to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

16:53 | 29.05.2013

Διεθνή

To be cool or not to be?

Της Σοφιάννας Μπονοβόλια


"Οι συλλογές της Abercrombie & Fitch δεν προορίζονταν για φτωχούς ανθρώπους. Οι συλλογές της εταιρείας επίσης, δεν απευθύνονται σε χοντρούς ανθρώπους". Αν λοιπόν, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, Μάικ Τζέφρις, είσαι χοντρός και φτωχός, τότε... δεν έχεις καμία ελπίδα σωτηρίας σε αυτόν τον κόσμο!

Κι αν σε κάποιους τα παραπάνω λόγια ηχούν υπερβολικά και παράλογα, για πολλούς άλλους, στο χώρο της μόδας και του θεάματος κυρίως, είναι απλά η αλήθεια, με σκληρό ίσως τρόπο, δοσμένη.

Για όλους τους υπόλοιπους ωστόσο, οι δηλώσεις αυτές αποτέλεσαν "κόκκινο πανί", συνδυασμένες μάλιστα και με παλαιότερες δηλώσεις το 2006 ("Σε κάθε σχολείο υπάρχουν τα δημοφιλή και cool παιδιά, και αυτά που δεν είναι τόσο cool. Εμείς απευθυνόμαστε στα cool παιδιά. Συμβαδίζουμε με τον ελκυστικό νέο, που έχει πολλούς φίλους και... ύφος"), οδήγησαν σε έντονες αντιδράσεις κατά της εταιρείας νεανικών ρούχων, η οποία σε αντίθεση με τους δύο βασικούς ανταγωνιστές της στην αμερικανική αγορά (H&M και American Eagle) δεν διαθέτει ρούχα σε μεγέθη XL και XXL.

"Παχουλή και ελκυστική" blogger vs A&F


Η Τζες Μπέικερ, γνωστή στο internet σαν "Militant Baker", μετά τις δηλώσεις του διευθύνοντα συμβούλου, δημοσίευσε μία εναλλακτική σειρά φωτογραφιών για τη γνωστή εταιρία ρούχων αλλάζοντας το σλόγκαν σε: "Ελκυστική και παχουλή". Η ίδια ανέρτησε τις φωτογραφίες στο blog της, μαζί με ένα ανοιχτό γράμμα που προορίζεται στον συγκριμένο διευθύνοντα Σύμβουλο. Στο γράμμα της η Jes λέει ότι δεν σοκάρεται από τα λεγόμενα του κυρίου, μιας και τα λόγια του απηχούν τις ίδιες απόψεις με άλλους και επίσης εκφράζει την πεποίθησή της ότι μια μέρα, όλες οι διαφημίσεις ακόμη και εκείνες της A&F θα περιλαμβάνουν γυναίκες με μεγάλα μεγέθη ή αντισυμβατικά μοντέλα.

Για να γίνει πιστευτή,  ποζάρει η ίδια μαζί με ένα αγόρι μοντέλο που ανήκει στην κατηγορία των δημοφιλών παιδιών. Η κίνηση αυτή έστρεψε τα βλέμματα πάνω στην Τζες, με αποτέλεσμα εκατομμύρια χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης να μεταφέρουν το δικό της μήνυμα για τη στάση που έχει επιλέξει στη ζωή της και για το σώμα της.

"Δώστε τα ρούχα στους άστεγους"


Σε μια άλλη μορφή αντίδρασης, πέρασε και ο αμερικανός, Γκρέγκ Κάρμπερ, δημιουργώντας ένα ολιγόλεπτο βίντεο, στο οποίο επιτίθεται στην εταιρεία και ζητά από τους ανθρώπους που έχουν αγοράσει ρούχα της, να τα δωρίσουν σε άστεγους. Αρχικά θίγει το γεγονός ότι η εταιρεία προσλαμβάνει μόνο όμορφους εργαζόμενους, ενώ ο διευθύνοντας σύμβουλός της, Μάικ Τζέφρις, είναι... έτσι:

Πέρα όμως από την εξωτερική εμφάνιση του Τζέφρις, ο Κάρμπερ εξοργίζεται με το γεγονός ότι η εταιρεία έχει δημόσια παραδεχτεί ότι "είναι προτιμότερο να καίμε να κατεστραμμένα ρούχα, παρά να τα δωρίζουμε στους φτωχούς". Κάτι τέτοιο τον ώθησε στο να πάρει ρούχα από δωρεές της εταιρείας και να τα μοιράσει σε άστεγους στους δρόμους του Λος Άντζελες. Παρότρυνε μάλιστα όσους έχουν στην ντουλάπα τους ρούχα της εταιρείας, να τα δωρίσουν σε αστέγους, ώστε η Abercrombie & Fitch να γίνει η παγκόσμια μάρκα των αστέγων.


Καταδίκη και από το Χόλυγουντ


Οι αντιδράσεις όμως ήρθαν και από τον χώρο του Χόλιγουντ, με την Κίρστι Άλεϊ, να εξαπολύει μύδρους κατά του Τζέφρις, μέσω twitter. Η ηθοποιός, που παλεύει χρόνια με την παχυσαρκία, έγραψε στον προσωπικό της λογαριασμό "Αγαπητέ διευθύνοντα σύμβουλε της  A&F, δεν είσαι ιδιαίτερα ωραίος και το κεφάλι σου είναι τεράστιο. Θα πρέπει να σταματήσεις να φοράς ρούχα της εταιρείας. Δεν είσαι αρκετά ελκυστικός για αυτό. Ακόμη και να πουλούσε νούμερα πάνω από 10, δεν θα αγόραζα από την εταιρεία. Το θέμα είναι ότι ο διευθύνων σύμβουλός της πήρε θέση ενάντια στα "cool" παιδιά, άνω του νούμερο 10".

Μετά τον σάλο που προκλήθηκε στις ΗΠΑ, τις τελευταίες μέρες οι πωλήσεις της εταιρείας έχουν πέσει αισθητά, με τις διαμαρτυρίες να μην έχουν σταματήσει. Πριν λίγες μέρες μια ομάδα μαθητών επισκέφτηκε τα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στο Οχάιο και ζήτησε από τη διοίκηση να αναθεωρήσει τη στάση της σχετικά με τους περιορισμούς που αφορούν στο μέγεθος, να μειώσει την κραυγαλέα σεξουαλικότητα των διαφημίσεών της και να εστιάσει στους τρόπους που θα βοηθήσουν τα παιδιά να καταπολεμήσουν τις αναιδείς συμπεριφορές που υφίστανται στα σχολεία.

Μπορεί βέβαια υπό άλλες συνθήκες οι αντιδράσεις αυτές να προκαλούσαν αλλαγές, ωστόσο στη συγκεκριμένη περίπτωση πρόκειται για έναν κολοσσό της βιομηχανίας ρούχων, που είναι αμφίβολο αν θα επηρεαστεί μακροπρόθεσμα από τις δηλώσεις ενός στελέχους της. Γιατί όπως συμβαίνει παντού, υπάρχουν οι μηχανισμοί ώστε η κοινή γνώμη να ξεχάσει -και αυτό- το συμβάν και να συνεχίσει να ενισχύει την εταιρεία.

Πηγή: 3pointmagazine.gr

2022 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)