to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

16:34 | 28.09.2015

Κοινωνία

Υπόμνημα από 21 φορείς της Θεσσαλονίκης για την προώθηση του Μετρό

Ως έργο εθνικής προτεραιότητας επιβάλλεται να προωθηθεί στο εξής το Μετρό Θεσσαλονίκης, καθώς τα επανειλημμένα προβλήματα και παλινωδίες στην κατασκευή και λειτουργία του έχουν θέσει σε πολυετή ομηρία τους κατοίκους και τους επαγγελματίες της δεύτερης μεγαλύτερης πόλης της Ελλάδας.


Τα παραπάνω επισημαίνουν οι διοικήσεις 21 επιχειρηματικών, επιστημονικών και κοινωνικών φορέων της πόλης, που συνυπογράφουν υπόμνημα "απευθυνόμενο προς πάσα κατεύθυνση", με αίτημα την άμεση συνέχιση του έργου.

"Θεωρώντας ότι 'ο κόμπος έχει φτάσει πλέον στο χτένι', εμείς, οι διοικήσεις των επιστημονικών, επιχειρηματικών και κοινωνικών φορέων της πόλης, που εκπροσωπούμε χιλιάδες επιστήμονες, επαγγελματίες και επιχειρήσεις της Βόρειας Ελλάδας, ζητούμε να γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες ώστε να συνεχιστεί το έργο και να αντιμετωπιστεί άμεσα το ζήτημα που έχει ανακύψει στον σταθμό Βενιζέλου με τις αρχαιότητες. Λύσεις υπάρχουν και έχουν τεκμηριωθεί επιστημονικά. Το Μετρό Θεσσαλονίκης δεν είναι δυνατόν να λειτουργήσει χωρίς τον σταθμό Βενιζέλου κι αυτό είναι αδιαμφισβήτητο" υποστηρίζουν στο υπόμνημα.

Οι φορείς ζητούν ακόμη τη σύνταξη νέου ρεαλιστικού χρονοδιαγράμματος για το έργο. Το υπόμνημα συντάχθηκε σε συνέχεια σύσκεψης, η οποία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 23 Σεπτεμβρίου 2015, με πρωτοβουλία του προέδρου του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Παντελή Φιλιππίδη.

Σε ό,τι αφορά τον σταθμό Βενιζέλου, στο υπόμνημα τονίζεται ότι η συντριπτική πλειοψηφία των ειδικών επιστημόνων συνομολόγησε, συμφώνησε και χαιρέτισε τη λύση της συνύπαρξης αρχαίων- Μετρό. Ειδική διεπιστημονική ομάδα κατέληξε στη λύση της προσωρινής απόσπασης των αρχαιοτήτων και την επανατοποθέτηση και ανάδειξη ποσοστού 85%-95% αυτών στον φυσικό τους χώρο, αφότου ολοκληρωθεί η κατασκευή του σταθμού. Η λύση αυτή ήταν γρήγορη (με σχεδόν μηδενική χρονική καθυστέρηση), είχε χαμηλό κόστος (μόλις 0,6%-0,8% του συνολικού προϋπολογισμού του έργου) και διασφάλιζε την προστασία των ευρημάτων.

"Με βάση όλα τα παραπάνω γίνεται σαφές ότι οι νέες επιπλοκές που έχουν προκληθεί στο έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης μετά και την πρόσφατη απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ), στην ουσία δημιουργούν αναίτια προβλήματα στην ομαλή εκτέλεσή του. Κι αυτό, ενώ η λύση της προσωρινής απόσπασης και επανατοποθέτησης ικανοποιεί όλες τις προϋποθέσεις, διασφαλίζοντας την απρόσκοπτη λειτουργία του Μετρό, την προστασία των αρχαιοτήτων, αλλά και τη βέλτιστη ενσωμάτωσή τους στην καθημερινότητα των χιλιάδων κατοίκων και επισκεπτών της πόλης, που θα χρησιμοποιούν το Μετρό" σημειώνουν και ζητούν από την κυβέρνηση να προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες, ώστε το έργο να προχωρήσει επιτέλους απρόσκοπτα και από την τοπική αυτοδιοίκηση να υποστηρίξει το έργο και να βοηθήσει, ως οφείλει, την άμεση συνέχισή του.

Το υπόμνημα υπογράφουν: τα επιμελητήρια Εμποροβιομηχανικό (ΕΒΕΘ), Βιοτεχνικό (ΒΕΘ) και Επαγγελματικό (ΕΕΘ) Θεσσαλονίκης και Τεχνικό (ΤΕΕ/ΤΚΜ), Οικονομικό (ΟΕΕ/ΤΚΜ) και Γεωτεχνικό Κεντρικής Μακεδονίας (ΓΕΩΤΕΕ-ΚΜ), οι σύνδεσμοι Βιομηχανιών (ΣΒΒΕ) και Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδας (ΣΕΒΕ), οι ομοσπονδίες Εμπορίου, Παραγωγικότητας και Επιχειρηματικότητας Κεντρικής-Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (ΟΕΠΕΚΑΜΘ),Επαγγελματιών Εμπόρων Θεσσαλονίκης (ΟΕΕΘ) και Βιοτεχνικών Σωματείων Θεσσαλονίκης (ΟΒΣΘ), οι Εμπορικοί Σύλλογοι Θεσσαλονίκης (ΕΣΘ) και Καλαμαριάς, η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης (ΕΞΘ), οι σύλλογοι Δικηγορικός (ΔΣΘ) και Φαρμακευτικός Θεσσαλονίκης (ΦΣΘ), ο Σύνδεσμος Επιχειρηματιών Ελλάδος, το Ινστιτούτο Ανάπτυξης Εμπορίου, ο Σύλλογος Οπτικών-Οπτομετρών Βορείου ΅Ελλάδος, ο Σύνδεσμος Εκδοτών Βορείου Ελλάδας και ο Σύνδεσμος Κοσμηματοπωλών-Ωρολογοπωλών.

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)