to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

21:35 | 03.04.2014

Διεθνή

«ZunZuneo»: Πώς οι ΗΠΑ έφτιαξαν «κουβανικό τουίτερ» για να ρίξουν τον Κάστρο

Εκτεθειμένη η κυβέρνηση των ΗΠΑ από τις αποκαλύψεις του Associated Press - Το πρότζεκτ διήρκεσε από το 2009 μέχρι το 2012. Τότε τα χρήματα «στέρεψαν» και σταμάτησε


«Οι Ηνωμένες Πολιτείες σχεδίασαν ένα δίκτυο ανταλλαγής μηνυμάτων κειμένου στην Κούβα για να προκαλέσουν  αναταραχή στην κομμουνιστική χώρα» αναφέρει το rt.com. Περισσότεροι από 40.000 άνθρωποι έχουν μοιραστεί ειδήσεις και απόψεις χρησιμοποιώντας τη συγκεκριμένη υπηρεσία. 

Τα έγγραφα που αποκάλυψε το Associated Press δείχνουν ότι το σχέδιο εκπονήθηκε υπό την εποπτεία του Joe McSpedon, κυβερνητικού αξιωματούχου των ΗΠΑ, ο οποίος διηύθυνε μια ομάδα ειδικών στην υψηλή τεχνολογία (hight – tech)  από όλο τον κόσμο για να δημιουργήσει μια ιστοσελίδα που θα μπορούσε να φτάσει σε εκατοντάδες χιλιάδες Κουβανούς. 

Το νησί της Καραϊβικής έχει μερικούς από τους πιο αυστηρούς κανονισμούς στο διαδίκτυο στον κόσμο με αποτέλεσμα τα γραπτά μηνύματα μέσω κινητού τηλεφώνου θα βοηθούσαν να αποφευχθεί ο αυστηρός κρατικός έλεγχος. Από τότε που ο Φιντέλ Κάστρο παρέδωσε την εξουσία στον αδελφό του, Ραούλ, προωθήθηκε η χρήση της κινητής τεχνολογίας. Κουβανοί είχαν την ευκαιρία να καλέσει ο ένας τον άλλο ή να στείλουν sms, αν και το κόστος ήταν υψηλό, δεδομένου ότι ο μέσος μισθός είναι μόλις $ 20 ανά μήνα.

 Εφτιαξαν «twitter» στην Κούβα - Ονομάζεται ZunZuneo

Το δίκτυο ονομάστηκε ZunZuneo, το οποίο ήταν ένα παιχνίδι στο twitter. Το έργο χρηματοδοτήθηκε από τον Οργανισμό των ΗΠΑ για τη διεθνή ανάπτυξη (USAID), γνωστό για την διάθεση δισεκατομμυρίων δολαρίων σε  προγράμματα ανθρωπιστικής βοήθειας.

Το αρχικό σχέδιο ήταν να κερδίσει τους χρήστες, επιτρέποντας την πρόσβαση σε «ελαφριές» ειδήσεις όπως τα νέα για το μπέιζμπολ, ενημέρωση για τη μουσική και τον καιρό. Ωστόσο, από τη στιγμή που «επιτεύχθηκε» ο κρίσιμος αριθμός των συνδρομητών, οι διαχειριστές θα εισήγαγαν πολιτικές ιστορίες με στόχο την αμαύρωση της φήμης της κουβανικής κυβέρνησης, με στόχο τη δημιουργία μιας «κουβανικής άνοιξης».

Η κρίσιμη μάζα ήταν σημαντική για την USAID, διότι, λόγω της ζήτησης από το κοινό, θα ήταν πολύ πιο δύσκολο για την κουβανική κυβέρνηση να το κλείσει, ενώ Cubacel, η εταιρεία κινητής τηλεφωνίας, έβλεπε σημαντική άυξηση στα κέρδη της. Παρόμοιες μέθοδοι είχαν πετύχει την έκρηξη πολιτικών κινητοποιήσεων στη Μολδαβία και τις Φιλιππίνες.

Η δράση της αμερικανικής κυβέρνησης τράβηξε την προσοχή ενός Δημοκρατικού γερουσιαστή, του  Patrick Leahy από το Βέρμοντ που έθεσε ερωτήματα για τη νομιμότητα του εγχειρήματος και την αδιαφάνεια με την οποία τέθηκε σε λειτουργία (την ώρα που οι χρήστες κινητών τηλεφώνων στην Κούβα αγνΟούσαν ότι προέρχεται από την κυβέρνηση των ΗΠΑ).

Για να κρύψουν τα ίχνη τους, οι υπεύθυνοι, χρησιμοποίησαν ένα λαβύρινθο από διαφορετικές εταιρείες, με έναν τραπεζικό λογαριασμό από τα νησιά Κέιμαν για να είναι βέβαιοι ότι κανείς δεν θα μπορούσε ποτέ να ανακαλύψει ότι όλο αυτό ήταν μια επιχείρηση που έχει συσταθεί από τις Ηνωμένες Πολιτείες. 

Παρά το γεγονός ότι το έργο ήλπιζε να αποκτήσει 400.000 συνδρομητές, τελικά αποφασίστηκε να περιορίσει τον αριθμό σε 40.000 μέχρι το τέλος Μαρτίου 2011, ποσοστό δηλαδή κάτο από το 1% του πληθυσμού της Κούβας. 

Το ενδιαφέρον χανόταν  κάθε μήνα που περνούσε και, από το καλοκαίρι του 2012, οι Κουβανοί άρχισαν να παραπονιούνται ότι η υπηρεσία ήταν ασυνεπής, και τότε, μια μέρα απλά εξαφανίστηκε.  Η USAID είπε ότι δεν μπορούσε να διαθέσει περισσότερα χρήματα, ενώ η κυβέρνηση της Κούβας αποφάσισε να μην σχολιάσει το ζήτημα.

 

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)