to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

22:29 | 08.11.2023

Κοινωνία

Δεν «φοβάται τους εκβιασμούς» για το μετρό στα Εξάρχεια ο Ν. Ταχιάος - Αλαζονεία, ανακρίβειες και... άγνοια απέναντι στις επικρίσεις

Αποφασισμένος εμφανίστηκε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, αναφορικά με την κατασκευή του σταθμού του μετρό στην πλατεία Εξαρχείων, ωστόσο μιας και «δεν είναι γεωπόνος», όπως ο ίδιος δήλωσε, δεν εμφανίστηκε σε θέση να απαντήσει στο «αν μπορούν να φυτευτούν τα ίδια δένδρα ή άλλα».


Ο Ν. Ταχιάος ξεκαθάρισε ότι δεν φοβάται τους εκβιασμούς, αναφορικά με τις αντιδράσεις που έχουν προκύψει, λέγοντας χαρακτηριστικά, «ας κατατεθούν 7.000.000 μηνύσεις. Το έργο θα γίνει».

«Οι άνθρωποι, οι οποίοι εν πάση περιπτώσει έχουν πολύ συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, ανακάλυψαν τώρα ότι πηγαίνουμε στο αστυνομικό τμήμα Εξαρχείων, καταθέτουμε μηνύσεις και σταματάμε; Πήγαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας, προσέφυγαν, δεν τους έδωσε αναστολή, δεν έκανε δεκτή την αίτηση αναστολής, προχωράμε κανονικότατα στις εργασίες» επισήμανε μιλώντας στο ραδιόφωνο της ΕΡΤ.

Παρόλα αυτά δήλωσε άγνοια για το ποια θα είναι η εικόνα της πλατείας μετά το τέλος των εργασιών, καθώς «δεν είναι γεωπόνος», όπως ο ίδιος δήλωσε» κι έτσι δεν μπορεί να αναφερθεί  «στο αν μπορούν να φυτευτούν τα ίδια δένδρα ή άλλα δέντρα». Παρότι, το τελευταίο, είναι το βασικό επιχείρημα στο οποίο μονίμως βασίζεται η Αττικό Μετρό και με βάση το οποίο το ΣτΕ την Τετάρτη 8/11 απέρριψε τις προσφυγές κατοίκων και φορέων κατά των εργασιών κοπής δέντρων.

Υπενθυμίζεται επίσης πως, με καθυστέρηση τριών ημερών, το δάχτυλο στους πολίτες θέλησε να κουνήσει ο απερχόμενος δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης. Με ανάρτησή του υποστήριξε πως έχει φροντίσει για όλα και ότι είναι ψευδές το δίλημμα «μετρό ή δέντρα»

Η σύσταση του εισαγγελέα «δεν υπάρχει πλέον»

Αναφορικά με την παρέμβαση του εισαγγελέα Πρωτοδικών,  τόνισε ότι είχε προηγηθεί η κατάθεση πέντε μηνύσεων κατά αγνώστων στο Αστυνομικό Τμήμα Εξαρχείων. «Είπε λοιπόν ο Εισαγγελέας, μέχρι να ελέγξουμε την υπόθεση αυτή, παρακαλώ, σύσταση έκανε, να μη συνεχιστούν οι εργασίες. Ε, αυτή η σύσταση δεν υπάρχει πλέον» είπε ο υφυπουργός.

«Πολλαπλάσια» τα δέντρα μετά τις εργασίες

Για το ζήτημα της κοπής των δέντρων για το οποίο διαμαρτύρονται κάτοικοι και φορείς, με τον νέο Δήμαρχο Αθηναίων να συντάσσεται με τις φωνές αυτές, ο Ν. Ταχιάος διαβεβαίωσε πως με την ολοκλήρωση του έργου, η πλατεία θα έχει ξανά δέντρα πιθανόν πολλαπλάσια που είχε αυτά πριν τις εργασίες (!).

«Καταρχάς, πρέπει να πούμε ότι δεν πρόκειται για κάτι καινούργιο. Το ίδιο έχει συμβεί σε όλους τους χώρους οι οποίοι καταλήφθηκαν για να γίνουν σταθμοί του μετρό, είτε μιλάμε για τη γραμμή 4, όπου τα έργα τώρα βρίσκονται εν εξελίξει ή μιλάμε για προηγούμενα έργα είτε μιλάμε για έργα που γίνονται στην Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη ή τον Πειραιά. Προφανώς για να κάνεις ένα υπόγειο κτίριο πρέπει να μπορέσεις στο επίπεδο οδού να αποκτήσεις χώρο. Τον χώρο τον αποκτάς για δύο λόγους. Ο πρώτος είναι για να μπορείς να κάνεις το όρυγμά σου και ο δεύτερος για να έχεις μία εργοταξιακή κατάληψη. Πρέπει να μπουν μηχανήματα, πρέπει να μπουν φορτηγά, πρέπει να μπουν υλικά. Δεν υπάρχει άλλος τρόπος. Στην περίπτωση της γραμμής 4 και αυτό αφορά και τα Εξάρχεια, έχει γίνει από την Ελληνικό Μετρό μία πολύ σημαντική προσπάθεια να μειωθούν οι καταλήψεις και μάλιστα πρέπει να πω ότι ένα μεγάλο μέρος των σταθμών γίνεται με υπόγεια διάνοιξη, με διάνοιξη με τη νέα αυστριακή μέθοδο για την κατασκευή με διάτρηση η οποία είναι υπόγεια, αλλά αυτό δεν μπορεί να γίνει στο σύνολο του σταθμού. Προφανώς πρέπει να καταληφθούν χώροι οι οποίοι στη συνέχεια θα αποκατασταθούν», ανέφερε ο Ν. Ταχιάος.

«Μετρό και δέντρα λέμε κι εμείς. Αλλά πρέπει να υπάρξει το μετρό για να υπάρξουν τα δέντρα. Δε γίνεται διαφορετικά. Και μετρό και δέντρα δεν γίνεται. Δεν ξεφυτρώνει το μετρό από μόνο του, από κάτω. Από κάτω πρέπει να γίνει ένα υπόγειο κτίριο το οποίο έχει κάποιες σημαντικές διαστάσεις, έχει ένα μήκος περίπου 100 και κάτι μέτρων, κατά μήκος των γραμμών και ένα πολύ σημαντικό πλάτος. Πώς θα γίνει αυτό το κτίριο; Προφανώς πρέπει να κοπούν δέντρα. Μηχανικός είναι ο δήμαρχος, φαντάζομαι το καταλαβαίνει» προσέθεσε.

«Η ανησυχία για τα δέντρα δεν ξεκίνησε από τον κ. Δούκα»: Επίθεση με ανακρίβιες στον ΣΥΡΙΖΑ

«Προηγουμένως, πολύ νωρίτερα, υπήρξε δημόσια διαβούλευση. Αυτό έγινε επί προηγούμενης κυβέρνησης, της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, η οποία αφορούσε τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Ήταν η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, η οποία δημοπράτησε το έργο ακριβώς με τη συγκεκριμένη χάραξη, με τη συγκεκριμένη χωροθέτηση των σταθμών και με τη συγκεκριμένη περιβαλλοντική μελέτη. Το τι αποκαταστάσεις θα γίνουν και πώς θα γίνουν το προβλέπει η περιβαλλοντική μελέτη. (…) Όταν έγινε η πρώτη συζήτηση για την εγκατάσταση εργοταξίων στην Αθήνα υπήρξε πολύ μεγάλη διαβούλευση με τον Δήμο Αθηναίων. Υπήρξαν αντιρρήσεις του κυρίου Μπακογιάννη για τις διαμορφώσεις των επιπέδων οδού και τελικά αυτή η κουβέντα, η οποία ήταν και μακρά, δεν κράτησε λίγο, αυτή η κουβέντα οδήγησε στο να γίνουν οι αρχιτεκτονικοί διαγωνισμοί στην Αθήνα, οι οποίοι χρηματοδοτούνται από το υπουργείο Υποδομών, ώστε οι αποκαταστάσεις να τύχουν της ευρύτερης δυνατής αποδοχής. Να είναι προϊόν επώνυμης αρχιτεκτονικής και βεβαίως εκεί συμπεριλαμβάνεται και η φύτευση των νέων δένδρων» ανέφερε ο Ν. Ταχιάος.

«Δεν είμαι γεωπόνος για να μπορέσω να αναφερθώ στο αν μπορούν να φυτευτούν τα ίδια δένδρα ή άλλα δέντρα» σημείωσε ακόμα ο Υφυπουργός ερωτηθείς ποια θα είναι η εικόνα της πλατείας μετά το τέλος των εργασιών.

Με πληροφορίες από tovima.gr

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)