to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

21:03 | 23.11.2016

Πολιτική

Υπερψηφίστηκε στην αρμόδια επιτροπή το νομοσχέδιο για την κινητικότητα στο Δημόσιο

Ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία επί της αρχής, στα άρθρα και στο σύνολό του από την αρμόδια επιτροπή της Βουλής, το νομοσχέδιο του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης για την κινητικότητα στο Δημόσιο.


 

Υπέρ ψήφισαν ο ΣΥΡΙΖΑ και οι Ανεξάρτητοι Έλληνες, κατά η ΝΔ, η Χρυσή Αυγή, το ΚΚΕ, το Ποτάμι και η Ένωση Κεντρώων, ενώ η Δημοκρατική Συμπαράταξη (ΠΑΣΟΚ, ΔΗΜΑΡ) δήλωσε παρών. Το νομοσχέδιο θα εισαχθεί προς συζήτηση στην ολομέλεια με τη διαδικασία του επείγοντος αύριο το απόγευμα, ενώ θα τεθεί προς ψήφιση την Παρασκευή.

 

Η εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ, Μαρία Θελερίτη, εκτίμησε ότι το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, σε συνδυασμό με τη λειτουργία του Μητρώου Επιτελικών Στελεχών, το νέο κλαδολόγιο και την ηλεκτρονική διακίνηση εγγράφων, θα συμβάλει ώστε το 2018 να έχουν τεθεί οι προϋποθέσεις για ένα λειτουργικό Δημόσιο.

 

Από την πλευρά της αντιπολίτευσης, εκφράστηκαν διαφωνίες και επί μέρους παρατηρήσεις και προτάσεις, τις οποίες η υπουργός Όλγα Γεροβασίλη διαβεβαίωσε ότι θα τις εξετάσει προσεκτικά μέσω των πρακτικών, και όπου υπάρχει η δυνατότητα θα προχωρήσει σε διορθώσεις. Όπως τονίστηκε, παρά τις κυβερνητικές διακηρύξεις για πάταξη των πελατειακών σχέσεων, τα τέσσερα από τα επτά μέλη της Κεντρικής Επιτροπής Κινητικότητας (ΚΕΚ) είναι άμεσα ή έμμεσα ελεγχόμενα από τον εκάστοτε υπουργό, ενώ απουσιάζουν τα αντικειμενικά κριτήρια για την αποδοχή ή όχι των αιτημάτων για μεταθέσεις.

 

Ο εισηγητής της ΝΔ, Γιώργος Γεωργαντάς, ζήτησε στο β’ κεφάλαιο που προβλέπει περιορισμούς στην μεταπήδηση από τον δημόσιο στον ιδιωτικό τομέα και αντίστροφα, να τεθεί κώλυμα και για εκλεγμένα μέλη κομμάτων.

 

Περισσότερα κίνητρα για μετάθεση στην παραμεθόριο και στα νησιά ζήτησε ο ειδικός αγορητής της Χρυσής Αυγής, Ηλίας Παναγιώταρος. Να μη δίνεται η δυνατότητα στην ΚΕΚ να ανακατανέμει το προσωπικό σε υπηρεσίες του Δημοσίου μετά από αναδιάρθρωση υπηρεσιών, συγχώνευση φορέων, ή μεταβολή του ιδιοκτησιακού καθεστώτος τους, ζήτησαν οι ειδικοί αγορητές της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Θεόδωρος Παπαθεοδώρου, και του ΚΚΕ, Ιωάννης Δελής.

 

«Ρουσφετολογικό μηχανισμό σε εκσυγχρονισμένη μορφή» χαρακτήρισε το νέο σύστημα κινητικότητας ο ειδικός αγορητής του Ποταμιού Κωνσταντίνος Μπαργιώτας, ο οποίος προέβλεψε ότι θα παραπεμφθεί στις καλένδες, καθώς δεν τίθεται χρονοδιάγραμμα εφαρμογής.

Ο ειδικός αγορητής των Ανεξάρτητων Ελλήνων, Αθανάσιος Παπαχριστόπουλος, εκτίμησε ότι η νέα κινητικότητα θα συμβάλει στην ανακατανομή προσωπικού προς όφελος του Δημοσίου και του πολίτη, και ανέφερε ως παράδειγμα το ΤΣΑΥ, του οποίου ο διοικητής ζητεί - όπως ανέφερε - 20 υπαλλήλους ώστε να εκδίδονται οι συντάξεις μετά από τρεις μήνες αντί για τρία χρόνια.

ΑΠΕ-ΜΠΕ


 


Η ομιλία Όλγας Γεροβασίλη, Υπουργού Διοικητικής Ανασυγκρότησης, στην τρίτη συνεδρίαση της αρμόδιας επιτροπής της Βουλής, για την κατ’ άρθρο εξέταση του σχεδίου Νόμου «Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας στη Δημόσια Διοίκηση και την Τοπική Αυτοδιοίκηση»


Κυρίες και κύριοι βουλευτές,

Έγινε ένας γόνιμος διάλογος τόσο με τους εκπροσώπους των φορέων όσο και με την αντιπολίτευση.

Όπως είπα και χθες στη δευτερολογία μου, όλοι συμφωνήσαμε πως υπάρχει ανάγκη αναδιοργάνωσης του κράτους και μεταρρύθμισης της δημόσιας διοίκησης.

Η πλειονότητα των ομιλητών επισήμανε επί μέρους θετικά στοιχεία και ιδίως τον εθελούσιο χαρακτήρα, τη δημοσιότητα που λαμβάνουν οι κενές θέσεις, τη σημασία του ψηφιακού οργανογράμματος και την ηλεκτρονική διακίνηση των εγγράφων.

Η βασική κριτική τόσο της Νέας Δημοκρατίας όσο και του ΠΑΣΟΚ εστίασε κυρίως στο γεγονός, πως δεν θα καταφέρουμε να φέρουμε σε πέρας μια τόσο μεγάλη μεταρρύθμιση όπως αυτή που εισάγει το νομοσχέδιο για την κινητικότητα.

Κάποιος θα μπορούσε να χαρακτηρίσει αυτή την κριτική καχύποπτη.

Εγώ θα πω πως αυτή η κριτική για εμάς αποτελεί απλά μια αφορμή για να επιβεβαιώσουμε πως η μεταρρύθμιση θα υλοποιηθεί.

Είναι το μεγάλο μας στοίχημα και θα το κερδίσουμε.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Θα ήθελα να κάνω μια αναφορά σε ορισμένα σημαντικά άρθρα του νομοσχεδίου που καταδεικνύουν το πνεύμα του νόμου.

Με το άρθρο 2 ορίζονται οι γενικές αρχές που διέπουν το Ενιαίο Σύστημα κινητικότητας.

Η ισότητα, η διαφάνεια και η αξιοκρατία.

Στον πυρήνα του νομοσχεδίου βρίσκεται ο εθελούσιος χαρακτήρας της κινητικότητας για τον υπάλληλο.

Η μετάταξη γίνεται και πάλι η κύρια μορφή κινητικότητας.

Το άρθρο 6 και το άρθρο 7 του Νομοσχεδίου για την κινητικότητα θωρακίζουν τη διαφάνεια της διαδικασίας.

Σύμφωνα λοιπόν με το άρθρο 6, ο Πίνακας με τις διαθέσιμες ις, η υποβολή των αιτήσεων των υπαλλήλων στις υπηρεσίες υποδοχής, όσο και η έκδοση των σχετικών αποφάσεων αναρτάται σε ηλεκτρονική εφαρμογή στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης.

Όλη η διαδικασία είναι ορατή τόσο για τους ενδιαφερόμενους, όσο και για τους πολίτες.

Επισημαίνεται ότι η Κεντρική Επιτροπή κινητικότητας δεν έχει όπως αναφέρεται από πολλούς αποφασιστική αρμοδιότητα, δηλαδή δυνατότητα παρέμβασης στη λειτουργία του συστήματος, καθώς ο ρόλος του είναι αποκλειστικά εποπτικός και συντονιστικός.

Το άρθρο 7 καθιερώνει περαιτέρω τη διαφάνεια κατά τη διαδικασία αξιολόγησης των υποψηφίων για τις προκηρυσσόμενες θέσεις.

Πρώτον, υπάρχει τριμελές όργανο που συγκροτείται για την αξιολόγηση (και περιλαμβάνει έναν Προϊστάμενο Γενικής Διεύθυνσης, έναν Προϊστάμενο Διεύθυνσης στην οποία ανήκει η προκηρυσσόμενη θέση και τον Προϊστάμενο Διεύθυνση της αρμόδιας για θέματα προσωπικού Διεύθυνση).

Δεύτερον, προβλέπεται δυνατότητα παρακολούθησης της διαδικασίας από εκπρόσωπο του οικείου συλλόγου εργαζομένων.

Και τρίτον, θα υπάρχει υποχρέωση το πρακτικό επιλογής να περιλαμβάνει όχι μόνο ειδική αιτιολογία, αλλά για πρώτη φορά και συγκριτική αξιολόγηση των υποψηφίων.

Η κριτική περί δήθεν αντισυνταγματικότητας που ενέχει η παράκαμψη των υπηρεσιακών συμβουλίων για την αξιολόγηση των υποψηφίων δεν συνάδει ούτε με το γράμμα, ούτε με το πνεύμα των συνταγματικών διατάξεων, καθώς αφορούν κάθε μορφή υποχρεωτικής κινητικότητας.

Σημαντική πτυχή του νομοσχεδίου είναι η ενίσχυση της κοινωνικής διάστασης της κινητικότητας που καθιερώνει με τη γενίκευση της δυνατότητας απόσπασης για συνυπηρέτηση με σύζυγο ή συμβιούντα, όπως αυτή ορίζεται από το άρθρο 11 του σχεδίου νόμου.

Μια ρύθμιση που υπήρχε και παλαιότερα για ορισμένες ειδικές κατηγορίες, αλλά τώρα διευρύνεται.

Με τα άρθρα 20 έως και 23 διασφαλίζεται ένα πλαίσιο διαφάνειας και διασφάλισης του δημοσίου συμφέροντος για την άσκηση καθηκόντων σε επιτελικές θέσεις του δημοσίου.

Τα παραπάνω άρθρα περιγράφουν τα ασυμβίβαστα και τις περιπτώσεις σύγκρουσης συμφερόντων και τις υποχρεώσεις εν γένει των προσώπων αυτών.

Ακούσαμε χθες από συναδέλφους της αντιπολίτευσης πως κάτι τέτοιο είναι ξεπερασμένο και πως περιορίζει τις δυνατότητες σε όσους προέρχονται από τον ιδιωτικό τομέα να διεκδικήσουν μια θέση ευθύνης στον δημόσιο τομέα.

Εδώ θα ήθελα απλά να διευκρινίσω πως τα άρθρα για το ασυμβίβαστο, τη σύγκρουση συμφερόντων και των «περιστρεφόμενων θυρών» είναι πλήρως εναρμονισμένα με την έκθεση του Ευρωπαϊκού συμβουλίου, που έχει υιοθετηθεί και από τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Και μάλιστα, όσο αναφορά τη σύγκρουση συμφερόντων, ενώ η έκθεση περιγράφει περισσότερα χρόνια υποχρεωτικής αποχής (έως και πέντε) εμείς στο νομοσχέδιο μειώσαμε τον χρόνο στα δύο έτη.

Στα πλαίσια των κοινωνικών ρυθμίσεων του νομοσχεδίου απαντά και το άρθρο 25 του Νομοσχεδίου.

Το πεδίο των προστατευομένων κατηγοριών διευρύνεται.

Έτσι διορθώνεται μια διαχρονική ανισότητα εις βάρος των Ατόμων με Αναπηρία, τα οποία μέχρι σήμερα εξαιρούνταν από το ΑΣΕΠ.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, το ποσοστό των ατόμων με αναπηρία στη χώρα μας υπολογίζεται στο 10% του συνολικού πληθυσμού.

Αντιλαμβανόμαστε, λοιπόν, όλοι πόσο σημαντική είναι αυτή η ρύθμιση.

Στόχος μας είναι επίσης ο εξορθολογισμός του συστήματος.

Με το άρθρο 24 του νομοσχεδίου για την ηλεκτρονική διακίνηση των εγγράφων μειώνουμε τις γραφειοκρατικές δομές, εξοικονομούμε κόστος και ανθρωποώρες εργασίας, έχοντας πάντοτε ως προϋπόθεση τη διαφάνεια.

Επίσης, από τις αλλαγές στη διακίνηση των εγγράφων το δημόσιο εξοικονομεί για τα έτη 2017-2018 έως και 800 εκατ. ευρώ.

Το σύστημα εξορθολογίζεται και ως προς τους χρόνους των διαδικασιών.

Μέχρι σήμερα διαπιστωνόταν συστηματικά σημαντική χρονική καθυστέρηση στην ολοκλήρωση των προσλήψεων.

Με το άρθρο 26 του νομοσχεδίου ο αυτεπάγγελτος έλεγχος γνησιότητας των δικαιολογητικών ορίζεται στους τρεις μήνες μετά -και όχι πριν όπως προβλεπόταν- τη δημοσίευση της πράξης διορισμού ή πρόσληψης του υπαλλήλου.

Με τον τρόπο αυτό οι διορισμοί επισπεύδονται.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Καταλαβαίνουμε τις επιμέρους διαφωνίες που μπορούν να προκύπτουν σε σχέση με το νομοσχέδιο.

Αλλά, σας υπενθυμίζω πως όλοι μας συμφωνούμε στην αναγκαιότητα των αλλαγών στον δημόσιο τομέα.

Όλοι μας συμφωνούμε πως χρειαζόμαστε ένα λειτουργικότερο κράτος πιο κοντά στον πολίτη.

Για τους λόγους αυτούς σας καλώ να ψηφίσετε αυτό το νομοσχέδιο.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)