to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

Υπουργείο Παιδείας ή Παιδιάς;

Η ανευθυνότητα έχει και τα όριά της…


Πέρα από την ανερμήνευτη απόφαση της Υπουργού Παιδείας κ. Κεραμέως για την επαναλειτουργία των γυμνασίων και της Α’και Β’λυκείου για δέκα μόλις μέρες, τη στιγμή μάλιστα που δεν υπήρχε η απαιτούμενη ομοφωνία των ειδικών.

Πέρα από τις παλινδρομήσεις του Υπουργείου, σχετικά με την «προετοιμασία» των σχολικών μονάδων για την επάνοδο στη σχολική «κανονικότητα» παλινδρομήσεις που ακυρώνουν στην ουσία τα αναγκαία μέτρα που προτείνει η επιτροπή για τη στοιχειώδη προστασία του μαθητικού πληθυσμού. Χαρακτηριστική εν προκειμένω η αγνόηση του υγειονομικού μέτρου των 7 m2 για κάθε μαθητή μέσα στην αίθουσα, όπως πρότεινε ο ΕΟΔΥ.
Πέρα από τις αποφάσεις της που κινδυνεύουν να μετατρέψουν τις σχολικές αίθουσες σε χώρους αναπαραγωγής του δεύτερου κύματος διασποράς του ιού, η κ. Κεραμέως σ’ένα κρεσέντο άγνοιας της εκπαιδευτικής πραγματικότητας, προχώρησε στην ακραίου παραλογισμού απόφασή της να βιντεοσκοπείται το μάθημα και να μεταδίδεται μέσω του διαδικτύου urbi et orbi.

Με την απίστευτης ελαφρότητας απόφασή της επιχειρεί να μετατρέψει την ύψιστη κοινωνική λειτουργία της διδασκαλίας στις αίθουσες σε κακόγουστα realities. Μ’αυτή της την απόφαση «δίνει» τους μαθητές, τις μαθήτριες και τους δασκάλους βορά στις καφενειακού τύπου «ψηλαφήσεις». Προφανώς η κ. Υπουργός αγνοεί παντελώς την σε βαθμό ιερουργίας ατμόσφαιρα της τάξης κατά τη διδασκαλία, αγνοεί τη βασική αρχή της παιδαγωγικής σχετικά με τον αυθορμητισμό και το αναγκαίο κλίμα ελευθερίας που πρέπει να διαπνέει τη σχολική κοινότητα κατά τη διάρκεια της διδακτικής ώρας. Κάθε απόπειρα καταγραφής και κοινοποίησης του μαθήματος ακυρώνει την όποια διάθεση των μαθητών για συμμετοχή, γνωρίζοντας ότι η παραμικρή άστοχη τοποθέτησή τους, θα γίνει ευκαιρία για να ξεπηδήσουν σχολιασμοί που αναπότρεπτα θα πληγώσουν τον εύθραυστο -έτσι κι αλλιώς- ψυχισμό τους.
Θα όφειλε να γνωρίζει η κ. Κεραμέως ότι μια σχολική αίθουσα με το δάσκαλο και τους μαθητές διόλου δε διαφέρει από την οικογενειακή εστία. Θα τολμούσε να σκεφτεί η ίδια ότι όσα διαδραματίζονται μέσα στους κόλπους της οικογένειας θα έπρεπε να γίνουν αντικείμενο «κοινωνικής κριτικής» από κάθε καλοπροαίρετο ή -το χειρότερο- κακόβουλο γείτονα;

Μάθημα με ανοιχτές κάμερες, κ. Υπουργέ, που σπάνε τον ιερό δεσμό δασκάλου-μαθητή μόνο από ανθρώπους που δεν έχουν την παραμικρή υποψία της εκπαιδευτικής πραγματικότητας θα μπορούσε να αποτολμηθεί.

Επιτέλους η προστασία των προσωπικών δεδομένων, ιδιαίτερα όσον αφορά την προστασία της προσωπικότητας, των μαθητών εν προκειμένω, είναι αδιαπραγμάτευτο χρέος που δεν μπορεί να φαλκιδεύεται από απίθανους αυτοσχεδιασμούς. Το «Απόψε αυτοσχεδιάζουμε» μπορεί να είναι ένα εξαιρετικής σπουδαιότητας θεατρικό δρώμενο. Όταν όμως μεταγράφεται σε «αυτοσχεδιασμό» για την επαναφορά στη σχολική κανονικότητα, απολήγει σε κοινωνικό εμπαιγμό.

Το Θουκυδίδειο «Αμαθία μεν θράσος…» δυστυχώς για μια ακόμη φορά επιβεβαιώνεται μέσα από τα έργα και τις ημέρες της κ. Κεραμέως.
Δεν πέρασε καιρός από τότε που η κ. Υπουργός επεσήμανε πως «το μάθημα της ιστορίας στην εκπαίδευση δεν πρέπει να έχει κοινωνιολογικό χαρακτήρα….», υποδηλώνοντας προφανώς πως η ιστορία είναι έξω από την κοινωνία και τανάπαλιν.

Επιτέλους η κ. Κεραμέως πρέπει να συνειδητοποιήσει ότι υπουργεί στο Υπουργείο Παιδείας.

Κανείς δεν της έχει εκχωρήσει το δικαίωμα να αλλάξει τον τίτλο του και κυρίως το περιεχόμενό του μετατρέποντάς το σε «Υπουργείο Παιδιάς».


* O Δημήτρης Εμμανουηλίδης είναι πρώην βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Καβάλας

tags: άρθρα

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)