to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

13:42 | 23.09.2022

Πολιτική

Ξήλωσαν το άγαλμα που κοσμούσε την πλ. Εξαρχείων από τις αρχές του 20ου αιώνα: Οργή κατοίκων, συλλήψεις και προσαγωγές

Με ΜΑΤ απάντησε η αστυνομία στις διαμαρτυρίες των κατοίκων των Εξαρχείων που έσπευσαν στο σημείο μόλις έγινε γνωστό πως τις πρώτες πρωινές ώρες το ιστορικό άγαλμα που κοσμούσε την πλατεία ξηλώθηκε χωρίς ειδοποίηση.


Κεντρική εικόνα M. Hulot, από το σχετικό αφιέρωμα για τα δύο γλυπτά-σήμα κατατεθέν της πλατείας Εξαρχείων και του Αγίου Γεώργιου της Κυψέλης, με ιστορία εκατό χρόνων.

Οι κάτοικοι της περιοχής των Εξαρχείων αντέδρασαν σήμερα στην αιφνιδιαστική απομάκρυνση του αγάλματος - φανοστάτη, το οποίο επι σειρά πολλών ετών κοσμούσε την πλατεία Εξαρχείων. Παρά τις έντονες αντιδράσεις των κατοίκων για σύνολο της παρέμβασης που επίκειται λόγω της κατασκευής σταθμού ως μέρος της νέας γραμμής 4 του Μετρό, ειδικά συνεργεία ξήλωσαν το έργο το πρωί της Παρασκευής 23/9 προκειμένου να συνεχιστούν οι εργασίες κατασκευής.

Μάλιστα κάποιοι ξάπλωσαν στο πεζοδρόμιο σε μια τελευταία προσπάθεια να πείσουν τις αστυνομικές δυνάμεις να απομακρυνθούν, με τα ΜΑΤ να στρέφονται εναντίων τους.

Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες η αστυνομία προχώρησε αρχικά σε οκτώ προσαγωγές ατόμων για «παρακώλυση εργασιών»

Σε βίντεο στα social media φαίνονται αστυνομικοί, καθώς απομακρύνουν δύο άτομα από το σημείο.

Οι δύο προσαγωγές μετατράπηκαν σε συλλήψεις με την κατηγορία της απείθειας.

Ποιοί είναι οι τρεις αιωνόβιοι έρωτες;

Το συγκεκριμένο κομμάτι αποτελεί απόσπασμα από αφιέρωμα του oneman.gr και του Άγγελου Κλάδη

Τοποθετήθηκε κατά τη ρυμοτομική οριοθέτηση της πλατείας τη δεκαετία του ’60, επί Δημαρχίας Γεωργίου Πλυτά, μετά τις πιέσεις από τον Σύλλογο Εξαρχείων, αλλά η κατασκευή του γλυπτού-φανοστάτη είναι σίγουρα παλαιότερη: Η επιγραφή επάνω του αναφέρει το γαλλικό χυτήριο του Antoine Durenne που ειδικευόταν στη χύτευση γλυπτών και διακοσμητικών έργων τέχνης.

Βάσει όσων αναφέρει η ιστορικός τέχνης Ζέτα Αντωνοπούλου στο βιβλίο Τα γλυπτά της Αθήνας «η χρονολογία κατασκευής του έργου πρέπει να τοποθετείται μετά το 1900, καθώς παλιότερα το χυτήριο δούλευε αποκλειστικά με χυτοσίδηρο».

Γνωρίζουμε επίσης το συνομήλικο αδερφάκι του: ένα πολύ παρόμοιο (αλλά όχι ίδιο) γλυπτό από τους παρισινούς τεχνίτες, το οποίο κοσμεί το κέντρο της πλατείας Αγίου Γεωργίου στην Κυψέλη. Στο σύγγραμμα Ιχνηλατώντας την πόλη των Γιοχάλα και Καφετζάκη κατονομάζεται ο Γάλλος γλύπτης Carrier ως δημιουργός εκείνου του ορειχάλκινου φανοστάτη, στις αρχές του 20ού αιώνα.

Τα αγόρια σε εκείνο το γλυπτό κρατούν κύπελλο, κλαδί και κέρατο, ενώ οι Τρεις Ερωτίδες στα Εξάρχεια έχουν στα χέρια τους ένα κοχύλι, ένα αγγείο και ένα μουσικό όργανο.

Με πλούσια κόμη, στεφάνια στα μαλλιά και κομψά σπασίματα στον κορμό τους, οι τρεις μικροί Έρωτες (ύψους περί το 1,30 μ. ο καθένας) είναι στραμμένοι προς τις τρεις πλευρές της πλατείας, αποπνέοντας ένα μείγμα αθωότητας και ελευθερίας. Τα απόκρυφα σημεία τους είναι καλυμμένα με ύφασμα.

2022 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)