to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

11:22 | 21.08.2014

πηγή: Ναυτεμπορική

Διεθνή

Αλλαγή στρατηγικής από το Ισλαμικό Κράτος στα social media

Καθώς το βίντεο με τον φερόμενο αποκεφαλισμό του Αμερικανού δημοσιογράφου Τζέιμς Φόλεϊ από το Ισλαμικό Κράτος κάνει τον γύρο του κόσμου, προκαλώντας αποτροπιασμό, οι τζιχαντιστές φαίνεται να αναζητούν νέες, λιγότερο γνωστές πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης για προπαγανδιστικούς σκοπούς, εξαιτίας της συντονισμένης αντίδρασης εναντίον τους στο Twitter.


Όπως αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα του BBC, το Ισλαμικό Κράτος αναγκαστικά, λόγω του κλεισίματος πολλών λογαριασμών του στο Twitter, έχει οδηγηθεί προς εναλλακτικές όπως το Diaspora,  κοινωνικό δίκτυο με έμφαση στην προστασία της ιδιωτικότητας, όπου έχει στήσει σειρές λογαριασμών για να διατηρήσει ζωντανή την παρουσία του στα social media.

Η ταχύτατη προέλαση των τζιχαντιστών του IS στο Ιράκ τον Ιούνιο είχε συνοδευτεί από μία ιδιαίτερα εκτεταμένη εκστρατεία προπαγάνδας / παρουσίας στα κοινωνικά δίκτυα - ειδικά στο Twitter - που είχε προκαλέσει έκπληξη εξαιτίας της έκτασης και της πολυπλοκότητάς της. Ωστόσο, αυτό είχε αποτέλεσμα, όπως ήταν αναμενόμενο, την πρόκληση αντιδράσεων και το κλείσιμο πολλών λογαριασμών του, με αποκορύφωμα την προηγούμενη εβδομάδα, όταν - συμπίπτοντας με την έναρξη των αμερικανικών αεροπορικών πληγμάτων και την αύξηση της διεθνούς πίεσης κατά του Ισλαμικού Κράτους - παρατηρήθηκε ότι αναπληρωματικοί / εφεδρικοί λογαριασμοί έκλειναν αμέσως μετά την έναρξη λειτουργίας τους.

Οι τζιχαντιστές φαίνονται να εγκαταλείπουν τις προσπάθειές τους στο Twitter και να στρέφονται αντ'αυτού στο Diaspora, μέσω μιας «αλυσίδας» λογαριασμών που μεταδίδουν νέα από τις «επαρχίες» του Ισλαμικού Κράτους σε Ιράκ και Συρία. Οι πρώτοι εξ αυτών των λογαριασμών άρχισαν τις δημοσιεύσεις στις 14 Αυγούστου - έκτοτε χρησιμοποιούνται για τη δημοσιοποίηση ανακοινώσεων, εικόνων και ενημερώσεων σχετικά με την έκβαση των επιχειρήσεων. Οι δημοσιεύσεις αυτές βρήκαν κάποια στιγμή τον δρόμο τους και στο Twitter, αναπαραγόμενες από υποστηρικτές και επιδεικνύοντας ότι το Ισλαμικό Κράτος δεν χρειάζεται τελικά «δικούς του» λογαριασμούς για να φθάσει στο ευρύτερο κοινό.

Σύμφωνα με το BBC, η τζιχαντιστική οργάνωση άρχισε να πειραματίζεται με το Diaspora πριν περίπου έναν μήνα, στήνοντας λογαριασμούς για την κεντρική «πτέρυγα» media που διατηρεί (al Itisam) και το πολύγλωσσο al-Hayat Media Center, μετά τον «εξοστρακισμό» της από το Twitter. Παράλληλα, δημιούργησε λογαριασμούς σε άλλες δύο λιγότερο γνωστές πλατφόρμες, το Friendica και το Quitter, όπου επίσης δίνεται αυξημένη έμφαση στην προστασία της ιδιωτικότητας και των προσωπικών δεδομένων σε σχέση με το Twitter. Ωστόσο, και εκεί οι λογαριασμοί είχαν την ίδια μοίρα με αυτούς του γνωστού μέσου - τη στιγμή που στην περίπτωση του Diaspora φαίνονται πιο «ανθεκτικοί», τουλάχιστον μέχρι τώρα.

Το Diaspora αποτελεί ένα αποκεντρωμένο κοινωνικό δίκτυο, το οποίο στήθηκε από τέσσερις φοιτητές από τη Ν. Υόρκη το 2010. Βασίζεται στη δημιουργία online κοινοτήτων από τους χρήστες του στους δικούς τους servers ή «pods», μέσω του λογισμικού του Diaspora. Ως εκ τούτου, δεν λειτουργεί μέσω μιας κεντρικής ιστοσελίδας, αλλά μέσω ενός δικτύου σελίδων που συνδέονται μεταξύ τους και τα μέλη των οποίων μπορούν να αλληλεπιδρούν με λογαριασμούς σε άλλα pods. Αξίζει να σημειωθεί ότι το Ισλαμικό Κράτος επέλεξε ως βάση ένα από τα πλέον ενεργά pods, το οποίο εδρεύει στις ΗΠΑ.

2022 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)