to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

18:46 | 24.01.2014

Πολιτική

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ: «Εμπορικές δραστηριότητες FRONTEX με το ελληνικό Δημόσιο»

Ερώτηση προς τους αρμόδιους υπουργούς Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών σχετικά με δημοσιεύματα του ξένου τύπου που κάνουν λόγο για εμπορικές δραστηριότητες της FRONTEX με το ελληνικό Δημόσιο, κατέθεσαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, Ρ. Δούρου και Θ. Δρίτσας.


Ολόκληρη η ερώτηση

Σύμφωνα με δημοσίευμα του πρακτορείου INTER PRESS SERVICE στις 9 Γενάρη του 2013 με τίτλο «Closing Europe’s Borders Become Big Business» η Ευρωπαϊκή Διεύθυνση για τον Συντονισμό των Επιχειρήσεων στα Εξωτερικά Σύνορα των Κρατών Μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Frontex) οργάνωσε και πραγματοποίησε στην Ελλάδα παρουσιάσεις προϊόντων εξοπλισμών που σχετίζονται με την επιτήρηση συνόρων. Η Frontex αποφάσισε, μετά από δικές της εσωτερικές διαδικασίες, ποιες από τις ενδιαφερόμενες εταιρείες θα παρουσιάσουν τον εξοπλισμό τους και κάλυψε τα οδοιπορικά και μεταφορικά έξοδα τους.

Σύμφωνα με πληροφορίες που παραχώρησε η Frontex, τον Οκτώβριο του 2011 στο αεροδρόμιο του Άκτιου πραγματοποιήθηκε παρουσίαση μη επανδρωμένων αεροσκαφών ειδικά εξοπλισμένα για επιτηρήσεις θαλάσσιων συνόρων. Μεταξύ των εταιριών που συμμετείχαν στην παρουσίαση ήταν και οι (Israeli Aircraft Industries, Lockheed Martin, Fast Protect AG, L-3 Communications, Flir Systems, Scotty Group Austria, Diamond Airborn, Sensing, Inmarsat, Thales Aerovision, AeroVironment, Altus Bluebird).

Toν Οκτώβριο του 2012 οργανώθηκε και δεύτερη έκθεση στην Αλεξανδρούπολη. Σε αυτήν παρουσιάστηκαν εξοπλισμοί κινητών μονάδων και ασύρματων δικτύων επικοινωνίας, εξειδικευμένων στην επιτήρηση επίγειων συνόρων. Μεταξύ των εταιριών που συμμετείχαν ήταν και οι εταιρίες (Cassidian, Polus Europe, Digital Barriers, Telenik+Flir, BATS+Elta, Defender, Thales Germany, Thales UK, Selex, AeroGB, Broadcast Networks, Airborn Technologies, L-3Communications, 3CDL, VisLink, Egnatia Aviation, Scotty Group Austria, Diamond Airborne Sensing, FLIR systems).

Τα έξοδα για τα οδοιπορικά και μεταφορικά έξοδα των εταιρειών κυμάνθηκαν από 10,000 έως και 260,000 δολάρια. Και στις δυο περιπτώσεις οι εξοπλισμοί παρουσιάστηκαν σε εκπροσώπους των σωμάτων συνοριοφυλάκων των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Επειδή καταταστικά παραμένει ασαφές το κατά πόσο η διοργάνωση παρεμφερών εκθέσεων αποτελεί τμήμα των καθηκόντων της Frontex στο δεδομένο πλαίσιο της καθορισμένης δράσης της σχετικά με τη φύλαξη των εξωτερικών συνόρων της ΕΕ

Επειδή παρά τις διευκρινίσεις της Frontex μετά το συγκεκριμένο δημοσίευμα παραμένει ακόμα αδιευκρίνιστος  ο λόγος, ο στόχος αλλά και το νομικό πλαίσιο της διενέργειας τέτοιων παρουσιάσεων που προσιδιάζουν σε ιδιώτες επιχειρηματίες

Επειδή από το 2010 μέχρι σήμερα με την οικονομική συνδρομή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι σε εξέλιξη μια συνολική μετατροπή των δομών και υποδομών της χώρας στο πεδίο ελέγχου των πληθυσμιακών ροών στην περιοχή των συνόρων.

Κατόπιν των ανωτέρω ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

1. Έχουν πραγματοποιηθεί στην Ελλάδα άλλες εκθέσεις υπό την αιγίδα της Frontex εκτός από τις προαναφερθείσες; Κι εάν ναι πού, πότε και ποιοί συμμετείχαν;

2. Υπό ποιο νομικό καθεστώς και με την άδεια ποιας αρχής δύναται η Frontex να ορίζει Ελληνικά αεροδρόμια ή άλλους χώρους ως τόπους έκθεσης εμπορεύσιμων εξοπλισμών στο τομέα της ασφάλειας;

3. Μετά από τις παρουσιάσεις και μέχρι σήμερα, έχει συναφθεί σύμβαση για προμήθεια εξοπλισμού ή υπηρεσιών με οποιαδήποτε από τις εταιρίες ή θυγατρικές αυτών που παρέστησαν και παρουσίασαν τους εξοπλισμούς τους στις εκθέσεις αυτές ή και άλλες που δεν παραθέτει το δημοσίευμα;

4. Σχετίζεται και σε ποιο βαθμό, η επίδειξη των μη επανδρωμένων αεροσκαφών με την προωθούμενη ίδρυση «κλαμπ» για την παραγωγή στρατιωτικών μη επανδρωμένων αεροσκαφών (drones) από το 2020 και ύστερα, από επτά χώρες, μεταξύ και η Ελλάδα, οι υπουργοί Άμυνας των οποίων υπέγραψαν πρόσφατα «επιστολή προθέσεων», αναθέτοντας στην ΕΥΑ την εκπόνηση μελέτης σχετικά με την κοινή παραγωγή αεροσκάφους Medium Altitude Long Endurance, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε πλήγματα στρατιωτικών στόχων ή για την επιτήρηση σκαφών με μετανάστες στη Μεσόγειο;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Ρένα Δούρου

Θοδωρής Δρίτσας

2022 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)