to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

22:04 | 22.06.2021

Πολιτική

Υπογράφηκε η σύμβαση για τη γραμμή 4 του Μετρό - «Παχιά λόγια» από τον Μητσοτάκη

Την πολύμηνη αδράνεια της κυβέρνησής του επιχείρησε να δικαιολογήσει ο Κυρ. Μητσοτάκης στην εκδήλωση για την υπογραφή της σύμβασης για τη γραμμή 4 του Μετρό, εξέλιξη που άργησε χαρακτηριστικά να επιτύχει το υπ. Μεταφορών παρά την προεργασία από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - «Δύο χρόνια μετά το “πάγωμα” της γραμμής 4, Μητσοτάκης - Καραμανλής πανηγυρίζουν σαν να μπήκαν ήδη στους συρμούς», το σχόλιο των Ν. Παππά και Χρ. Γιαννούλη από τον ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ


Η σύμβαση έναρξης εργασιών για την κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας από την Αττικό Μετρό ΑΕ με την ένωση εταιρειών «J&P ΑΒΑΞ Α.Ε. - GHELLA SpA - ALSTOM Transport S.A», υπογράφτηκε στο Θέατρο Άλσος Βεΐκου, παρουσία του Κυριάκου Μητσοτάκη και του υπουργού Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή. Η νέα γραμμή θα περιλαμβάνει 15 σταθμούς, ενώ κάποιες εκτιμήσεις αναφέρουν οτι καθημερινά θα μετακινούνται 340.000 επιβάτες.

Οικειοποίηση του έργου από τον Μητσοτάκη

Ο Κυρ. Μητσοτάκης επιχείρησε να δρέψει τις δάφνες της υπογραφής της σύμβασης με... δραματικούς τόνους, λέγοντας πως «το 2006 σε μια παρέμβασή μου στο Εθνικό Κοινοβούλιο, νέος βουλευτής τότε, είχα τολμήσει την πρόβλεψη ότι αν δεν προχωρήσουμε γρήγορα στην επέκταση του δικτύου του Μετρό η Αθήνα θα παραλύσει» ανέφερε στην αρχή της ομιλίας του στην εκδήλωση υπογραφής της σύμβασης για τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Πιστεύω ότι 15 χρόνια μετά η πρόβλεψη αυτή εξακολουθεί να είναι επίκαιρη. Χαίρομαι που θα υπογράψουμε συμβασιοποίηση του μεγαλύτερου δημοσίου έργου που θα γίνει στη χώρα μας» υποστήριξε ακόμα ο Κυριάκος Μητσοτάκης και πρόσθεσε: «Είναι έργο 1,6 δισ. ευρώ, θα καλύψει τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές, θα προσδώσει σημαντική αξία στις περιουσίες, θα δώσει πρόσβαση στο Μετρό σε εμβληματικές περιοχές. Όταν ήρθαμε στα πράγματα το ζήτημα της γραμμής 4 φαινόταν ένας άλυτος γρίφος. Φτάσαμε κοντά στην ιδέα να ακυρώσουμε το σχετικό διαγωνισμό. Επιμείναμε και τα έργα θα ξεκινήσουν εντός του καλοκαιριού».

Σε 8 χρόνια η λειτουργία

«Να μην έχουμε καμία αμφιβολία ότι το έργο αυτό είναι τόσο σημαντικό που θα προκαλέσει αρκετή αναστάτωση σε γειτονιές της Αθήνας και θα χρειαστούμε τη βοήθεια των δήμων» ανέφερε περαιτέρω ο πρωθυπουργός και σημείωσε: «Με λίγη υπομονή θα ξεπεράσουμε τις όποιες δυσκολίες, ώστε εντός χρονοδιαγράμματος, σε 8 χρόνια, το Μετρό της γραμμής 4 να κάνει την πρώτη του διαδρομή».

Εν συνεχεία, ο Κυρ. Μητσοτάκης επιχείρησε να συνδέσει το έργο  με το success story περί επιτυχούς διαχείρισης της πανδημίας λέγοντας πως  «είναι έργο που ξεκινά σε μια εποχή που η χώρα μας γυρίζει σελίδα καθώς αφήνουμε πίσω μας την πανδημία. Στην ανάπτυξη θα επενδύσουμε για να δημιουργήσουμε θέσεις απασχόληση και να βελτιώσουμε την ποιότητα ζωής».

Ν. Παππάς - Χρ. Γιαννούλης: «Δύο χρόνια μετά το “πάγωμα” της γραμμής 4, Μητσοτάκης - Καραμανλής πανηγυρίζουν σαν να μπήκαν ήδη στους συρμούς»

Ο Τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Νίκος Παππάς και του ο αναπλ. τομεάρχης Χρήστος  Γιαννούλη επισημαίνουν χαρακτηρικά για την αποψινή φιέστα Μητσοτάκη - Καραμανλή για τη νέα γραμμή  του μετρό:

​«Δύο χρόνια μετά το "πάγωμα" της γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας, έργου δρομολογημένου από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, οι κύριοι Μητσοτάκης και Καραμανλής πανηγυρίζουν σαν να μπήκαν ήδη στο μετρό από το Άλσος Βεΐκου και να βγήκαν στο Γουδί.

Πίσω από τις επαναλαμβανόμενες φιέστες, κρύβεται όμως μια πικρή αλήθεια:

Εδώ και δύο χρόνια η κυβέρνηση Μητσοτάκη έχει υπογράψει το θάψιμο όλων των μεγάλων έργων υποδομής.

Ελπίζουμε η γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί, όπως είχε σχεδιάσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ εδώ και χρόνια.

Ελπίζουμε η Ν.Δ. να αντιληφθεί αυτό που λέμε εδώ και 24 μήνες για την ανάγκη επανεκκίνησης των μεγάλων έργων στη χώρα».

Έκαναν 15 μήνες να ανοίξουν τις προσφορές...

Οι θριαμβολογίες  Μητσοτάκη βέβαια δεν έχουν καμιά βάση, καθώς είναι ενδεικτικό ότι η κυβέρνηση της αδράνειας, ο κ. Καραμανλής και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών «χρειάστηκαν δεκαπέντε μήνες να ανοίξουν τις οικονομικές προσφορές για το έργο κατασκευής της γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας», όπως τόνιζαν τον Νοέμβριο του 2020 ο τομεάρχης  Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Νίκος Παππάς, και ο αν. τομεάρχης Χρήστος Γιαννούλης, που εκθέτουν αναλυτικά και την σοβαρή προεργασία που είχε γίνει επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ αλλά... βάλτωσε επί κυβέρνησης αρίστων. 

Τα στοιχεία του έργου - ας σημειώσουμε πάντως πως για ορισμένους σταθμούς, όπως αυτόν στην πλ. Εξαρχείων, έχουν εγερθεί σημαντικές αντιρρήσεις:

Και η απαραίτητη θριαμβολογία Μητσοτάκη στα ΜΚΔ:

2021 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)