to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

20:34 | 22.02.2017

Πολιτική

Κ. Γαβρόγλου: Με γνώμονα τη συναίνεση η αναμόρφωση του λυκείου

«Είναι εξαιρετικά προβληματικές οι πανελλαδικές», είπε ο υπουργός συνοψίζοντας τις θέσεις των ομιλητών, τονίζοντας ότι σαν σύστημα είναι «προφανώς αδιάβλητο», ωστόσο, «το ζητούμενο είναι να βρούμε και το αξιόπιστο». Ο υπουργός τόνισε ότι το θέμα της συζήτησης δεν είναι τόσο η αλλαγή του τρόπου εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αλλά η αναμόρφωση του λυκείου


Με έμφαση στην συναίνεση, έκλεισε την σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου, τονίζοντας ότι το θέμα της συζήτησης δεν είναι τόσο η αλλαγή του τρόπου εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αλλά η αναμόρφωση του λυκείου. «Η συναίνεση χτίζεται δεν είναι δεδομένη. Και σημαίνει συμφωνίες και διαφωνίες», είπε ο υπουργός, επισημαίνοντας την γενική αποδοχή της πρότασης του ΙΕΠ, από τους ομιλητές που τοποθετήθηκαν σήμερα, Τετάρτη.

Εξάλλου, με την ακρόαση των πρώην γενικών γραμματέων του υπουργείου Παιδείας, του πρώην προέδρου του ΙΕΠ και τους εκπροσώπους από την Σύνοδο των πρυτάνεων και την σύνοδο των προέδρων, ολοκληρώθηκε η φάση ακρόασης των φορέων στην Επιτροπή.

Σε γενικές γραμμές, οι τοποθετήσεις των ομιλητών κινήθηκαν στο ίδιο μήκος κύματος σχετικά με το τωρινό σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. «Είναι εξαιρετικά προβληματικές οι πανελλαδικές», είπε ο υπουργός συνοψίζοντας τις θέσεις των ομιλητών, τονίζοντας ότι σαν σύστημα είναι «προφανώς αδιάβλητο», ωστόσο, «το ζητούμενο είναι να βρούμε και το αξιόπιστο».

Πάντως, ο υπουργός, αλλά και ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Γιάννης Παντής, ανέφεραν ότι θα πρέπει να έχουν λόγο τα πανεπιστήμια στο ποιοι μπαίνουν σε αυτά. Θέση που υποστήριξε νωρίτερα ο πρύτανης του ΕΜΠ Γιάννης Γκόλιας, ζητώντας ουσιαστικότερη εμπλοκή των πανεπιστημίων στη διαδικασία επιλογής φοιτητών, με βάση κάποια ελάχιστα κριτήρια, όπως ένα κατώτατο επιτρεπτό όριο βαθμολογίας, τα οποία θα διαφοροποιούνται από τμήμα σε τμήμα. Κάτι το οποίο βρήκε σύμφωνο και τον πρώην γενικό γραμματέα του υπουργείου Παιδείας Βασίλη Κουλαϊδή, ο οποίος πρόσθεσε ότι με τη δημοσιοποίηση των κριτηρίων των τμημάτων, θα σπάσει η απόλυτη ομοιομορφία.

Ο Γιάννης Γκόλιας, ωστόσο, στην εισήγησή του προχώρησε ένα βήμα παραπέρα, προτείνοντας να καθορίζεται ανά τμήμα και ο αριθμός των εισαγόμενων και από τον αριθμό αυτό να καθορίζεται και η κρατική επιχορήγηση.

Υπέρ της μετατροπής του Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων σε ανεξάρτητη αρχή, όπως ήταν αρχικά σχεδιασμένο, τάχθηκε ο Γιώργος Μπαμπινιώτης, ο οποίος στην εισήγησή του προέβη σε συνολική κριτική των αλλαγών που έχουν θεσπισθεί τελευταία. «Να υπάρξει μία ανεξάρτητη αρχή, που θα κάνει τις εξετάσεις και για τις ενδοσχολικές εξετάσεις όπου χρειάζεται και για τις Πανελλαδικές. Μια αρχή, που θα δίνει την ευκαιρία σε έναν υποψήφιο να ξαναδώσει κάποιο μάθημα και να βελτιώσει το βαθμό του, χωρίς να περιμένει έναν χρόνο. Αυτό θα σήμαινε ένα πιο ανθρώπινο, πιο δίκαιο και πιο ουσιαστικό σύστημα», είπε ο Γιώργος Μπαμπινιώτης.

Στο ίδιο μήκος κύματος, ήταν και ο πρώην γενικός γραμματέας του υπουργείου Θανάσης Κυριαζής: «Ο ΕΟΕ ήταν να αναλάβει τις εξετάσεις στο υπουργείο. Αν αυτό δε μπορούμε να το κάνουμε, να τον καταργήσουμε. Παραλύει όλο το υπουργείο όταν γίνονται οι εξετάσεις», είπε.

Όσον αφορά στις προτάσεις του ΙΕΠ για το λύκειο, ο Γιώργος Μπαμπινιώτης, αν και δήλωσε σύμφωνος με το σκεπτικό, διαφώνησε με το «λύκειο - φροντηστήριο». «Από την Α΄ έως τη Γ΄ λυκείου, θα πρέπει να παρέχεται γενική μόρφωση με δυνατότητες επιλογής», είπε και πρόσθετε ότι για να ξαναστηθεί το λύκειο θα πρέπει να προσμετράται ο βαθμός του στην εισαγωγή στην τριτοβάθμια, αρκεί εκείνος να είναι «αντικειμενικά δωσμένος». «Μόνο έτσι τα παιδιά θα υπολογίζουν τα μαθήματα και τον δάσκαλο και τον βαθμό», εκτίμησε.

Στον αντίποδα, ο Βασίλης Κουλαϊδής τάχθηκε υπέρ μιας πρώτης λυκείου γενικής παιδείας, η οποία θα ακολουθείται από τις δύο τάξεις που θα έχουν μαθήματα προσανατολισμού, μαζί όμως πάντα με τη διδασκαλία ενός πυρήνα μαθημάτων γενικής παιδείας. Πάντως, κανένας από τους σημερινούς ομιλητές δεν τάχθηκε υπέρ του τετραετούς γυμνασίου και του δίχρονου λυκείου.

Ως προς το ζήτημα της κινητικότητας των φοιτητών στα τμήματα κατά το πρώτο έτος φοίτησης, ο Γ. Μπαμπινιώτης εκτίμησε ότι σήμερα πρακτικά δε μπορεί να γίνει η ένταξη σε σχολές και μετά να αποφασίζουν οι φοιτητές το τμήμα. Ο Θ. Κυριαζής από την πλευρά του, τάχθηκε υπέρ της εισαγωγής σε σχολές και όχι σε τμήματα, ενώ ο Γ. Γκόλιας επεσήμανε ότι θα πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος να υπάρχει η δυνατότητα κάποιας κινητικότητας.

Τέλος, σημειώνεται ότι η επόμενη φάση της συζήτησης για την αναμόρφωση του λυκείου και την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, όπως προτάθηκε από τον υπουργό, προβλέπει την εκπόνηση μίας εισήγησης που θα περιλαμβάνει κωδικοποιημένες όλες τις προτάσεις που κατατέθηκαν στις τρεις τελευταίες συνεδριάσεις της επιτροπής.

Η εισήγηση, θα τεθεί στην διάθεση των συμμετεχόντων στον διάλογο, με σκοπό να γίνει η τελική σύνθεση, που θα σταλεί στα κόμματα. Με βάση την εισήγηση αυτή, το υπουργείο θα φέρει την δική του πρόταση στην Επιτροπή, ώστε να προχωρήσει η νομοθετική διαδικασία.

  • Μιλώντας σήμερα στη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, με θέμα την αναβάθμιση του Λυκείου και την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, όπου τοποθετήθηκαν οι πρώην Γ. Γραμματείς του Υπουργείου,  ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου τόνισε:

«Επειδή έκλεισε εξαιρετικά αυτός ο κύκλος των συναδέλφων που είχαν υπηρετήσει σε θέσεις εξαιρετικά σημαντικής ευθύνης σε διαφορετικές Κυβερνήσεις, να εκφράσω όχι μόνο την ευγνωμοσύνη μου αλλά και το θαυμασμό θα έλεγα, σε κάποια εισαγωγικά, γιατί δεν υπήρξε ούτε μία λέξη που να παραπέμπει σε πολιτικοκομματικές  αντιπαραθέσεις. Νομίζω ότι οι συνάδελφοι παρέβησαν την πολιτικοκομματική τοποθέτηση του παρελθόντος και προσπάθησαν να μας μεταφέρουν την εκπαιδευτική εμπειρία μέσα ακριβώς από την πολιτική τους εμπειρία. Αυτό το θεωρώ ένα εξαιρετικά σημαντικό βήμα και στις δικές μας διαβουλεύσεις.

Το δεύτερο: έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον το ότι υπάρχουν συγκλίσεις και μάλιστα πολύ έντονες συγκλίσεις. Δηλαδή, υπάρχει μία γενική αποδοχή των επισημάνσεων του ΙΕΠ. Δεύτερο, και αυτό άρχισε να το τονίζει ο κύριος Μπαμπινιώτης και νομίζω το επαναλάβαμε όλοι: δεν συζητάμε για το θέμα της εισαγωγής στα Πανεπιστήμια, δεν είναι αυτό το κύριο. Το λέω και για τα Μ.Μ.Ε., δημοσιογράφους, εφημερίδες κτλ.  Συζητάμε για την αναβάθμιση του Λυκείου. Μετά, θα τα βρούμε τα άλλα. Σε αυτό, δεν υπάρχει μόνο σύγκλιση, υπάρχει απόλυτη συμφωνία.

Το επόμενο θέμα: όλοι είπαμε ότι είναι εξαιρετικά προβληματικές οι Πανελλαδικές Εξετάσεις και το εξαιρετικά προβληματικό ακριβώς διατυπώθηκε από εκπαιδευτικούς με τέτοια τεράστια και εκπαιδευτική και πολιτική εμπειρία. Δηλαδή, το σύστημα είναι προφανώς αδιάβλητο αλλά το ζητούμενο είναι το αξιόπιστο. Το αδιάβλητο το κατοχυρώσαμε. Το αξιόπιστο είναι λοιπόν το ζητούμενο και σε αυτό υπάρχει απόλυτη συμφωνία.

Νομίζω λοιπόν, κ. Γενικέ,  πως στις επόμενες εβδομάδες αυτού του κρίσιμου διαλόγου θα πρέπει να είμαστε σε απόλυτο συντονισμό με όσα συμπληρωματικά εκφράστηκαν. 

Τώρα αν τυχόν θα είναι κάποια ανεξάρτητη Αρχή που θα κάνει τις εξετάσεις ή θα εισάγονται οι φοιτητές σε Σχολή ή σε Τμήμα, νομίζω πραγματικά, και δεν θέλω να τα υποτιμήσω καθόλου, ότι είναι πράγματα που θα τα δούμε στην πορεία. 

Θέλω λοιπόν να εκφράσω τις ευχαριστίες μου και να δηλώσω ότι ήταν ένα στέρεο βήμα για να μπορέσουμε να συνεννοηθούμε και στα επόμενα βήματα, στο πλαίσιο και αυτής της Επιτροπής και των πρωτοβουλιών που παίρνουμε».

 

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)