to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

11:48 | 09.02.2018

Οικονομία

Εισπράχθηκαν μέχρι… δεκάρας πρόστιμα εκατοντάδων εκατομμυρίων σε Mercedes και BMW

Βαρύς έπεσε ο πέλεκυς στις εδώ θυγατρικές των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών Mercedes Benz και BMW, οι οποίες επί πολλά χρόνια κατέφευγαν σε τιμολογιακά τεχνάσματα για να κλέβουν το ελληνικό Δημόσιο, πληρώνοντας μειωμένα τέλη ταξινόμησης, ΦΠΑ και φόρους


Βαρύς έπεσε ο πέλεκυς στις εδώ θυγατρικές των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών Mercedes Benz και BMW, οι οποίες επί πολλά χρόνια κατέφευγαν σε τιμολογιακά τεχνάσματα για να κλέβουν το ελληνικό Δημόσιο, πληρώνοντας μειωμένα τέλη ταξινόμησης, ΦΠΑ και φόρους. Μετά από εξονυχιστικούς ελέγχους του ΣΔΟΕ στις δύο εταιρείες καταλογίσθηκαν φόροι και πρόστιμα συνολικού ποσού 133,2(!) εκατ. ευρώ.

Τα ποσά αυτά δεν γράφθηκαν απλώς στα βιβλία της εφορίας – όπως γίνεται συχνά σε τέτοιες υποθέσεις – αλλά, όπως αναφέρει σχετικό ρεπορτάζ του «Ελεύθερου Τύπου», εισπράχθηκαν μέχρι… δεκάρας.

Ο καταλογισμός είχε γίνει τον περασμένο Δεκέμβριο και όπως γνωστοποίησε η ΑΔΑΕ απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή Ν. Νικολόπουλου, κατεβλήθησαν ήδη.

Η Mercedes Benz Hellas κλήθηκε να πληρώσει διαφυγόντες φόρους, πολλαπλά τέλη και πρόστιμα λαθρεμπορίας 84,4 εκατ. ευρώ, για 6.300 εισαχθέντα ΙΧ αυτοκίνητα.

Στη BMW Hellas επιβλήθηκαν φόροι, τέλη και πρόστιμα 48,8 εκατ. ευρώ, για 5.150 εισαχθέντα ΙΧ αυτοκίνητα.

Οπως αναφέρεται στο σχετικό δημοσίυεμα του Sofokleousin.gr (17 Δεκεμβρίου 2017) , από τους ελέγχους του ΣΔΟΕ προέκυψε ότι οι δύο μητρικές πολυεθνικές εταιρίες Mercedes Benz και ΒΜW, από το 2011 πραγματοποιούσαν ενδοομιλικές πωλήσεις προς τις θυγατρικές τους στην Ελλάδα με σημαντικά μειωμένες τιμές – προέβαιναν δηλαδή σε εικονική υποτιμολόγηση. Ετσι κατέβαλαν αντίστοιχα μειωμένα ποσά τελών ταξινόμησης και ΦΠΑ και παράλληλα απέφευγαν την πληρωμή μεγάλων ποσών φόρου πολυτελείας.

Όμως, αυτό το όφελος δεν το μετακυλούσαν στους καταναλωτές-αγοραστές των αυτοκινήτων τους: Αν και πλήρωναν μειωμένους φόρους και τέλη, συνέχιζαν να πωλούν τα οχήματα τους στις ίδιες τιμές, όπως και πριν από το 2011.

Με τον τρόπο αυτό αποκόμιζαν αυξημένα κέρδη (λόγω πολύ μεγάλων διαφορών μεταξύ σημαντικά χαμηλών τιμών εισαγωγής από τη Γερμανία και υψηλών τιμών πώλησης στην Ελλάδα). Για τα πολύ υψηλά αυτά κέρδη τους, οι ελληνικές αντιπροσωπίες δεν φορολογούνταν, διότι τα κέρδη τους συμψηφίζονταν με τις ζημιές που είχαν τα προηγούμενα χρόνια.

Οι έρευνες είχαν ξεκινήσει από το 2013, αλλά η υπόθεση παρέμενε σε εκκρεμότητα. Ολοκληρώθηκαν πέρυσι υπό την πίεση της ηγεσίας του υπουργείου Οικονομικών και της ΑΔΑΕ, η οποία προχώρησε εν συνεχεία τη διαδικασία επιβολής προστίμων.

 

2022 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)