to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

20:05 | 04.03.2023

Κοινωνία

Λείπουν δεκάδες σταθμάρχες: Στο «φως» τα τεράστια κενά ασφαλείας (και) σε Μετρό - Ηλεκτρικό

Σοβαρές ελλείψεις σε σταθμάρχες - Δεν αρκούν 33 για τις Γραμμές 1,2 και 3 - Καταγγελίες για εξαντλητικές συνθήκες εργασίας και εργοδοτική αυθαιρεσία - Στις 16 Φεβρουαρίου υπήρξε νεκρός στις γραμμές του Μετρό που εντοπίστηκε αφού πέρασαν 8-10 συρμοί


Τους κινδύνους που διατρέχουν οι εργαζόμενοι στον ελληνικό σιδηρόδρομο, αλλά και τα στελέχη που παραιτήθηκαν από αυτούς, κινδύνους που ελλοχεύουν και για τη ζωή και των επιβατών, αναδεικνύουν προειδοποιήσεις που επί σειρά μηνών γνωστοποιούσαν στους αρμόδιους, χωρίς δυστυχώς να αλλάζει η κατάσταση των σιδηροδρόμων στη χώρα μας.

Πρόκειται για έρευνα της Data Journalists που εστίασε στη ΣΤΑΣΥ και σύμφωνα με τα αποτελέσματα, υπάρχουν τεράστιες ελλείψεις σταθμαρχών στο Μετρό και τον Ηλεκτρικό, ενώ ηλεκτροδηγοί της ΣΤΑΣΥ καταγγέλλουν ότι περνάνε «με κόκκινο τα φανάρια προς αεροδρόμιο», έχοντας παράλληλα προειδοποιήσει πολλές φορές για την υποστελέχωση, αλλά και για την εργασία εργαζομένων χωρίς ανάπαυση και χωρίς άδειες ξεκούρασης.

Σε ανακοινώσεις των σωματείων εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ, καταγγέλλουν ότι οι εργαζόμενοι του Μετρό εργάζονται χωρίς ανάπαυση, δίχως άδειες ξεκούρασης. 

Στις 24.2.23 το Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών εξέδωσε ανακοίνωση σύμφωνα με την οποία:

Το νομοθετημένο οργανόγραμμα από το 2021 της ΣΤΑΣΥ προβλέπει ως αριθμό Εργαζομένων (3.127) χωρίς να εμπεριέχονται οι οργανικές θέσεις των τριών καινούργιων σταθμών του Μετρό που άνοιξαν το 2022. Αυτή τη στιγμή, Φεβρουάριος 2023, οι εργαζόμενοι με σταθερή σχέση που εργάζονται στην εταιρεία είναι περί τους 2.280, πράγμα που σημαίνει ότι είμαστε μείον 847 από το προηγούμενο ψηφισμένο οργανόγραμμα ενώ προστέθηκαν 3 νέοι σταθμοί».

«Η εταιρεία μπορεί και εξυπηρετεί σήμερα, σε πραγματικό χρόνο το επιβατικό κοινό, μόνο με υπερωρίες, κάνοντας δεδουλευμένα ρεπό χωρίς ανάπαυση, μη δίνοντας άδειες ξεκούρασης και κάθε είδους άλλη άδεια, σε μεγάλη μερίδα του προσωπικού».

«Κύριοι σας κρούομε τον κώδωνα του κινδύνου ότι οι Σταθερές Συγκοινωνίες κινδυνεύουν στο άμεσο μέλλον, εφόσον πραγματοποιηθούν οι προαναφερόμενες παραιτήσεις. Δεν θα μπορεί σύντομα να εξυπηρετηθεί το επιβατικό κοινό λόγω έλλειψης προσωπικού. Σας ενημερώνουμε ότι θα ταλαιπωρούνται οι επιβάτες έχοντας λιγότερα τραίνα στη διάθεσή του ο αστικός σιδηρόδρομος».

Σε ανακοίνωση του στις 24-2-2023 το «Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών» αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι οι εργαζόμενοι είναι μείον 847 από το προηγούμενο ψηφισμένο οργανόγραμμα της ΣΤΑΣΥ, ενώ έχουν προστεθεί 3 σταθμοί.

Το «Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών» αναφέρει ότι «αυτή τη στιγμή Φεβρουάριος του 2023 οι εργαζόμενοι είναι περί τους 2.280 και είμαστε μείον 847 από το προηγούμενο ψηφισμένο οργανόγραμμα της ΣΤΑΣΥ, ενώ προστέθηκαν 3 σταθμοί». Κατά τους ίδιους «το νομοθετημένο οργανόγραμμα του 2021 της ΣΤΑΣΥ προβλέπει ως αριθμό εργαζόμενων τους 3.127».

Σε άλλο σημείο της πρόσφατης ανακοίνωσής τους σημειώνουν ότι «η εταιρεία μπορεί να εξυπηρετεί σήμερα, σε πραγματικό χρόνο, μόνο με υπερωρίες, κάνοντας δεδουλευμένα ρεπό χωρίς ανάπαυση το προσωπικό, μη δίνοντας άδειες ξεκούρασης και κάθε είδους άλλη άδεια σε μεγάλη μερίδα του προσωπικού».

Ένα άλλο σωματείο εργαζομένων, αυτό των «Ηλεκτροδηγών και λοιπών Εργαζόμενων κίνησης ΣΤΑΣΥ» σε ανακοίνωση του στις  17-2-23, θέτει το ζήτημα έλλειψης σταθμαρχών. Είχε προηγηθεί η προκήρυξη της 27ης Ιανουαρίου για την πλήρωση 38 θέσεων, εκ των οποίων 33 σταθμάρχες.

Οι εργαζόμενοι απευθύνονται στην διοίκηση της ΣΤΑΣΥ κι ερωτούν «Οι σταθμάρχες που απαιτούνται για να καλύψουν τα κενά των Γραμμών 1,2 και 3 (Μετρό και π. ΗΣΑΠ) είναι μόνο 33;

Το προσωπικό ασφυκτιά χωρίς ρεπό, δουλεύοντας τουλάχιστον 27 μέρες τον μήνα

Λίγες ώρες πριν το δυστύχημα των Τεμπών, στις 28-2-2023 το Σωματείο Ηλεκτροδηγών της ΣΤΑΣΥ και το Σωματείο Εργαζόμενων Κέντρου Ελέγχου Λειτουργίας στο Μετρό Αθηνών εκδίδουν ανακοίνωση στην οποία μεταξύ άλλων αναφέρουν:

«Καταγγέλλουμε την εξακολουθητική απαξίωση της εταιρείας, μέσα από την αποψίλωση του εργατικού δυναμικού της, με αποτέλεσμα οι νευραλγικές ειδικότητες του δικτύου να αιμορραγούν σε σημείο αποστράγγισης της οποιασδήποτε φιλότιμης προσπάθειας να λειτουργήσει το μέσο».

«Η έκθεση στην πανδημική κρίση βρήκε το προσωπικό εξουθενωμένο από την υπερβολική προσπάθεια να ανταπεξέλθει στα δυσβάστακτα ωράρια που ξεχειλώνουν τον εργαζόμενο μέχρι τελικής πτώσεως».

«Οι προσλήψεις που έχουν ήδη γίνει, όπως και αυτές που έχουν ανακοινωθεί, αποτελούν μια σταγόνα στον ωκεανό».

«Μόνο λούσα, κόκκινα χαλιά και φιέστες για εγκαίνια σταθμών, ενώ ταυτόχρονα πίσω από τους γυαλισμένους γρανίτες το προσωπικό ασφυκτιά χωρίς ρεπό, δουλεύοντας τουλάχιστον 27 μέρες τον μήνα, χωρίς άδειες και χωρίς υλικοτεχνική υποδομή».

Τα ζητήματα ασφάλειας που αφορούν τον ελληνικό σιδηρόδρομο δεν σταματούν, όμως, εδώ.

Για τη μακροχρόνια έλλειψη συστήματος σηματοδότησης στην περιοχή Κάντζας, της Γραμμής Δ. Πλακεντίας – Αεροδρόμιο το Σωματείο Ηλεκτροδηγών της ΣΤΑΣΥ στέλνει επιστολή προς τον κ. Κοτταρά στις 2 Μαρτίου 2023.

«Με αφορμή τα γεγονότα στα Τέμπη, θέλουμε να σας υπενθυμίσουμε το πρόβλημα σηματοδότησης στην περιοχή Κάντζας. Οι σηματοδότες είναι σβηστοί, ήτοι εισόδου και εξόδου του σταθμού «Κάντζα», με συμπαρασυρόμενα τα γειτονικά φωτοσήματα των σταθμών ΔΠΛ, Παλλήνη, Κορωπί, τα οποίο αναγκαζόμαστε να τα περνάμε παρόλο που είναι κόκκινα».

Nεκρός στον σταθμό του Αλίμου στις 16 Φεβρουαρίου

Ένα αδιανόητο περιστατικό συνέβη στις 16 Φεβρουαρίου στον σταθμό του Μετρό Αλίμου. Σύμφωνα με όσα λένε εργαζόμενοι, ηλικιωμένος άνοιξε την πόρτα ασφαλείας που οδηγεί προς το τούνελ, δίχως να γίνει αντιληπτός από κανέναν.

Μετά από ώρα βρέθηκε νεκρός μέσα στο τούνελ και σύμφωνα με τις πληροφορίες «από πάνω του είχαν ήδη περάσει 8-10 συρμοί, δίχως κανείς να αντιληφθεί το παραμικρό». Εντοπίστηκε μόνο μετά από αρκετό διάστημα από έναν οδηγό του αντίθετου συρμού που κατάφερε να δει ότι ένας άνθρωπος ήταν πεσμένος στις γραμμές.

Για το συγκεκριμένο περιστατικό διενεργεί έρευνες το τοπικό αστυνομικό τμήμα.

tags: Μετρό

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)