to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

12:30 | 01.03.2023

Κοινωνία

Δυστύχημα στα Τέμπη: Οι εργαζόμενοι προειδοποιούσαν, το υπουργείο αδιαφορούσε

Μόλις τρεις εβδομάδες πριν από την σύγκρουση των δύο τρένων, οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο σε ανακοίνωση τους είχαν προειδοποιήσει για τον κίνδυνο να υπάρξει δυστύχημα - Παραίτηση της πολιτικής ηγεσίας του υπ. Μεταφορών ζητά το Σωματείο της ΣΤΑ.ΣΥ.


Eνήμερη φαίνεται πως ήταν η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών για τα κενά ασφαλείας που αποτέλεσαν αιτία για σειρά ατυχημάτων πριν τη σημερινή τραγωδία στα Τέμπη, καθώς η συνδικαλιστική οργάνωση ΔΕΣΚ-Σ (Δημοκρατική Ενωτική Συνδικαλιστική Κίνηση Σιδηροδρόμων) είχε προειδοποιήσει με σχετικές ανακοινώσεις πριν από τρεις εβδομάδες και συγκεκριμένα στις 7 Φεβρουαρίου.

Με ανακοίνωση της η ΔΕΣΚ-Σ στηλίτευε την έλλειψη μέτρων προστασίας «στην ασφαλή λειτουργία και κυκλοφορία των τρένων» ως αφορμή δύο ατυχημάτων που είχαν σημειωθεί στις αμαξοστοιχίες 51 και 61.

Οι εργαζόμενοι εγκαλούσαν με την ανακοίνωση τους, τους αρμοδίους να λάβουν άμεσα μέτρα για την ασφάλεια εργαζομένων και επιβατών, και δυστυχώς δεν εισακούστηκαν.

«Όσο δεν παίρνονται μέτρα προστασίας στους εργασιακούς χώρους και την ασφαλή λειτουργία και κυκλοφορία των τρένων, τα ατυχήματα δεν έχουν τελειωμό», αναφέρουν στις 07-02-2023, υπενθυμίζοντας τα δύο πρόσφατα ατυχήματα που «προστέθηκαν στο μακρύ κατάλογο με τις Αμαξοστοιχίες 51 και 61 αντίστοιχα, θέτοντας σε άμεσο κίνδυνο το συνάδελφο Μηχανοδηγό αλλά και τους επιβάτες» έγραφαν στην ανακοίνωση τους οι συνδικαλιστές.

Σε άλλο σημείο, οι εργαζόμενοι της ΔΕΣΚ-Σ, υπογραμμίζουν «δεν θα περιμένουμε το δυστύχημα που έρχεται, για να τους δούμε να χύνουν κροκοδείλια δάκρυα κάνοντας διαπιστώσεις». Και κατήγγειλαν την  αλληλομεταφορά των ευθυνών μεταξύ του ΟΣΕ και της Hellenic Train σημειώνοντας «αλληλο – μεταφέρουν τις ευθύνες τους, αλλά κανείς στο τέλος δεν φταίει… Φταίνε τα φαινόμενα που είναι έντονα και πλημμυρίζει η γραμμή, φταίνε οι φωτιές που άφησαν καμένους κορμούς, φταίει το χιόνι, φταίνε οι άλλοι, φταίμε λίγο και εμείς φταίει και ο Χατζηπετρής…!!!».

Χαρακτηριστική είναι επίσης δήλωση του πρόεδρου των μηχανοδηγών του ΟΣΕ, Κώστα Γενηδούνια ότι τα περισσότερα γίνονται χειροκίνητα στη γραμμή Αθήνας - Θεσσαλονίκης. «Δεν λειτουργεί τίποτα, γίνονται όλα χειροκίνητα, είμαστε στο manual και σε όλο τον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Ούτε τα φωτοσήματα λειτουργούν, αν λειτουργούσαν οι μηχανοδηγοί θα έβλεπαν τα κόκκινα σήματα και θα σταματούσαν εγκαίρως», είπε.

Μιλώντας το πρωί στην ΕΡΤ, ο Κ. Γενηδούνιας τόνισε πως αυτό που έχει συμβεί είναι αδιανόητο. «Έχει συμβεί το αδιανότητο. Δύο τρένα βρέθηκαν στην ίδια γραμμή. Το Intercity ανέβαινε προς Θεσσαλονίκη, το εμπορικό κατέβαινε από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα και από ότι φαίνεται υπήρξε μετωπική σύγκρουση και τα αποτελέσματα της τα βλέπετε όλοι».

Σε σοβαρή καταγγελία για τις τραγικές ελλείψεις σε συστήματα ασφαλείας και σηματοδότησης προχώρησε στο documentonews.gr ο αναπληρωτής πρόεδρος του Σωματείου Μηχανοδηγών του ΟΣΕ, Δημήτρης Κουτσιαύτης. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά «δεν υπάρχουν συστήματα ασφαλείας, είναι όλα στα manual» τονίζοντας ότι «υπάρχει έλλειψη σηματοδότησης».

Ο τομεάρχης Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ, Νίκος Παππάς που μετέβη στο σημείο της τραγωδίας πριν τα ξημερώματα, επιβεβαίωσε ότι η διαχείριση των γραμμών είναι αρμοδιότητα του ΟΣΕ και τόνισε ότι «θα πρέπει να αναζητήσουμε με ακρίβεια το τι συνέβη», καθώς η Hellenic Train έχει αναλάβει το μεταφορικό έργο, αλλά η διαχείριση της σιδηροδρομικής υποδομής είναι πάντα αρμοδιότητα του ελληνικού κράτους.

Όπως τόνισε ο Ν. Παππάς, ο οδηγός είναι πρακτικά «απολύτως τυφλός, έχω ιδία πείρα, τόσο στο Αθήνα-Θεσσαλονίκη όσο και προς Πελοπόννησο, έχω ταξιδέψει και μου έχουν δείξει. Δεν υπάρχουν φανάρια, δεν ξέρει ο οδηγός αν υπάρχει άλλο τρένο στη γραμμή ... ο σταθμάρχης δεν έχει εικόνα ... δεν λειτουργεί το σύστημα», παρότι η τεχνολογία υπάρχει εδώ και χρόνια.

Σωματείο ΣΤΑΣΥ: Να παραιτηθεί η ηγεσία του υπ. Μεταφορών

Σε ανακοίνωση του το Σωματείο Εργαζομένων στη ΣΤΑΣΥ τονίζει ότι «σήμερα θρηνούμε τους συμπολίτες μας που χάθηκαν στο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη γιατί κάποιοι αδιαφόρησαν στις εκκλήσεις των εργαζομένων. Όταν οι εργαζόμενοι μιλούν για έλλειψη προσωπικού, για απαξίωση των εγκαταστάσεων και των υποδομών, για την ελλιπή συντήρηση του τροχαίου υλικού, για την παραβατικότητα σε όλο το μήκος του δικτύου, κάποιοι αρμόδιοι σφύριζαν αδιάφορα».

Όπως σημειώνουν οι εργαζόμενοι «σήμερα από ντροπή και μόνο, θα έπρεπε να βλέπαμε τις παραιτήσεις όλων αυτών των φωστήρων που πιστεύουν ότι ο σιδηρόδρομος μπορεί να λειτουργήσει στον αυτόματο πιλότο. Σήμερα η πολιτική ηγεσία του υπουργείου μεταφορών θα έπρεπε να είχε παραιτηθεί σύσσωμη».

Στην ανακοίνωση σημειώνεται επίσης ότι «τέτοιου μεγέθους τραγωδίες είναι μαθηματικά βέβαιο ότι θα συμβούν αν κάποιος δεν ασχοληθεί σοβαρά με την στελέχωση αλλά και τις υποδομές. Ο σιδηρόδρομος δεν είναι οι λαμπεροί γρανίτες, οι προβολείς και οι κάμερες των καναλιών που τρέχουν να προβληθούν όλοι όσοι φέρουν ευθύνη για αυτό τραγικό γεγονός. Ο σιδηρόδρομος είναι όλα όσα υπάρχουν πίσω από αυτήν την χολιγουντιανού επιπέδου λάμψη, όλα όσα είναι αόρατα από τους φακούς των καμερών».

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΔΕΣΚ-Σ στις 7 Φεβρουαρίου 2023:

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,

Άλλα δύο ατυχήματα τις προηγούμενες ημέρες προστέθηκαν στο μακρύ κατάλογο με τις Αμαξοστοιχίες 51 και 61 αντίστοιχα, θέτοντας σε άμεσο κίνδυνο το συνάδελφο Μηχανοδηγό αλλά και τους επιβάτες.

Όσο δεν παίρνονται μέτρα προστασίας στους εργασιακούς χώρους και την ασφαλή λειτουργία και κυκλοφορία των τρένων, τα ατυχήματα δεν έχουν τελειωμό.

Είναι πλέον εξοργιστικό αυτά να αποτελούν σχεδόν καθημερινό φαινόμενο και να μην παίρνεται κανένα ουσιαστικό μέτρο, να μη δρομολογείται καμία βελτίωση στην υποδομή και λειτουργία, να μην ελέγχονται οι εμπλεκόμενοι φορείς και να μην αναζητούνται ευθύνες.

Όπως οι προηγούμενες Κυβερνήσεις έτσι και η σημερινή, έχει άλλες προτεραιότητες και όχι την ασφαλή μετακίνηση των πολιτών. Αντιλαμβάνονται την ασφάλεια ως κόστος.

Το Υπουργείο βρίσκει λεφτά για τις διάφορες εργολαβίες, αλλά για να ολοκληρωθούν επιτέλους οι σιδηροδρομικές υποδομές και τα συστήματα ασφαλούς κυκλοφορίας Ο Χ Ι ! «έχουν καιρό….κάποια στιγμή θα τελειώσουν».

Η ΡΑΣ επιλεκτικά παρεμβαίνει, αφήνοντας εκτεταμένα κενά και σοβαρές ελλείψεις στο απυρόβλητο.

Διάφοροι φορείς, ΟΣΕ και HELLENIC TRAIN αλληλο-μεταφέρουν τις ευθύνες τους, αλλά κανείς στο τέλος δεν φταίει….. Φταίνε τα φαινόμενα που είναι έντονα και πλημμυρίζει η γραμμή, φταίνε οι φωτιές που άφησαν καμένους κορμούς, φταίει το χιόνι, φταίνε οι άλλοι, φταίμε λίγο και εμείς φταίει και ο Χατζηπετρής…!!!

ΟΧΙ ΑΛΛΗ ΚΟΡΟΙΔΙΑ

Δεν θα περιμένουμε το δυστύχημα που έρχεται, για να τους δούμε να χύνουν κροκοδείλια δάκρυα κάνοντας διαπιστώσεις.

Τα Σωματεία στο Σιδηρόδρομο και η Π.Ο.Σ. δεν μπορεί να ανέχονται άλλο αυτή την επικίνδυνη κατάσταση. Τι άλλο περιμένουν για να παρέμβουν; Τι άλλο πρέπει να συμβεί;

Τα θέματα ασφάλειας πρέπει να μπουν στην πρώτη γραμμή. Να βρεθούν στο επίκεντρο των συνελεύσεων στους χώρους δουλειάς.

Οι εργαζόμενοι πρέπει να κρίνουν πολιτικά και συνδικαλιστικά όσους έχουν ευθύνη και συνεχίζουν να σφυράνε αδιάφορα εκείνους που αδιαφορούν γι΄αυτό που συμβαίνει. Να κρίνουν εκείνους τους πολιτικούς κομισάριους και συνδικαλιστικούς εκπροσώπους που υποτιμούν και αδιαφορούν για όλους εκείνους τους παράγοντες που όταν διασταυρώνονται δημιουργούν καθημερινά ατυχήματα και δυστυχήματα.

Δ Ι Ε Κ Δ Ι Κ Ο Υ Μ Ε :

Άμεση πρόσληψη στον ΟΣΕ και την HELLENIC TRAIN μόνιμου προσωπικού με συγκροτημένα δικαιώματα για την κάλυψη των πολύ μεγάλων και σοβαρών ελλείψεων σε όλες τις ειδικότητες. Αντίστοιχη εξειδίκευση και πιστοποίηση του προσωπικού.

Προγράμματα εκπαίδευσης όλων των εργαζομένων στον ασφαλή τρόπο εκτέλεσης των εργασιών.

Ολοκλήρωση των έργων υποδομής και ασφαλούς λειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου.

Σωστή συντήρηση και επισκευή του τροχαίου υλικού και της γραμμής.

Συντήρησης, επισκευή και εκσυγχρονισμού όλου του τεχνικού εξοπλισμού και όλων των εγκαταστάσεων για ασφαλή εργασία.

Μέτρα ασφαλούς κυκλοφορίας των τρένων ιδιαίτερα κατά τη διέλευσή τους από κατοικημένες περιοχές.

Να χορηγηθούν όλα τα Μέσα Ατομικής Προστασίας.

Τεχνικός Ασφάλειας και Γιατρός Εργασίας σε κάθε συγκρότημα.

Συναδελφικά.

ΔΕΣΚ – ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)