to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

14:14 | 19.10.2023

Οικονομία

Ανεξέλεγκτη ακρίβεια: Τα super market αυξάνουν τον τζίρο τους ενώ οι πολίτες στρέφονται στις ιδιωτικές ετικέτες

Ο πληθωρισμός έφερε τόνωση του τζίρου στα σούπερ μάρκετ το οκτάμηνο Ιανουαρίου - Αυγούστου 2023, την ώρα που οι καταναλωτές κάνουν φθηνότερες επιλογές, όπως είναι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας


Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών Circana (πρώην IRI) στο οκτάμηνο η αξία των πωλήσεων της αγοράς των καταναλωτικών προϊόντων ανήλθε στα 5,85 δισ. ευρώ έναντι της αντίστοιχης περυσινής περιόδου, αυξημένη κατά 9,8%, εκ των οποίων 4,457 δισ. ευρώ αφορούν την κατηγορία των τροφίμων. Την ίδια χρονική περίοδο ο όγκος των πωλήσεων ενισχύθηκε κατά 1% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή.

Τη δυναμική τους πορεία συνεχίζουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία.

Συγκεκριμένα το μερίδιο των PL σε αξία το οκτάμηνο Ιανουαρίου - Αυγούστου, συμπεριλαμβανομένων και των πωλήσεων της Lidl Hellas, διαμορφώθηκε στο 26,2% από 25,5% το αντίστοιχο διάστημα του 2022 με τον ρυθμό ανάπτυξης να είναι 12,9%, όταν την ίδια ώρα στα επώνυμα ο ρυθμός ανάπτυξης είναι 8,8%. Στα τρόφιμα μάλιστα, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι ελαφρώς υψηλότερο στο 26,6% από 26,1% το αντίστοιχο διάστημα του 2022. Στην κατηγορίας των ειδών ατομικής υγιεινής και ομορφιάς το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι 21,1% ενώ στην κατηγορία των ειδών νοικοκυριού φτάνει το 26%.

Ενισχυμένες είναι και οι προωθητικές ενέργειες με το 24,9% της αξίας των πωλήσεων των FMCGs να γίνονται να έχει γίνει υπό καθεστώς προσφοράς. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana οι προωθητικές ενέργειες στο σύνολο των τροφίμων αυξήθηκαν κατά 24,6%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 28,2% και στα απορρυπαντικά/ καθαριστικά κατά 25,4%.

Αναφορικά με τις τρεις μεγάλες κατηγορίες ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών από τα στοιχεία της Circana προκύπτει ότι στα συσκευασμένα τρόφιμα η αξία πωλήσεων τον Ιανουάριο αυξήθηκε κατά 5,7%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 12,3% και στα απορρυπαντικά/καθαριστικά 11,9%. Ωστόσο, ο όγκος πωλήσεων στα συσκευασμένα τρόφιμα είναι μειωμένος κατά 2,9%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς αυξημένος 1,2% και στα απορρυπαντικά/ καθαριστικά μειωμένος κατά 2,3%.

Σε ό,τι αφορά στις 11 κυριότερες κατηγορίες προϊόντων, καταγράφηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων σε έξι και συγκεκριμένα στα μη αλκοολούχα ποτά (3,8%), στα αλκοολούχα ποτά (3,1%), στα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς (0,2%), στα είδη ατομικής υγιεινής (1,2%), στα σνακς (4,7%) και στα γαλακτοκομικά (0,9%). Στον αντίποδα, μείωση του όγκου πωλήσεων σημειώθηκε στα συσκευασμένα τρόφιμα (0,8%), στα κατεψυγμένα τρόφιμα ( 2,5%), στα υλικά μαγειρικής (3,3%), στα απορρυπαντικά και καθαριστικά (1,9%) και στα άλλα είδη νοικοκυριού (0,2%).

Τα στοιχεία του οκταμήνου δείχνουν επίσης ότι οι καταναλωτές εμπιστεύονται τα πολύ μικρά καταστήματα (έως 400 τ.μ.). Στα καταστήματα αυτά καταγράφεται αύξηση τζίρου (15,6%) ενώ το συνολικό τους μερίδιο στον τζίρο των σούπερ μάρκετ διαμορφώνεται 11,6%. Στα υπερμάρκετ (πάνω από 2.500 τ.μ) καταγράφεται αύξηση τζίρου 14,1% με το μερίδιο να διαμορφώνεται στο 11,4% ενώ στα μεσαία καταστήματα (400 έως 1.000 τ.μ.) αύξηση τζίρου 10,3% με το μερίδιό τους στις συνολικές πωλήσεις να διαμορφώνεται σε 33,6%. Τέλος, αύξηση 7% καταγράφεται στα μεγάλα καταστήματα (1.000 έως 2.500 τ.μ.), στα οποία πραγματοποιήθηκε το 43,5% του συνολικού τζίρου.

Β. Κόκκαλης: «Καταναλωτές και αγρότες παραμένουν οι αδύναμοι κρίκοι της αισχροκέρδειας με το λάδι»

«Οι καταναλωτές και οι αγρότες παραμένουν οι αδύναμοι κρίκοι της μεγάλης αισχροκέρδειας που επικρατεί με το λάδι, την ώρα που η κυβέρνηση κινείται ξανά με δημιουργική ασάφεια, ανίκανη να αντιμετωπίσει το τεράστιο πρόβλημα» τονίζει (19/10) ο τομεάρχης Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και βουλευτής Λάρισας του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία κ. Βασίλης Κόκκαλης.

Στη δήλωσή του, ο κ. Κόκκαλης αναφέρει αναλυτικά τα εξής: «Δυστυχώς η τιμή του λαδιού απογειώνεται με ευθύνη της Κυβέρνησης διότι απουσιάζουν ουσιαστικοί έλεγχοι σε όλη την αλυσίδα από το χωράφι μέχρι το ράφι. Οι  ποσότητες λαδιού που πωλούνται σήμερα στην τιμή των 10 και 12 ευρώ/λίτρο είναι αγορασμένες με 4 ευρώ/λίτρο.

Ενδεικτικά ο παραγωγός πούλησε με 0,60 -0,70 ευρώ την ελιά καλαμών (με κόστος 1 ευρώ) και η ελιά καλαμών πωλείται 5 ευρώ στον καταναλωτή.

Ουδέποτε εφάρμοσε η Κυβέρνηση την ψηφισμένη Ευρωπαϊκή Οδηγία περί αθέμιτων εμπορικών πρακτικών.

Ως ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ προτείναμε εγκαίρως στην Βουλή κατά την συζήτηση της Ευρωπαϊκής Οδηγίας την εξ’ ολοκλήρου εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας η οποία προστατεύει και τον αγρότη παραγωγό και τον καταναλωτή.

Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ παραμένει προσηλωμένος και θα είναι αρωγός σε πολιτικές στήριξης της τιμής του ελαιόλαδου και του εισοδήματος των  ελαιοπαραγωγών της χώρας μας, με όλα τα πρόσφορα μέσα και τους πόρους που μπορούν να διατεθούν.  Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι μπορεί να μένει απαθής και να μην ζητά να ληφθούν άμεσα και δραστικά μέτρα για την εκτόξευση της τιμής του ελαιόλαδου για τον καταναλωτή, αποδεχόμενος τις κυβερνητικές παρόλες για «το παγκόσμιο φαινόμενο αύξησης της τιμής του ελαιόλαδου» και τους «νόμους ζήτησης και προσφοράς», καθώς και τα πρωθυπουργικά φληναφήματα για το ότι «αυτό που είναι πρόβλημα για τον καταναλωτή είναι όφελος για τον παραγωγό»!

Δυστυχώς, η κυβέρνηση της ΝΔ επιστρατεύει για άλλη μια φορά τη δημιουργική ασάφεια, τον κοινωνικό αυτοματισμό και την κατευθυνόμενη προπαγάνδα για να αποσείσει τις τεράστιες ευθύνες της και την απουσία ουσιαστικών πολιτικών, τόσο στο επίπεδο του παραγωγού, όσο και στο επίπεδο του καταναλωτή. Και βέβαια αυτό αποτελεί έμπρακτη απόδειξη ότι δεν πιστεύει πως ο πρωτογενής τομέας θα αποτελέσει το βασικό εργαλείο για την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας και την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας και ταυτόχρονα ότι η προστασία του καταναλωτή συνιστά βασική αρχή και αξία κάθε ευνομούμενης Πολιτείας.»

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)