επέβαιναν στο Εστέλ - Συνεντεύξεις και φωτογραφίες

Εικόνες και συνεντεύξεις από το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, κατά την άφιξη από το Ισραήλ, των ελλήνων ακτιβιστών, ανάμεσά τους και οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ, Δ. Κοδέλας και Β. Διαμαντόπουλος, που μετείχαν στη φιλειρηνική αποστολή του πλοιαρίου Estelle, κατά του αποκλεισμού της Λωρίδας της Γάζας.


Τους έλληνες βουλευτές, Βαγγέλη Διαμαντόπουλο και Δημήτρη Κοδέλα και τα μέλη της Πρωτοβουλίας "Ένα Καράβι για τη Γάζα" Βαγγέλη Πισσία, Λουκά Σταμέλλο και Μιχάλη Τικτόπουλο, που αφέθηκαν ελεύθεροι, μετά τα όσα συνέβησαν στο ταξίδι τους, τους περίμεναν στο αεροδρόμιο το μεσημέρι της Κυριακής εκπρόσωποι του ΥΠΕΞ, ο εκπρόσωπος της Παλαιστινιακής Αρχής στην Ελλάδα και οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ/ΕΚΜ, Θοδωρής Δρίτσας, Ρένα Δούρου και Μαρία Μπόλαρη. 


Οι δηλώσεις των βουλευτών


Δημήτρης Κοδέλας:



"Ήταν κάτι σχετικά αναμενόμενο, το να μην επιτρέψει ο ισραηλινός στρατός να φθάσει το καράβι στη Γάζα. Λίγα μόλις μίλια έξω από τη Γάζα, έξω από τη ζώνη που έχουν ανακηρύξει ως ζώνη που απαγορεύουν την προσέλευση σε άλλους , που είναι η ζώνη αποκλεισμού, στήθηκε ουσιαστικά μια στρατιωτική επιχείρηση που ήταν βγαλμένη από ταινία. Λες και είχαν να τα βάλουν με ένα στρατό και όχι με ένα καράβι ακτιβιστών, που είχαν ανθρωπιστική βοήθεια που μεταφέρουν στη Γάζα. Εμείς ως πλήρωμα προσπαθήσαμε με μία έννοια παθητικής αντίστασης, όσο μπορούμε να τους καθυστερήσουμε, να μην αφήσουμε το πλοίο στα χέρια τους , γνωρίζοντας ότι οι συσχετισμοί είναι τέτοιοι που δεν επιτρέπουν κάποια άλλη αντίδραση. Δυστυχώς κατάφεραν, όπως ήταν αναμενόμενο να πάρουν στον έλεγχό τους το πλοίο και από εκεί και πέρα να μας οδηγήσουν στο Ισραήλ.

Βία ασκήθηκε και σε μας τους δύο βουλευτές και ειδικά στον Βαγέλη με taser ή με σπρωξίματα ή με αυτά με ηλεκτροσόκ. Και γενικά οι συνθήκες και στη συνέχεια, τις επόμενες ώρες, 24 ώρες και παραπάνω δεν ήταν καλές. Δεν ήταν συνθήκες που είχαν να κάνουν ούτε με βουλευτές, ούτε με Ευρωπαίους πολίτες που γενικά ήταν συμμέτοχοι σε μία τέτοια αποστολή, σε ένα τέτοιο έργο. Κατέσχεσαν ότι είχε να κάνει με ηλεκτρονικό εξοπλισμό, κινητά, κάμερες, φωτογραφικές μηχανές, τα οποία δεν θα επιστραφούν. Έκαναν εξονυχιστικούς ελέγχους πολλές φορές προσβλητικούς και επαναληπτικούς, ανακρίσεις όπου ζητούσαν λεπτομερώς να μάθουν πως συμμετείχαμε σε αυτή την καμπάνια, λεπτομέρειες τις οποίες αρνηθήκαμε να δώσουμε, πολιτική ήταν η κίνησή μας , η τοποθέτηση και η συμμετοχή μας.

Πιστεύουμε ότι παρά το ότι δεν καταφέραμε να σπάσουμε τον αποκλεισμό και να φτάσουμε στη Γάζα και να φτάσει η βοήθεια, αλλά και το μήνυμα αλληλεγγύης στον αγώνα του Παλαιστινιακού λαού, όλη αυτή η ιστορία που ξεκίνησε με το Estelle, ήταν κάτι πολύ σημαντικό. Περάσαμε από πάρα πολλά λιμάνια, χιλιάδες άνθρωποι δήλωσαν την αλληλεγγύη τους, αναδείχθηκε το ζήτημα της Παλαιστίνης και αυτό εξέθεσε την κυβέρνηση του Ισραήλ. Τέλος , παρά την ταλαιπωρία που υπήρχε για μας και την κακομεταχείριση, αυτό που έχει σημασία είναι ότι ο αγώνας των Παλαιστίνιων παραμένει ζωντανός και έχει την αλληλεγγύη πάρα πολλών λαών. Οι ισραηλινοί που συμμετείχαν στο πλήρωμα δεν είχαν κάποιο πολύ ιδιαίτερο πρόβλημα. Βέβαια δεν ξέρουμε ακόμα ακριβώς. Αυτοί είχαν την εκτίμηση ότι θα τους αφήσουν , ακόμα όμως δεν έχουμε ενημέρωση. Η ελληνική αποστολή κατάφερε κι έφυγε, σήμερα θα έφευγαν μάλλον και οι Σουηδοί, για τους Ισραηλινούς δεν γνωρίζουμε κάτι περισσότερο, αν είναι στη φυλακή . Νομίζω όμως ότι η επιλογή της Ισραηλινής κυβέρνησης, επειδή ακριβώς καταλάβαινε ότι θα ήταν εις βάρος της να το τραβήξει κι άλλο, ήθελε να ξεμπλέξει πιο γρήγορα και να απεμπλακεί από όλη αυτή την ιστορία"


Διαμαντόπουλος Βαγγέλης:



"Καταρχήν ο ισραηλινός στρατός λειτούργησε με το δόγμα της ασύμμετρης απειλής . Για ένα ιστιοφόρο 50 μέτρων, με καταγεγραμμένους τους ανθρώπους που ήταν επάνω , οι κομάντος είχαν στοιχεία και φωτογραφίες για όλους . Όταν χρειάζονταν 4 αντιτορπιλικά να το έχουν κυκλώσει, ελικόπτερο , 10 τουλάχιστον ζόντιακς, άλλα 4 που υποστήριζαν την επιχείρηση , 4 μεγαλύτερου τύπου βάρκες και 2 τα οποία είχαν και κανόνια νερού και τα οποία ήταν αυτά με τα οποία έγινε η απόβαση πλευρικά, διαπιστώνουμε και ότι και ήθελαν να κάνουν μία κίνηση ισχύος και επίσης για εσωτερική κατανάλωση θα έλεγα. Το θέμα είναι ότι, παρότι ήταν ξεκάθαρο από τη διάταξή μας και από ότι το πλοίο δεν ήταν οχυρωμένο, πως θα χουμε μια παθητική αντίσταση, αυτό το δόγμα ήταν εξάλλου εξαρχής το “θέλω” των Σουηδών και των Ισραηλινών συντρόφων για το πως θα περνούσαν το μήνυμα εντός του Ισραήλ και να επιτύχουν ένα ρήγμα με αυτό το μοντέλο αντίστασης. Εμείς φυσικά το δεχθήκαμε. Μέσα στο σχεδιασμό αυτό ήταν κάθε ομάδα παθητικής αντίστασης να πλαισιώνεται από έναν βουλευτή. Υπήρχαν βουλευτές από την Νορβηγία, τη Σουηδία, την Ισπανία και δύο εμείς από την Ελλάδα. Συνολικά το πλήρωμα ήμασταν τριάντα τρία άτομα"






Δηλώσεις του Βαγγέλη Πισσία, από την ελληνική πρωτοβουλία «Ένα Καράβι για τη Γάζα»:





Δήλωση της Ρένας Δούρου, βουλευτού Β’ Αθήνας, στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος:

Είμαστε σήμερα στο Ελ. Βενιζέλος για να στηρίξουμε τους συντρόφους σε αυτήν την προσπάθεια και αποστολή αλληλεγγύης στον δοκιμαζόμενο Παλαιστινιακό λαό. Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ είναι μια δύναμη που παλεύει και τάσσεται υπέρ του Διεθνούς Δικαίου και της νομιμότητας , που καταπατά βάναυσα και συστηματικά η κυβέρνηση Νετανιάχου. Αυτή τη στιγμή η σκέψη μας είναι και στους Ισραηλινούς συνοδοιπόρους μας, που αντιμετωπίζουν βαρύτατες ποινές πίσω στο Ισραήλ. Τους στηρίζουμε και δεν τους ξεχνάμε.



Συνεντεύξεις - φωτογραφίες: Μαθιουδάκης Βασίλης









Περισσότερες φωτογραφίες εδώ.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)