to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

10:34 | 22.02.2016

πηγή: Αυγή

Κοινωνία

Υπέρ του μητρώου οι επαγγελματίες του Διαδικτύου

Η Ένωση Εκδοτών Διαδικτύου - ΕΝΕΔ, όσο και ο Σύνδεσμος Διαφημιζομένων Ελλάδας - ΣΔΕ, έχουν τοποθετηθεί υπέρ του Μητρώου On Line Media.


Της Αγγέλας ΝΤΑΡΖΑΝΟΥ

Ξεσηκώθηκαν η Ν.Δ. και η φιλελεύθερη μονταζιέρα, που προωθούν το σχέδιο «Ελλάδα, ευρωπαϊκή μπανανία για πάντα», κατά του Μητρώου On Line Media που θεσμοθέτησε η κυβέρνηση για να ρυθμίσει το αχανές πεδίο του Internet. Από κοντά ως δορυφόρος και το ΠΑΣΟΚ και όλο το σύστημα των συνδεδεμένων ιστοσελίδων, καναλιών και εφημερίδων, σήκωσαν τη σημαία «φιμώνουνε το Internet» και «δεν δίνουνε κρατική διαφήμιση αν δεν μας 'φακελώσουνε'». Άλλα αντ' άλλων, όμως η αλήθεια είναι πως δεν θα έχουν κρατική διαφήμιση, πράγματι, αν π.χ. δεν δηλώσουν νόμιμο ιδιοκτήτης ιστοσελίδας. Βαρύ;

Η «αγορά» όμως, που τόσο υπολήπτονται οι του σχεδίου «Ελλάδα, ευρωπαϊκή μπανανία», έχει διαφορετική γνώμη. Η Ένωση Εκδοτών Διαδικτύου - ΕΝΕΔ, όσο και ο Σύνδεσμος Διαφημιζομένων Ελλάδας - ΣΔΕ, έχουν τοποθετηθεί υπέρ του Μητρώου On Line Media.

Ήδη από το περασμένο καλοκαίρι, όταν καταρτιζόταν ακόμα ο σχετικός νόμος, και μετά από διάλογο με την κυβέρνηση, η ΕΝΕΔ, με επίσημη επιστολή της στον υπουργό Επικρατείας Νίκο Παππά, τόνιζε την ανάγκη καταγραφής των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον χώρο της ηλεκτρονικής ενημέρωσης και, όπως σημείωνε «θεωρούμε ότι είναι η απαρχή της θέσπισης διαφανών και ισότιμων κανόνων για όλες τις επιχειρήσεις του χώρου». Σε άλλο σημείο τόνιζε ότι είναι «πρόθυμη να συμμετάσχει στον δημόσιο διάλογο για τη δημιουργία ενός επίσημου ηλεκτρονικού μητρώου, όπως και για το επόμενο βήμα, της δημιουργίας κανόνων για τη λειτουργία των διαδικτυακών ΜΜΕ». Και για την κατανομή της κρατικής διαφήμισης; Κάθε τέτοια προσπάθεια, έλεγε η ΕΝΕΔ, «πρέπει να αποτρέπει στρεβλώσεις που προκύπτουν από την μη διαφανή κατανομή των πόρων της δημόσιας διαφήμισης». Μετά την ψήφιση του νόμου, καμία ένωση εκδοτών Διαδικτύου και καμία ιστοσελίδα δεν διαμαρτυρήθηκε.

Ποιοι συμμετέχουν στην Ένωση Εκδοτών Διαδικτύου - ΕΝΕΔ; 24 εταιρείες-μέλη, από τις μεγαλύτερες, που διαχειρίζονται 71 ιστοσελίδες. Μεταξύ αυτών, τα μεγάλα κανάλια, Mega, ANT-1, Star, οι εκδοτικές Πήγασος, Ναυτεμπορική και Αττικές Εκδόσεις, το capital.gr, αλλά και καθαρά ιντερνετικές επιχειρήσεις από τις μεγαλύτερες, π.χ. η 24Media (huffingtonpost.gr, news247.gr κ.λπ.), η DPG (newsbomb.gr κ.ά.). Το Δ.Σ. αποτελούν οι Δημήτρης Μάρης - πρόεδρος (24 Media), Θ. Σιωζόπουλος (Pegasus Interactive), Σ. Ζαχαρός (capital.gr), Δ. Ηλιόπουλος (Αθηνόραμα / Δέσμη Εκδοτική), Σ.Ζέρβας (Star).

Και οι διαφημιζόμενοι

Την ίδια γνώμη με την ΕΝΕΔ, για την ανάγκη ρύθμισης του Διαδικτύου μέσω του Μητρώου On Line Media, έχει... περιέργως και ο Σύνδεσμος Διαφημιζομένων Ελλάδας - ΣΔΕ. Σε πρόσφατη συνάντηση, υπό τον πρόεδρο Γρηγόρη Αντωνιάδη, με τον υπουργό Επικρατείας Νίκο Παππά, στο πλαίσιο του διαλόγου για την εκχώρηση των τηλεοπτικών αδειών, οι εκπρόσωποι του ΣΔΕ, δηλαδή των μεγάλων διαφημιζομένων εταιρειών που χρηματοδοτούν με ζεστό χρήμα κανάλια, ιστοσελίδες και όλα τα ΜΜΕ, χαιρέτισαν την πρωτοβουλία της κυβέρνησης για τη δημιουργία Μητρώου και κώδικα δεοντολογίας των On-Line Media. Για ποιο λόγο είναι υπέρ; Γιατί θέλουν να ξέρουν πού τοποθετούν τα χρήματά τους.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)