to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

Πρωτοφανείς μεθοδεύσεις ΔΑΚΕ και ΠΑΣΚΕ στους σιδηροδρομικούς

Πρακτικές νοθείας χωρίς προηγούμενο καταγγέλλει το Δίκτυο Σιδηροδρομικών που χαρακτηρίζει «παρωδία» το 36ο συνέδριο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών


«Ο χαμένος τα παίρνει όλα (με νοθεία)» θα μπορούσε να είναι ο τίτλος του παρόντος δημοσιεύματος. Κι αυτό διότι παρουσιάζουμε τις σοβαρές καταγγελίες, που έχουν ήδη φτάσει στη δικαιοσύνη, στις οποίες προβαίνει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης -πρόκειται για το πανελλαδικό σωματείο των μηχανοδηγών- Κώστας Γενιδούνιας, στηλιτεύοντας τις πρακτικές της ΔΑΚΕ και της ΠΑΣΚΕ, προκειμένου να «βγουν τα κουκιά» στο 36ο συνέδριο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ).

Οι δύο παρατάξεις, μετά την ήττα που υπέστησαν στα πρωτοβάθμια σωματεία του σιδηροδρόμου, προχώρησαν σε μία πρωτοφανή συμπαιγνία και διέπραξαν απανωτές αλλοιώσεις του σώματος των συνέδρων, με στόχο να καταφέρουν να εκλέξουν στο συνέδριο της ΓΣΕΕ δύο εκ των κορυφαίων συνδικαλιστικών στελεχών τους: τον σημερινό γ.γ. της ΓΣΕΕ, Ν. Κιουτσούκη (ΔΑΚΕ ) και τον Θ. Λεβέντη (ΠΑΣΚΕ), ο οποίος είναι μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΓΣΕΕ.

Για να το πετύχουν αυτό, χρησιμοποίησαν  απαράδεκτες μεθόδους, ενώ επιστράτευσαν ακόμα και τη νομική σύμβουλο της ΓΣΕΕ, την ώρα που η Συνομοσπονδία -με τη διορισμένη διοίκηση λόγω της διάλυσης του συνεδρίου της- δεν μπορεί να αποφασίσει ούτε την προκήρυξη απεργίας!

Σύμφωνα με τον Κ. Γενιδούνια, η μεθόδευση συνίσταται στην απόφαση ΔΑΚΕ και ΠΑΣΚΕ να ψηφίσουν στο συνέδριο της ΠΟΣ οι 8 αντιπρόσωποι του Συλλόγου Εργαζομένων ΤΡΑΜ, ενώ αποκλείστηκαν, «με αστείες προφάσεις», το Σωματείο των σταθμαρχών (ΠΕΣΟΣΕ) καθώς και 2 αντιπρόσωποι των μηχανοδηγών (ΠΕΠΕ).

Η καραμπινάτη διπλοψηφία στο σωματείο του ΤΡΑΜ

Όπως καταγγέλλει ο Κ. Γενιδούνιας, ο Σύλλογος Εργαζομένων ΤΡΑΜ πραγματοποίησε στις 9 Μαΐου 2018 Γενική Συνέλευση για την ένταξη του στην Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών. Σε αυτήν την συνέλευση, μόλις 76 απο τα 314 και πλέον μέλη του ενέκριναν την πρόταση, χωρίς φυσικά αυτά να αποτελούν καν την απαιτούμενη πλειοψηφία (3/4) ακόμα και επί των παρόντων σε  αυτήν (126) καθώς άλλαζαν την εκπροσώπηση τους στην ΓΣΕΕ (μέσω της ΠΟΣ αντί μέσω του Εργατικού Κέντρου Αθήνας, στο οποίο είχαν ήδη ψηφίσει).

(ο Σύλλογος Εργαζομένων ΤΡΑΜ είχε ήδη ψηφίσει για την ΓΣΕΕ μέσω του Εργατικού Κέντρου Αθήνας, αλλά οι αντιπρόσωποι του ψήφισαν και μέσω της ΠΟΣ)

Η αίτηση εγγραφής του Συλλόγου Εργαζομένων ΤΡΑΜ έγινε μετά τις εκλογές για την ανάδειξη των αντιπροσώπων του στην ΠΟΣ, στις 24 Μαΐου, όπως αποδεικνύεται από το σχετικό πρακτικό. «Δηλαδή, ο Σύλλογος Εργαζομένων ΤΡΑΜ είχε εκλέξει 8 αντιπροσώπους για το 36ο Συνέδριο της νοθείας, πριν ακόμα εγγραφεί στην Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών!», εξηγεί ο Κ. Γενιδούνιας. «Και φυσικά -πλην της ΔΑΚΕ και του ΠΑΜΕ- καμία άλλη παράταξη δεν είχε ενημέρωση για να συμμετέχει σε αυτές τις εκλογές, αφού ο Σύλλογος δεν ήταν μέλος της ΠΟΣ», συμπληρώνει παραθέτοντας το σχετικό έγγραφο:

Ο Κ. Γενιδούνιας υπογραμμίζει επίσης ότι η πλειοψηφία της ΠΟΣ αρνείτο να προσκομίσει τα έγγραφα του σωματείου του ΤΡΑΜ και τα έφερε 15 ημέρες πριν από το συνέδριο. Το ζήτημα που θέτει ο Κ. Γενιδούνιας δεν είναι η διεύρυνση της ΠΟΣ, με την  συμμετοχή του Συλλόγου Εργαζομένων ΤΡΑΜ σε αυτήν -την οποία άλλωστε ψήφισε και ο ίδιος ως μέλος του ΔΣ- αλλά οι μεθοδεύσεις των ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ με την καραμπινάτη διπλοψηφία για το συνέδριο τη ΓΣΣΕ

Τους βάφτισαν «μαθητές» για να αποκλείσουν 2 ακόμα συνέδρους

Ακόμη, τονίζει ότι οι δύο σύνεδροι που «κόπηκαν» από την ΠΕΠΕ, «με πλειοψηφική απόφαση ΠΑΣΚ-ΔΑΚΕ-ΠΑΜΕ», θεωρήθηκαν «μαθητές». Πρόσχημα για την απόφαση αυτή ήταν η συμμετοχής των 60 νεοπροσληφθέντων μηχανοδηγών στις τελευταίες αρχαιρεσίες της ΠΕΠΕ. «Παρότι οι νεοπροσληφθέντες είχαν ομόφωνα και νόμιμα  εγγραφεί στην ΠΕΠΕ και παρότι η ΠΟΣ εισέπραττε  -και εισπράττει - κανονικά τις συνδρομές τους σε μηνιαία βάση εδώ και 14 μήνες, η πλειοψηφία του συνεδρίου της αποφάσισε πως δεν έπρεπε να συμμετέχουν σε αρχαιρεσίες επειδή ήταν…"μαθητές" και αμφισβητώντας επί της ουσίας προηγούμενες αποφάσεις συνεδρίων που επέτρεπαν την συμμετοχή σε αυτά εκπαιδευόμενων μηχανοδηγών (ποιο πρόσφατο παράδειγμα οι αρχαιρεσίες του 35ου Πανσιδηροδρομικού συνεδρίου του 2016 όπως στην ΠΕΠΕ το 2015 είχαν ψηφίσει βοηθοί μηχανοδηγού εκλέγοντας αντιπροσώπους για αυτό!)», επισημαίνει ο Κ. Γενιδούνιας.

«Ξεπερνώντας κάθε όριο ηθικής και δεοντολογίας, η πλειοψηφία της ΠΟΣ υποστήριξε ψευδώς ότι έχουν απολυθεί 4 εκπαιδευόμενοι μηχανοδηγοί από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ τον τελευταίο χρόνο χωρίς ποτέ να τους κατονομάσει, αφού ποτέ δεν έχει συμβεί κάτι τέτοιο», προσθέτει ο ίδιος.

Το Σωματείο των μηχανοδηγών «θα πράξει τα πάντα προκειμένου να ακυρωθούν οι διεργασίες του 36ου Πανσιδηροδρομικού Συνεδρίου, τόσο στην δικαιοσύνη όσο και συνδικαλιστικά,  τα αποτελέσματα των διεργασιών του οποίου δεν αναγνωρίζει παρά μόνο ως αντιδημοκρατικά και  νόθα και ως άκρως επικίνδυνα για τα συμφέροντα των σιδηροδρομικών», το μήνυμα του Κ. Γενιδούνια ο οποίος δηλώνει σίγουρος ότι η δικαιοσύνη θα ακυρώσει το συγκεκριμένο συνέδριο.

Ήδη, τόσο το σωματείο των μηχανοδηγών όσο και αυτό των σταθμαρχων έχουν κινηθεί μέσω της δικαστικής οδού για την ακύρωση του σύνεδριου, το οποίο χαρακτηρίζουν «νόθο».

Το συνέδριο, πάντως, έγινε το περασμένο σαββατοκύριακο και τα αποτελέσματα είχαν ως εξής:

[Ψήφισαν 68]

ΠΑΣΚΕ 21
ΔΑΚΕ 21
ΔΙΚΤΥΟ 19
ΔΕΣΚ 7


Σύμφωνα με τον Κ. Γενιδούνια, το «πραγματικό αποτέλεσμα», αν δεν είχαν αποκλειστεί οι 2 σύνεδροι της ΠΕΠΕ και οι 4 της ΠΕΣΟΣΕ, θα ήταν το ακόλουθο:

[Θα ψήφιζαν 74]

ΔΙΚΤΥΟ 24
ΠΑΣΚΕ 22
ΔΑΚΕ 21
ΔΕΣΚ 7

Τα ερωτήματα για τον... εκτροχιασμό είναι πολλά και αφορούν συνολικά το συνδικαλιστικό κίνημα, το οποίο, με τέτοιες πρακτικές δύσκολα θα πείσει τον κόσμο της Εργασίας ότι νοιάζεται για κάτι παραπάνω από το μοίρασμα των θέσεων στη ΓΣΕΕ και τους συσχετισμούς που αφορούν μικροκομματικούς υπολογισμούς.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)