to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

14:59 | 20.07.2017

πηγή: Στο Κόκκινο

Πολιτική

Χρ. Σπίρτζης: Όποιος θέλει να παρακωλύσει τον σχεδιασμό για σοβαρές, ποιοτικές αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη, θα έχει απάντηση

Για την επόμενη μέρα των αστικών συγκοινωνιακών της Θεσσαλονίκης, μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου στη Βουλή, μίλησαν Στο Κόκκινο Θεσσαλονίκης ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης καθώς επίσης ο πρόεδρος του συνδικάτου των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, Δημήτρης Τσερμενίδης και ο επικεφαλής της συνδικαλιστικής παράταξης «Ανατροπή», Βαγγέλης Πιτσαλίδης.


«Αυτά που γινόντουσαν στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης είναι μυστικό της πόλης πάρα πολλά χρόνια, πολλές δεκαετίες», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, σημειώνοντας πως «Αυτό που έγινε τις προηγούμενες ημέρες στον διάλογο που υπήρχε στις επιτροπές της Βουλής και στην Ολομέλεια είναι να αρχίσουν σιγά- σιγά, αυτά τα κοινά μυστικά να δημοσιοποιούνται, για να τα ξέρουν κι όλοι οι Έλληνες πολίτες, πώς αναπαραγόταν ο παλαιοκομματισμός στη βόρειο Ελλάδα και κυρίως στη Θεσσαλονίκη, πώς η Θεσσαλονίκη από πρωτεύουσα του παρακράτους έγινε στη συνέχεια μετά την μεταπολίτευση, πρωτεύουσα του παλαιοκομματισμού και πώς αναπαραγόντουσαν συγκεκριμένα πολιτικά πρόσωπα, βουλευτές, δήμαρχοι, δημοσιογράφοι, μέσα, προμηθευτές κ.ά». «Αυτό έγινε και πιστεύω θα έχουμε πλέον μεγάλη δυνατότητα χρόνου μαζί με την προσπάθεια για να έχουμε ένα άλλο τοπίο στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης- που είναι κοινή προσπάθεια με τους πολίτες της Θεσσαλονίκης, με τους δήμους, με την Περιφέρεια, με τους εργαζόμενους- ταυτόχρονα θα μαθαίνουμε και τι γινόταν σε αυτόν τον Οργανισμό από το 1957 μέχρι σήμερα», πρόσθεσε.

Όσον αφορά την νέα διοίκηση, ο υπουργός σημείωσε πως θα οριστεί μετά την δημοσίευση στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβέρνησης και «θα γίνει προσπάθεια να γίνει πολύ γρήγορα». «Δεν είναι μόνο ο από-ιδιωτικοποιημένος ΟΑΣΘ που πρέπει να έχει νέα διοίκηση. Είναι ότι και ο νέος φορέας που θα κάνει τον σχεδιασμό, τον έλεγχο, τον συντονισμό όλων των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, κι αυτός πρέπει να έχει ένα νέο διοικητικό συμβούλιο, να συγκροτηθεί, να μελετήσει ποια είναι τα νέα δρομολόγια που πρέπει να γίνουν, να δούμε το θέμα των ΚΤΕΛ- που ήταν πραγματικά συγκλονιστική η κατάθεση του προέδρου του ΚΤΕΛ σε σχέση με το τι επέβαλαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις και στα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης-, να δούμε τον ρόλο των ταξί, των ποδηλατόδρομων».

Κληθείς να σχολιάσει τη στάση των κομμάτων κατά τη συζήτηση και ψήφιση του νομοσχεδίου στην Ολομέλεια της Βουλής, ο κ. Σπίρτζης σημείωσε πως «περίμενα ότι κάποια κόμματα -αν μη τι άλλο- θα ψήφιζαν και αυτά ‘παρών’, όπως το ΚΚΕ. Δεν μπορώ να καταλάβω πραγματικά τη στάση του σε σχέση με τον ΟΑΣΘ». Όπως πρόσθεσε, «της ΝΔ τη στάση την περίμενα και του Ποταμιού. Είναι οι δήθεν μεταρρυθμιστές της χώρας που εκπροσωπούν τον αεριτζίδικο ιδιωτικό τομέα, τον κρατικοδίαιτο ιδιωτικό τομέα, όχι τις υγιείς παραγωγικές δυνάμεις. Αυτοί αναπαράγονται όλα αυτά τα χρόνια από αυτό το σύστημα παρα- εξουσίας». Παράλληλα, ανέφερε πως «είναι πραγματικά θετικό που και η Ένωση Κεντρώων και η Δημοκρατική Συμπαράταξη με το δικό τους σκεπτικό και τη δική τους στάση εκφράστηκαν αρνητικά σε αυτά που γινόντουσαν στον ΟΑΣΘ όλα αυτά τα χρόνια και ψήφισαν ‘παρών’».

Ερωτηθείς για τις κατηγορίες που έχουν διατυπωθεί περί αποκλεισμού φορέων και δημάρχων από τη συζήτηση επί του νομοσχεδίου, ο υπουργός ξεκαθάρισε πως η πρόσκληση δεν γίνεται από την κυβέρνηση, αλλά από τη Βουλή, από τα κόμματα του Κοινοβουλίου. Στις Επιτροπές της Βουλής δεν καλεί η κυβέρνηση τους φορείς, συμπλήρωσε, αλλά τα κόμματα.

Σχετικά με τις επικρίσεις που διατύπωσε κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής ο βουλευτής της ΝΔ, Νίκος Δένδιας για την πρόβλεψη που υπάρχει για φυλάκιση τριών ετών και στέρηση πολιτικών δικαιωμάτων για όποιον αποκρύπτει, αρνείται να παραδώσει ή παρακωλύει με οποιονδήποτε τρόπο αποσβεσθέντα ή μη αναπόσβεστα κινητά και ακίνητα πράγματα του ΟΑΣΘ και την αναφορά του πως «ενδεχομένως κάποιον θέλετε να εμποδίσετε να είναι υποψήφιος στις δημοτικές εκλογές», ο υπουργός Μεταφορών τόνισε πως η πρόβλεψη αυτή έχει να κάνει με την προστασία των στοιχείων του ΟΑΣΘ μέχρι να πάει η νέα διοίκηση, -να μην καταστραφούν, να μην κλαπούν στοιχεία- ώστε να μπορούν να γίνουν έλεγχοι και όπως πρόσθεσε, «αν είχε κάποιος τέτοιο στόχο από τη διοίκηση του ΟΑΣΘ, προβλέφθηκε στον νόμο πλέον που ισχύει ποια ποινή υπάρχει». Αναφερόμενος δε στον Ν. Δένδια σημείωσε πως «αν πιστεύει ή έχει πληροφορίες ότι ήθελαν να εξαφανίσουν στοιχεία και από αυτούς που ήθελαν να εξαφανίσουν στοιχεία, θέλουν να τους αξιοποιήσουν και στην τοπική αυτοδιοίκηση, μάλλον έχουν ένα μεγάλο θέμα. Δεν ξέρω γιατί ανησυχούν, πραγματικά».

Στη συνέντευξή του ο υπουργός τόνισε επίσης πως «είναι πολύς ο καιρός που επεξεργαζόμαστε τι θα κάνουμε με τον ΟΑΣΘ» και υπογράμμισε την «πραγματική διαβούλευση με όλους τους φορείς της πόλης», τονίζοντας πως «δεν νομίζω ότι υπήρξε άλλο χρονικό διάστημα που κυβέρνηση ή ο αρμόδιος υπουργός μίλησε για τον ΟΑΣΘ τόσες πολλές φορές στους φορείς της Θεσσαλονίκης». 

Σε σχετική ερώτηση για τα δεδουλευμένα δύο μηνών που οφείλονται στους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ, τόνισε πως «η νέα διοίκηση του ΟΑΣΘ  δεν θα έχει ένα πολύ μεγάλο βάρος, δεν θα οφείλει να προστατέψει το κέρδος -για να μην πω την αισχροκέρδεια- των μετόχων του ΟΑΣΘ και να έχει προτεραιότητα -όπως ορίζουν οι νόμοι- να δίνει τα δεδουλευμένα των εργαζομένων».

Όσον αφορά την ενδεχόμενη προσφυγή της διοίκησης του ΟΑΣΘ στη δικαιοσύνη, σημείωσε «Μακάρι να πάει. Το αναζητούμε», προσθέτοντας πως «όποιος θέλει να παρακωλύσει τον σχεδιασμό για σοβαρές, ποιοτικές αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη και να ταράξει τη ζωή στην πόλη, θα έχει απάντηση.  Εμείς αναζητούμε και μία τέτοια αναμέτρηση. Δεν μας τρομάζει αυτό το πράγμα καθόλου».

«Έκλεισε ένας κύκλος με τον ΟΑΣΘ, από εδώ και πέρα αρχίζει ένας άλλος κύκλος», σημείωσε από την πλευρά του μιλώντας Στο Κόκκινο Θεσσαλονίκης, ο πρόεδρος του συνδικάτου των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, Δημήτρης Τσερμενίδης.

Όπως ανέφερε, «αυτό που πρέπει να δούμε από δω και πέρα είναι να μεταφέρουμε τα χαρτιά στην πράξη, δηλαδή το σχέδιο νόμου να γίνει πράξη», προσθέτοντας πως «δεν είναι τόσο εύκολο να προσδιοριστεί από δω και πέρα η πορεία της συγκοινωνίας. Πραγματικά θέλει πάρα πολλή και σοβαρή δουλειά για να υπάρχει στη Θεσσαλονίκη η συγκοινωνία που της πρέπει και της αξίζει».

Αναφέρθηκε δε στα «τεράστια οικονομικά προβλήματα που υπήρχαν τα τελευταία τρία χρόνια», εκφράζοντας την ελπίδα ότι «από δω και πέρα θα υπάρξει μία σωστή λειτουργία και εύρυθμη» επαναλαμβάνοντας πως «το εγχείρημα είναι πάρα πολύ δύσκολο», αλλά όπως εκτίμησε «τίποτα δεν είναι ακατόρθωτο». «Μπορούμε να προσφέρουμε κάτι καλύτερο ως κοινωνικό έργο, αυτό το εγχείρημα που ψηφίστηκε χθες από την Ολομέλεια της βουλής, θα δουλέψουμε για να το κάνουμε πράξη», δήλωσε μεταξύ άλλων.

Ως «ένα όνειρο των κατοίκων της πόλης, που έγινε πραγματικότητα», χαρακτήρισε το νομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης ο επικεφαλής της συνδικαλιστικής παράταξης «Ανατροπή», Βαγγέλης Πιτσαλίδης μιλώντας Στο Κόκκινο Θεσσαλονίκης, σημειώνοντας πως «θα δώσει λύσεις και μάλιστα άμεσες στον τρόπο μετακίνησης των συμπολιτών μας».

«Πρώτη μέριμνα είναι να υπάρχουν όσα γίνεται περισσότερα λεωφορεία στον δρόμο για να εξυπηρετείται το επιβατικό κοινό», τόνισε και παράλληλα, πρόσθεσε πως «πρέπει να είναι οι συνθήκες κατάλληλες ώστε να μπορούν να μετακινούνται». Όπως τόνισε «θα γίνει αγώνας, τα αποτελέσματα μπορεί να μην φανούν την πρώτη, δεύτερη, τρίτη μέρα γιατί υπάρχουν πολλά πράγματα τα οποία έχουν κρατήσει όλο αυτόν τον καιρό τον ΟΑΣΘ σε αυτό το επίπεδο που βρίσκεται σήμερα».

«Οι παρεμβάσεις θα γίνουν και θα προσπαθήσουμε να γίνουνε ώστε να είναι άμεσες και να τις καταλάβει ο πολίτης της Θεσσαλονίκης τις επόμενες ημέρες», ανέφερε επίσης, καταλήγοντας πως «θα προσπαθήσουμε όσο μπορούμε περισσότερο», καλώντας τον κόσμο της πόλης να σταθεί αρωγός στην προσπάθεια αυτή.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)